Karpo, Maks Vrečko; Rolex Middle Sea Race

Letošnji Rolex Middle Sea Race je upravičil sloves ene izmed najtežjih klasičnih regat. Vendar ne zaradi močnih vetrov, temveč šibkih vetrov in brezvetrja, s katerimi so se posadke borile več kot 8 dni. Pokrovka visokega zračnega tlaka je pokrila celotno Sredozemlje ter onemogočala prihod kakršnekoli fronte, zato je bila regata test psihične vzdržljivosti in izkoriščanja najmanjših sapic. Polovica udeleženih jadrnic regate ni zaključila. Med njimi tudi slovenska jadrnica Cleansport One, ki je po dobrem startu padla v nekajurno bonaco in izpadla iz vetra, ki je najhitrejše ponesel naprej. Bonace so se vrstile druga za drugo, ekipa skipperja Marjana Kočile je bila 16 ur parkirana pri Stromboliju in nato 12 ur pri Favignanu. Zaradi domačih obveznosti nadaljevanje regate ni bilo možno in po štirih dneh jadranja so bili prisiljeni sprejeti težko odločitev ter odstopiti.

Karpo, Maks Vrečko; Rolex Middle Sea Race

Slovensko zastavo je do cilja v osmih dneh ponesla druga slovenska posadka na Elan 450 Karpo iz JK Loka Timing.

Skipper Maks Vrečko: »V osmih dneh smo imeli dober veter samo trikrat: v prvi noči je 5 ur pihalo do 21 vozlov, na vrhu Mesinske ožine 1 uro 11 vozlov ter proti Favignanu 6 ur 10 do 12 vozlov. Ves preostali čas je pihalo do 6 vozlov, velikokrat 2 vozla ali sploh nič. Nobena od 600 milj nam ni bila podarjena, ves čas se je bilo treba boriti. Ko je bil veter primeren, smo bili na vodi zelo uspešni in prehitevali na papirju hitrejše barke, v šibkem vetru nas skoraj nihče ni prehiteval nazaj, enostavno so odstopili. Prva bonaca pri Capo Pasero na Siciliji je bila sploh ubijalska, tam se je zataknila ena četrtina flote, mi smo bili uspešni po daljši, zunanji strani. Tudi uganko Mesinske ožine smo izpeljali dobro. Regata je bila izjemen test psihološke vzdržljivosti, verjamem, da je marsikatera ekipa odstopila zaradi notranjih trenj, pa tudi pomanjkanja hrane. Drugo polovico regate smo imeli zmanjšane obroke hrane, nihče ni pričakoval, da bo regata tako dolga. Rezerve vode smo načeli v zadnjem odseku proti Malti. Letošnja regata je bila življenjska preizkušnja, jadralski Camino v Sredozemskem morju.«

Skupno je zmagala francoska NMYD 54 Teasing Machine, Karpo je v kategoriji ORC 4 dosegla peto mesto, v kategoriji IRC 4 pa deveto mesto.

Karpo, Maks Vrečko; Rolex Middle Sea Race