Avstrijska ladjedelnica Sailent Yachts je izdelala prvo komercialno plovilo, ki lahko cel dan pluje zgolj z uporabo električne energije.

Že leta in leta poslušamo o plovilih na električni pogon, a pravih uporabnih rešitev je bilo do sedaj predstavljenih bolj malo. Običajno so dosegi plovbe na elektriko zelo omejeni. Med 20 in 40 nmi, nato pa je treba poiskati električni priključek in napolniti baterije. Avstrijski ladjedelnici je uspel veliki met in izdelali so katamaran Silent 55, ki lahko pluje zgolj z uporabo električne energije.

Silent 55 je dobil ime, ker je tiho plovilo (angl. silent = tiho). 55 čevljev (16,70 m) dolg motorni katamaran je 100-odstotno gnano s pomočjo električne energije. Oblikovan je na tak način, da ima veliko ravnih površin, na katere so namestili za kar 9,000 Wp solarnih panelov. Za pogon so namenili dva električna motorja z močjo po 30 kW. Plovilo sta sposobna pognati do najvišje hitrosti 12 vozlov, za plovbo pa je najbolj primerna hitrost med 6 in 8 vozli. Ravno pri potovalni hitrosti je plovilo izjemno varčno. Ob običajnem sončnem dnevu, lahko cel dan plujemo le na električno energijo, ki jo pridelamo s pomočjo sonca. Ob oblačnem vremenu pa smo omejeni s kapaciteto baterij, ki jim pomaga dizelski generator.

Za tiste, ki si želijo hitrejše plovbe, je na voljo različica z dvema električnima motorjema po 135 kW. Ta dva sta sposobna plovilo pognati do hitrosti 20 vozlov in omogočata udobno hitrost križarjenja okrog 12 vozlov. Ker potrošita več energije, so nameščene dodatne baterije.

Silent 55 je luksuzno plovilo. V dolžino meri 16,70 m v širino pa 8,46. Na krovu so štiri prostorne kabine. Vsaka ima svojo kopalnico, ločeno tuš kabino, omare za shranjevanje, velika panoramska okna in dovolj prostora za gibanje. 

Salon težko imenujemo le salon. Je ogromna soba s sedežno garnituro, elegantno in prostorno krmarnico, kuhinjo v obliki črke U, velikim ameriškim hladilnikom in številnimi omarami. Bolj spominja na kakšno vilo, kot na plovilo.

Podobna je tudi na krovu. Široki bočni prehodi povezujejo krmo in premec. Povsod so udobne površine za sedenje ali poležavanje pod soncem, nekaj pa je tudi pokritih z veliko streho, ki je seveda ena sama elektrarna. Komandni most je na strehi salona. Nameščen je centralno, okrog njega pa je sedežna garnitura in površine za sončenje. V celoti je prekrit s trdo streho, ki je pričakovano prekrita s solarni paneli.

V ladjedelnici so prepričani v kvaliteto svojega izdelka. Za solarne panele ponujajo 25-letno garancijo in za baterije 10-letno.

Tehnični podatki: 

  • Širina: 8,46 (27.7‘)
  • Ugrez: 1.20 m (3.9‘)
  • Teža:  17,2 t
  • Rezervoar vode: 500 – 1.000 l
  • Rezervoar fekalnih vod: 2 x 500 l
  • Rezervoar za gorivo: 500 – 1.600 l
  • Solarni generator: 9,000 Wp
  • Električni motorji: 2 x 30kW ali 2 x 135kW
  • Generator: 22 kW ali 100 kW
  • Potovalna hitrost: 6 – 8 kt / 12 – 15 kt
  • Najvišja hitrost plovbe. 12 kt / 20 kt
  • CE certifikat: A
  • Neomejen doseg
  • 100% električni pogon
  • Doživljenjsko brezplačno vzdrževanje el. motorjev
  • Brez hrupa in izpušnih plinov
  • Visoko kvalitetni materiali
  • Izjemno zanesljiv pogonski sistem
  • Garancija na solarne panele: 25 let
  • Garancija na baterije: 10 let

 


Vir: Silent-yachts.com; Test plovila (youtube.com: Motorboat&Yachting – www.myb.com)