V Portorožu je vse pripravljeno za jutrišnji začetek regate prestižnega razreda RC44. Gre za drugo regato od petih v letošnji sezoni, na startu pa se bo zbralo sedem ekip, med njimi tudi dve ‘naši’: jadrnica Ceeref Igorja Laha pluje pod slovensko zastavo, na ruski Niki lastnika Vladimirja Prosikhina pa je jedro posadke slovensko - olimpijca Tomaž Čopi in Mitja Margon, Iztok Knafelc ter kot vodja tehnične ekipe Toš Skrt Golja. Obe posadki sodita tudi med favorite za zmago, zato bo na vodi napeto.
Jadralci so v preteklih dneh na treningu že preizkusili vode Piranskega zaliva, a je bilo vetra malo in tudi napoved za prihodnje dni ni prav obetavna, zato lahko le upamo, da bo ta napolnil jadra črnih lepotic. Tega si zagotovo želi tudi Mitja Margon, član ekipe Team Nika ter gonilna sila društva GoSailing, slovenskega soorganizatorja dogodka: “Že nekaj časa si prizadevam-o, da bi flota RCjev prišla spet v Portorož. Načeloma smo se s klaso dogovorili, da bi to bilo prihodnje leto, leta 2019. Ker je organizator druge letošnje etape, ki bi morala biti maja na Nizozemskem, nekam poniknil, se je vodja razreda obrnil najprej na g. Laha in g. Prosikhina (oba sta povezana s Slovenijo in Portorožem) s prošnjo po rešitvi situacije in za pomoč pri financiranju dogodka, takoj zatem pa so mene povabili, če bi prevzel organizacijo. Ker sem jih vsa ta leta "cukal za rokav", so verjetno pomislili, da pa bi bil že čas, da se vrnemo na "kraj zločina". Saj vsi dobro vemo/vedo, da se je vse začelo pri nas …"
RC44 tudi slovenski
Trinajsto leto mineva, odkar sta združila moči legendarni Russell Coutts, večkratni zmagovalec America’s Cupa in nosilec številnih drugih naslovov, tudi zlatih olimpijskih, ter naš, slovenski navtični arhitekt Andrej Justin, da bi jadralskim zanesenjakom z globokimi denarnicami omogočila čistokrvni jadralski užitek na hitrih, športnih lepoticah in na regatnih prizoriščih na nekaterih najlepših koncih našega planeta. Nastale so jadrnice razreda RC44, na katerih se zdaj merijo najbogatejši in najboljši jadralci sveta, med njimi že nekaj let tudi slovenski. Veliko je vezi, ki Slovenijo in slovensko jadranje vežejo s tem prestižnim razredom in tudi zato je bilo najbrž zgolj vprašanje časa, kdaj se bodo RC-ji vrnili v slovensko morje - in končno so doma, kjer se je vse skupaj začelo. Prva testiranja so se pred dvanajstimi leti dogajala prav pri nas in tudi prve regate razreda so bile uspešno izpeljane v Portorožu v organizaciji YC Portorož. Ena prvih ekip, ki se je pridružila družini razreda RC44, je bila slovenska Ekipa 44, ki je jadrala na Črni lepotici (Black Beauty), ki jo je krstila Jolanda Čeplak 13. marca 2007. Ekipa je bila ustanovljena na pobudo naših olimpijcev Tomaža Čopija in Mitje Margona in s podporo Casinoja HIT, trgovine z opremo za jadralce Sailing point, Marine Portorož in jadrarne Victory. Ekipo 44 so sestavljali Samo Potokar na krmilu ter Mitja Margon, Gašper Vinčec, Bojan Volčič, Jani Klemenčič, Julijan Višnjevec, Vid Jeranko in Mitja Beltram. Na zadnji regati pred Trstom, ko so dosegli odlično tretje mesto, sta se jim pridružila še Tomaž Čopi in Toš Skrt Golja. V sezoni 2007 so odjadrali tri regate, potem pa morali zaradi premalo posluha okolja ter pomanjkanja finančnih sredstev projekt opustiti in jadrnico Črna lepotica prodati. Da je veliko slovenskega v projektu RC44 govori tudi dejstvo, da so bile prve regate razreda uspešno izpeljane prav v Portorožu v organizaciji YC Portorož, da so se tudi testiranja prvih jadrnic dogajala v Portorožu, da sta Tomaž Čopi in Toš Skrt Golja odjadrala sezono 2006-2007 na jadrnici Omega z Russellom Couttsom in da je trgovina z jadralsko opremo Sailing point še danes partner razreda RC44.
Društvo GoSailing, slovenski soorganizator tokratne portoroške regate RC44
Mitja Margon iz GoSailinga se zelo dobro zaveda, da je za izpeljavo dogodka potrebno stopiti skupaj: “Pomembno je, da je bila Marina Portorož že od vsega začetka pripravljena pristopiti k projektu, da imamo torej na voljo infrastrukturo, in tako smo lahko takoj kandidirali tudi za prihodnje leto. Tudi Turistična zveza Portorož in lokalna skupnost sta prepoznali pomembnost dogodka in verjamem, da bo pritegnil še dodatne partnerje in pozornost medijev, ki je že zdaj presenetljivo velika in pozitivna. TZ Portorož bo poskušala pritegniti tudi Slovensko turistično organizacijo, saj so prepoznali, da je ta dogodek pomemben širše, ne le za lokalno skupnost. Naše društvo GoSailing je bilo ustanovljeno prav z namenom organizacije jadralskih in objadralskih dogodkov, v zadnjih sedmih letih smo organiziral pet evropskih oziroma svetovnih prvenstev različnih rekreativnih razredov, a smo s temi organizacijami pridobili veliko zaupanja in izkušenj, pa tudi ljudi, ki lahko zdaj izpeljejo dogodek, kot je RC44.”
Je bila organizacija tega dogodka zelo drugačna od ostalih? “Zelo drugačna je, ker je vse skupaj še na višjem nivoju in zelo profesionalno, konec koncev so pa pričakovanja udeležencev zelo podobna, osnova je postavljena, detajle pa prilagajamo temu dogodku. Razlika je tudi v tem, da ima razred svojih 15 ljudi, ki jih tukaj gostimo, in ki pomagajo izpeljati regato.”
Biti hkrati organizator ter jadralec na jadrnici, ki gre na zmago? “Se mi je že zgodilo na prvem dogodku, ki smo ga organizirali leta 2011 (Musto Skiff) in se mi bo ponovno zgodilo jeseni, ko gostimo evropsko prvenstvo razreda Seascape. Tokratni je mogoče nekoliko poseben, a če imaš okoli sebe dobro ekipo, je to vse lažje in vem, da v času jadranja ne bom imel v glavi niti ene misli, povezane z organizacijo. Kar se tega tiče, sem se v športni karieri naučil preklapljati.”
Jadrnice so privezane in na ogled v Marini Portorož. Od četrtka, 10. maja, do nedelje, 13. maja, so na sporedu regate. Štarti prvih dnevnih plovov bodo predvidoma ob 12h, regatno polje pa bo, v kolikor bodo pogoji to dopuščali, čim bližje obali.
Besedilo: WINDPRESS-Jakica Jesih