Ukradena slovenska jadrnica Jeanneau

Prejšnji teden se je za slovenskega lastnika plovila odvijala prava drama. Njegovo plovilo so ukradli s priveza v marini.

V noči med 8. in 9. junijem se je italijanski državljan vkrcal na jadrnico Jeanneau Sun Odyssey 439 slovenskega državljana, ki je bila privezana v marini Bunarina pri Puli. Plovilo je odvezal in izplul iz marine v smeri mednarodnih voda. Ko jih je dosegel, se je obrnil in s polno močjo motorja zaplul proti jugovzhodu. Slovenski lastnik plovila, je preko aplikacije AIS opazil, kje je njegovo plovilo. Nemudoma je poklical policijo in prijavil odtujitev plovila. Ker storilec ni uspel izključiti AIS oddajnika, je lastnik obveščal policijo o gibanju plovila in njegovi lokaciji. V skupni akciji Obalne straže, Nacionalnega pomorskega centra Zadar in Postaje pomorske policije Šibenik, so odpluli na lokacijo plovila. 76 letnega Italijana so naši v mednarodnih vodah, približno 6,5 nmi od meje hrvaškega teritorialnega morja v višini Kornatov.

Italijanskega lopova so aretirali in prepeljali v policijsko upravo, kjer so pričeli s kazenskim postopkom. Jadrnico slovenskega lastnika so privlekli v luko, kjer jo mu jo predali.

Ukradena slovenska jadrnica Jeanneau

Po telefonu smo govorili z lastnikom plovila:

»Z ženo sva se odpravljala na vikend na jadrnici. Ko sva prispela v marino, najinega plovila ni bilo na privezu. Najprej sva pomislila, da so ga delavci marine prestavili na drug privez. Vzel sem telefon in odprl aplikacijo AIS. Opazil sem, da moje plovilo pluje po mednarodnih vodah, zahodno od otoka Susak. Nemudoma sem poklical številko 112 in javil krajo plovila. Sporočil sem jim, da plovilo sledim preko aplikacije in navedel trenutno pozicijo plovil, smer plovbe in hitrost. V marino so prihiteli kriminalisti in pričeli s preiskavo. Šlo je za krajo predmeta z visoko vrednostjo. Obalna straža je začela plovilu slediti preko sistema VTS (Vessel Traffic Services), ker je obstajala verjetnost, da bo lopov izključil sistem AIS. K sreči sem imel na plovilu le približno 40 l goriva. Zato je bil lopov prisiljen zmanjšati hitrost plovbe. Plovilo obalne straže ga je prestreglo v mednarodnih vodah v višini Kornatov.

Moje plovilo so odvlekli v luko, kjer sem ga lahko prevzel. Je poškodovano. Lopov, ki je na plovilo v marini vstopil z morja, je nosil neprimerna obuvala in krov močno poškodoval. V plovilu je pravo razdejanje. Iskal je AIS oddajnik, da bi ga izklopil. K sreči ga je zamenjal z drugo navigacijsko napravo, ki jo je povsem uničil. Poškodovan je interierij, vrata kabin in še bi lahko našteval. Za popravilo bomo potrebovali vsaj teden dni.

Obalni straži in oblastem se zahvaljujem za hitro odzivnost in uspešno izpeljano akcijo. V nasprotnem bi se lahko izgubila sled za plovilom.«

Kraje plovil v Mediteranu so vedno bolj pogoste. Nekatere so ukradene na enak način, kot se je zgodilo Slovencu, nekatere pa so najete za teden dni a se ne vrnejo v čerter podjetje. Števila hitro izgubijo poreklo in dobijo nove, ponarejene dokumente. Večina se uporablja za prevoz beguncev v Evropo. Kam je bilo namenjeno plovilo slovenskega lastika verjetno ne bo nikoli jasno.

Lastnik plovila želi ostati anonimen.