Trenutna situacija, 7.5.2018 ob 9.00
Tik pred ciljem bo brezvetrje zopet krojilo rezultate. Pred nekaj urami sta vodilni ekipi Brunel in Dongfeng zapustili področje močnega jugozahodnika in zapluli v področje šibkega vetra. Do cilja v Newportu ju loči še 200 nmi. Ostale ekipe še plujejo v močnih vetrovih in se vodilni dvojici približujejo. Njihovi zaostanki se bodo zmanjšali. Kljub 14 dnevom plovbe po Atlantiku bodo razlike med ekipami v cilju izjemno majhne.
Kdo bo cilj dosegel prvi, bo odvisno od pravilnih taktičnih odločitev. Ekipa Brunel se je odločila za plovbo direktno proti cilju. Dongfeng poizkuša pluti z jugozahodniki in se po daljši vzhodni poti izogniti brezvetrju. Kako se bodo odločile ostale ekipe bomo videli v naslednjih urah.
Zadnje dni izjemno dobro pluje ekipa MAPFRE. Kljub težavam s hidravlično kobilico, so se iz šestega mesta prebili na četrto. Njihov zaostanek za vodilno ekipo znaša le še 25,5 nmi.
Dee Caffari z jadrnice Turn the Tide On Plastic, ki pluje na trenutnem petem mestu je zapisala: »Cilj je vedno bliže a vreme med nami in ciljem je še en velik vprašaj. Možnosti za preobrat so vedno manjše. Potrebno je napadati tiste pred nami in braniti pozicijo pred tistimi za nami. Sicer se odpirajo nove priložnosti a kdo jih bo znal izkoristiti, bomo še videli. Čez nekaj ur bomo zapluli z vetrom. Ob Zalivskem toku je področje nizkega zračnega pritiska in vetrovi so močni. Ko ga bomo prečkali, se lahko z vremenom naredi marsikaj. Na vse moramo biti pripravljeni. Tik pred ciljem bomo zapluli še v vzhodne vetrove, ki bodo bistveno hladnejši. Temperatura zraka bo zgolj okrog 9 stopinj. Plovba do cilja bo izjemno zanimiva. Izogniti se bomo morali območju prepovedane plovbe, nato pa zapluti v reko vse do Fort Adams. Ta zadnji del se bo verjetno odvil v temi in v vetrovih, ki bodo odvisni od tega kje kdo pluje. Verjetno bo hladno. Če prištejemo še hladen pršec preko krova jadrnice, nas bo najbolj razveselil in pogrel topel sprejem v Newportu.«
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | ||
1. | Brunel | 200,0 nmi | ||
2. | Dongfeng | +5,3 nmi | ||
3. | Vestas | +17,8 nmi | ||
4. | MAPFRE | +25,5 nmi | ||
5. | Turn The Tide on Plastic | +32,1 nmi | ||
6. | AkzoNobel | +72,6 nmi | ||
7. | Sun Hung Kai/Scallywag | +165,9 nmi |
Nedelja, 6.5.2018 ob 12.00
Samo še 600 nmi do cilja. Danes so ekipe prejadrale 400 nmi. Zelo dobro je jadrala ekipa MAPFRE in svoj zaostanek za vodilno ekipo Brunel zmanjšala na vsega 36 nmi in se zavihtela na peto mesto. Klub temu, da so jadralci prepluli že 5000 nmi, so zaostenki izjemno majhni. Dongfeng zaostaja 8 nmi, ker je 3 več kot včeraj, Vestas 16, Turn The Tide On Plastic pa 30. Akzonobel na šestem mestu zaostaja 56 nmi, edina ekipa, ki pa ima nekoliko večji zaostanek je Scallywag, ki zaostaja 141 nmi. Svoj zaostanek, ki je pred dnevi znašal že 220 nmi so močno zmanjšali.
Zadnji se je z jadrnice oglasil Brian Carlin, ki pluje kot medijski poročevalec na jadrnici AkzoNobel.
"Manj kot 48 ur nas loči do cilja. Vprašal sem Julesa, kakšna je strategija. Odgovoril je kratko. Ni je. Z vetrom do Bermudskega trikotnika potem pa naravnost v Newport. No in ravno to se dogaja. Trenutno plujemo s solidno hitrostjo 16 vozlov. Ekipa na krovu skrbi, da iz jadrnice iztisnemo kar se da največ. Danes smo imeli suh dan, brez dežja. Prijetno je biti na krovu predvsem zato, ker se voda ne preliva preko krova."
Sobota, 5.5.2018 ob 10.00
Le še 1000 nmi do cilja regate. Razlike med ekipami so vse manjše. Na poti proti Newportu jih čaka še eno področje šibkih vetrov, ki bo lahko situacijo na morju še spremenilo. Po 12 dneh plovbe in 4500 preplutih miljah še vedno vodi ekipa Brunel. A njihova prednost se topi. Ekipa Dongfeng je svoj zaostanek zmanjšala za 7 nmi in zaostaja samo še 5 nmi. Še hitreje je zadnjih 24 ur plula ekipa Vestas. Včeraj so zaostajali 21 nmi danes samo še 8. Tudi ekipe v ozadju so hitre. MAPFRE je nadoknadila 20 nmi, Sun Hung Kai/Scallywag pa kar 40. Plujejo najbolj vzhodno. Njihova pozicija bo lahko pomenila veliki preobrat. Ali se bodo v področju šibkega vetra, v katerega bodo zapluli danes proti večeru, približali ostalim ekipa, ali pa se bo njihov zaostanek še povečal. Kdo bo prvi v Newportu še zdaleč ni odločeno.
Petek, 4.5.2018 ob 10.00
V vodstvu je še vedno ekipa Brunel. Stabilni pasati omogočajo hitro plovno. Vsaka malenkost pri nastavitvah jader in smeri plovbe pomeni hitrejšo plovbo. Zadnjih 24 ur so najhitreje plujeta ekipi Vestas in Scallywag. Ekipa Vestas, ki je včeraj plula na četrtem mestu s 38 nmi zaostanka, se je prebila na tretje mesto. Njihov trenutni zaostanek znaša le še 21 nmi. Ekipa Scallywag, ki sicer pluje na zadnjem mestu, je svoj zaostanek prav tako zmanjšala za 20 nmi. Dosegli so magično mejo in v 24 urah prepluli več kot 500 nmi.
Ker so razlike med ekipami majhne, se vsi zavedajo, da si ne smejo privoščiti nobene napake. Ekipa Dongfeng pluje na drugem mestu. Za ekipo Brunel zaostajajo zgolj 12 nmi.
Charlec Caudrelier, skiper ekipe Dongfeng je zapisal: "Razpoloženje ne krovu je zelo dobro. V tej etapi imamo vsi občutek, da dlje kot jadramo, bolj smo prepričani, da smo lahko dobri. Seveda narašča tudi napetost. Stave so visoke in napak si ne smemo privoščiti."
Ekipa MAPFRE pluje na petem mestu. Imajo težave z hidravlično kobilico in energijo.
Xabi Fernandez je zapisal: "Imamo dva problema. En problem je kobilica, za katero ne vemo točno v katerem položaju je, drugi problem pa je, da je njeno premikanje počasnejše kot takrat, ko je prižgan motor. Ko se ekipa trudi da pluje optimalno, je potrebno poznati natančen položaj kobilice in jo uporabljati za uravnovešenje plovila, kot to počnemo z jadri. Pri vsakem manevru mora vedno en član posadke ročno premikati kobilico, ker nam komande ne delujejo. Ta težava nas bo ovirala proti koncu etape. Če se bomo proti cilju približali drug drugemu, bomo težko konkurirali ostalim. Glede na težave, ki jih imamo z elektriko, žal ne moramo pluti s 100%."
Četrtek, 3.5.2018 ob 10.00
Na Atlantiku nič novega. Vrstni red se ni spremenil. Tudi zaostanki so ostali enaki. Zaostaja le zadnja ekipa Sun Hung Kai/Scallywag, ki je včerajšnji zaostanek nekoliko povečala. Pihajo še vedno konstantni pasati in jadralci plujejo s hitrostjo dobrih 20 vozlov. V zadnjih 24 urah so se cilju približali za 400 nmi. Plujejo proti severozahodu, proti karibskim otokom.
Z jadrnice Dongfeng, ki pluje na drugem mestu, se je pravkar javil medijski poročevalec Jérémie Lecaudey:
"Sigurno ste že slišali, da mačke vidijo ponoči. No tudi jadralci imajo svoj bionični vid. Ocean čutijo tudi ponoči. Lahko bi zaprli oči in jahali po valovih. Plujemo z največjo možno hitrostjo proti cilju v Newportu. Jadralci stalno preverjajo smer plovbe in poslušajo navigatorja, če bi slučajno sporočil, da smer ni optimalna. Menjava prostora iz zelo temnega v zelo svetlo okolje običajno ni dobra. Predvsem po nekaj urah spanja, ko se odpraviš na jutranjo potrebo. Običajno končaš zaslepljen in pred očmi so še vedno zandje sanje.
Plujemo s hitrostjo okrog 20 vozlov. Voda se prelije preko palube vsakih 15 - 20 sekund. Jadrnica postane en velik Jacuzzi. V oči nam stalno pršijo slane kapljice. Nosimo očala in upamo, da bo kdo iznašel brisalce."
Sreda, 2.5.2018 ob 10.00
In zapihali so severni pasati. Flota je že priplula do 7. severnega vzporednika, kjer pihajo močni pasati. Vetrovi dosegajo hitrosti preko 20 vozlov in plovba je hitra. Jadrnice plujejo tudi s hitrostmi do 25 vozlov. V zadnjih 24 urah so se cilju približali za več kot 450 nmi. Še vedno vodi ekipa Brunel. Na drugo mesto se je povzpela ekipa Dongfeng in prehitela Turn The Tide On Plastic. Ostale ekipe plujejo ne istih mestih kot včeraj, le razlike so se nekoliko povečale. Najslabše pluje ekipa Scallywag, ki zaostaja že 200 nmi.
Zadnji se je z jadrnice Vestas oglasil Simon Fisher: "Današnje poročilo o pozicijah plovil, je hud udarec. Bilo je kot spričevalo, ki ga nočeš pokazati staršem. Ni kazalo, da smo samo nekoliko počasneje izpluli iz Doldrums-ov, temveč da močno zaostajamo za kolegi, ki plujejo na naši zavetrni strani. Kljub zaostanku je razpoloženje na krovu dobro. Zavedamo se da lahko nadoknadimo izgubljene milje, če bomo pluli pametno. Ker plujemo nekoliko bolj vzhodno, bomo poizkušali izkoristiti priložnost in se približati ekipam v ospredju.
Trenutno jadramo zelo hitro. Nosijo nas močni pasati, ki dosegajo hitrosti okrog 20 vozlov. Naslednje dni bo jadranje izjemno zabavno. Najbolj zadovoljni pa bomo, če nam bo uspelo zmanjšati zaostanek za vodilnimi."
Torek, 1.5.2018 ob 10.00
Doldrums-ov je konec. Jadralci so že 3 stopinje severno in so že zapluli v področje severnih pasatov. Pihajo s hitrostmi 20 vozlov iz smeri severovzhoda in omogočajo plovbo s hitrostmi okoli 20 vozlov. V šibkejših vetrovi se je najbolje znašla ekipa Brunel. Z včerajšnjega 4. mesta so se zavihteli v vodstvo in si pred drugouvrščeno ekipo Turn The Tide On Plastic, ki je vodila večino etape, že prijadrali 10 nmi prednosti. Le miljo več zaostaja ekipa Dongfeng, medtem, ko ima ekipa Vestas na četrtem že 35 nmi zaostanka. V šibkejših vetrovih Doldrums-ov še vedno pluje ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. Njihov zaostanek znaša že 142 nmi. Verjetno se bo še povečal, saj plujejo le s hitrostjo 13 vozlov.
S trenutno vodilne jadrnice Brunel se je javil medijski poročevalec Sam Greenfield: "Uradno je. Plujemo v severnih pasatih. Voda se preliva preko krova in plujemo s hitrostjo med 15-20 vozli v vetru ki piha s hitrostjo 15-17 vozlov. Čas je da se privadimo na življenje pod kotom. Sedaj, ko smo stopili na tekoči trak proti severu, je vsa flota je za našo krmo."
Ponedeljek, 30.4.2018 ob 10.00
In Doldrums-i so tu. K sreči so prizanesljivi do jadralcev. Vetrovi pihajo s hitrostjo do 10 vozlov, kar zadostuje za plovbo s skoraj enako hitrostjo proti severozahodu. V ospredju je prišlo do spremembe. Včeraj drugouvrščena ekipa Vestas je jadrala najbolje in se zavihtela na prvo mesto. Ekipa Turn the Tide On Plastic, ki je vodila večino 8. etape, je padla na tretje mesto. Njihov zaostanek sicer znaša zgolj 3,5 nmi a se jim je že približala ekipa Brunel, ki pluje na četrtem mestu. Ekipa Dongfeng prav tako jadra zelo dobro. Trenutno so na drugem mestu in zaostajajo zgolj 1,6 nmi. Vse ekipe so zaostanke za vodilno zmanjšale. Razlog temu so šibki vetrovi v področju Doldrums. Ekipa, ki jih bo prejadrala najbolj uspešno si bo pridobila ključno prednost v zaključnem delu etape. Ekipe se ta trenutek približujejo Ekvatorju. Do severnih pasatov jih loči dobre 2 stopinje zemljepisne širine oziroma 150 nmi.
Trenutna situacija, 29.4.2018 ob 10.00
Dobra tretjina 8. etape je prepluta. Jadralci so ves čas pluli v relativno šibkih pasatih (Več o pasatih lahko preberete na tej povezavi). Danes so dosegli severovzhodni rt Brazilije in plujejo proti petemu južnemu vzporedniku. V naslednjih 24 urah se bodo približali ekvatorju in zapluli preko področja Doldrums. Glede na trenutno vremensko situacijo bodo ekipe poizkušale področje prečkati čim bol zahodno, kjer pihajo šibki pasati, medtem ko proti vzhodu ni vetra. Sprememb v razvrstiti danes ni bilo. Vse ekipe so svoj zaostanek za vodilno Turn The Tide On Plastic zmanjšale. Ekipa Vestas na drugem mestu se je približala na vsega 0,8 nmi. Dongfeng na tretjem zaostaja le 3,5 nmi. Z ekipo Brunel plujejo najhitreje in se hitro približujejo vodilni ekipi.
Simon Fisher, navigator na jadrnici Vestas, ki pluje na trenutno drugem mestu je v zgodnjih jutranjih urah sporočil: "Bližamo se enemu tednu na morju. Še vedno plujemo mimo brazilske obale. Brazilija je velika dežela. Imamo vsaj še en dan plovbe ob njeni obali, preden bomo lahko zapluli proti severu in prečkali področje Doldrums, nato pa zopet zapluli v severne pasate. Obrisi brazilske obale postajajo vedno ostrejši, ko se jim bomo še bolj približali, se bomo borili s termalnimi vetrovi. Trenutno plujemo 15 nmi od obale. Proti popoldnevu se bodo termalni vetrovi okrepili in upamo, de bomo nekoliko pospešili. Skupaj z morskim tokom, ki teče proti severu, upamo na dobro hitrost plovbe proti cilju."
Sobota, 28.4.2018 ob 10.00
V zadnjih 24 urah je jadralcem uspelo prepluti 400 nmi proti severu. Bližajo se zahodni obali Brazilije. Do mesta Recife jih loči le še 100 nmi. Glede na to, da plujejo s hitrostjo okrog 15 vozlov, ga bodo dosegli okrog 17.00 ure po našem času. V vrsten redu se ni spremenilo nič. Še vedno vodi Turn the Tide on Plastic. Vse ekipe razen zadnje, Sun Hung Kai/Scallywag, so svoj zaostanek zmanjšale za miljo ali dve, Medtem go ga je Scallywag povečala iz včerajšnjih 50 na današnjih 75.
James Blake, medijski poročevalec z jadrnice Turn the Tide on Plastic je poslal sporočilo: "Trenutno smo v vodstvu. Ekipa Dongfeng je 8 nmi za nami. Trudijo se, da bi nam sledili. Jadra menjamo ob vsakem oblaku, ki nas prekrije. V zadnjih 24 urah smo jadra zamenjali neštetokrat. Zgodi se, da jih menjamo na 20 minut. Ekipa se ne uspe spočiti. Kljub temu je morala na krovu zelo dobra in vsi se trudimo, da naredimo vse kar je možno za hitro plovbo. Strmeli so k temu, da smo najbolj vzhodni čoln. In kot kaže se nem to obrestuje. Do cilja je še daleč a kljub temu mislim, da bo imela ta mlada ekipa možnosti, da se bori za stopničke v tej etapi."
Petek, 27.4.2018 ob 10.00
Nekoliko močnejši vzhodniki so povečali razlike med jadrnicami. Ekipa Turn The Tide on Plastic je včeraj izvedla nekaj odličnih potez in se zavihtela na vodilno pozicijo. Pred ekipo Vestas, ki je vodila včeraj, ima trenutno že 12 nmi prednosti. Dongfeng na tretjem zaostaja 21, Brunel na četrtem pa 29 nmi. Najslabše plujeta MAPFRE in Scallywag. Obe zaostajata že preko 40 nmi.
Včeraj zvečer so imeli jadralci možnost videti optični pojav "zeleni blisk". Opazovali so ga na jadrnici Vestas med plovbo mimo vzhodne Brazilske obale. Zeleni blisk je pojav, ki se zgodi tik po sončnem zahodu in traja le sekundo. Ne zgodi se vedno. Pogoji morajo biti primerni. Številni jadralci so pojav videli že večkrat, številni pa ne verjamejo, da je to sploh možno.
Jadralci ekipe Vestas so opazovanje pojava posneli včeraj zvečer.
Četrtek, 26.4.2018 ob 10.00
Jadralci počasi zapuščajo področje sistema visokega zračnega pritiska imenovanega St. Helena High. Plujejo proti severu in so že uspeli obpluti področje naftnih polj ob vzhodni brazilski obali, kjer je bila plovbe prepovedana. V zadnjih 24 urah, so se cilju uspeli približati zgolj za 160 nmi. Hitrejšo plovbo jim je onemogočal sistem visokega zračnega pritiska, kjer so vladali šibki vetrovi. Trenutno plujejo v vzhodnih vetrovih, ki pihajo s hitrostmi okrog 15 vozlov. To zadostuje za plovbo s hitrostmi okrog 12-13 vozlov. Ker plujejo v smeri cilja, je to tudi hitrost približevanja cilju. Trenutno je v vodstvu ekipa Vestas. Priborila si je majhno prednost pred ekipami Turn the Tide on Plastic, Mapfre in Dongfeng, ki zaostajajo 4 nmi. Ekipe AkzoNobel, Brunel in Scallywag zaostajajo nekoliko več. Scallywag na trenutno zadnjem mestu zaostaja 15 nmi. Glede na to, da jih do cilja loči še 4400 nmi, prav nič še ni odločenega.
Sreda, 25.4.2018 ob 10.00
Šipki vetrovi ne dovoljujejo hitrega napredovanja proti cilju. Flota se je ponoči cilju približala zgolj 150 nmi. Premešale so se pozicije in razdalje med ekipami so nekoliko večje. Na vrh razpredelnice sta se zavihteli ekipi Turn the Tide On Plastic in Vestas. Nočno plovbo sta najdlje časa nadaljevali proti vzhodu, medtem, ko so se ostale ekipe odločile za plovbo proti severi. Zgodaj zjutraj po našem času so pripluli do naftnega polja Campos, kjer je za ekipe plovba prepovedana. Ker še vedno pihajo šibki severovzhodniki, so morali smer plovbe spremeniti proti jugovzhodu, zaradi česar se oddaljujejo od cilja. Vremenska napoved za nadaljnjih 24 ur je podobna današnji. Lepo vreme, šibki vzhodniki in posledično počasno napredovanje proti cilju.
Pred dvema urama, je Xabi Fernandez z jadrnice MAPFRE poslal sporočilo: »Dva dni plovbe je za nami. Ne vem kolikokrat sem že povedal, da se zgodovina ponavlja. Po dobrem štartu pred mestom Itajai, smo pričeli s plovbo v veter. Iščemo vsako malenkost, ki bi povečala hitrost plovbe. Preverjamo AIS, preverjamo z daljnogledom, uporabljamo kompas in iščemo možnosti za hitrejšo plovbo. Že sedaj vidim, da bo etapa težka. Veliko bo stresa in sprejeti bomo morali številne odločitve. Po 48 plovbe smo že videli spremembe na vodilnih pozicijah. Večino časa smo bili v ospredju. Včeraj nas je prekril oblak in ekipi Vestas in Turn the Tide On Plastic sta uspeli iz situacije iztržiti največ in se zavihteti na vrh. Drugače pa imamo zelo lepo vreme in solidne jadralske pogoje. Je suho, toplo a ne vroče, nebo je modro in ne smemo se pritoževati.«
Torek, 24.4.2018 ob 12.00
Jadralci so se oddaljili od obal Brazilije in zapluli globoko v južni Atlantik. Še vedno plujejo v severovzhodnikih, ki ne presegajo hitrosti 15 vozlov. Ker morajo pluti v veter, njihove hitrosti plovbe le redko presežejo 11 vozlov. V zadnjih 24 urah so se cilju približali zgolj za 200 nmi. Pozicije jadrnic so se nekoliko zamenjale in razdalje med njimi se povečuje. Ekipa Scallywag, ki ima novo grafično podobo jadrnice v spomin izgubljenemu članu posadke Johnu Fisher-ju, je včeraj plula na prvem mestu. Danes so padli na zadnje mesto in imajo 9 nmi zaostanka za trenutno vodilno ekipo Dongfeng. Na vrh se je zavihtel še drugi rdeči čoln, španski MAPFRE, ki za vodilno ekipo zaostaja le 2,2 nmi.
"Ponoči smo bili zelo zaposleni. Okrog nas so plula številna raziskovalna plovila, ki v tem področju iščejo nafto. Poleg njih pa nam je plovbo oteževal tudi ostali pomorski promet, ki ga tu ne manjka. Vse jadrnice so že vedno zelo blizu druga drugi. Še vedno smo v vidnem kontaktu. in vsi prečimo praktično istočasno. Zopet plujemo proti vzhodu. Ponoči smo pluli proti severu. Veter je še vedno šibak in nekoliko spreminja smer. Plujemo direktno v veter. Morje je še sorazmerno malo vzvalovano. Na nebu je stalno več oblakov. Bolj kot se bomo bližali obali, več jih bomo srečali.", je sporočila Dee Caffari z jadrnice Turn The Tide On Plastic.
Ponedeljek, 23.4.2018 ob 10.00
Španska ekipa MAPFRE je floto jadrnic popeljala iz Brazilskega mesta Itajaji proti Newportu na otoku Rhode v ZDA.
Včeraj smo bili priča enakemu pričetku etape, kot smo ga bili vajeni že večkrat. Rdeča čolna, najprej ekipa MAPFRE in za njo ekipa Dongfeng za najhitreje zapustila brazilsko mesto Itajai in zaplula proti vzhodu, v južni Atlantik. Takoj za njima sta bili tudi ekipi Brunel in Turn the Tide on Plastic. Ekipa AkzoNobel je zadnjo oznako pred mestom obplula kot peta, ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in Vestas pa sta si nabrali že 3 minute zaostanka.
Sedem ekip čaka 5700 dolga plova preko Atlantika, Najprej bodo pluli proti severovzhodu, mimo obal Brazilije, nato pa se bodo obrnili proti severozahodu, proti severu ZDA, kjer jih v mestu Newport na otoku Rhode čaka ciljna črta.
Po 14 urah plovbe ekipe plujejo v zmernih severovzhodnikih, ki omogočajo plovbo s hitrostjo 10-12 vozlov. Razvrstitev se je nekoliko spremenila. Trenutno je najbližje cilju ekipa Scallywag, medtem, ko je ekipa MAPFRE, ki je začela najhitreje, zdrsnila na predzadnje mesto. Med vodilno in zadnjo ekipo Akzonobel je le 1,7 nmi razlike.
Posnetek pričetka 8. etape pred mestom Itajai
Foto: Ainhoa Sanchez, James Blake (Volvo Ocean Race)