V nedeljo se je začela druga etapa letošnje regate Clipper Round the world Race. Enajst posadk je izplulo iz portugalskega mesta Portimao in se podalo v Atlantik. Plovba poteka vzdolž obale zahodne Afrike. Na plovbi preko Atlantika jih čakajo številni izzivi. Prve dodatne točke bodo lahko dosegli v prvih kontrolnih vratih, ki so severno od Zelenortskih otokov. Nato jih čaka plovba preko zloglasnega območja Doldrums ob ekvatorju, kjer bo druga možnost za osvojitev bonus točk. Ko bodo prepluli Atlantik in prispeli do vzhoda Brazilije, pa bodo odpluli še oceanski šprint.
V nedeljo so ekipe zaplule v Atlantik. Razmere za plovbo so povsem drugačne, kot so jih imeli na prvi etapi, ko so pihali severozahodniki s hitrostjo vse do 40 vozlov. Trenutno plujejo z izjemno šibkim vetrom severovzhodnih smeri. Že na samem začetku plovbe so se morale ekipe odločiti za pravo taktiko. Prva možnost je plovba po odprtem morju, kjer naj bi po napovedih zapihali močnejši vetrovi, ki bodo omogočali hitro plovbo z vetrom proti jugu. Druga bolj zanesljiva pa je plovba ob obalah Maroka, kjer s kopnega pihajo nekoliko močnejši vetrovi vzhodnih smeri.
Po dveh dneh in 16 urah plovbe se je izkazalo, da je plovba ob obali hitrejša. Najhitreje spet pluje ekipa Punta del Este. Z zaostankom med 23 in 35 nmi je večina ekip, ki so se odločile za plovbo ob obali. Ekipi Zhuhai in GoToBermuda, ki sta se odločili za plovbo po zahodni ruti, po odprtem oceanu, nato pa sta se premislili iz zapluli proti vzhodu, zaostajata že več kot 100 nmi. Ekipi WTC Logistics in Seattle edini vztrajata in plujeta proti zahodu. Ekipe ob obali plujejo s hitrostmi med 9 in 11 vozli, medtem ko ekipi na zahodu dosegata hitrosti le okrog 8 vozlov. Katera taktična odločitev je prava, bo jasno, ko bodo na odprtem morju zapihali močnejši pasati.
John Stickland, skipper ekipe Ha Long Bay, Viet Nam, ki pluje na trenutnem tretjem mestu, je poslal sporočilo z jadrnice:
»Današnje jadranje je bilo počasno. Ob 8.30 smo zamenjali jadra. Namesto Code 2 smo namestili Code 1 (jadro Code 1 je po obliki podobno jadru Code 2, a je izdelano iz tanjšega materiala). Plujemo počasi s hitrostmi 3–5 vozlov. Spremljajo nas tudi druge ekipe. Flota je razdeljena. Upam, da se bo naša taktična odločitev izkazala za pravilno. Počakati moramo, da se pasati okrepijo.«
Trenutni vrstni red (21.9.2019 ob 9.30):
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | Hitrost (SOG) | Zaostanek za vodilnim |
1 | VISIT SANYA, CHINA | 4144.84 nmi | 9.5 vozlov | |
2 | QINGDAO | 4155.90 nmi | 9.3 vozlov | -11.06 nmi |
3 | HA LONG BAY, VIET NAM | 4174.76 nmi | 10.2 vozlov | -29.92 nmi |
4 | DARE TO LEAD | 4197.89 nmi | 8.4 vozlov | -53.05 nmi |
5 | PUNTA DEL ESTE | 4202.11 nmi | 9.7 vozlov | -57.27 nmi |
6 | UNICEF | 4237.85 nmi | 8.6 vozlov | -93.01 nmi |
7 | IMAGINE YOUR KOREA | 4255.88 nmi | 10 vozlov | -111.04 nmi |
8 | SEATTLE | 4298.99 nmi | 9.3 vozlov | -154.15 nmi |
9 | ZHUHAI | 4338.18 nmi | 9.4 vozlov | -193.34 nmi |
10 | WTC LOGISTICS | 4341.91 nmi | 9 vozlov | -197.07 nmi |
11 | GOTOBERMUDA | 4351.53 nmi | 9.6 vozlov | -206.69 nmi |