Elan, Pininfarina, Humphreys Yacht Design, Gurit 

Podjetja Elan Yachts, Pininfarina, Humphreys Yacht Design in Gurit so se povezala!

Marko Škrbin

Elan Yachts je združil moči s podjetji Pininfarina, Humphreys Yacht Design in Gurit, da bi izdelal križarko z izjemnimi lastnostmi. Še neimenovani projekt želi združiti najboljše v tehnologiji ladjedelništva, pomorski arhitekturi in industrijskem oblikovanju. Elan, pionirski inovator na področju jadrnic, se bo pri ustvarjanju te nove jahte zanašal na svojo 75-letno ladjedelniško dediščino in znanje ter na skupino največjih strokovnjakov na svojem področju, z namenom, da premakne meje možnega v ladjedelništvu.

»Imena jahte še ne moremo razkriti,« pravi Marko Škrbin, direktor navtičnega oddelka pri Elan Yachts. »Lahko pa rečemo, da bo med največjimi Elanovimi jahtami. Osredotočili se bomo na zmogljivostno stran našega proizvodnega programa in izzval naše zmožnosti ter premaknil meje glede tehnologije in oblikovanja. Vendar bo po svoji zasnovi in duhu ta jahta bolj predstavljala vrnitev k našim koreninam; to bo jahta za zahtevne jadralce, ki zagotavlja tudi udobno življenje na krovu.«

 

 

Estetika iz oblikovalskega studia Pininfarina

Daniele Mazzon

Pri zasnovi te jahte sta se združili Elanova ljubezen do morja in strast Pininfarine do hitrosti. Nova jadrnica, zasnovana za Elan, rojena pod imperativi športnosti in zmogljivosti. Pooseblja legendarni slog in navtično tradicijo Pininfarine, ki se je začela z oblikovanjem jaht po željah naročnikov, nato pa se je podala v oblikovanje serijskih plovil in jaht, ki jih je delno možno prilagoditi potrebam kupca. Oblikovali smo jih za najpomembnejše in ikonične ladjedelnice na svetu. Tako zunanjo kot notranjo estetiko je oblikoval Pininfarina, naredil vizionarski korak proti prihodnosti jadranja in kljub temu spoštoval in reinterpretiral klasične elemente, zaradi katerih so Elanove jadrnice ikonične in prepoznavne.

»Temu projektu smo želeli dati močno športno konotacijo, z nekaj tekočimi črtami, da bi dobili trden in edinstven značaj,« pojasnjuje Daniele Mazzon, glavni oblikovalec transportnih projektov v Pininfarini. »Rezultat je jadrnica čistih oblik in modernega sloga, projicirana v prihodnost, v katero morajo ljubitelji visokozmogljivih plovil vedno gledati.«

 

 

Navtično oblikovanje zopet iz Humphreys Yacht Design

Z Elanovo ekipo že več kot 25 let sodelujejo pri najbolj odmevnih Elanovih projektih in sooblikujejo nagrajene projekte, kot so evropska jahta leta Elan Impression 344, Elan 340 in Elan 350. Brez njihovega prispevka, kot enega izmed vodilnih svetovnih pomorskih arhitekturnih studiev, rezultati ne bi bili enaki: Humphreys Yacht Design.

Rob Humphreys, Tom Humphreys

»Zelo smo navdušeni nad novo zasnovo jahte za Elan,« pravi Tom Humphreys, direktor in solastnik podjetja HYD. »Na podlagi filozofije Elana bo to resnično dovršena hitra jadrnica, za katero pričakujemo, da bo prinesla formulo 60/60, ki je bila naša težnja za to vrsto jahte. Za tiste, ki ne poznajo izraza, mislimo, da bodo jadralci, ki si želijo visokozmogljive jadrnice in jadralci, ki si želijo izjemne potovalne jadrnice, zadovoljni z razmerjem 60/40 v svojo korist.

V primerjavi z drugimi jahtami v Elanovem repertoarju želi ekipa HYD v tem projektu doseči nekoliko več. Če se odločimo za nekoliko večji ugrez že pri standardni različici in manjšo težo, bomo že v osnovi dobili jadrnico z izjemnim razmerjem med težo in dolžino. Trup plovila bo nekoliko bolj plosk, krma bo široka, zaradi česar bo hitrost plovbe višja. Jambor bo višji, jadra bodo imela večjo površino. Jadrnica bo zato imela izjemno visoko razmerje med površino jader in težo.

 

»Vse to bo omogočilo, da bo jadrnica hitro plula že pri majhnih hitrostih vetra ter imela velik potencial pri višjih hitrostih vetra. Kljub temu bo zagotavljala enostavno jadranje in nadzor s pritiskom prsta na gumb.«

 

Vrhunski kompoziti v sodelovanju s podjetjem Gurit

Steve Shaw, Senior Engineer, Gurit

Ladjedelnica Elan je bila med pionirji uvajanja kompozitnih materialov v navtično industrijo. Njihovi začetki segajo v šestdeseta leta prejšnjega stoletja. Leta 2003 so za izdelavo jadrnic začeli uporabljati vakuumsko tehniko infuzijskega laminiranja. Zato Elanovi kompoziti v svetu veljajo za ene izmed najboljših. Njihovo znanje se preliva v letalsko industrijo, vetrno energijo in druge segmente.

Za ta projekt je Elanova ekipa želela še več. Odločili so se za sodelovanje s podjetjem Gurit, ki je vodilno v svetovnem merilu na področju kompozitnih materialov. Sodelovanje vključuje poglobljene analize in optimizacijo laminacije nove jahte. Poiskali bodo vse tehnološke prednosti in izdelali laminat z najboljšimi mehanskimi lastnostmi.

»Gurit z veseljem sodeluje z Elanovimi inženirskimi in proizvodnimi skupinami pri strukturi nove jahte Elan,« je dejal Steve Shaw, višji inženir iz Gurita. »Z združitvijo našega znanja o tekmovalnem jadranju smo sposobni oblikovati laminate, ki so trdni, močni in lahki, hkrati pa upoštevamo praktičnost konstrukcije in vzdrževanja skozi življenjsko dobo plovila.«

Vse podrobnosti o tem projektu bodo razkrite med Salonom plovil v Cannesu septembra, jahta pa bo prvič na ogled na salonu plovil Boot Dusseldorfu januarja 2022.

Več o novem plovilu na Elan Yachts.