Hanse 588 je nova jadrnica iz nemške ladjedelnice. Je evolucija modela 545, ki je v predhodnih letih požel izjemno dober uspeh na trgu. V jadrnico so vgradili številne novosti. Na dolžini manj kot 60 čevljev ponuja udobje primerljivo z velikimi jahtami.
Jadrnico je možno naročiti v številnih različnih variacijah. Pod krovom lahko izbirate med različico s kabino za posadko, vse do 5 kabinami za goste, petimi kopalnicami in številnimi različnimi razporeditvami salona. Za svetlo notranjost plovila je nameščenih kar 20 oken tako na bokih plovila kot na strehi salona in kabin.
Pri tri kabinski različici je lastniška kabina v premcu. Je velika, prostora in zračna. Vrata kabine so zatesnjena s posebnim gumijastim tesnilo, ki poskrbi za zvočno izolacijo kabine. Lastniška kabina ima še eno posebnost. Pred posteljo je nameščena omara. Le s pritiskom na gumb, se omara odpre in iz nje se dvigne velik TV sprejemnik. Kabina ima praktično dve kopalnici, v eni je WC v drugi prostorna tuš kabina.
Pri štiri kabinski različici, je prednja, lastniška kabina razdeljena v dve manjši, a še vedno udobni spalnici. Vsaka ima svojo kopalnico. Kot običajno sta v krmi dve kabini.
Salon je velik in prostoren. Na strehi je ogromno okno s šestimi odprtinami, ki v salon prepuščajo veliko naravne svetlobe in skrbijo za zračnost. V levem delu je velika sedežna garnitura z veliko mizo. Mizo je nameščena na po višini nastavljivo nogo, ki omogoča, da sedežno garnituro spremenite v udobno veliko dvojno posteljo. Nasproti je še en udoben kavč na katerem lahko ponoči spi ena oseba.
V krmnem delu salona sta kuhinja in krmarski kotiček. Kuhinja v desnem delu je velika. Izbiramo lahko med različico s kuhinjo v boku plovila z otokom v prehodu ali v obliki črke U. Dovolj velika za pripravo tudi bolj zahtevnih obrokov.
Poglejmo si še, kaj jadrnica ponuja na krovu. Zaradi dimenzij plovil je krov plovila velik in raven. Streha salona plovila je dvignjena le za nekaj 10 cm. Udobne površine za sončenje se razprostirajo od samega premca pa vse do konca strehe salona. Površine so ravne in omogočajo obilo udobja med lovljenjem sončnih žarkov. Na krmi sta dva velika obroča krmila, nameščena na boke in krmarju omogočata enostavno upravljanje s plovilom in dobro preglednost nas smerjo plovbe in jadrni. Pred krmilnima obročema sta nameščeni veliki komandni konzoli. Na obeh je prostor za namestitev velikih zaslonov elektronskih kart in vseh ostalih inštrumentov. Prehod s krme v podpalubje je preko sredine krme. Levo in desno sta veliki mizi na zložljivih stojalih in omogočata, da tudi na krmi uživamo na velikih ležiščih. Sicer je sedežna garnitura na krmi velika in omogoča udobno obedovanje celotni posadki.
Celotno krmo je možno pokriti s trdo streho. No v resnici ni v celoti trda. Srednji del je platnen in je zložljiv. Med jadranjem, ga lahko zložimo in krmarju omogočamo preglednost nad nastavitvami jader. Ko smo na sidru, pa ga lahko zopet zapremo in celotna krma bo skrita pred soncem.
Test jadrnice so opravili pri reviji Sail (sailmagazine.com). Pri plovbi z 12-16 vozli vetra, ki je pihal iz spremenljivih smeri. Jadrnica je bila opremljena z glavnim jadrom in sistemom Furlerboom, spredaj pa sta bila geona tipa Code 0 in jib s self-tacking sistemom. Pri plovbi v 13 vozlih vetra in kotom 30 stopinj v veter je bila hitrost plovbe 7,5 vozla. Ko so kot plovbe povečali na 42 stopinj glede na navidezni veter, pa se je hitrost plovbe povečala na 9 vozlov. Pri nadaljnjem povečevanju kota do 55 stopinj pa je hitrost narasla na izjemnih 9,9 vozla. Pri plovbi z vetrom, pri kotu 130 stopinj, je hitrost plovbe znašala med 7,8 in 8,2 vozla. Ko so spustili jib, je hitrost nekoliko padla a še vedno so uspeli pluti s 6,8 vozla.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 17,20 m
- Dolžina trupa: 16,20 m
- Dolžina voden linije: 15,15 m
- Ugrez – plitva kobilica: 2,25 m
- Ugrez – kobilica L oblike: 2,65 m
- Ugrez – kobilica T oblike: 2,85 m
- Teža plovila: 50.706 kg (plitva kobilica)
- Motor: 110 KM (150 opcija)
- Rezervoar za gorivo: 520 l
- Rezervoar za vodo: 770 l
- Ceritifikat CE: A-12
- Višina jambora (nad vodno gladino): 25,85 m
- Glavno jadro: 93,00 m2 (furling: 82,50 m2)
- Jib (self-tacking): 64 m2
- Reacher: 115 m2
- Gennaker: 245 m2