Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 20.2.2025 ob 20.00 uri bo potekalo drugo predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav.
Na drugem predavanju bomo govorili o:
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 20.2.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko, Aleš Kobav
Trajanje: 90 min
Nakup celotnega abonmaja 7x40 EUR=280 EUR - 90 EUR popust=190 EUR
Nakup 1. predavanja: Nasveti za sproščen dopust na morju
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
Moto-Nautika na letošnjem Zagreb Boat Showu predstavlja različna vrhunska plovila, ki si jih na sejmišču lahko ogledate vse do nedelje, 23. februarja 2025. Sejem je že v polnem teku, tako da jih lahko obiščete v hali 8A na razstavnem prostoru številka 11 ter na zunanjem razstavnem prostoru OP-8A, številka 2.
Premiera: Ranieri International Next 255 LX
Moto-Nautika premierno predstavlja Ranieri International Next 255 LX. Gre za 7,8 metra dolgo kabinsko plovilo, ki združuje elegantno obliko, udobje in vrhunsko zmogljivost. Prostorna paluba omogoča prijetno druženje, notranjost pa ponuja vse potrebno za udobno bivanje na vodi. Ne zamudite priložnosti, da si ga ogledate v živo!
Elegantna in aerodinamična oblika.
Velika sončna ploščad.
Stabilnost in hitrost plovila sta optimizirana.
Stranišče z umivalnikom je v ločenem prostoru.
Prostorno ležišče pod palubo.
Umivalnik in majhna zunanja kuhinja.
Grand Boats: Kakovost in inovativnost
Na razstavnem prostoru predstavljajo tudi blagovno znamko Grand Boats. Obiskovalci si lahko ogledajo naslednje modele:
- G850 – 8,5 metrov dolg gumenjak, ki ponuja odlično razmerje med prostornostjo in zmogljivostjo, na ogled v hali 8A, razstavni prostor 11.
Na zunanjem razstavnem prostoru OP-8A, številka 2, pa so naslednji tenderji:
- S300L
- S330L z motorjem F20
- G340 z motorjem F25 v off white izvedbi
Obiskovalci lahko na tem razstavnem prostoru dobijo informacije tudi o vseh drugih tenderjih blagovnih znamk Grand Boats, Zar Mini in Zar Formenti.
Sejemski popusti na izdelke Yamaha
Ob tej priložnosti Moto-Nautika ponuja sejemske popuste do -25% na izvenkrmne motorje, vodne skuterje in napihljive čolne Yam. Poleg tega nudijo tudi 5-letno garancijo na izvenkrmne motorje.
Obiščite jih na Zagreb Boat Show 2025!
Ne zamudite priložnosti, da izkoristite ekskluzivne sejemske ugodnosti in si ogledate njihova vrhunska plovila v živo!
Za vse ostale informacije in nasvete jih lahko obiščete v salonu Moto-Nautika, na Ptujski cesti 63, 2204 Miklavž
Telefon:
☎️ 02 629 04 00 (odzivna št. #2)
📱 +386 31 300 903
Ponudbo plovil:
Ponudba navtične opreme in opreme za vodne športe:
Plovila na zalogi, dobavljiva takoj:
🌐 https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/
Bliža se trail Life on Mars. Edinstveno doživetje na otoku Pag, ki združuje ljubitelje aktivnega turizma, pohodništva, sprehajanja in traila. Gre za enega najlepših trekingov na Hrvaškem, ki na vsakem koraku postreže z dih jemajočimi razgledi. S svojim videzom, ki sta ga ustvarili stoletna burja in poslonica, spominja na površino Marsa. Trase tekmovanja so različnih dolžin in težavnosti, zato so primerne tako za rekreativce kot tudi profesionalne športnike.
Trail Life on Mars je bil prvič organiziran spomladi leta 2017. Od takrat dalje se odvije enkrat letno v mesecu marcu. Letošnje tekmovanje bo popestrilo dogajanje na Pagu v soboto, 29. marca, prijave so že odprte. Štart je v vasi Metajna, le 12 kilometrov od Novalje, prav vsak del traila pa je nekaj posebnega. Čez kamnite površine, razgaljene od burje in soli, se boste podali do čudovitih zalivov in plaž, kjer boste našli pravo lepoto in mir. Pot zaznamuje tudi prva morska via ferrata na Hrvaškem, namenjena drznejšim aktivnim športnikom, saj zahteva uporabo dodatne opreme. Dolga je 100 metrov in vključuje prehod čez morski del, ki povezuje zaliv Slana in rt Sušec. Za udeležbo na dogodku Life on Mars potrebujete samo dobro voljo, ustrezno športno opremo, vodo in nekaj prigrizkov. Izbirate lahko med tremi različnimi trasami, odvisno od svoje telesne pripravljenosti.
Light – 7 km
7 kilometrov dolga pot je odlična izbira za rekreative, pohodnike in trail začetnike. Primerna je za vse generacije tekmovalcev, stare med 7 in 77 let. Dobrodošle so tudi družine in hišni ljubljenčki. Pot je označena in poteka po planinskih in trail poteh, ne prečka morja in via ferrate, začne pa se ob 12.00. Medalje in darilne pakete v tej kategoriji prejmejo samo otroci, stari do 12 let.
Active – 15 km
15 kilometrov dolga pot je namenjena vsem, ki niso čisti začetniki in se že aktivno ukvarjajo s hojo, planinarjenjem in trailom. Pot je označena in poteka po planinskih in trail poteh. Tudi aktivna kategorija ne prečka morja in via ferrate, začne pa se prav tako ob 12.00. Je še malce bolj atraktivna v primerjavi z lažjo traso in nekoliko zahtevnejša. Popolna izbira za fizično bolje pripravljene udeležence. Medalje in darilne pakete prejmejo prvi trije uvrščeni med ženskami in moškimi.
Challenger – 24 km
Zagotovo najbolj zahtevna pot, za katero je značilna tipična tekaška in trail postavitev. Tekmovalci se povzpnejo 80 metrov visoko na več kot 100 metrov nadmorske višine. Pot je sicer dolga 24 kilometrov. Od 3,5 do 5,5 kilometra trase ni uhojene poti, a je območje še vedno prehodno. 80 metrov poti poteka tudi skozi morje, globina morja pa tekmovalcem sega do bokov. Tekmovanje ne poteka čez via ferrato, začne pa se eno uro prej kot lažja in aktivna kategorija, in sicer ob 11.00. Medalj in darilnih paketov se bodo razveselili samo najboljši. Prvi trije med ženskami in prvi trije med moškimi.
Na nobeni od tras ni postaj za okrepčilo, zato morajo tekmovalci sami poskrbeti za dovolj tekočine in energijskih ploščic. Izjema je najtežja pot, kjer je na 15. kilometru trase izvir Malin, kjer se lahko udeleženci odžejajo z vodo.
Foto: Visit Novalja, Mario Jurina
Najbolj brane novice
Intervju z Maksom Vrečkom, glavnim predavateljem letošnjega Navtičnega abonmaja.
Navtični abonma je pred vami že drugič. Prvi, izveden februarja in marca 2023, je bil zelo uspešen. O čem pravzaprav govorite na predavanjih?
Osrednja tema je zmanjševanje nepotrebnega stresa in stroškov pri jadranju. Jadransko morje je zelo prijazno do navtikov, zato tukaj pogosto plujejo tudi manj izkušeni skipperji. Moja prva samostojna plovba leta 2010 je bila zelo prijetna, že leto kasneje pa sem nasedel pri otočku Tovarnjak na Kornatih. In prav zato je znanje tako pomembno.
Ali ni nelogično, da za najem jadrnice in njeno plovbo zadostuje zgolj teoretični izpit?
To vprašanje slišim skoraj vedno, ko nekdo prvič pride na jadrnico in šele nato dojame kompleksnost manevrov. Kljub pomanjkanju praktičnega znanja je resnih nesreč na srečo malo – jadrnice so trdno grajene, na Jadranu ni hurikanov, velikost morja pa zmanjšuje možnost trčenj. Največ škode nastane pri vplutjih in izplutjih, kjer so številne marine zelo tesne. Pogoste težave so tudi slabo sidranje in pretirana uporaba alkohola, zaradi česar se lahko dopust hitro podraži.
Pretesne marine? Lahko navedete nekaj primerov?
Največ težav je v starih marinah, saj pred 20 ali več leti jadrnice niso bile tako velike kot danes. Podobno kot pri stari garažni hiši – parkiranje je lahko prava nočna mora. Posebej problematične so npr. ACI marina Split, Trogir in Biograd, kjer ob petkih in sobotah ob menjavi čarterjev nastane kaos, še posebej če piha veter. A ne gre le za tesne marine – če je skipper nevešč, se bo zapletel tudi v najbolj idealnih pogojih.
Za primerjavo: avto lahko pri parkiranju ustavite in manever popravite, jadrnico pa veter ves čas premika, zato je treba celoten manever ponoviti od začetka.
Kje lahko skipperji pridobijo praktično znanje?
Učenje pri prijateljih ni najboljša ideja – pogosto se napačne tehnike prenašajo iz generacije v generacijo. Navtika se nenehno razvija, tehnike, ki so delovale pri 33-ft jadrnici, pogosto ne veljajo več za sodobne 50-ft jadrnice.
Odličen primer je privez na bojo – večina ljudi še vedno uporablja mornarski kavelj (čakljo), kar pogosto vodi do izgubljenih ali zlomljenih kavljev. Veliko boljša tehnika je laso, ki pa ni tisti iz kavbojskih filmov. Spoznal sem jo na izobraževanju pri Royal Yachting Association, na Jadranu je še razmeroma neznana.
Praktične tečaje izvajajo Spinnaker.si, NASA in tudi sam. A veliko ljudi preprosto nima časa za prakso, zato je nastal Navtični abonma, kjer ponujamo praktično znanje skozi online predavanja.
Kako poteka Navtični abonma?
Gre za serijo online predavanj, kjer obravnavamo največje težave skipperjev in ponujamo konkretne rešitve. Predavanja so zelo praktična – manevre prikažemo iz več zornih kotov, za letošnji abonma smo postopek sidranja posneli celo pod vodo, uporabljamo tudi posnetke z dronom. Pomembno je, da tehnike ne le razložimo, temveč pojasnimo tudi njihov namen.
Kaj prinaša letošnja izvedba Navtičnega abonmaja?
Letošnjega začnemo 13. februarja zvečer in bo še bolj bogat kot prvi. Namesto šest bo sedem predavanj, precejšen del bo namenjen tehniki jadranja. Obdelali bomo štiri osnovne in dva napredna manevra z jadri, tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice, uporabo gennakerja in še marsikaj. Na prvem abonmaju se je pokazala velika želja tudi po teh vsebinah. Veliko časa bo namenjenega odgovarjanju vprašanj udeležencev abonmaja, na prvem se je nekajkrat razvil lep pogovor.
PRIJAVA NA ABONMA |