Zadnje iz eTrgovine

24.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Navtex je kratica za Navigational Telex System. Je mednarodna služba za pošiljanje pomorskih varnostnih informacij MSI (Maritime Safety Information). Sistem omogoča sprejemanje navigacijskih in meteoroloških obvestil namenjenih varni plovbi. Za pošiljanje sporočil se uporablja frekvenca 518 kHz. Sporočila pošiljajo obalne postaje v angleškem jeziku ob vnaprej določenih časih. Na Jadranu sta to obalni postaji v Trstu (Trieste FV) in v Splitu (Split Radio). Domet signala Navtex je večji kot pri VHF postajah. Signal tržaške postaje je možno prejemati na razdaljah vse do 320 nmi, signal splitske pa 150 nmi. 

Pokritost sistema Navtex:

Čas oddajanja sporočil Navtex (Jadran):

Trst – Trieste FV: 0320, 0720, 1120, 1520, 1920, 2320

Split – Split Radio: 0240, 0640, 1040,1440, 1840, 2240

Časi oddajanja so UTC (Coordinated Universal Time). Na Jadranu moramo v zimskem času UTC času prišteti eno uro, v poletnem pa dve, da dobimo lokalni čas oddajanja.

Vrste sporočil, ki jih lahko prejemamo preko sistema Navtex:

A         Navigacijska opozorila
B         Meteorološka opozorila
C         Poročila o ledu
D         SAR- sporočila o iskanju in reševanju na morju, ter opozorila o piratih
E         Vremenske napovedi
F          Servisna sporočila za pilote na ladjah
G         AIS sporočila
H         LORAN sporočila
I          Trenutno ni v uporabi
J          SATNAV sporočila (GPS ali GLONASS)
K         Druga sporočila za pomoč pri navigaciji
L         Navigacijska opozorila (dodatno k tipu A, ki jih naprava ne more zavrniti)
T          Testna sporočila (smo Velika Britanija)
V         Posebne storitve – (Obvestila za ribiče v ZDA)
W        Posebne storitve – (Okoljska v ZDA)
X         Posebne storitve
Y         Posebne storitve
Z         Trenutno ni sporočil (QRU)

Primer Navtex sporočila:

Varnostno obvestilo 0084-2016:

LOKALNO SJEVERNI JADRAN – Vinodolski kanal
Karte: 100-18; 50-4; 
NOVI VINODOLSKI, SVJETLEĆA PLUTAČA, LATERALNA DESNA STRANA, NA 45-07,498N 014-47.094E (WGS 84) POSTAVLJENA (GLAVA PRIMARNOG LUKOBRANA). KARAKTERISTIKA: Z Bl 3 SEKUNDE 3 MILJE.

Vsa Navtex sporočila se pričnejo z ZCZC, ki mu presledek in nato 4 mestna identifikacija sporočila B1B2B3B4. Sledi ji datum nastanka spročil in nato besedilo spročila. Posamezno sporočilo se konča z NNNN.

  • ZCZC - pričetek sporočila
  • B1B2B3B4 - identifikacija sporočila 
    • B1 – (A-Z) področje pokritja oddajnika in identifikacija, ki je določena posamezni obalni postaji 
    • B2 – (A-Z) vrsta sporočila (zgornja tabela) Sprejemnik Navtex omogoča, da sporočila na podlagi znakov B1 in B2 sprejmemo ali zavrnemo.
    • B3,B4 – serijska številka sporočila tipa B2. Številke se običajno začnejo z 01. V primeru, da se sporočilo prične z 00, ga zaslon prikaže in tiskalnik natisne tudi če smo zavrnili sprejem sporočil navedenega tipa.
  • Datum nastanka sporočila
  • Besedilo sporočila
  • NNNN – oznaka konca sporočila

Oprema:

Za sprejemanje Navtex sporočil potrebujemo poseben sprejemnik. Sprejemniki imajo zaslon na katerem se prikazujejo prejeta sporočila, nekateri pa tudi tiskalnik, ki prejeta sporočila natisne. Lahko jo programiramo, glede na tipe sporočil, ki jih želimo prejemati. Deluje avtomatsko in sprejema sporočila, ki jih lahko preberemo, ko imamo čas. Cene naprav se gibljejo od 100 EUR dalje.

Komentarji