Za jadrnico ClubSwan50 lahko rečemo, da je ena najbolj ekstremnih serijsko poizvedenih jadrnic. Je drugačna od ostalih in z eno besedo lahko rečemo enkratna. Kljub temu, da je oblikovana kot elegantna in moderna jadrnica, pa je predvsem izjemno hitra.
Za številne izdelke iz italijansko finske ladjedelnice lahko trdimo, da so bili vedno pred časom. Minilo bo že deset let od kar proizvajajo lahka in hitra plovila izdelana iz karbonskih vlaken. Za častitljivo petdeseto obletnico ladjedelnice so se odločili, da izdelajo prav posebno plovilo. In ko pogledamo jadrnico ClubSwan 50 lahko trdimo, da jim je v celoti uspelo. Direktor marketinga pri podjetju, Vanni Galgani je dejal, da ni pomembno, koliko jih bodo prodali, dokler ima jadrnica »vau« efekt.
Jadrnica je izjemno »cool«. Že na pogled lahko rečemo, da je hitra. Oblika je agresivna, kot da je na steroidih, a vseeno elegantna in na trenutke seksi. Ker je to vseeno Swan je celoten krov oblečen v tikovino že v standardni različici. Na skrajnem zadnjem delu krme ima pod krovom velik predal, ki ima v prednjem delu je poseben vodotesen prostor, kjer je nameščeno krmilo. Kot pri vseh jadrnicah Swan je izdelan tako, da ni nevarnosti vdora vode tudi če izgubimo krmilo.
ClubSwan 50 je prva jadrnica, ki je ni oblikoval nemški oblikovalski studio Frers. Ladjedelnica Nautor se je odločila, da organizira natečaj. Želeli so plovilo, ki bo moderno, hitro, bo lahko plulo po oceanih in se bo lahko hitro spremenilo v športno jadrnico za križarjenja z malo številčno posadko. Na koncu razpisa so dodali še stavek. Jadrnica mora biti »cool«.
Na natečaj se je prijavil tudi oblikovalec Juan Kouyoumdijan ali kratko Juan K, ki se je proslavil s številnimi uspešnimi projekti. Oblikoval je številne jadrnice VO70 za regato Volvo Ocean Race. Z njimi so plule ekipe ABN Amto, Ericson4 in Groupama4. Eden zadnjih odmevnih projektov z njegove navtične arhitekturne hiše je hitra jadrnica Rambler88.
O oblikovanju je povedal: »Pregledal sem, kaj vse je so sedaj podjetje Frers naredilo na jadrnicah Swan. Želel sem, da bo tudi moj izdelek obdržal njeno genetiko in nadaljeval tradicijo. Najbolj pomembno je bilo, da izdelam tekmovalno jadrnico, ki je namenjena tudi za križarjenje in ne obratno. Ključno vlogo je igrala teža.«
In res, 50 čevljev dolga jadrnica tehta vsega 8,5 tone. Celoten trup je izdelan iz karbonskih vlaken. Enako tudi jambor, bum, kosnik in krmila. Celo nosilec kobilice je karbonski, kot je običajno le pri tekmovalnih jadrnicah. Enako je tudi v kabini. Vse je iz karbonskih vlaken, oblečeno z usnjem in tikovino.
Če pogledamo tabelo s tehničnimi karakteristikami, bomo prav tako navdušeni. Razmerje med površino jader in težo plovila je 36,5, kar je največje razmerje med serijsko proizvedenimi jadrnicami. Razmerje med težo in dolžino plovila je 86. 40% teže je v kobilici v obliki torpeda. Asimetrično jadro lahko meri 296 m2.
Seveda se vprašamo, kolikšna je cena vseh teh prednosti in nizke teže. Nekaj manj kot 1 mio EUR, kar je približno dvakrat toliko kot na primer Solaris 50. Ko prištejemo davek, bo cena 1.2 mio EUR.
In kako je pluti s tako jadrnico. Kljub temu, da so na prvi testni plovbi pluli le t 3Di jadri, postane jadranje z jadrnico prava odvisnost. V rahlem vetru, ki je pihal med 5 in 10 vozli, je plula idealno pri kotu 20-25º v veter. Pri hitrosti realnega vetra 5 vozlov (true wind) je plula s hitrostjo 7 do 7,5 vozla. Očitno bo lastnik le redko čutil potrebo po prižiganju motorja. Navdušenje je naraščalo, ko se je veter okrepil na 7 do 10 vozlov. Pri plovbi v vetru, ki je pihal pod kotom 60º, se je rob velikega asimetričnega jadra dotikal voden gladine. Zgornji del privetrnega krmila se je že dvignilo nad vodno gladino. Oblikovan je enako kot na regatni jadrnici Rambler 88. Ima izjemno majhen upr in omogoča jadranje 2-3º ostreje v veter.
Kljub temu, da gre za športno jadrnico, ki je izdelana na način kot so izdelane regatne jadrnice, gre še vedno za plovilo, s katerim lahko jadra malo številčna in ne tako športno naravnana posadka. Tudi v bolj zahtevnih vremenskih pogojih, je delo na krmilu še vedno dovolj enostavno za krmarja. Pri plovbi v veter, ki je pihal s hitrostjo 10-13 vozlov je razvila hitrost 8,5 vozla (kot 31-35º v navidezni veter).
Notranjost plovila je športna a vseeno elegantna. Prevladujejo trije materiali. Tikovina, karbon in usnje. Salon je velik, svetel in zračen. Ima veliko sedežno garnituro in mizo. V kuhinji je štedilnik z dvema plinskima gorilnikoma, skromen umivalnik in seveda hladilnik. Lastnik se bo lahko odločal med dvo ali trokabinsko različico. Pri trokabinski različici se bo potrebno odpovedati ločeni tuš kabini v prednjem delu, pridobil pa bo dve ležišči. Tako bo lahko na jadrnici prespala 8 članska posadka.
Jadrnica ima vgrajen dieselski motor s 56kW (76 KM). Pri 2400 obratih razvije hitrost 9,5 vozla. Rezervoar za gorivo ima prostornino 300 l, za vodo pa 350, kr bo povsem dovolj za nekaj dnevna križarjenja.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 16.74 m
- Dolžina voden linije: 14.00 m
- Širina (Max): 4.20 m
- Ugrez: 3.50 m
- Teža: 8,500 kg
- Balast: 3,450 kg
- Površina jader: 149.6 m2
- Ležišča: 8
- Motor: 75KM (56kW)
- Rezervoar za vodo: 350 l
- Rezervoar za gorivo: 300 l
- Razmerje površina jader:teža = 86
- Razmerje teža:dolžina vodne linije = 36.5
- Cena: €935,000 (brez DDV)
- Oblikovanje: Juan Kouyoumdjian
Test ClubSwan50 (Toby Hodges - video je v angleškem jeziku)