Rolex Middle Sea Race, Gašper Vinčec

Way of Life, slovenska jadrnica pod vodstvom Gašperja Vinčeca, je na regati Rollex Middle Sea Race v cilj priplula kot šesta najhitrejša jadrnica.

Regata Rolex Middle Sea Race še poteka. Od več kot sto jadrnic, ki so se podale na več kot 700 nmi dolgo plovbo iz Vallete na Malti, jih je večina že priplula na cilj, le sedem pa jih še pluje. Rezultati pri vrhu so znani. Slovenska jadrnica Way of Life, ki jo vodi Gašper Vinčec, je bila edina udeleženka regate iz Slovenije. V cilj je priplula kot šesta jadrnica, v svoji skupini IRC Class 1 pa je zasedla deveto mesto. Za plovbo so potrebovali 2 dni 12 ur 8 min in 5 s. V skupini je prvo mesto zasedla 33 m dolga jadrnica Comanche, drugo 27 m dolgi Rambler in tretje 16 m dolgi Caro.

Da je bila regata izjemno zahtevna, priča tudi dejstvo, da je ni končalo kar 19 jadrnic. Na plovbi so se borili tako s šibkimi vetrovi, ki so komaj napeli jadra, pa vse do vetrov, ki so pihali s hitrostjo več kot 40 vozlov. Številne ekipe, kot tudi naša Way of Life, so morale prepluti nevihto in se soočiti z izjemno težkimi razmerami na odprtem Sredozemlju.

Rolex Middle Sea Race, Gašper Vinčec

Gašperja Vinčeca, skiperja jadrnice Way of Life in skipperja na regati, so po prihodu v cilj povprašali:

Zakaj ste se odločili za nastop na tako zahtevni regati?

Že od samega začetka je projekt EWOL namenjen, da omogoči slovenskim jadralcem, ki večinoma jadrajo na priobalnih regatah, da nastopijo na velikih oceanskih, odprtomorskih, ali kot temu rečemo v angleščini, offshore regatah. Na ta način imajo možnost, da se preizkusijo na najbolj zahtevnih morjih in premagajo strahove, ki jih prinaša plovba na oceanih.

Kateri trenutki so bili najtežji na regati?

Najtežja preizkušnja, ki smo jo doživeli na tej regati, je bila nevihta, ki nas je zajela ponoči. Ves čas smo jo opazovali, bila je vsaj tri ure stran od nas. Bili smo pripravljeni. Zamenjali smo jadra, a nas je vseeno presenetila. Iznenada se je nad nami utrgal oblak. Začelo je močno deževati, zapihali so sunkoviti vetrovi in odpovedala je vsa elektronika na krovu. Edina stvar, ki je še delovala, je bil klasičen magnetni kompas. Le z njegovo pomočjo smo se lahko prebili skozi nevihto. Pogoji za plovbo so bili izjemno težki. Valovi so prihajali iz ene smeri, veter je pihal iz druge. Barko je ves čas močno premetavalo. Spremeniti smo morali smer plovbe in jo prilagoditi vremenskim razmeram. Agonija je trajala več kot uro in pol. Ko smo izpluli iz prve nevihte, pa nas je zajela še druga, ki smo jo pričakovali. Ko smo se prebili še skoznjo in se je vreme nekoliko stabiliziralo, se je vrnila tudi elektronika. Verjetno je odpovedala zaradi naelektrenosti, ki jo je povzročila nevihta. Kaj je bil razlog, nam za zdaj ni znano.

Kako ste zadovoljni z rezultatom?

Rezultat je super. Barka si zasluži mesto takoj za jadrnico Rambler, mi kot ekipa pa si zaslužimo mesto, ki smo ga zasedli.

Kakšni so plani za letošnje leto, prihodnje leto?

Prihodnje leto upamo, da bo normalno leto. Katerih regat se bomo udeležili, bo jasno decembra letošnjega leta, ko bomo tudi objavili uradni seznam regat, ki se jih nameravamo udeležiti. Želimo se udeležiti čim več odprtomorskih (offshore) regat in nekaj priobalnih regat. Kot vsako leto se bomo verjetno tudi prihodnje leto udeležili Barcolane, regate v Benetkah in seveda Rolex Middle Sea Race, če se termini ne bodo prekrivali.

Foto: Rolex (Kurt Arrigo), Way of Life FB