Spalax-Djibuti

“Si siguren, da greš kar sam?” me kar naprej sprašuje moj maldivski agent Hanoon in zmajuje z glavo.

“Seveda sem siguren. Saj ni prvič, da bom sam na barki,” mu odvrnem.

Smo 17. januarja, 2025, in Spalax 2 navsezgodaj zapusti Maldive. Takoj dvignem glavno jadro in genovo. Avtopilot ne deluje najbolje, saj je morje razburkano in bočni valovi premetavajo barko levo desno.  Naslednji dan se valovi podaljšajo in barka lepo drsi z vala na val, avtopilot pa deluje brezhibno.

Solo jadranje sredi oceana pravzaprav ni tako naporno. Največji izziv je seveda jadranje ponoči ob prazni luni, ko je tema popolna. Najprej seveda prižgeš navigacijske luči, vklopiš avtopilota in prižgeš Navionics na prikazovalniku GPS. Seveda vklopiš tudi AIS, ki oddaja natančno pozicijo, hitrost in druge podatke o tvoji barki,  sprejema po tudi pozicijo, hitrost in vse ostalo tudi o plovilih, ki se ti približujejo. Potem se lahko uležeš na klop tako, da imaš vse instrumente pred očmi in zadremaš za kakšno urico.

Plovba od Maldivov do Adenskega zaliva ni bila udobna. Maldivi so blizu ekvatorja, zato sem moral dvignit precej severno, da dosežem Adenski zaliv, ki vodi v Rdeče morje.  To pa pomeni, da sem imel ves čas severo-vzhodni monsun v bok. Bočni valovi so butali v trup barke, da se je kar tresala, in hrup mi ni pustil, da bi za dolgo zatisnil oči. Če boste kdaj jadrali z Maldivov, Šrilanke ali indijskega Cochina proti Adenskem zalivu, vam priporočam, da najprej dva dni plujete čim bolj severno in šele nato ujamete monsunske vetrove v krmo in razvijete metuljčka.  Tako boste uživali v adrenalinskem jadranju do Socotre in Adenskega zaliva, kjer pa boste itak imeli veter v krmo do Džibutija.

Spalax-Djibuti

Čas sem si kot vedno krajšal z ribolovom. Tretji dan sem ujel dvokilsko progasto tunico, četrti dan pa dvajsetkilski wahoo.  Potem me je ribiška strast popolnoma zapustila.

Odločil sem se, da bom vzdrževal povprečno hitrost 5 vozlov neglede na veter. Ko je veter pojenjal, sem prižgal levi ali desni motor, da obdržim povprečno hitrost. Uporaba motorjev na daljših etapah na katamaranu je specifična. Če uporabiš samo en motor pri 2000 rpm boš dosegel 5 vozlov hitrosti. Če pa uporabiš oba motorja hkrati, boš dosegel hitrost največ 8 vozlov, ne pa 10 vozlov. Zato je najbolj ekonomično, da uporabljaš motorja izmenično.

Ko sem dosegel otok Sokorta in zavil v Adenski zaliv, pa mi je odpovedal levi motor. V rezervoarju desnega motorja nisem imel dovolj goriva do Džibutija, zato sem moral na nek način pretočiti gorivo iz levega rezervoarja v desnega. Ker nisem imel črpalke, sem si pomagal z gravitacijo. Odrezal sem tri metre vrtne cevi, en konec porinil v rezervoar, ga napeljal skozi luknje predelnih sten v kabini, ki sem jih navrtal z vrtalnikom, do plastičnega kanistra, ki sem ga nekako zatlačil v kalužo, ki je najnižji prostor na barki. Potem sem z usti z vso silo potegnil, ko sem dobil velik požirek nafte v usta, sem vtaknil cev v kanister in tako pretočil 80 litrov nafte iz rezervoarja, okus po nafti pa se ga nisem znebil dva dni.

Ko sem po enajstih dneh končno objadral jemenski otok Sokorta, sem barko obrnil proti Džibutiju. Veter sem zdaj imel v krmo, tako da sem razvil metuljčka in barka se je veselo pozibavala na dolgih valovih. Vendar veselj ni trajalo dolgo. Veter je po dveh dneh skoraj ugasnil in prižgati sem moral motor.

Spalax-Djibuti

Sredi Adenskega zaliva sem nenadoma za krmo opazil večjo tradicionalno lesenjačo, ki je vlekla dva manjša čolna. Podobni konvoj sem večkrat videl na internetu v zvezi s somalijskimi pirati. Pot so mi križali po krmi v smeri Somalije. Zame se niso zmenili. Pirati? Mogoče. Morda pa samo somalijski ribiči. Vseeno sem jih ovekovečil na fotografiji.

Po dolgih šestnajstih dneh soliranja čez Indijski ocean sem vrgel sidro v zalivu Džibutija, kjer se je že pozibavalo pol ducata jadrnic.

Zavalil sem se na ležišče v kabini in spal ves dan in vso noč.

< Maldivski fiasko  

Nadaljevanje plovbe 5.3.25

 

Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih
Marjan Golobič - Spalax 2 Marjan Golobič - Spalax 2
As Long As the Wind Blows

Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije.

(knjiga je napisana v angleškem jeziku).

NAKUP

Dokler se puter ne stopi

V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih.

NAKUP

 

Marjan Golobič  
Spalax, Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean.

Besedilo in fotografije: Marjan Golobič