V lanskem letu je ladjedelnica Highfield, ki jo v Sloveniji zastopa podjetje Burin Boats, predstavila novo serijo gumenjakov z imenom Sport. Najuspešnejša predstavnika, modela SP650 in SP700, sta nastala na osnovi trupov gumenjakov, ki se uporabljajo v najzahtevnejših razmerah kot spremljevalna plovila na regatah, kot je letošnja Vendee Globe, ki se počasi zaključuje.
Gumenjaki Highfield so izdelani, da trajajo. So eni redkih na trgu, ki imajo trup izdelan iz visokokakovostnega aluminija. Trup je oblikoval Petter Martens, ki je znan kot oblikovalec trupov tekmovalnih plovil. Zato smo lahko prepričani, da serija Sport zagotavlja izjemne plovne lastnosti, ki prekosijo konkurenco.
Aluminijast trup je velika prednost
Aluminij je pogosto uporabljen material za gradnjo plovil. Je izjemno lahek in trden. Zaradi svojih lastnosti se uporablja predvsem za plovila, ki so namenjena dolgotrajni uporabi v zahtevnih razmerah, delovna plovila in reševalna plovila. V segmentu rekreativnih plovil pa je aluminij redkeje uporabljen, saj zahteva ogromno znanja tako pri oblikovanju, konstrukciji, varjenju in seveda končni obdelavi. Pri Highfieldu so zaposleni izjemni strokovnjaki, ki vse korake izvajajo na najvišji ravni. Rezultat so zato robustni čolni, ki trajajo dlje. Z leti se njihova teža ne povečuje. Gumenjaki s plastičnim dnom počasi vpijajo vlago. Z leti se njihova teža povečuje in material šibi. Pri gumenjakih Highfield bo plovilo v enako dobrem stanju tudi po desetih letih uporabe enako kot na dan, ko ste ga prvič spustili v vodo.
Zaradi aluminijastega trupa ne boste nikoli imeli težav s krušenjem glecoata pri dvigovanju gumenjaka iz vode na prikolico. Ko boste zapluli v priljubljeni zaliv, pa boste lahko brez težav z njim zapluli na peščeno plažo, ter na obalo izkrcali posadko in vse potrebščine za plažo.
650 Sport – dovršen luksuz na vodi
Highfield 650 Sport je luksuzni družinski gumenjak visokih zmogljivosti. Zaradi izjemno strmega trupa, ki znaša kar 26 stopinj, zagotavlja izjemno mirno plovbo tudi po razburkanem morju ter izjemno natančno krmiljenje. Njegove izjemne plovne lastnost se pokažejo pri hitrih in kratkih zavojih ter enostavnem manevriranju v pristanišču.
Gumenjak v dolžino meri 635 cm, v širino pa 254 cm. Notranji prostor je dolg 435 cm in širok 135 cm. V premcu je velika sončna ploščad, ki lahko postane prostor za druženje s klubsko mizico ali pa klop za namestitev potnikov med plovbo. Krmarska konzola ima v prednjem delu dodaten zložljiv stol, ki na sidru zaokroža premčni del kot prostor za druženje ob koktajlu ali obedovanju.
Komandna konzola je v osnovni različici izdelana v celoti iz aluminija. Kot opcija pa je možno del konzole, kjer so nameščeni kontrolni instrumenti, nadomestiti s karbonsko. Komandna konzola je široka in obdana z aluminijasto obrobo, ki služi kot zaščita vetrobranskemu steklu in kot opora med plovbo. Komandna plošča je dovolj velika za namestitev vseh potrebnih instrumentov ali večjega zaslona. Že v osnovni različici ima dodane nosilce za pijačo in predal za shranjevanje dokumentov in drugih potrebščin, ki morajo ostati vedno suhe. Krmarju je namenjena široka sedežna klop, kjer se lahko namesti dodaten potnik. Če želite še več udobja med plovbo, pa se lahko odločite za različico z dvema ločenima sediščema, ki zagotavljata še boljši oprijem med plovbo. Ker so krmarski sedeži nekoliko dvignjeni, zagotavljajo tako izjemen pregled nad plovbo v sedečem položaju kot zelo dobro oporo med krmarjenjem v stoječem položaju. Za udobno plovbo v sedečem položaju je v spodnjem delu konzole stopnica za namestitev stopal in dodatno oporo. V krmnem delu plovila je elegantna in oblazinjena klop, na katero se lahko udobno namestita dve odrasli osebi ali pa trije otroci. Klop se v celoti dvigne. Pod njo je veliko skladišče, v katerem lahko shranite vso opremo, ki jo potrebujete za plažo, prenosni hladilnik in pijačo. Na obeh straneh klopi je prehod na krmo plovila. Gumenjak je namenjen vgradnji enega zunajkrmnega motorja. Zato je na obeh straneh med tubusi in motorjem dovolj prostora za dostop do vode. Dodaten prostor pod prehodi pa je namenjen shranjevanju priveznih vrvi. Za klopjo sta nameščen navigacijski lok, na katerem je nameščena luč, in prostor za namestitev vseh potrebnih zastav. Izdelan je iz aluminija in je izjemno kompakten. Služi lahko kot opora pri prehajanju s plovila na krmno kopalno ploščad in kot privez vrvi za vleko smučarja.
Da ne pozabimo
- Celotna pohodna površina ima položeno mehko oblogo iz umetne tikovine. Zagotavlja izjemno dober oprijem, ne drsi in je izjemno prijetna za hojo z bosimi nogami.
- Za udobno in varno plovbo so povsod po tubusih nameščeni številni roči.
- V premcu je vgrajena kompaktna stopnica za sestopanje s plovila, skakanje v vodo in seveda privez gumenjaka ali namestitev sidrne vrvi.
- Kot opcija je na plovilo možno vgraditi sistem sladke vode s tušem.
- Plovilo je na voljo v različnih barvnih kombinacijah. Izbirate lahko med belimi, sivimi ali črnimi tubusi, belim, sivim, rdečim ali oranžnim oblazinjenjem in seveda različnimi kombinacijami.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 635 cm
- Notranja dolžina: 435 cm
- Širina čez vse: 254 cm
- Notranja širina: 134 cm
- Kot trupa: 26°
- Premer tubusov: 47 cm - 53 cm
- Število zračnih komor: 6
- Največja obremenitev: 1366 kg
- Največje število oseb na krovu: 13
- Teža plovila (brez motorja): 783 kg
- Največja moč motorja. 150 KM
- Dolžina pogonske osi: XL
- Rezervoar goriva: 140 l
- Kategorija: C
Ogled plovila, dodatne informacije, testna plovba: Burin Boats, tel.: 00 386 40 322 422