Z veseljem sporočamo, da je potovanje v Travemunde, Nemčija uspelo. Trajalo je s postankom v Leipzigu (ob avtocesti) skoraj 24 ur. Posadka FJ SLO 17, krmar Boštjan Rupnik in flokist Peter Rupnik je ponosno zastopala Slovenijo na EP v jadranju razreda Flying junior.
Na poti ni bilo skoraj nobenih težav, razen, da zemljevidi na GPS napravi, ki niso bili posodobljeni in sta se nekaj časa vozila po novi AC ,ki še ni bila vrisana. Stacionirana sta bila ob plaži, ki je tako velika kot portoroška. Morje je imelo 20 stopinj in je malo manj slano kot jadransko morje.
Trawemunde je mondeno letovišče, v bližini katerega je na reki Trawe luka iz katere plujejo ladje in trajekti na Finsko, ki je oddaljena 1200 km. Zbralo se je 36 posadk iz petih držav. Nizozemske, Nemčije, Italije, Luxemburga in Slovenije.
Konkurenca je močna in Rolf de Jong( NED 961) bo branil naslov iz Stellendama pred dvema letoma.
Vetrovni pogoji so tukaj zelo dobri, vedno piha dovolj, da je jadranje regularno. Zaliv je poln jadrnic veliko je različnih razredov: 420, contender, Dyas, Finn, Flying junior, folkeboot, formula 18, Int.5,5m class, J22, Laser 4.7, Laser radial, Musto skiff, O-jole, RS razredi (feva, aero,100, 500, 700,800) Trias, varianta, vaurien in velike jadrnice po sistemu ORC in yardstick. Zaliv je razdeljen v 8 področij, kjer jadrajo posamezni razredi. FJ so jadrali na Foxtrot, razen dveh dnevov , ko so bili bližje obali.
Vihrajoče zastave na obali so nakazovale, da je vetra vedno dovolj. Vstopno mesto za v vodo je bilo po plaži iz mivke, po kateri je zelo težko porivati voziček z jadrnico. Jadrnice so prali z gasilsko cevjo in ne z navadno, ker niso imeli časa urediti vrtnih cevi. Plaža se je razprostirala proti reki Trawe, ki se izliva v morje. Tam stoji hotel , ki ima cca 25 nadstropij. Na drugi strani zaliva so bile jadrnice razredov Laser standard in laser radial. Jadralna prireditev je del prireditve Travemunde Woche, kar pomeni teden zabave, promocije.
Ogromno je bilo stojnic raznih ponudnikov vsega mogočega, ki so se bohotile na večih koncih.
Prvi regatni dan 23.7. Predvidena sta bila dva plova. Na vodo so šli ob 16. Uri start je bil ob 17. Uri. Regatno polje TW3 pomeni, da se najprej jadra trikotnik . Pred štartno črto sta še dve boji imenovani "gate" med katerima se obrača nazaj proti vetru . Nato ponovno do privetrne boje ponovno skozi gate in cilj proti vetru pri privetrni boji. Pihalo je cca 12 vozlov. Start prve regate je bil slabši in na koncu je zadostovalo za 29.mesto med 35 posadkami. V drugem plovu se je tik pred startom zgodil dotik z drugo jadrnico in potrebno je bilo narediti kazenski obrat. Nato pa v lov za ostalimi. Tokrat je posadka SLO 17 zasedla 31 mesto. V skupnem seštevku je trenutno 30. mesto, po dveh plovih.
Drugi regatni dan 24.7.2018. Start je bil prestavljen na pozno popoldansko uro zaradi premalo vetra ( seveda kakor za koga). Tudi drugi dan je bil težak dan za posadko Fj SLO 17. Zjutraj so zamenjali nastavitve jambora in spremenili višino floka. Jadrnica se je obnašala bistveno bolje pri plovbi proti vetru. Na vodo so šli ob 15.uri in prvi start je bil točno ob 16.uri. Pihalo je cca 12 vozlov in spremljali so jih valovi do enega metra. Z drugimi besedami težki pogoji za jadranje. Pa vendar, kjer je volja tam je pot in posadka FJ SLO 17 brez težav na vodi dosegla 23. in 25. mesto skupno pa zaseda 27. Mesto med 36 posadkami. Za boljši rezultat bi bilo potrebno še dobro startati.
Zanimivosti:Jadrnico razreda Vaurien so prvič konstruirali davnega leta 1952. Na svetovnem prvenstvu letos v Travemunde je sodelovalo preko 60 jadrnic. 5 posadk je prišlo celo iz Angole. Jadralci tega razreda so našli v Belgiji pivovarno s tem imenom. Lastnik je prišel iz Belgije in celo noč v kampu točil pivo za promocijo. |
Prvenstvo se je bližalo polovici. Tretji dan, 25.7.2018 se je regatni odbor strinjal na predlog jadralcev , da se ne bo več jadralo na predvidenem regatnem polju poimenovanem "foxtrot", ki je bilo oddaljeno 1 uro jadranja od vstopa v morje temveč so tokrat polje postavili bližje . Samo 20 min jadranja stran. Posadka SLO 17 je imela načrt, da se prebije do 20. mesta. Jadranje je bilo dobro vendar so bile težava s plovbo okrog oznak. Namreč, ko se vključuje v promet z levimi uzdami na privetrni boji, so zaradi pokritosti vetrovni pogoji slabi, ker ni čistega vetra. V obeh odjadranih plovih je sledil dotik privetrne boje in kazenski obrat. Sicer sta bila do prve boje na pozicijah okrog 15. mesta. Po peripetijah pa sta zaključila dva plova na 23. in 27. mestu. Po odjadranih dveh plovih so se odpeljali na reko Trawe , kjer so promocijsko jadrali po dva pol finalna plova na polju dolgem 400 metrov v obliki palice. Zraven je bila tv ekipa NDR Ferensehen in nekdo po zvočniku komentiral dogajanje na polju. Vmes so po tem kanalu pristajale križarke in trajekti ogromnih dimenzij, seveda so pred startom čakali, da odplujejo. Približno tako, kot bi regato za promocijo naredili pred vhodom v luko Koper.
Skupno je bilo predvidenih 15 plov. Po 3 na dan vendar v treh dneh so jih pogoji omogočali le 6. V upanju, da bodo v zadnji treh dneh pihali normalni vetrovi in bodo izpeljali vse plove sta pričakovala četrti dan. Na zahodu Evrope je bil vročinski val.
Prvenstvo se je prevesilo v drugo polovico. Četrti dan 26.7.2018 je bil črn dan za posadko SLO 17. Po dobrem štartu in prvi stranici v veter je bilo vse ok. Pri dviganju špinakerja se je zapletla škotina in do boje v polkrmo je bil na krovu tečaj kvačkanja. Po obratu z vetrom je bilo vse pripravljeno za dvig špinakerja. Potem pa v lov za ostalimi. Končala sta na 31 mestu. Drugi štart je bil na črno zastavo prehiter, vendar sta jadrala cel plov ter se pripravljala na tretji plov. V drugem plovi sta bila kaznovana s 37 točkami. Tretji plov je start uspel in po solidnem jadranju sta končala kot 25. Skupno ta trenutno na 27. Mestu. Pred njima je bilo še predvidenih 5 plovov.
Tega dne zvečer so bili vsi tekmovalci gostje 4 jambornice Passat. Privezana je na desnem bregu reke Trawe. Tam je bilo druženje ob hrani in pijači. Povedati je treba, da je najprej zmanjkalo piva. Potem so vsi utrujeni legli k počitku.
Peti dan 27.7.2018 je bila vetrovna napoved divja za naše razmere. Izpeljali so tri plove. Prvi plov so začeli pri 15 vozlih in 1 meter vala. V tretjem plovu več kot 20 vozlov vetra v sunkih tudi 25 in več in do 3m vala. Prvi plov sta še jadrala s špinakerjem v drugem in tretjem po zelo močnem vetru pa samo na jadro in flok, v ekstremnih razmerah sta v tretjem plovu prehitro štartala in dobila (OCS) (37) točk. Jadranje po visokem valu je umetnost, kajti, če po refulu in glisiranju zamudiš popraviti smer te val potegne pod sabo in lahko polomiš barko in se celo poškoduješ. Jadranje proti vetru po valovih je umetnost, ker je treba , da se ne izgubi hitrosti pravilno zajahati val.
Šesti dan 28.7.2018 je bila vetrovna napoved za napovedana dva plova (13. In 14.) do 15 vozlov in v sunkih preko 20 vozlov. Izpeljali so dva plova. Prvi plov so začeli pri 15 vozlih in 1 meter vala. V drugem plovu več kot 20 vozlov vetra v sunkih tudi 25 in več in ponovno do 3m vala. Tokrat sta v prvem plovu dvignila špinaker. V drugem pa je veter tako okrepil, da sta bila za glisiranje dovolj jadro in flok. Po napaki krmarja , ki je izpustil krmilo sta se prevrnila in končala na 25. mestu v zadnjem plovu.
Skupno sta zasedla 26. mesto med 36 posadkami.
Pot domov je trajala 25 ur. Start 28.7.2018 ob 18.30 in prihod domov 29.7.2018 ob19.30. Povsod so bile vetrne elektrarne. Travniki prekriti s polji iz sončnih elektrarn. V Leipzigu je sledil počitek. Pot preko Munchna je bila nekoliko krajša. Pri Salzburgu se je pritisk prometa zgostil in čakanje v koloni mimo Chimseeja je bilo prijetno, kajti na jezeru je bilo vsaj 200 jadrnic.
Pripravil: Boštjan Rupnik, predsednik, ŠD JK Kermar iz Ljubljane