V petek je potekala priobalna regata pred portugalsko Lizbono. Tekmovalce so spremljali težki vremenski pogoji, zahtevno jadranje, konec pa je odločil foto finiš. V slabem vremenu, dežju in močnem vetru je drugo priobalno regato uspelo osvojiti ekipi Brunel. V tesni borbi z ekipo MAPFRE so uspeli ciljno črto prečkati kot prvi in ekipo MAPFRE prehiteti za vsega 8 sekund. Posnetek regate si lahko ogledate v celoti
V soboto so se ekipe spočile in opravile še zadnje priprave na prvo prekooceansko plovbo. Etapa bo izjemno naporna. Teoretična razdalja, ki jo bodo morali prepluti znaša kar 7000 nmi za kar bodo v ugodnih vremenskih razmerah potrebovali 3 tedne. Pluti bodo morali skozi različne klimatske cone, ki bodo postregle z muhastim vremenom. Prvič po dolgih letih ekipam ne bo potrebno pluti mimo kontrolne točke, otoka Fernando de Noronha 170 nmi pred brazilsko obalo. Dvakratno prečkanje Atlantskega oceana za dosego cilja, je sicer bistveno daljša pot a bistveno hitrejša, saj v teh predelih pihajo močnejši vetrovi. Za katero pot se bodo odločili, bo tokrat odvisno od posameznih ekip in njihovih taktičnih odločitev.
Ali mislite, da je veš ponedeljek naporen
Včeraj ob 15.00 uri pa je sedem ekip izplulo iz Lizbone in se podalo na plovbo proti Cape Townu v Južnoafriški republiki. Startno črto so prečkali lepem sončnem vremenu in vetru severnih smeri, ki je pihal s hitrostjo med 15 in 20 vozli. Ko je flota zapustila ustje reke Tagus in zaščito mesta Cascais na severni obali, so se vetrovi okrepili in hitro dosegli hitrosti preko 30 vozlov. Morje se je vzvalovilo in valovi so se dvigali 4 m visoko. Proti odprtemu morju je najhitreje zaplula ekipa Dongfeng. Ko so se srečali s podivjanim morjem, je sporočil z jadrnice:
»Tole bo izjemno hitro jadranje. Za močne vetrove in visoke valove smo trenirali šest mesecev. Upam, da smo pripravljeni. Imamo več krmarjev, ki so v takšnem vremenu odlični. Zato upam, da bomo hitri. Minilo je le 15 minut, od kar smo zapluli mimo mesta Cascais v Atlantik in že smo dosegli rekordno hitrost plovbe. Naprave so izmerile kar 33 vozlov.«
Po enem dnevu plovbe (6.11.2017 ob 15.00 uri) flota pluje proti otoku Medeira. Plujejo v severovzhodnih vetrovih, ki dosegajo hitrosti med 18 in 15 vozli. Vrstni red ekip se je preko noči močno premešal. Ekipa Dongfeng, ki se povedla floto v Atlantik, je trenutno na zadnjem mestu. Trenutno zaostajajo že 58 nmi. Najhitreje napreduje ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. V jutranjih urah so se s premcem potopili v velik val, ki se je prelil preko plovila. Posneli so ga s kamero in poleg pripisali »Ali mislite, da je veš ponedeljek naporen?«.
Na drugem mestu pluje ekipa Akzonobel. Zaostajajo za 18 nmi a imajo za vozel višjo hitrost plovbe, ki trenutno znaša 20,4 vozla. Ekipa Vestas jih zasleduje. Zaostajajo le 6 nmi. Najhitreje trenutno pluje ekipa Turn the Tide on Plastic na četrtem mestu. V vetru, ki piha s hitrostjo 26 vozlov, dosegajo hitrost plovbe 22,4 vozla. Na petem mestu je ekipa Brunel z zaostankom 38 nmi. Ekipa MAPFRE je edina, ki se v zadnji uri ni približala cilju. Od njega se je celo oddaljila za 1,5 nmi, ker so se odločili za plovbo na bolj zahodni ruti.
Torek, 7.11.2017
Flota je ponoči zaplula mimo Medeire in se obrnila proti zahodu. Razlike med ekipami so se zmanjšale. Med vodilno Sun Hung Kai/Scallywag in trenutno zadnje uvrščeno Brunel je zgolj 27 nmi razlike. Ker plujejo proti zahodu se od cilja v Cape Townu oddaljujejo s hitrostjo 6 vozlov (WMG). Najbolj severno je trenutno ekipa Brunel in najjužneje ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. Vremenske razmere so še vedno enake kot včeraj. 20-27 vozlov severovzhodnega vetra, ki omogoča plovbo med 20 in 22 vozli. Ekipe so trenutno pred težko taktično odločitvijo. Ali naj nadaljujejo plovbo v smeri proti zahodu, preko Atlantika, ali naj spremenijo smer plovbe proti jugu.
V zgodnjih jutranjih urah je Bouwe Bekking, skiper jadrnice Brunel sporočil:
»Plovba z vetrom je postala rutina. Tu in tam vidimo jadrnice sotekmovalcev, kar je dobro za našo moralo. Plujemo v 27 vozlih vetra in se hitro oddaljujemo od toka Medeira. Zanimivo bo počakati na naslednje poročilo o pozicijah plovil. Vsi smo se odločili za plovbo severno od otočja, ker se tu zrak stisne. V naslednjih 24 urah bomo morali sprejeti odločitev, kako daleč zahodno se splača pluti. Kdaj se obrniti proti jugu, bo ključna odločitev druge etape.«
De Caffari, skiper ekipe Turn the Tide on Plastic si ogleduje vremensko napoved in išče priložnost, da se zavihti na najvišje mesto:
»Kot kaže vremenska napoved bomo imeli podobne vremenske razmere še nadaljnjih 24 ur nato pa bomo zapluli v področje s šibkejšimi vetrovi. Ekipe, ki plujejo bolj zahodno, bodo imele prednost. Zavedamo se, da tisti, ki plujemo bolj vzhodno, ne bomo smeli ostati preveč zadaj, ko bomo vstopili v področje doldrums. Tisti, ki jih bo preplul prvi, bo imel veliko prednost. Bogati bodo postali še bogatejši.«
Dnevno dogajanje na Atlantiku
Sreda 8.11.2017 ob 9.00
Včeraj zvečer so se vse posadke odločile, da pričnejo s plovbo proti jugu. Ob 18.00 uri je prva spremenila smer plovbe ekipa Vestas, eno uro kasneje pa ekipa Brunel, ki je plula najbolj severozahodno. Ko se je stemnilo sta obrnili ekipi Turn the Tide on Plastic in Dongfeng. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je nadaljevala s plovbo proti zahodu vse do 22.00 ure in si zagotovila najbolj zahodno pozicijo. Do 4.00 ure zjutraj so vse ekipe plule v smeri proti jugu. Ekipa Turn the Tide on Plastic, je plula najbolj vzhodno. Ker ob zahodnih obalah Afrike, v področju južno od Kanarskih otokov ni vetra, so se obrnili in zopet zapluli proti zahodu. Zaradi spremembe smeri so se spremenile tudi pozicije. Ekipa Vestas, ki je bila pred 24 urami na 5. mestu in zaostajala 25 nmi za ekipo Sun Hung Kai/Scallywag, se je povzpela na prvo mesto in ima trenutno 8 nmi prednosti pred trenutno drugo uvrščeno ekipo MAPFRE. Le 2 nmi za njimi pluje ekipa Dongfeng, ki je od včeraj pridobila eno mesto. Najslabše trenutno kaže ekipi Sun Hung Kai/Scallywag. Na sedmem mestu plujejo s 115 nmi zaostanka. Vse ekipe plujejo še vedno v vetrovih, ki pihajo s hitrostjo med 16 in 20 vozli a se počasi bližajo področju s šibkejšimi vetrovi. Zmanjšale so se tudi hitrosti plovbe, Včeraj so vsi pluli s hitrostmi preko 20 vozlov, sedaj pa le še med 16 in 19 vozli.
Trenutna situacija (9.11.2017 ob 9.00)
Vetrovi so se umirili. Trenutno na področju severozahodno od Kapverdskih otokov, kjer pluje flota Volvo Ocean Race, pihajo le še s hitrostmi med 8 in 15 vozli. Tudi hitrosti plovbe so se zmanjšale. Trenutno jadralci dosegajo hitrosti okrog 10 vozlov. Najhitreje pluje ekipa Brunel, ki je ujela najmočnejši veter. Z zadnjih 24 urah so je flota približala cilju za 310 nmi. Večino časa so pluli proti jugu. Opravili so le nekaj malenkostnih popravkov proti zahodu. Trenutno plujejo druga ob drugi. Med vodilno ekipo Dongfeng in peto uvrščeno Brunel znaša razlika borih 37 nmi. Nekoliko več zaostajata le ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in Turn the Tide on Plastic, ki zaostajata za 83 oziroma 101 nmi.
Ekipa Dongfeng se je preko noči zavihtela iz tretjega na prvo mesto. Skiper Charles Caudrelier se je s svojo ekipo naprezal do skrajnih meja. Ponoči so šestkrat zamenjali smer, da so obdržali pozicijo čim bolj proti zahodu. Z jadrnice je sporočil:
»Ne vem kam plujemo, a gremo tja. Zadnje ure so bile izjemno stresne. Pluli smo z vetrom v področjih z različnim zračnim pritiskom. Pogosto moram v kabino in preveriti vremensko napoved in nato na krov, da preverim vreme za plovilom. Gledam oblake in poizkušam oceniti, kdaj bo za nami prišlo področje drugega zračnega pritiska. Ne želimo si dežja. Dež in veter nista dobra kombinacija.«
Ekipa Vestas je bila včeraj popoldne še vodilna. Stalno so razmišljali o tem, kako ohraniti vodilno pozicijo. Navigator Simon Fisher je poslal sporočilo:
»Smo najbolj vzhodno plovilo a smo močno izpostavljeni. Če razmišljamo konzervativno, je najbolje, da plujemo z vetrom. Če gremo proti zahodu, kar je bolj varna opcija, bomo izgubili nekaj prednosti.«
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | ||
1. | Dongfeng | 4392 nmi | ||
2. | Vestas | +7,6 nmi | ||
3. | AkzoNobel | +9,2 nmi | ||
4. | MAPFRE | +22,8 nmi | ||
5. | Brunel | +37,6 nmi | ||
6. | Sun Hung Kai/Scallywag | +66,0 nmi | ||
7. | The Tide on Plastic | +97,9 nmi |
2. priobalna regata pred Lizbono (posnetek v celoti) |
Posnetek pričetka 2. etape regate: Lizbona - Cape Town |
|