Že sam začetek regate pred španskim mestom Alicante je postregel z razburljivim jadranjem. Ekipe so se borile za čim boljšo pozicijo pred plovbo proti Gibraltarju.
Pred Alicantejem smo bili priča obračunom na nož. Ekipe so jadrale druga poleg druge in med plovili so bili le centimetri. Skiperji so zopet dokazali, da so kos nalogi. Posnetek pričetka regate si lahko ogledate na tej povezavi.
Plovba skozi Gibraltarsko ožino |
Težava na Scallywag |
Flota sedmih jadrnice je nato zaplula proti jugozahodu. Pluli so z vetrom, ki je dosegal hitrosti okrog 15 vozlov. Najhitreje je plula ekipa Vestas, katere hitrost je znašala okrog 11 vozlov. Prednost pred ostalimi ekipami je bila majhna, le 100-200m. Ekipe so se zato pogosto menjale na vrhu. Nekaj časa je vodila ekipa MAPFRE, nato se je na vodilno pozicijo prebila ekipa Brunel. Bolj kot so se približevali Gibraltarski ožini bolje je jadrala ekipa Vestas. Vetrovi so zopet zapihali močneje in pri plovbi skozi ožino dosegali vse do 30 vozlov. Ekipa Vestas si je do ožine priplula približno 9 nmi prednosti pred ekipo AkzoNobel. V ožini jim je uspelo prednost povečati in ko so zapluli mimo Tangier-ja, globlje v Atlantik so že vodili za 20 nmi.
Trenutno ekipe spreminjajo smer plovbe iz zahoda proti jugozahodu. Kontrola točka je pred otokom Medeira. Obpluti bodo morali otok Camacha nato pa v smeri severovzhod zapluti proti Lizboni.
Po 24 urah plovbe je v vodstvu ekipa Vestas. Ekipa MAPFRE , ki je ubrala bolj severno ruto, jih je že skoraj ujela in trenutno zaostaja le še 0,4 nmi. Na tretjem mestu pluje ekipa AkzoNobel z 12 nmi zaostanka. Preostale štiri ekipe so si nabrale nekoliko večji zaostanek. Najhitrejša med njimi je ekipa Sun Hung Kai/Scallywag s 27 nmi zaostanka. Le dobri 2 navtični milji za njimi plujeta ekipi The Tide on Plastic in Brunel, nekaj 100m za njimi pa na zadnjem mestu ekipa Dongfeng. Plujejo v šibkih vetrovih, ki dosegajo največ 5 vozlov. Napredujejo počasi. Plujejo s hitrostmi med 1,5 in 5 vozli.
Težava na Scallywag
Danes ponoči je ekipa Scallywag plula v šibkem vetru proti zahodu. Borili so se za četrto mesto s kar štirimi drugimi ekipami. Manj kot dve milji je bilo razlike med ekipo na četrtem mestu in zadnjo ekipo. Vsako jadranje, ki ni bilo 100% je pomenilo nazadovanje. Vsaka napaka je odločala o uvrstitvi. In takrat je na jadrnici Sun Hung Kai/Scallywag nekaj počilo. Genova se je snela z jambora in končala v morju. Ekipa je hitro reagirala, dvignila jadro iz morja in ga namestila nazaj na svoje mesto. K sreči se je odlomil le zatič. V nesreči nihče ni bil poškodovan. Jadro je ostalo celo in ekipa je obstala na četrtem mestu.
Težave na Vestas 11th hour Racing
Današnja noč je bila za ekipo Vestas zelo razburljiva. Snela se je ena izmed cevi na balastnem tanku za vodo. Več kot 800 litrov vode je steklo iz rezervoarja v trup jadrnice. Namesto, da bi voda pomagala in stabilizirala plovilo, je le oteževala plovbo. Skipper ekipe Charlie Enright je komentiral:
»Spustil sem se v trup jadrnice, da bi izdelal analizo plovbe, ker sem imel občutek, da se jadrnica ne obnaša optimalno. Ko sem se usedel za navigacijsko mizo, sem slišal, da se v krmnem delu plovila nekaj pretaka. Zagledal sem cev balastnega tanka, ki se je snela. Balastna voda je iztekla v kalužo. To je pojasnilo, zakaj se jadrnica na obnaša optimalno.«
Vse ekipe so pravkar zaplule skozi prehod med otokoma Medeira in Camacha (Porto Santo). Vodilne tri ekipe so smer plovbe spremenile proti severu, proti naslednji kontrolni točki Porto Santo sever (virtualna oznaka), ostale štiri še plujejo v smeri severozahod. V področju kamor plujejo, pihajo močni južni vetrovi, ki presegajo hitrosti 25 vozlov. Vodilna ekipa Vestas ima do cilja še 572 nmi. Plujejo najhitreje. Trenutno dosegajo hitrost 20,5 vozla, njihova hitrost približevanja cilju (WMG) pa znaša 19,7 vozla. Ko bodo obpluli kontrolno točko Porto Santo sever, se bodo obrnili v smer vzhod-severovzhod proti cilju v Lizboni.
Trenutne uvrstitve (27.10.17 ob 16.00)
Mesto | Ekipa | zaostanek za vodilnim |
1. | Vestas | - |
2. | MAPFRE | 18,0 nmi |
3. | AkzoNobel | 35,5 nmi |
4. | Dongfeng | 36,0 nmi |
5. | Sun Hung Kai/Scallywag | 42,0 nmi |
6. | Brunel | 53,0 nmi |
7. | The Tide on Plastic | 53,5 nmi |