Že devetič zapored je v Monaku odvijal tradicionalni Monaco Energy Boat Challenge – veliko srečanje na področju alternativnih virov energije v navtični industriji. Množica profesionalcev, razstavljalcev in mladih perspektivnih inženirjev je predstavila, demonstrirala in preizkusila zadnje inovacije občinstvu strokovnjakov in obiskovalcev sejma.
Dogodek je organiziral Yacht Club de Monaco v sodelovanju z Monaško fundacijo princa Alberta II. in s podporo Credit Suisse, BMW, SBM Offshore in ladjedelnico Oceanco. Dogodek je privabil 38 ekip, 27 univerz, 21 držav in 36 razstavljalcev. V tem letu je bilo na vodi več kot 50 plovil, kar je najvišja številka udeležbe od leta 2014, ko se je vse skupaj pričelo. V Monaku, samooklicani prestolnici naprednega jadranja, so tudi tokrat poskrbeli za 3 dni popolne akcije in morskih dogodivščin, zanimivih odprtih pogovorov (Tech Talks) in celodnevne konference z osredotočenostjo po napredku v okolju prijaznejših tehnologij za pogon plovil. Konferenca z naslovom Energetski prehod v jadranju: priložnosti in omejitve; je bila dobro obiskana, predavalo pa je približno 20 strokovnjakov iz energetskega sektorja. Glavne teme so bile napredek pri alternativnih maržah obnovljive energije, brezogljična proizvodnja energije na krovu ter izzivi in rešitve, ki jih plovilo lahko ponudi v smislu infrastrukture, objekta in gradnje. Dotaknili so se tudi teme o sončni in vetrni energiji, hidroelektrarnah, baterijah, električnih motorjih, vodiku in še nekaterih drugih možnosti.
Predzadnji dan se je tretjič zapored odvijala tudi okrogla miza Monaco Hydrogen Working Group Round Table, ki se je lahko udeležijo zgolj povabljeni gostje. Glavna tema je bila Odklepanje vodikovih ovir v pomorskem sektorju: pristaniški predpisi in ekonomska upravičenost projektov. To je srečanje najpomembnejših akterjev industrije, skupaj v sodelovanju z Monaško misijo za energetski prehod, Fundacijo Princa Alberta II. in monaškega kluba Yacht Club de Monaco. Ti predstavniki so glavni in pomembni pri utiranju poti virom energije, ki so že postali ključni sestavni del zelenih rešitev v pogonih. Določajo tudi financiranje projektov, ki sovpadajo z zeleno energijo in katere predpise je potrebno izvajati. Po tradicionalni paradi, v kateri sodelujejo vsa plovila, so se tekmovalci pomerili v kvalifikacijah za tekmovanje naslednjega dne: Championship Race. Open Sea Challenge pa se je odvijal v treh kategorijah: Solar Class, Energy Class in Open Sea Class.
Solar Class poleg številnih aktivnosti zajema tekmovanja v paru, slalom in flotne dirke, kjer je glavni cilj preizkušati skrajne meje mogočega. Ta kategorija se vsakoletno odvija na dogodku, vse od njegove uvedbe leta 2014. V kategoriji Solar Class je tekmovalo 14 ekip. Zmagali so Nizozemci, ki so monopolizirali tekmovanje vzdržljivosti z zmago ekipe Solat Boat Team na prvem mestu, na drugem in tretjem mestu pa prav tako nizozemski ekipi Solar Boat Twente in Van Hall Larenstein. Energy Class, predstavljen leta 2018, je izziv mladih inženirjev. YCM vsaki ekipi dobavlja enak design katamarana, kateremu morajo, v sodelovanju z industrijskimi partnerji, oblikovati pilotsko kabino in najbolj vzdržljiv ter učinkovit pogonski sistem z nič emisijami in virom energije po lastni izbiri. Veliko napredih idej se je že pojavilo v teh letih tekmovanja, denimo gorivne celice za rekuperacijo toplote za izboljšanje učinkovitosti, do umetne inteligence. Vsako leto so tehnični predpisi ocenjeni in pripravljeni tako, da spodbujajo ekipe k dobremu premisleku in še naprednejši inovaciji. Letošnja nadgradnja pravil je bila povečanje dovoljene energije na krovu na 10kWh. V ekipi Energy Class je tekmovalo 14 ekip. Zmago so slavili Italijani z Uniboat, sledili so jim dubajski Sailing Tigers in nato Francozi s Capgemini Engineering.
Open Sea Class je predvsem namenjen razstavljalcem v Marini Yacht Cluba Monaco, da prikažejo ves potencial svojega čolna. V tej kategoriji so se lahko tekmovalci pomerili v treh različnih skupinah: Race, Endurance in Manoeuvrability (drika, vzdržljivost in manevriranje).
V Race kategoriji je značilna 29,6 km dirka ob monaški obali do Ventimiglije v Italiji. Letošnji zmagovalci dirke so Angleži z Vita Lion, sledi Vita Seal in nato Xshore. Preizkušnja vzdržljivosti je zasnovana tako, da poudari avtonomijo plovil in je pravi preizkus za čolne s 100% električnim pogonom.
Tekma manevriranja v marini je izjemna priložnost za predstavitev novih pogonskih sistemov javnosti. To priložnost je nedvomno izkoristil e’dyn in zopet požel svoj trenutek zmagoslavja, saj je s skoraj 2-minutno prednostjo ponovno slavil zmago v svoji kategoriji. Lahek in okreten pogon e’dyn si je z odličnim podajanjem moči od nizkih do visokih vrtljajev zopet priplul novo medaljo. V manevriranju se je pomeril z ekipami iz Nizozemske, Švedske, Velike Britanije, Italije in Monaka.
Monaški Open Sea Challenge je obiskal tudi častni slovenski konzul Marc Lecourt. Slovenski konzulat v Monaku deluje od leta 2000 dalje. Leta 2009 je Vlada RS Lecourta povišala v častnega generalnega konzula. Konzul je pozdravil tudi e’dyn ekipo in napravili so nekaj spominskih foto utrinkov.
Seveda pa ne smemo pozabiti na še en visok obisk – malo v šali bi lahko dejali, da že morda kar tradicionalni – ponovno je e’dyn ekipo pozdravil Princ Albert II. Kaj natančno sta zopet kramljala z Igorjem iz e’dyn ekipe, Igor sicer še ni zaupal. Glede na sproščenost kramljanja, se lanskoletnega obiska očitno spominja tudi Princ Albert II., ki je tudi tokrat z veseljem poziral pred fotografskim objektivom.