Zadnje iz eTrgovine

20.00€

Iz prve roke od slovenskega jadralca Jasmina Čauševića, ki je sam prejadral Atlantik, Pacifik…

Velenjski jadralec in popotnik Jasmin Čaušević je na svoji 5-letni solo plovbi od Poreča do Nove Kaledonije v Tihem oceanu in njegov cilj je obpluti svet na serijski jadrnici Bavaria 34. Jasmin Čaušević je za nekaj mesecev prekinil svoje jadranje in bo še nekaj tednov v Sloveniji ter bo z nami delil svoje izkušnje.

Jadralci imamo na morju veliko odgovornost. Pa ne samo za plovilo, temveč tudi za svoje življenje in življenje posadke, če si z njo delimo svojo jadrnico. Vsak jadralec v nekem trenutku začne čutiti, da ima vse potrebno znanje, je dober skiper, zna odlično jadrati, pozna motor svoje jadrnic »v dušo«, ampak treba je biti pripravljen tudi na nepredvidljive situacije. Ste pomislili na zdravje, zdravstveno zavarovanje, ladijsko lekarno, pripomočke za primere, ko vam zmanjka plina, vode, hrane…? Tudi kulinariko je treba obvladati, npr. kako ohraniti ribo svežo brez zamrzovalnika za celih 7 dni. Kako izkoristiti EPIRB, AIS, IridiumGO…? Ste jadrali že več dni in noči skupaj? Je res dovolj 500€ na mesec, da se odpravim na ocean?

Na takšna vprašanja pozna odgovore iz lastnih izkušenj in iz izkušenj preko pogovorov z drugimi jadralci slovenski jadralec Jasmin Čaušević, ki bo izvedel »aktivno predavanje« s sodelovanjem vseh udeležencev.

Po predavanju bo Jasmin Čaušević na voljo za jadralski klepet.

  • Datum: Torek, 3.3.2020
  • Ura: 18.00
  • Čas trajanja:  2 uri
  • Cena: 20,00 EUR
  • Omejitev udeležbe!
  • Lokacija: Cesta na Brdo 85, Ljubljana (Poslovna stavba Brdo - vhod iz zahodne strani pri travniku)
  • Zagotovljeno je brezplačno parkiranje.
Predavanje: Kako živeti na oceanu in priprava jadrnice

Zadnji video

Vsak teden lahko beremo kako v marinah na Jadranu in po svetu izbruhne požar na plovilu. V večini primerov je izbruh požara na plovilu tragičen za plovilo in v primeru prepoznega ukrepanja tudi za plovila v bližini.

Spomnimo se tragedije v marini Punat, kjer je v enem dnevu zorelo 20 plovil. O požaru smo pisali v članku: 20 plovil zgorelo v marini Punat, slike pogorišča pa si lahko ogledate na povezavi: Pogorišče v marini Punat. Prejšnji teden je požar uničil jahto vredno 2,3 mio EUR, v januarju je v marini Miramaris zgorela jahta za 30 mio EUR. Požari se ne dogajajo samo drugim, ogrožena so vsa plovila med njimi tudi naše.

Poglejmo si kaj so najbolj pogosti vzroki za izbruh požara na plovilu.

26% požarov povzročijo viri, ki niso na plovilu. Običajno požar izbruhne na sosednjem plovilu in nato zajeme naše plovilo. Med zunanje vire požara lahko dodamo še izbruh požara v garaži ali hiši kjer je shranjeno plovilo. Zaščitite se pred morebitnimi škodnimi zahtevki, ko na vašem plovilu izbruhne požar.

20% požarov povzroči slaba električna inštalacija na motorju plovila. Razlog so običajno slabi kontakti na starih žicah. Najbolj pogosto se to zgodi na plovilih, ki so stara preko 25 let, kjer so kontakti že močno oksidirani. V kolikor ste lastnik starejšega plovila, predlagamo, da pregledate vso električno napeljavo na plovili in zamenjate vse dotrajane kable, ter redno čistite vse kontakte. Ne pozabite, da izolacija na kablih zaradi visokih temperatur v motornem prostoru, soli in vlage v zraku, prej izgubi svoje izolativne lastnosti in jih je potrebno v celoti zamenjati.

15% požarov izbruhne zaradi problemov na enosmerni električni napeljavi na plovilu (12 V, 24V). Običajno nevarnost povzročajo akumulatorji na plovilu, slaba izolacija kablov, slabi kontakti na konektorjih, zamenjava polarizacije in napačno povezovanje kablov. Vedno kadar morate zamenjati določeno opremo na plovilu, kadar odklapljate konektorje, predhodno označite kable, kateri je pozitivni in kateri negativni in po ponovni montaži preverite, če so pravilno zvezani.

12% požarov izbruhne na izmenični 220V napeljavi na plovilu. Problem je v večini primerov slab kontakt na kablu za priklop plovila na električno inštalacijo na pomolu oziroma v pristanišču. Preden priključite plovilo na zunanji vir napetosti, preverite, če je  v dobrem stanju in če je kabel nepoškodovan. Zamenjajte ga vsaj vsakih 10 let.

9% požarov povzroči pregrevanje motorja. Če se prekine dotok hladilne vode v vaš motor in ga ne ugasnete pravočasno, je velika verjetnost, da se bo vaš motor pregrel. Pritok hladilne vode v motor se lahko prekine zaradi zamašitve sesalne odprtine (pri Z pogonu lahko v morju poberemo PVC vrečko, ki zapre dotok vode. V primeru dviga temperature motorja ustavimo plovili in pregledamo nogo, če se je nanjo prilepila vrečka. Ko vrečko odstranimo naj motor obratuje na minimalnih obratih, da se počasi ohladi.). Drugi vzrok je običajno obrabljen ali uničen impeler zaradi katerega motor ne dobiva zadostne količine vode za hlajenje. Priporočeno je da impeler menjate vsaki 2 leti.

8% požarov povzročijo akumulatorji na plovilih z izvenkrmnim motorjem. Na starejših motorjih starih nad 10 let je vzrok požara regulator napetosti. Če ga ne zamenjate prej, ga obvezno zamenjajte najkasneje ko je motor star 15 let.

Podatki o vzrokih požara so statistični podatki pridobljeni s strani zavarovalnic in njihovih škodnih zahtevkov za primer požara na plovilu.

Izjemno dobra zaščita pred izbruhom požara je avtomatski gasilni aparat PRYoff, ki se sproži v stiku z ognjem in pogasi požar, preden se razširi. Je biološko razgradljiv in ne povzroča škoda na plovilu in ni pod pritiskom, zaradi česar ga ni potrebno letno servisirati. Več o aparatu si lahko preberete na: PRYoff

Komentarji