V ponedeljek je prišlo do izjemnega poslabšanja vremena na večjem delu Jadrana. Kljub številnim in pravočasnim opozorilom, so se zgodile številne pomorske nesreče.
Jadralka na deski še vedno pogrešana
Prvo reševalno akcijo so pričeli na področju Braškega kanala. Dve osebi, ki sta se udeležili surferske ture na otoku Brač, je močna burja odnesla od obale otoka Brač proti otoku Hvar. Hrvat, organizator ture in voditelj surferske šole je poklical na pomoč. Klicu so se takoj odzvale Luška kapitanija Split, izpostava Luške kapitanije Milna z otoka Brač in izpostave Stari Grad z otoka Hvar. Preko obalnih postaj o pogrešanih osebah obvestili tudi ostala plovila, ki so v času nesreče plula v področju. Najhitreje se je klicu na pomoč odzvalo potapljaško društvo Delfin, ki je izplulo z lastnim plovilom. Oba jadralca so uspeli prestreči približno 1,5 nmi daleč od obale otoka.
Takoj po uspešni vrnitvi dveh jadralcev, je lastnik surferske šole ponovno poklical v center za reševanje, da je pogrešana še tretja oseba. Ob 15.30 so organizirali širšo reševalno akcijo, saj je na morju že vladalo izrazito slabo vreme. V reševanje pogrešane osebe se je vključilo tudi letalo Obalne straže. Jadralko so nazadnje videli približno 200 m južno od rta Zlatni rat, nato pa so jo izgubili iz vidnega polja, ker so se v Braškem kanalu dvignili visoki valovi. Pilot reševalnega letala je približno 3 nmi jugozahodno od luke Bol na otoku Brač opazil jadralno desko a pogrešane jadralke ni bilo na njej. Ker se je vreme slabšalo, so morali ob 16.45 uri prekiniti reševalno akcijo na morju. V reševanje so se vključili pripadniki gasilskih enot z otoka Hvar in pričeli iskanje pogrešane osebe na severnih obalah otoka.
Reševalna akcija na morju se je pričela naslednji dan ob 7.00 uri. Po predhodno pripravljenem planu reševanja, so na področje izplula plovila luških kapitanij Split in Milna, policijsko plovilo iz Splita, eno privatno plovilo ter helikopter. Reševalno akcijo so nadaljevali tudi gasilci na otoku Hvar. Do sedaj še niso našli nikakršnih sledov o pogrešani jadralki.
Na odprtem morju ostal brez krmila
Poleg omenjene akcije, so se na področju Splita zgodile še številne druge pomorske nesreče. Na najeti jadrnici "Lara", je prišlo do okvare krmila. Skiper je poklical na pomoč, ker plovila ni več mogel upravljati. V času nesreče so bili približno 7,5 nmi jugozahodno od otoka Šolta. Ker je bila večina reševalnih plovil vključenih v reševalno akcijo iskanje jadralke na deski, se je v reševanje jadrnice "Lara" vključila potniška ladja "Azamara Quest". Pripluli so do jadrnice in uspešno prekrcali sedemčlansko posadko in skiperja na svoj krov. Jadrnica je ostala na morju in burja jo je nesla proti italijanski obali. Posadka je nesrečo preživela brez poškodb. Vsem udeležencem na področju je bilo izdano sporočilo (Securite), da na področju pluje jadrnica brez nadzora.
Okdpoved motorja
Ob 18.37 uri so na pomoč poklicali z jadrnice »GoX«. Na 16 m dolgi jadrnici, ki pluje pod angleško zastavo je bila osemčlanska posadka. Med plovbo blizu zahodne obale toka Šolta je prišlo do okvare motorja in posadka ni več mogla upravljati s plovilom. Ker so bila vsa reševalna plovila že angažirana, so v reševalno akcijo vključili reševalno plovilo komercialne službe za reševanja. Kljub izjemno zahtevnim pogojem na morju, je reševalcem uspelo jadrnico privezati na reševalno plovilo in odvleči do luke Malsinica na otoku Šolta. (Kaj je zelo pogost okvare motorja v slabih vremenskih razmerah, si lahko preberete v članku Dieselski hrošč.)
Brez pogona je ostalo tudi najeto plovilo na katerem je bila petčlanska francoska posadka. Med plovbo v bližini Velega Rata na Dugem otoku je prišlo do okvare motorja in s plovilom niso mogli več varno upravljati. Sporočili so, da niso v življenjski nevarnosti, zato se je v reševanje vključila komercialna služba za pomoč na morju. Ob 17.30 uri so pripluli do jadrnice, je privezali na plovilo in odvlekli do luke Veli rat. (Kaj je zelo pogost okvare motorja v slabih vremenskih razmerah, si lahko preberete v članku Dieselski hrošč.)
Motor zaustavila škota
Pogon je isti dan odpovedal tudi na jadrnici Bavaria 34 z imenom Issa. Med plovbo približno 3 nmi jugozahodno od otoka Murter je odpovedal motor, ker se je v propeler zataknilo škota jadra. Na lokacijo je izplulo plovilo Luške kapitanije Šibenik, ki je jadrnico prestreglo ob 12.55 uri poleg otoka Tetovišnjak. Dvočlanska posadka je jadrnico uspela zasidrati pred otokom. Ker je na področju že vladalo izjemno slabo vreme, so reševalci uspeli oba jadralca s plovila prevzeti na krov reševalne ladje šele ob 16.42 uri. Jadrnico so dodatno zavarovali na kraju nesreče, jadralca pa odpeljali v luko Šibenik.
Na Kornatih je ob 12.35 uri nasedla jadrnica pred otokom Lunga. Na kraj nesreče so nemudoma izpluli rangerji Nacionalnega parka Kornati. Deset članska posadka je uspela pravočasno zapustiti plovilo in se rešili v zalivu Koromačna, medtem, ko je se jadrnica potopila.
V samo 24 urah po poslabšanju vremena na Jadranu, je bilo poleg naštetih reševalnih akcij, potrebno intervenirati še več desetkrat. Za nezgode so bile nedvomno krive slabe vremenske razmere, pomanjkljivo navtično znanje in slabo vzdrževanje plovil.
Kaj je zelo pogost okvare motorja v slabih vremenskih razmerah, si lahko preberete v članku Dieselski hrošč.
Vir: mppi.hr