Zadnje iz eTrgovine

24.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Ris Marine 650 Exclusive

Plovilo Ris Marine 650 Exclusive iz hrvaške ladjedelnice smo podrobno predstavili v članku Novost: Ris Marine 650 Exclusive.

Zastopnik za plovila Ris Marine v Sloveniji, C&G Navigator iz Ptuja, nam je omogočil test plovila na »Ptujskem morju«, na reki Dravi na Ranci pri Ptuju.

Plovilo, Ris Marine 650 Exclusive, ki smo ga testirali, je bilo opremljeno z motorjem Honda z močjo 150 KM. Ta motor ni najmočnejša različica, ki jo lahko namestite na plovilo, a verjemite, je več kot dovolj močan za pogon tega luksuznega gumenjaka. Če želite po vodi glisirati s hitrostmi, ki se približajo 50 vozlom, pa bo potrebno poseči po najmočnejšem dovoljenem motorju s 180 KM.

Test plovila

Pogoji na reki Dravi so bili idealni za test plovila. Da bi bile hitrosti plovbe merodajne, smo najprej izmerili hitrost rečnega toka. V zgornjem delu, pred prvim mostom je bila hitrost toka 4 vozle, v južnem delu za drugim mostom je znašal le še 2 vozla. Plovilo na testu je imelo nameščen zunajkrmni motor Honda 150, rezervoar goriva je bil napolnjen do polovice, in na krovu sta bili dve osebi. Valov na reki ni bilo. Pluli smo le preko valov, ki so jih povzročala druga plovila primerljive velikosti.

Plovba s plovilom je izjemno udobna. Nizko težišče, širina 2,72 cm in tubusi s premerom 59 cm, zagotavljajo mirno in elegantno plovbo. Zaradi nizkega težišča, je zavijanje s plovilom hitro, in zmanjševanje hitrosti v zavojih majhno. Udobni, ergonomsko oblikovani sedeži z elegantnim oblazinjenjem dodatno pripomorejo k izjemni izkušnji med plovbo.

S plovilom smo zapluli z rečnim tokom, ki je v zgornjem delu znašal 4 vozle, v spodnjem 2. Plovilo je izglisiralo pri hitrosti 12 vozlov za kar je bilo potrebno zgolj 3,5 s. Končno hitrost, ki je znašala 43 vozle je plovilo doseglo po 18 s. Motor se je zavrtel s 6500 obrati v minuti. Položaj motorja je bil v skrajni spodnji legi. Če bi se poigrali še z nastavitvijo naklona motorja, bi nedvomno pridobili še 2-3 ali pa celo 4 vozle.

Ne glede na to, Ris Marine 650 Exclusive opremljen z Motorjem ki razvije 150 KM, je izjemno hiter, agilen in udoben čoln. Če odštejemo 3 vozle vodnega toka, lahko z gotovostjo trdimo, da moč motorja zadostuje za izjemno hitro plovbo s 40 vozli. Seveda bomo takšno hitrost plovbe potrebovali bolj redko. Ko se bomo v zadnjem trenutku umikali pred nevihto ali hiteli do lepega zaliva, kjer si bomo lahko rezervirali najlepše mesto na sidrišču. Za ostale premere pa bo zadostovala plovba s hitrostjo 25-30 vozlov, ko bo plovilo plulo najbolj ekonomično.

Komentarji