Mercury Marine je predstavil nov zunajkrmni motor, največji, ki so ga izdelali do sedaj.
Mercury 600 Verado ima dvanajst valjev s prostornino 7,6 l, tehta 571,52 kg, razvije 600 KM, njegova cena pa bo okrog 77 tisoč USD (65 tisoč EUR). Poleg svoje velikosti se motor pohvali tudi s številnimi inovacijami.
Nov zunajkrmni motor bo namenjen vgradnji na plovila z dolžino med 10 in 17 m. Razvijali so ga zadnjih pet let. Vseboval bo največji blok motorja, ki je bil do sedaj vgrajen v zunajkrmni motor. Kot je razvidno že iz samega imena, bo imel dvanajst valjev. Po šest valjev bo postavljenih pod kotom 64 stopinj. Ker se bo vgrajeval na večja plovila, v katerih so običajno nameščene klimatske naprave, večje število hladilnikov, žiroskopski stabilizatorji in številne druge naprave, ki potrošijo veliko elektrike, bo izhodna moč alternatorja kar 150 A. Če primerjamo z nekoliko manjšim motorjem Mercury 400 Racing, je izhodna moč alternatorja zgolj 70 A.
Dvostopenjski prenos
Mercury se je pri razvoju novega motorja odločil za sodelovanje s podjetjem ZF, ki je eno izmed vodilnih podjetij na svetu v razvoju in izdelavi prenosov. Skupaj so razvili dvostopenjski menjalnik. Višje prestavno razmerje 2,97 : 1 bo služilo za hitrejše izglisiranje plovila. Ko se bo obremenitev zmanjšala in bo plovilo izglisiralo, bo avtomatski menjalnik poskrbel za menjavo prenosa v razmerje 2,5 : 1, kar bo zagotavljalo višjo končno hitrost plovbe.
Prva vrtljiva noga na zunajkrmnem motorju
Zaradi trenda vgradnje zunajkrmnih motorjev na večja plovila se običajno pojavi potreba, da je na plovilo treba vgraditi tri, štiri, pet ali celo več motorjev. Ker se motorji med manevriranjem sukajo, potrebujejo več prostora za namestitev na zrcalu plovila. Novi Mercury 600 je prvi motor, ki bo med manevriranjem ostal na mestu. Ima vrtljivo peto motorja, medtem ko blok vedno ostaja na svojem mestu. Motorji se lahko na zrcalo namestijo z razmakom le enega centimetra. Vrti se le podvodni del, v katerem so menjalnik in dva nasproti rotirajoča propelerja. Obrnejo se lahko za 45 stopinj v vsako smer, kar omogoča izjemno možnost manevriranja in učinkovito uporabo sistemov krmiljenja za bočno pristajanje oziroma izplutje.
Dolg servisni interval
Motor bo redno vzdrževanje potreboval zgolj na vsakih 200 ur delovanja, kar je dvakrat več, kot smo navajeni pri običajnih zunajkrmnih motorjih. Za dostop do vseh ključnih mest, potrebnih za servisiranje motorja, je treba zgolj sneti zaščitni pokrov bloka motorja.
Prvi večji servis bo treba izvesti po preteku petih let oziroma po 1000 urah delovanja motorja. Motor so razvili tako, da pri običajnih servisih plovila ni treba dvigovati iz vode. Vse delo se lahko opravi na plovilu v vodi.
Poraba goriva
Obrati (1/min) | Poraba (l/h) |
700 | 6 |
1000 | 8 |
1500 | 13 |
2000 | 20 |
2500 | 31 |
3000 | 53 |
3500 | 67 |
4000 | 76 |
4500 | 91 |
5000 | 104 |
5500 | 139 |
6000 | 175 |
6400 | 196 |
Več o motorjih Mercury pri slovenskem uvozniku Jucca Nautica d.o.o.