Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Ameriško podjetje Sharrow Engineering je predstavilo popolnoma novo obliko propelerja, ki zagotavlja bistveno večje izkoristke kot doslej znani propelerji.

Podjetje Sharrow Engineering je bilo ustanovljeno leta 2012. Aeronavtično inženirsko podjetje si je zastavilo izjemno težko nalogo. Izdelati propeler, ki bo odpravil pomanjkljivosti dosedanjih propelerjev in zagotovil boljši izkoristek.

Po šestih letih raziskav so izdelali novo obliko propelerja, ki zagotavlja bistveno večji potisk. Prve teste novih propelerjev so že izvedli na plovilih in rezultati so izjemni. Propelerji zagotavljajo do 20 % boljši potisk od dosedanjih. Nova oblika propelerja je primerna za uporabo v letalstvu in navtiki. Propelerji so primerni za vse vrste plovil od delovnih, rekreacijskih do podmornic.

Novi propelerji zagotavljajo:

  • manjše vibracije med delovanjem,
  • večji potisk, so močnejši,
  • večjo hitrost plovbe,
  • zmanjšanje kavitacije,
  • zmanjšujejo porabo goriva ter
  • zagotavljajo izglisiranje plovil pri bistveno nižjih obratih motorja.

Prve tri teste na plovilih so izvedli pri reviji Boattest in rezultati so presenetljivi. Testno plovilo je bilo isto in opremljeno z istim motorjem. Vzeli so tri različne propelerje, dva klasična in tretjega podjetja Sharrow Engineering. Boljši rezultati pri novi obliki propelerja so se pokazali pri vseh obratih motorja. Vse od prostega teka do maksimalnih obratov. Največja razlika je bila v področju okrog 3000 obratov. Klasična propelerja sta zagotavljala hitrost plovbe okrog 10 vozlov in plovilo še ni izglisiralo, medtem ko je z inovativnim propelerjem plovilo izglisiralo, še preden je dosegel motor 3000 obratov. Pri 3000 obratih je že dosegel potovalno hitrost in plul z dobrimi 21 vozli. Oba klasična propelerja sta potrebovala več kot 3500 obratov v minuti, da sta proizvedla dovolj potiska, da je plovilo izglisiralo.

Testirano plovilo: Bayliner VR5, motor: Mercury 150 KM.

Rezultati testa

Obrati
(1/min)
Sharrow MX1
(hitrost v vozlih)
Klasičen propeler 1
(hitrost v vozlih)
Klasičen propeler 2
(hitrost v vozlih)
Razlika
Sharrow: Prop1
Razlika
Sharrow: Prop2
650 2,57 2,21 2,21 116,00% 116,00%
1000 4,34 3,72 3,81 116,67% 113,95%
1500 6,02 4,69 4,69 128,30% 128,30%
2000 7,44 6,64 6,64 112,00% 112,00%
2500 9,21 8,06 7,79 114,29% 118,18%
3000 20,99 8,94 9,74 234,65% 215,45%
3500 23,38 10,18 18,77 229,57% 124,53%
4000 28,78 24,53 24,26 117,33% 118,61%
4500 31,88 28,60 28,43 111,46% 112,15%
5000 35,69 33,56 31,88 106,33% 111,94%
5500 38,70 36,57 35,69 105,81% 108,44%
5850 42,51 41,62 39,76 102,13% 106,90%

 

Trenutno je na voljo propeler Sharrow MX1 propelerja za rekreativna plovila. V razvoju sta že propelerja MX-2 in MX-3 ter dvojna propelerja z dvema, štirimi in petimi lopaticami. Vse bodo na voljo v verziji iz aluminija oziroma nerjavnega jekla.

Komentarji