Zadnje iz eTrgovine

24.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Če želite spomladi svoj izvenkrmni motor zagnati brez glavobola, ga preko zime obvezno konzervirajte. S tem ga boste zaščitili pred zimskimi vplivi, saj vlaga in mraz zagotovo naredita škodo na motorju, ki se lahko pokaže ob najbolj neprimernem času – na vodi ob valovitem morju. Dolgo zimovanje je zaradi vlažnega zraka škodljivo za notranje dele motorja.

Razsoljevanje motorja

Če želimo motor zaščititi pred propadanjem, ga moramo najprej dobro razsoliti. Sol moramo sprati z zunanjosti in notranjosti motorja. Ker se motorji hladijo z morsko vodo, v hladilnem sistemu motorja po uporabi ostane veliko soli. Če ostane v motorju, povzroča korozijo, ki je navzven ne opazimo. Konzerviranje nerazsoljenega motorja ni učinkovito.
  • Prvo in osnovno pravilo je, da se držite proizvajalčevih navodil za zaščito motorja med zimo. Če navodil nimate, berite naprej.
  • Za začetek izperite motor s sladko vodo. Za ta postopek uporabite slušalke za izpiranje (z vrtno cevjo, ki jo priključite na vodovod) ali sod, v katerega potopite nogo motorja (vnos vode mora biti potopljen). Motor naj deluje najmanj 10 minut (20 minut, v kolikor se je motor koristil na morju), da izperete umazanijo in obloge soli, ki so se nabrale tekom rabe.
  • Še med delovanjem motorja izključite dovod goriva, pustite, da gorivo izteče iz sistema in počakajte, da se motor sam ugasne.
  • Pred samim koncem popršite uplinjač preko dovoda goriva (sprej za konzervacijo). Ne varčujte s sprejem, saj želite vse površine dobro prekriti z antikorozivnim oljem (WD-40 ni primeren. Uporabite sprej, ki je namenjen konzervaciji motorja).
  • Po izpiranju s sladko vodo mora motor ostati v delovnem položaju, da iz njega odteče vsa voda. Nekajkrat kratko vklopite štarter, da izpraznite črpalko za vodo. Dokler je motor v delovnem položaju, bo voda sama iztekla iz njega, zato ni potrebe po dodajanju tekočine proti zamrzovanju v hladilni sistem.
  • Odklopite svečke in antikorozivni sprej popršite v cilinder skozi odprtine. Nekajkrat obrnite zamašek, da se na stenah ustvari oljni film. Očistite svečke, kapice in kable in vrnite vse na svoje mesto.
  • Očistite vse, kar vidite, gibljivo in negibljivo. Na koncu vse posprejajte z WD (za zobnike uporabite mast), da preprečite nastanek korozije.
  • Olje iz noge zamenjajte z novim, prav tako tisto iz karterja pri štiritaktnih motorjih.
  • Izpraznite celoten sistem goriva (rezervoar, cevi, črpalko). Staro gorivo je najbolje izkoristiti na kosilnici (ali čem podobnem), saj ne želite, da vam zaradi njega na morju odpove motor. Če rezervoarja ne morete povsem izprazniti, potem se odločite za obratno možnost – napolnite ga do vrha in s tem zmanjšajte zračni prostor, v katerem se bo sicer preko zime ustvarjal kondenz.
  • Osovino propelerja očistite in namažite. Preko odprtine izpušnega sistema vstavite najlon, da vlagi preprečite dostop v motor. Motor naj bo preko zime v delovnem položaju, ali v enem izmed položajev, ki ga je priporočil proizvajalec.

Sedaj lahko mirno počakate na novo navtično sezono.

V kolikor želite, da bo vaš motor deloval dolgo in zanesljivo, prepustite, da konzervacijo za vas opravi usposobljen kader. Do strokovnjaka na tej povezavi. 

Besedilo: Moto-nautika

 

Komentarji