Zadnje iz eTrgovine

20.00€

Iz prve roke od slovenskega jadralca Jasmina Čauševića, ki je sam prejadral Atlantik, Pacifik…

Velenjski jadralec in popotnik Jasmin Čaušević je na svoji 5-letni solo plovbi od Poreča do Nove Kaledonije v Tihem oceanu in njegov cilj je obpluti svet na serijski jadrnici Bavaria 34. Jasmin Čaušević je za nekaj mesecev prekinil svoje jadranje in bo še nekaj tednov v Sloveniji ter bo z nami delil svoje izkušnje.

Jadralci imamo na morju veliko odgovornost. Pa ne samo za plovilo, temveč tudi za svoje življenje in življenje posadke, če si z njo delimo svojo jadrnico. Vsak jadralec v nekem trenutku začne čutiti, da ima vse potrebno znanje, je dober skiper, zna odlično jadrati, pozna motor svoje jadrnic »v dušo«, ampak treba je biti pripravljen tudi na nepredvidljive situacije. Ste pomislili na zdravje, zdravstveno zavarovanje, ladijsko lekarno, pripomočke za primere, ko vam zmanjka plina, vode, hrane…? Tudi kulinariko je treba obvladati, npr. kako ohraniti ribo svežo brez zamrzovalnika za celih 7 dni. Kako izkoristiti EPIRB, AIS, IridiumGO…? Ste jadrali že več dni in noči skupaj? Je res dovolj 500€ na mesec, da se odpravim na ocean?

Na takšna vprašanja pozna odgovore iz lastnih izkušenj in iz izkušenj preko pogovorov z drugimi jadralci slovenski jadralec Jasmin Čaušević, ki bo izvedel »aktivno predavanje« s sodelovanjem vseh udeležencev.

Po predavanju bo Jasmin Čaušević na voljo za jadralski klepet.

  • Datum: Torek, 3.3.2020
  • Ura: 18.00
  • Čas trajanja:  2 uri
  • Cena: 20,00 EUR
  • Omejitev udeležbe!
  • Lokacija: Cesta na Brdo 85, Ljubljana (Poslovna stavba Brdo - vhod iz zahodne strani pri travniku)
  • Zagotovljeno je brezplačno parkiranje.
Predavanje: Kako živeti na oceanu in priprava jadrnice

Zadnji video

Navtex je kratica za Navigational Telex System. Je mednarodna služba za pošiljanje pomorskih varnostnih informacij MSI (Maritime Safety Information). Sistem omogoča sprejemanje navigacijskih in meteoroloških obvestil namenjenih varni plovbi. Za pošiljanje sporočil se uporablja frekvenca 518 kHz. Sporočila pošiljajo obalne postaje v angleškem jeziku ob vnaprej določenih časih. Na Jadranu sta to obalni postaji v Trstu (Trieste FV) in v Splitu (Split Radio). Domet signala Navtex je večji kot pri VHF postajah. Signal tržaške postaje je možno prejemati na razdaljah vse do 320 nmi, signal splitske pa 150 nmi. 

Pokritost sistema Navtex:

Čas oddajanja sporočil Navtex (Jadran):

Trst – Trieste FV: 0320, 0720, 1120, 1520, 1920, 2320

Split – Split Radio: 0240, 0640, 1040,1440, 1840, 2240

Časi oddajanja so UTC (Coordinated Universal Time). Na Jadranu moramo v zimskem času UTC času prišteti eno uro, v poletnem pa dve, da dobimo lokalni čas oddajanja.

Vrste sporočil, ki jih lahko prejemamo preko sistema Navtex:

A         Navigacijska opozorila
B         Meteorološka opozorila
C         Poročila o ledu
D         SAR- sporočila o iskanju in reševanju na morju, ter opozorila o piratih
E         Vremenske napovedi
F          Servisna sporočila za pilote na ladjah
G         AIS sporočila
H         LORAN sporočila
I          Trenutno ni v uporabi
J          SATNAV sporočila (GPS ali GLONASS)
K         Druga sporočila za pomoč pri navigaciji
L         Navigacijska opozorila (dodatno k tipu A, ki jih naprava ne more zavrniti)
T          Testna sporočila (smo Velika Britanija)
V         Posebne storitve – (Obvestila za ribiče v ZDA)
W        Posebne storitve – (Okoljska v ZDA)
X         Posebne storitve
Y         Posebne storitve
Z         Trenutno ni sporočil (QRU)

Primer Navtex sporočila:

Varnostno obvestilo 0084-2016:

LOKALNO SJEVERNI JADRAN – Vinodolski kanal
Karte: 100-18; 50-4; 
NOVI VINODOLSKI, SVJETLEĆA PLUTAČA, LATERALNA DESNA STRANA, NA 45-07,498N 014-47.094E (WGS 84) POSTAVLJENA (GLAVA PRIMARNOG LUKOBRANA). KARAKTERISTIKA: Z Bl 3 SEKUNDE 3 MILJE.

Vsa Navtex sporočila se pričnejo z ZCZC, ki mu presledek in nato 4 mestna identifikacija sporočila B1B2B3B4. Sledi ji datum nastanka spročil in nato besedilo spročila. Posamezno sporočilo se konča z NNNN.

  • ZCZC - pričetek sporočila
  • B1B2B3B4 - identifikacija sporočila 
    • B1 – (A-Z) področje pokritja oddajnika in identifikacija, ki je določena posamezni obalni postaji 
    • B2 – (A-Z) vrsta sporočila (zgornja tabela) Sprejemnik Navtex omogoča, da sporočila na podlagi znakov B1 in B2 sprejmemo ali zavrnemo.
    • B3,B4 – serijska številka sporočila tipa B2. Številke se običajno začnejo z 01. V primeru, da se sporočilo prične z 00, ga zaslon prikaže in tiskalnik natisne tudi če smo zavrnili sprejem sporočil navedenega tipa.
  • Datum nastanka sporočila
  • Besedilo sporočila
  • NNNN – oznaka konca sporočila

Oprema:

Za sprejemanje Navtex sporočil potrebujemo poseben sprejemnik. Sprejemniki imajo zaslon na katerem se prikazujejo prejeta sporočila, nekateri pa tudi tiskalnik, ki prejeta sporočila natisne. Lahko jo programiramo, glede na tipe sporočil, ki jih želimo prejemati. Deluje avtomatsko in sprejema sporočila, ki jih lahko preberemo, ko imamo čas. Cene naprav se gibljejo od 100 EUR dalje.

Komentarji