Trenutna situacija: 24.12.2017 ob 10:00
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | ||
1. | MAPFRE | 76,00 nmi | ||
2. | Dongfeng | +90,4 nmi | ||
3. | Vestas | +119,7 nmi | ||
4. | Brunel | +136,7 nmi | ||
5. | Sun Hung Kai/Scallywag | +391,1 nmi | ||
6. | The Tide on Plastic | +446,7 nmi | ||
7. | AkzoNobel | +742,7 nmi |
Sobota, 23.12.2017 ob 9:00
Ekipa Dongfeng se je včeraj zvečer po 24 urah zopet prikazala na zaslonih. Svojo pozicijo so skrili z namenom, da ekipa MAPFRE nebi izvedela za njihovo taktično odločitev. Takoj po tem, ko je ekipa skrila svojo pozicijo, so spremenili smer plovbe. Pluti so začeli proti severovzhodu, proti cilju v Melbournu. Ekipa MAPFRE je imela do tega trenutka 29 nmi prednosti, pred kitajsko ekipo. PO 24 urah, ko smo jih zopet zasledili na zaslonih, se ni zgodilo, tisto kar so želeli narediti, prehiteti ekipo MAPFRE. Na koncu se je izkazalo, da je bila odločitev slabša. Njihov zaostanek se je povečal za 60 nmi in trenutno znaša 95 nmi. Ekipa MAPFRE ves čas pluje izjemno hitro. Do cilja jo loči le še 506 nmi. V zadnjem dnevu so prepluli preko 400 nmi. ČE bodo nadaljevali s tem tempom, jih lahko v cilju pričakujemo že jutri popoldne.
Podobna bitka, kot se bije za prvo mesto, poteka tudi med ekipama Brunel in Vestas za tretje mesto. Včeraj zvečer je bila razlika med njima zgolj 5 nmi. Točno ob polnoči je ekipa Vestas izkoristila svojo možnost prikrite plovbe in izginila z ekranov. Ali bodo uspeli pobegniti ekipi Brunel bomo videli danes ob 24.00, ko bo njihova pozicija zopet prikazana.
Petek, 22.12.2017 ob 9:00
Do cilja je manj kot 1000 nmi za vodilni dve skupini, za ostale od 150 do 700 več. Včeraj je vodstvo prevzela ekipa MAPFRE. Xabi Fernandez, skipper ekipe MAPFRE je počakal na pravi trenutek ter se z ekipo zavihtel na prvo mesto. Dognfeng, ki je vodil večino etape ni našel prave taktike, da bi obranil vodilno pozicijo. Včeraj ob 22.00 uri sta obe vodilni ekipi prenehali pluti v smeri jugovzhoda in se obrnili proti severovzhodu in zapluli proti cilju v Melbournu. Ekipa Dongfeng je obrnila praktično istočasno kot MAPFRE. Njihov zaostanek je v tem trenutku znašal že 30 nmi. Ob 23.00 uri je ekipa Dongfeng izginila iz ekranov Vključili so tako imenovani »Stealth mode« - prikrit način plovbe in izginili z ekranov. 24 ur ne bomo poznali njihove pozicije. Danes ob 23.00 uri se bodo zopet prikazali in takrat bomo videli, kakšno taktiko so izbrali in če se je poteza obrestovala. Seveda ima ekipa Dongfeng samo en cilj, prehiteti ekipo MAPFRE, se zavihteti na prvo mesto in zmagati etapo.
Dnevni pregled 21.12.2017 |
Četrtek, 21.12.2017 ob 12:00
Ekipa MAPFRE je svoje vodstvo pred ekipo Dongfeng še utrdila in hitro napreduje proti cilju. Obe vodilni ekipi sta že dosegli zemljepisno širino najbolj zahodnega rta Avstralije, rt Leeuwin. Tu se Arktična cona prepovedane plovbe spusti proti jugu in obema ekipama dovoljuje, da zaplujeta bolj južno in izkoristita močne zahodne vetrove, ki pihajo v južnejših predelih.
Plovba v zadnjih 24 urah je bila naporna za obe vodilni ekipi. Ekipa MAPBRE je izvedla kar 16 prečenj med 21.30 uro včeraj in 5.00 uro danes zjutraj. Ekipa Dongfeng je bila malo manj zagreta in je prečila zgolj osemkrat. Mogoče je to tudi razlog, da so za vodilno ekipo zaostali dodatnih 10 nmi. Sedaj, ko sta že mimo najbolj severnega dela Antarktične cone prepovedane plovbe, bo prečenj verjetno manj in obe ekipi si bosta lahko nekoliko odpočile od nočne plovbe.
Približno 120 nmi za vodilno dvojico pluje ekipa Vestas in dobrih 40 za njimi še ekipa Brunel. V ozadju plujejo ekipe Sun Hung Kai/Scallywag s 300 nmi zaostanka, Turn the Tide on Plastic s 400 in čisto na repu ekipa AkzoNobel, ki zaostaja že 540 nmi. Žel niso imeli sreče in niso uspeli pobegniti pred območjem visokega zračnega pritiska, ki se jim je približalo z severozahoda. Plujejo v šibkih vetrovih in dosegajo hitrosti plovbe okrog 13 vozlov. Ostalim ekipam uspeva pluti s hitrostmi okrog 20 vozlov.
»Končno imamo nekaj vetra, ki ga druge ekipe nimajo. Lepo napredujemo in že smo nekoliko zmanjšali zaostanek za vodilnimi. Občutek, da napredujemo, je odličen. Uspeli smo pobegniti območju visokega zračnega pritiska. Prebrodili smo nekaj ovir in upam, da bomo lahko nadaljevali plovbo v začrtani smeri. Celotna ekipa je izjemno pozitivna.«, je povedal Dee Caffari iz ekipe Turn the Tide on Plastic.
Pozitivne novice prihajajo tudi z jadrnice Brunel. Annie Lush, ki je utrpela poškodbo hrbta in je čutila močne bolečine, je tri dni preživela v podpalubju. Bolečina je popustila in zopet se je lahko pridružila ekipi na krovu.
Sreda, 20.12.2017 ob 10:00
Ponoči sta se vodilni ekipi zamenjali v vodstvu. Kot je včeraj napovedal Chales Caudrelier z jadrnice Dongfeng, je ekipa MAPFRE čakala na primeren čas, da napade. Napad jim je uspel, zavihteli so se na prvo mesto in si prijadrali še 6 nmi prednosti. Obe vodilni ekipi jadrata izjemno dobro. Svojo prednost pred zasledovalci sta od včeraj še povečali. Ekipa Vestas na tretjem mestu zaostaja že 100 nmi, Brunel na četrtem pa 130 nmi. Ostalim ekipam kaže še slabše. Ekipa Akzonobel na zadnjem mestu ima že 430 nmi zaostanka.
Do cilja tretje etape jadralce loči še 1800 nmi. Vodilni ekipi bijeta boj za prvo mesto in vsi jadralci so že močno izčrpani. Stalno so na preži, kaj bo naslednja poteza rivalske ekipe.
»Ekipa Dongfeng pridobiva počasneje. Stalno razmišljamo, kaj moramo narediti, da zmanjšamo zaostanek in najdemo priložnost za napad.", je včeraj zapisal Xabi Fernandez, skipper ekipe MAPFRE.
Ekipe so včeraj plule v severozahodnih vetrovih. Pluli so z vetrom. Ker plujejo tik ob Antarktični coni prepovedane plovbe, so morali pogosto prečiti. Med manevri je bilo manj kot uro razmaka. Vse ekipe so sedaj obrnjene direktno proti Melbourniu in plujejo praktično v eni liniji.
Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag in Turn the Tide on Plastic zaostajajo že preko 200 nmi. Ekipi se bosta verjetno odločili enako kot ekipa AkzoNobel in bodo jadrale na robo hladne fronte. Če jim to ne bo uspelo, bo njihova plovba do cilja še nekaj dni daljša.
»Želimo si pluti hitro a se borimo s počasnim upadanjem vetra. Bojimo se da nas bo ujelo področje visokega zračnega pritiska. Trudimo se ostati pred njim, a če nam ne bo uselo se bomo ustavili. Glavni cilj je, da se izognemo področju visokega zračnega pritiska.«, je zapisal Frederico Pinheiro de Melo z jadrnice Turn the Tide on Plastic.
Torek, 19.12.2017 ob 11:00
Zopet so taktične odločitve tiste, ki odločajo o uvrstitvah. Ekipe v ospredju plujejo tik ob Antarktični meji prepovedane plove, tisti iz ozadja, pa so se odločili za sicer krajšo a počasnejšo plovbo.
Ekipi Dognfeng in MAPFRE plujete tik ob meji. Pred zasledovalci so si nabrali lepo prednost. MAPFRE sledi ekipi Dongfeng. Razlika je zgolj 7 nmi. Ekipa Vestas na tretjem mestu zaostaja že skoraj 70 nmi, Brunel 90. Ostale tri ekipe plujejo bolj severno v šibkejših vetrovih in imajo že preko 100 nmi zaostanka. Še vedno najslabše napreduj ekipa AkzoNobel, ki je svoj zaostanek zopet povečala na 316 nmi in pluje najpočasneje.
Xabi Fernandez z jadrnice MAPFRE, ki pluje na drugem mestu je zjutraj sporočil:
«S kitajsko ekipo v ospredju bijemo pravo bitko. Lahko rečem, da je zabavno a moram priznati, da je tudi izjemno naporno. Trenutno plujemo v smeri vzhod-severovzhod in se hitro približujemo Melbournu. Ekipa Dongfeng je le nekaj milj pred nami. Do cilja nas loči še 2300 nmi, kar pomeni, da bo akcije še veliko Morala na krovu je dobra in menimo, da to etapo plujemo zelo dobro. Svoje prednost pred zasledovalci povečujemo, kar je zelo dobro.«
Charles Caudrelier z jadrnice Dognfeng je zapisal:
»Po devetih dneh jadranja in preplutih 3000 nmi moram priznati, da že malo sovražim rdečo špansko jadrnico za nami. Slišal sem, da je Xabi bivši kolesar in nam pije kri. Sledi vsem našim potezam in čaka na priložnost, da napade."
Ponedeljek, 18.12.2017 ob 11:00
Na polovici tretje etape se na vodilnem mestu odvija pravo dvobojevanje. Ekipi Dogfeng in MAPFRE plujete druga ob drugi in se izmenjujeta v vodstvu. Predvčerajšnjim je vidila ekipa Dongfeng. Ekipa MAPFRE jih je nato ujela, prehitela in se zavihtela na vodilno pozicijo. Nabrali so si celo 6 nmi prednosti, nato pa je ponovno udarila ekipa Dongfeng. Danes ponoči so jih zopet prehiteli in imajo 4,5 nmi prednosti. Ker se plovne poti ekip sekajo, imajo tekmovalci vizualni kontakt.
Blair Tuke z jadrnice MAPFRE je sporočil:
»Zadnjih 12, 24 36 ur je bilo izjemno napornih. Plujemo z vetrom tik ob Antarktični meji prepovedane plovbe. Vsi bi potrebovali več spanca, a si ga trenutno ne moremo privoščiti. Vso energijo vlagamo v dobro in hitro jadranje. Proti ekipi Dongfeng so pridobili nekaj milj.«
Tudi ostale ekipe plujejo dobro. Ker želijo pluti v čim močnejših vetrovih, vsi plujejo skrajno južno. Zelo pogosto morajo prečiti, saj so v severnejših področjih vetrovi bistveno šibkejši.. Plujejo s hitrostmi okrog 20 vozlov in vsi jadralci morajo biti zbrani. Zaostanki ekip iz ozadja so se zmanjšali. Akzonobel, ki je imel težave z drsniki glavnega jadra, si ne nabral že 360 nmi zaostanka. V zadnjih 2 dnevih jim je uspelo zaostanek zmanjšati na vsega 229 nmi. Ekipa Turn the Tide on Plastic, ki je zaostajala že 217 nmi, je uspela razliko prepoloviti. Sprememba meje prepovedane plovbe, ki se je v petek pomaknila proti severu, je med ekipami sprožila številne debate. Nekatere ekipe so zaradi te spremembe pridobile, nekatere izgubile. Simon Fisher, navigator ekipe Vestas je zapisal:
»Sprememba meje prepovedane plovbe je floto močno stisnila. Razlike med vodilno in zadnjo ekipo so se močno zmanjšale. Ekipe, ki so za nami zaostajale 100 in več milj so se nam približale na vsega 20. Nekateri med nami smo zato nekoliko razočarani, čeprav smo tudi mi pridobili glede na rdečo jadrnico v ospredju. Nekateri, lahko bi jim rekli starejši jadralci v naši ekipi, so odločitev pozdravili. Premaknili smo se bolj severno in odmaknili od nevarnosti, ki nam preti južneje, ledene gore. Kar je, je. Sedaj se spet borimo za mesta. Mi bomo zadovoljni, če se bomo oddaljili od ekip za nami in približali ekipam v ospredju.«
Sobota, 16.12.2017 ob 10.00:
Satelitski posnetek gibanja ledenih gmot |
Jadralce na regati ogroža ledena gora. Organizacijski odbor je bil prisiljen Arktično cono prepovedane plovbe povečati proti severu.
Organizator regate dobiva vsakih 12 dni podatke o gibanju ledenih mas na Južnem oceanu. Na podlagi zadnjega poročila, ki so ga dobili pred pričetkom etape, so oblikovali cono prepovedane plovbe. Včeraj so prejeli zaskrbljujočo novico. Ledena gora, ki se je na predhodnem poročilu nahajala še jugozahodno od otoka Keruelen, je bila na novem poročilu, na njegovi severovzhodni strani. 60 m visoka ledena gora je lahko usodna za jadralce. Odbor je Antarktično cono prepovedane plovbe iz varnostnih razlogov pomaknil 200 nmi severno. Ekipe so o tem že obveščene. Organizator je povedal, da je varnost jadralcev na prvem mestu. Plujejo v vetrovih, ki presegajo hitrost 30 vozlov, morje je razburkano in vidljivost je slaba. Jadralci dosegajo hitrosti plovbe preko 25 vozlov in plovba s tako hitrostjo, sredi noči v temi je izjemno nevarna. Kljub tej spremembi, čas prihoda ekip v Melbourne ostaja nespremenjen. Še vedno jih pričakujemo med 25 in 26.12.
Zaradi spremembe so morale ekipe spremeniti smer plovbe. namesto proti vzhodu, morajo pluti bolj severno proti severovzhodu. Vikend prinaša nekoliko višje temperature in plovba za jadralce bo nekoliko bolj prijazna. Vetrovi pihajo še vedno s hitrostmi med 20 in 35 vozli in valovi so visoki. Z jadrnice Brunel se je oglasil skipper Bouwe Bekking:
"Ledena meja se je pomaknila proti severu. Ponoči še vedno nosim tanke nogavice v svoji škornjih. Izgleda smešno a vseeno opravljajo svojo nalogo. Pete in Carlo jih nosita prav tako."
Zaradi spremembe cone prepovedane plovbe, bodo vse ekipe še nekaj časa plule v smeri proti severovzhodu in do prvega prečenja bo minilo še nekaj časa. Za vse jadralce je to dobra novica, saj se lahko nekoliko spočijejo. Navigator ekipe Vestas, Simon Fisher je dejal:
"Temperature morja in zraka nihajo za 7 - 8 stopinj. Veter še vedno piha močno. Morala na krovu je na visokem nivoju. Plujemo na tanki liniji med visoko zmogljivostjo plovila in varnostjo. Poizkušamo spoštovati pogoje, ki diktirajo tempo na tem delu oceana, a vseeno plujemo najhitreje kot je to še možno. Izgleda, da se bo naš trud izplačal in bomo primerno nagrajeni zanj."
Petek, 15.12.2017 ob 12.00:
Posnetek okvare na jadrnici AkzoNobel |
Včeraj je imela ekipa AkzoNobel večje težave na plovilu. Poškodovale so se sponke, ki držijo glavno jadro pritrjeno na jambor. Ekipa je morala upočasniti plovbo in sneti glavno jadro. Ekipa je pred okvaro plula na četrtem mestu. Z vetrom, ki je pihal s hitrostjo 35 vozlov, so pluli tik ob Antarktični coni prepovedane plovbe. Jadralci so bili prisiljeni upočasniti plovilo in sneti glavno jadro. Plovilo so obrnili stran od prepovedane cone in plovbo nadaljevali le s prednjimi jadri.
Na Južnem oceanu danes še vedno pihajo močni vetrovi s hitrostmi okoli 25 vozlov, sunki pa dosegajo hitrosti do 40 vozlov. Na vodilni poziciji še vedno pluje ekipa Dongfeng. Pred MAPFRE si je nabrala 10 nmi prednosti, Obe ekipi plujeta ti ob robu Arktične cone prepovedane plovbe in hitro napredujeta proti vzhodu. Do cilja ju loči še 3800 nmi. Na tretjem mestu pluje ekipa Vestas. Nabrali so si že dobrih 100 nmi zaostanka. Ekipe Brunel, Sun Hung Kai/Scally wag in Turn the Tide in Plastic zaostajajo že preko 200 nmi, ekipa Akzonobel , ki pluje že več kot 300 nmi za vodilno ekipo. Vse ekipe so trenutno že mimo otočja Crozet in plujejo proti otoku Kerguelen. Osamljeni otoki v Južnem oceanu se nahajajo dobrih 100 nmi južno od flote, globoko v Arktični coni prepovedane plovbe in jih ne bodo videli. So pa edino kopno daleč naokrog.
Četrtek, 14.12.2017 ob 10.00:
Južni ocean je postregel z obljubljenim. Floto je ujela obsežna nevihta, ki je merila kar 400 nmi in se hitro premika proti vzhodu. Ekipe so izbrale različno taktiko za plovbo skoznjo in razlike so se povečale. Ekipi Turn the Tide on Plastic in Scallywag so se odločile za plovbo po severnem delu nevihte, ostale pa so odplule skrajno južno vse do meje dovoljene plovbe.
Prva nevihta je prinesla vetrove, ki so pihali s hitrostjo med 30 in 35 vozli. Najmočnejši sunek, ki so ga izmerili ponoči na jadrnici Dongfengje znašal 53 vozlov. Vreme je pogoje vsem jadralcem močno otežilo. Življenje na jadrnici je skoraj nevzdržno. No kljub vsemu, so vse ekipe prvo nevihto preživele v dobrem stanju.
Skipper jadrnice Turn the Tide on Plastic, Dee Caffari je zjutraj ob 5:15 UTC poslal sporočilo:
»Visoki valovi vse povsod okrog nas. Trenutno je toplo in suho. Sedaj bomo zopet pluli na polna jadra. No, še vedno pihajo vetrovi s hitrostjo med 25 in 30 vozli. Ampak plovba preko dneva je mnogo lažja, kot plovba ponoči. Zdaj ko se je zdanilo so valovi še vedno visoki, še vedno se privali kakšen močan sunek vetra a zaradi svetlobe vse skupaj izgleda mnogo lažje.«
Ekipa Vestas je hotela svojo severno pozicijo unovčiti, pluti hitreje ter se zavihteti v vodstvo. Žal se ni izšlo in so na trenutnem tretjem mestu. Ekipi MAPFRE in Dongfeng, ki plujeta najjužneje postavljata standarde na južnem oceanu in bežita pred zasledovalci. Za današnji dan so še vedno napovedani močni vetrovi, ki pihajo iz zahoda. Ekipe bodo lahko plule z vetrom še nekaj časa.
Nedelja, 10.12.2017
Posnetek pričetka 3. etape |
Po petkovi priobalni regati (posnetek celotne regate na tej povezavi) so se v nedeljo ekipa podale izpred južnoafriškega mesta Cape Town proti avstralskemu Melbournu. Že enajstič v zgodovini regate Volvo Ocean Race je številna publika pospremila jadralce iz tega mesta na plovbo po južnem oceanu. Do cilja bodo morali prepluti 6500 nmi. Pričakovan prihod v cilj je med 24. in 25. decembrom.
Ekipa Dongfeng in MAPFRE sta floto jadrnic vodile izpred mesta Cape Town proti najznamenitejši točki afriškega kontinenta, rta Dobrega upanja.
Pogoji za pričetek tretje etape so bili idealni. Pihali so vetrovi s hitrostjo med 20 in 25 vozli. Ekipe so morale v zalivu pred mestom najprej prepluti progo v obliki trikotnika, nato pa so se obrnili proti jugu, proti rtu Dobrega upanja.
Ekipa Dongfeng je bila tik pred štartom regate prisiljena spremeniti posadko. Daryl Wislang je imel v hrbtu neznosne bolečine, zato ga je na krovu zamenjal Fabien Delahaye. Sprememba je na ekipo očitno vplivala zelo dobro. Začeli so najhitreje. Tik za njimi je bila ekipa MAPFRE. Ostale ekipe se še zdaleč niso predale. Ekipa Brunel je napredovala in kmalu prešla v vodstvo. Ko so se približali rtu Dobrega upanja so se vetrovi okrepili in presegli hitrosti 30 vozlov. Tu se je odlično znašla ekipa Dongfeng in zopet prešla v vodstvo. Tik pred mrakom, so ekipe zaplule iz smeri jug v smer vzhod mimo rta Dobrega upanja. Smer so obdržale vse do rta Hangklip na vzhodni strani zaliva False. Hitrosti vetra so narasle vse do 45 vozlov in nočjo jadranje je bilo divje. Tu je prešla v vodstvo ekipa MAPFRE. Danes v jutranjih urah so pripluli v področje šibkih vetrov. Hitrosti plovbe so se zmanjšale in pozicije zopet premešale. Plujejo proti jugu, kjer pihajo močnejši zahodni vetrovi. Ti jih bodo ponesli proti vzhodu.
Po enem dnevu plovbe vodi ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. MAAPFRE na drugem mestu ima le 1,1 nmi zaostanka, trenutno zadnja ekipa Turn the Tide on Plastic pa zaostaja zgolj 4,5 nmi.
Epski posnetki pričetka regate posneti iz zraka