Karpo, Matic in Maks Vrečko

Slovenska jadrnica Karpo in njena ekipa pod vodstvom skiperja Maksa Vrečka se letos že tretjič podajata na prestižno regato Rolex Middle Sea Race (RMSR), eno najbolj znanih in zahtevnih offshore regat v Sredozemlju. Tekmovanje, ki poteka okoli Sicilije, pritegne najboljše jadrnice in jadralce z vsega sveta. Za ekipo Karpo je vsaka udeležba nova priložnost za nadgradnjo izkušenj in znanja in letošnja ne bo nič drugačna.

Izkušnje preteklih let kot ključ do uspeha           

Po besedah skiperja Maksa Vrečka, je izpolnjevanje zahtev glede varnosti z leti postalo lažje, saj ekipa sedaj dobro pozna vse standarde. "Na drugi strani pa vsako leto odkrijemo nove dimenzije offshore jadranja in se še bolj intenzivno pripravljamo. Največji poudarek dajemo znanju, saj le z odličnim jadranjem lahko konkuriramo drugim ekipam," razlaga Vrečko. Poseben izziv predstavlja obvladovanje tveganja, kar je, po njihovih izkušnjah, potrebno, vendar mora biti premišljeno. "Tveganje za dober rezultat je potrebno, vendar je ključnega pomena vedeti, kje in kdaj tvegati."

Nadgradnje na jadrnici Karpo: korak naprej z novim jadrom

Letos je ekipa Karpo nadgradila opremo z nekaj izboljšavami, ki bodo še dodatno okrepile njeno konkurenčnost. Med ključnimi novostmi je novo jadro Code0, ki so ga izdelali v podjetju Dustom. To jadro jim bo bistveno pomagalo pri vetrovih iz bočnih smeri, kjer so prejšnja leta imeli težave. "S tem smo zapolnili pomembno vrzel, ki smo jo imeli prejšnji dve leti," pojasnjuje Vrečko. Kljub temu Karpo ostaja amaterska ekipa z minimalnim proračunom, kar pomeni, da si lahko privoščijo le omejeno število jader, medtem ko se številne druge ekipe lahko opremljajo z bolj raznovrstno opremo.

Poleg tega so jadrnico opremili napravo Oceanspring za pretvorbo morske vode v pitno, kar omogoča, da startajo regato z manj vode in so tako nekoliko lažji in bolj konkurenčni. S pomočjo solarnega panela, ki ga je po dobavilo podjetje StalMar, lahko zagotavljajo zadostno oskrbo z električno energijo za nemoteno delovanje.

Konkurenca na RMSR in posebne pasti regate

RMSR ni običajna regata, ampak ena najbolj prestižnih na svetu, kjer se zbirajo vrhunske jadrnice in profesionalni jadralci. "Vsako leto je konkurenca izjemno močna, s ponosom na takšni ravni zastopamo Slovenijo," pravi Maks Vrečko. V primerjavi z lanskim letom bodo letos edina slovenska jadrnica, kar jim daje še dodatno odgovornost.

"Ta regata je polna pasti. Na primer, območje brez vetra pri Capo Passero ali močan tok v Mesinski ožini lahko drastično vplivata na rezultat," opozarja skiper. Letos so veliko časa namenili analizi preteklih regat in strategij, saj so vse tracke preteklih let podrobno preučili.

Karpo, Matic in Maks Vrečko

Nepozabni trenutki s preteklih regat

Ena od najbolj slikovitih izkušenj iz prejšnjih let je bilo nočno jadranje mimo Strombolija, kjer je vulkan v eni noči izbruhnil kar sedemkrat. "Težko se je bilo osredotočiti na jadranje, ko pred teboj izbruhne vulkan," se spominja Vrečko. Prav tako so v spominu ostali ekstremni pogoji prve regate, kjer so zaradi slabih vetrovnih razmer potrebovali več kot osem dni nepretrganega jadranja za prečkanje ciljne črte. "Za našo ekipo je bil prihod v cilj velika zmaga," še dodaja, saj so takrat kljub težavam s hrano in vodo vztrajali do konca.

Karpo, Matic in Maks Vrečko

Karpo kot navdih za slovensko jadralsko skupnost

Prisotnost Karpo na RMSR ima velik pomen za slovensko jadralsko skupnost. "Dokazujemo, da je mogoče uspešno tekmovati na najvišjem nivoju, tudi brez velikih sredstev in profesionalnega ozadja," pojasnjuje Vrečko. Kljub temu, da so letos edini slovenski predstavniki na regati, jih zvesto spremlja množica podpornikov – tako online preko družbenih omrežij, kot v živo.

"Na startu regate na Malti je vsakič prisotnih okoli 30 navijačev v živo, kar je nekaj, česar nima nobena druga ekipa," s hvaležnostjo pove Vrečko. Med občinstvom, ki se zbere na spektakularnem startu na obzidju Vallette, so sojadralci iz JK Loka Timing, prijatelji in sorodniki, ki s svojo podporo ustvarijo nepozabno vzdušje.

Karpo, Matic in Maks Vrečko

Motivacija za vrnitev na RMSR

Tisto, kar Maksa Vrečka in ekipo Karpo že tretje leto zapored žene, da se vračajo na Rolex Middle Sea Race, je kombinacija več dejavnikov. "Gre za veličastno regato, svetovni dogodek, ki je relativno blizu in preizkuša meje naših sposobnosti," pojasnjuje Vrečko. Lani so dosegli odmeven uspeh, saj so zmagali v kategoriji IRC5 in generalno zasedli 8. mesto med 110 jadrnicami. "Kot outsiderji smo premagali profesionalce na boljših jadrnicah, kar je bilo veliko presenečenje, ki je odmevalo tako na Malti kot v Sloveniji."

Maks dodaja, da je bilo osebno povabilo predsednika jadralnega kluba na Malti težko zavrniti, saj jih tam zelo cenijo zaradi njihove srčnosti in edinstvenega jadralskega pristopa. Regata RMSR ima dolgoletno tradicijo – letos bo že njena 45. izvedba. Organizatorjem niso pomembni le maxi regatniki z ogromnimi proračuni, temveč tudi manjše ekipe, ki se po korigiranem času lahko uspešno kosajo z njimi. Lansko leto je bil dramatičen finiš, ko je skupnega zmagovalca 93-ft Bullit in skupno drugouvrščenega 33-ft Red Ruby, po korigiranem času ločilo zgolj 24 sekund – po več kot štirih dneh jadranja.

Matic Vrečko – Inovator in srce Karpo

Poleg izjemne ekipe, ki skupaj ustvarja uspehe na regatah, ima Karpo še enega ključnega člana, brez katerega ne bi bila to, kar danes je – Matic Vrečko, sin skiperja Maksa Vrečka. Matic je največji inovator in tehnični genij na jadrnici, ki s svojim ogromnim znanjem skrbi za brezhibno delovanje vseh sistemov. Njegova vloga je neprecenljiva, saj je prav on tisti, ki nenehno razmišlja, kako izboljšati opremo in postopke, da bi Karpo ostala konkurenčna na najvišjem nivoju.

"Matic je mojster, brez katerega Karpo ne bi bila to, kar danes je," pravi njegov oče Maks Vrečko. Vse tehnične inovacije in nadgradnje, ki omogočajo uspeh na morju, so rezultat njegovega dela. Po zaključku regate Rolex Middle Sea Race se Matic s Karpo podaja v novo poglavje – solo prečkanje Atlantika, kar bo še ena izjemna avantura, ki dokazuje njegovo usposobljenost in predanost jadranju.

Matic je v očeh ekipe tudi vir navdiha. S svojo strastjo do inovacij in tehničnega znanja skrbi, da Karpo vedno deluje na vrhuncu svojih zmogljivosti, tudi v najzahtevnejših situacijah. Prav on je tisti, ki se v takšnih situacijah znajde, reši težave in zagotovi, da jadrnica nemoteno pluje skozi najtežje pogoje.

Karpo, Matic in Maks Vrečko

Podporniki ekipe Karpo

Ekipa Karpo z veliko hvaležnostjo sodeluje s predanimi sponzorji, ki so ključni del uspeha in so prepoznali posebnost jadrnice Karpo. Podjetje Flaška spodbuja trajnostni način življenja, 3D Art pomaga pri marketingu in odnosih z javnostjo, medtem ko Uvex in Alcom zagotavljata vrhunsko optiko za popolno vidljivost na morju.

Ocean-Spring Watermakers skrbi za svežo vodo na dolgih regatah, medtem ko R web Renewable Energy in StalMar z obnovljivimi viri energije pomagata ohranjati jadrnico energetsko neodvisno. Za shranjevanje energije Karpo uporablja zmogljive litijeve akumulatorje. Chimpanzee zagotavlja naravne energijske tablice, ki ekipi med regato dajejo potrebno moč, medtem ko Remigo s svojimi naprednimi tehnološkimi rešitvami poskrbi za vrhunsko opremljenost jadrnice. Podjetje Akson pa podpira Karpo pri povezljivosti in IT izzivih.

Ne zamudite starta RMSR 2024 v živo!

Start regate Rolex Middle Sea Race 2024 bo v soboto, 19. oktobra, ob 11.00. Že od 10.50 naprej pa lahko začetek regate spremljate v živo na naši spletni strani!

Napovednik