Finsko podjetje Wartsila je uspešno zaključila prvi test trajekta, ki pluje brez posadke. 85 m dolg trajekt bo opravljal svojo nalogo na Norveškem. Gre za največje plovilo, ki je uspešno opravilo test izplutje iz pristanišče, plovbe in pristajanja v pristanišči.
Folgefonn je največje do sedaj zgrajeno plovilo, ki uspešno pluje brez posadke. Vso potrebno tehnologijo za avtonomno plovbo je zagotovilo finsko podjetje Wartsila. Podjetje poznamo tudi po izdelavi najbolj varčnega motorja na notranje izgorevanje na svetu (več o motorju v članku: Wartsila izdelala najbolj učinkovit dieselski motor na svetu).
Test plovila so izvajali na Norveškem, kjer po trajekt tudi plul. Nadzor je izvajalo Norveška luška kapitanija. Trajekt je v času testa obiskal tri pristanišča. Ko so v računalnik vnesli izbrano pristanišče in pritisnili tipko »SAIL« je računalnik trajekta prevzel nadzor nad plovbo in brez človeške pomoči izplul s priveza, manevriral iz pristanišča, plul do naslednjega pristanišča, in pristal ob pomol.
Plovba trajekta je bila ves čas dobro nadzorovana. Sistem »Dynamic Positioning« podjetja Wartsila je ves čas spremljal hitrost plovbe, pozicijo plovila glede na začrtano plovbo in smer plovbe. Nadzor nad pristajanjem je kontroliral Guidance Marine CyScan AS, ki ga je v trajekt vgradilo podjetje Wartsila v aprilu letošnjega leta.
Folgefonn ni navaden trajekt
Trajekt, ki nosi ime Folgefonn je v lasti norveškega podjetja Norland. V letošnjem letu so nanj že vgradili sistem za avtomatsko pristajanje, ki je že bil testiran. Trajekt je tudi en prvih, ki ima vgrajen hibriden sistem pogona in je sposoben pluti zgolj na električno energijo. Za polnjenje baterij trajekta so uporabili brezžično indukcijsko tehnologijo.