Na Navtičnem salonu v Benetkah je v okviru posebne razstave o prihodnosti trajnostne mobilnosti na vodi – "MUVE Yacht Project", med finalisti predstavljen tudi inovativen zunajkrmni električni motor Remigo – v celoti plod slovenskega oblikovanja in izdelave.
V osrčju Benetk, zgodovinske ladjedelniške velesile, letos med 29. majem in 6. junijem poteka uveljavljeni italijanski navtični sejem Salone Nautico Venezia, na katerem se predstavlja več kot 160 razstavljavcev z 220 plovili.
V okviru sejma so v sodelovanju s pomembnimi lokalnimi institucijami, kot so Fondazione Musei Civici di Venezia in Vela Spa ter beneška občina, pripravili tudi posebno razstavo MUVE Yacht Projects, ki postavlja v ospredje prihodnost trajnostne mobilnosti. Mednarodni poziv je namenjen oblikovalskim projektom, ki se idejno, vsebinsko ali materialno odmikajo od klasične prakse in s tem približujejo trajnostnemu svetu, ki si ga želimo v prihodnosti. O pomenu obrata k trajnostni mobilnosti pričajo tudi stroge omejitve pri uporabi plovil po beneških kanalih in ustvarjanje projektov, kot je Venice Agenda 2028, ki si prizadeva znižati emisije beneških plovil z uporabo električnih motorjev.
Električni zunajkrmni motor Remigo je bil izbran med šestnajsterico finalistov, ki so predstavljeni na razstavi v slovitem beneškem Arsenalu in za inovativnost prejel priznanje – častno omembo. Gre za mali električni motor za čolne istoimenskega slovenskega podjetja in proizvajalca, ki nadomešča bencinske motorje 3HP. »Možnost predstavitve na tej razstavi, ki postavlja trende razvoja navtike, nam pomeni veliko priznanje za delo in potrditev, da smo na pravi poti,« je o uvrstitvi med razstavljavce povedala Ajda Bertok, industrijska oblikovalka, ki stoji za oblikovanjem motorja.
Na mednarodni poziv se je s projekti odzvalo 54 posameznikov in podjetij. Strokovno komisijo za izbor projektov, ki se bodo pozneje predstavili v mestnem Arsenalu, je sklical beneški župan. Komisijo sestavljajo štiri pomembna imena iz sveta oblikovanja, industrije in akademskega sveta: Alberto Bassi, Sean Mc Cartan, Gabriella Belli in Carlo Nuvolari-Duodo.
Remigo je strokovno komisijo prepričal ne samo z unikatnim videzom, ki spominja na krmilni list, temveč tudi s svojo napredno vizijo električnega motorja, ki ima kot prvi na svetu baterije integrirane v vodotesno aluminijasto ohišje. To na dolgi rok daje prednost ničelnega vzdrževanja in veliko manj obrabe zaradi stika s (slano) vodo. Ekipa petih ustvarjalcev Remiga se je izkazala tudi z reševanjem marsikatere druge težave obstoječih motorjev za čolne. Motor je tako v primerjavi s konkurenco precej lažji, s poenostavitvijo uporabniškega vmesnika in uporabe pa so dosegli, da Remigo privablja tudi tiste navtične navdušence z manj izkušenj pri vožnji na vodi. »Remigo je produkt večletnega opazovanja težav motorjev v praksi, ter poslušanja in pogovorov z navtiki, jadralci, njihovimi ekipami in prostočasnimi navdušenci. Izdelali smo precej prototipov, jih testirali, se ob tem učili in neštetokrat premislili detajle našega produkta,« je o nastajanju Remiga povedal Marko Vrtovec, ustanovitelj in direktor podjetja: »Še bolj kot to, da nas je opazila stroka, pa nam je pomemben navdušen sprejem Remiga pri kupcih, na trgu.«
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada