Maks in Matic Vrečko

Prvič v zgodovini regate nobena izmed posadk ni priplula do cilja. Vremenske razmere niso dopuščale varne plovbe.

V petek zvečer so ekipe izplule izpred črnogorskega Tivata in začele drugo etapo regate 1000 otokov. Začetek je bil obetaven, saj so Črno goro zapustili v južnem vetru, ki jih je hitro ponesel proti severu, proti cilju na Reki. Že pred začetkom regate so tekmovalci vedeli, da bo področje jadranje prečkala vremenska fronta in da bo jadranje zelo zahtevno.

Kmalu po izplutju iz Boke Kotorske, se je jugo močno okrepil. Jadrnica Emilia se je takoj po vplutju v hrvaške vode začela boriti s tehničnimi težavami. Prisiljeni so bili spremenit smer plovbe in zapluti v Dubrovnik. Regate je bilo zanje konec.

Avstrijska jadrnica Istros je skozi nevihto plula v bližini Paklenih otokov. Iz varnostnih razlogov so bili prisiljeni prižgati motor. Nevihto so uspešno prepluli. Po prehodu fronte je začela pihati burja, ki je dosegala hitrosti več kot 30 vozlov. Ekipa, ki si je jadrnico najela le za to regato, ni plovila obvladala dovolj, da bi regato nadaljevala. Iz varnostnih razlogov so se odločili, da regato zaključijo in odplujejo na varno v Šibenik.

Edina ekipa, ki je še vztrajala v neznosnih pogojih, je bila slovenska jadrnica Karpo. Oče in sin, Maks in Matic Vrečko sta plula mimo Zadra. Ob 5.41 zjutraj sta zaplula v Visko morje, kjer pa je burja pihala s hitrostjo med 35 in 45 vozli. Valovi so dosegali višine čez 2 metra, sunki burje pa niso več omogočali varnega napredovanja. Odločila sta se, da regato prekineta in zaplujeta nazaj proti Zadru.

Letošnja regata 1000 otokov bo nedvomno ostala v spominu kot regata, ki je ni zaključila nobena posadka. Jasno je, da je varnost jadralcev na prvem mestu. Rezultati prve etape so tako tudi dokončni rezultati regate. Prvo mesto je zasedla slovenska jadrnica Karpo, drugo avstrijska posadka na jadrnici Emilia in tretje mesto prav tako avstrijska posadka na jadrnici Talanta.