V francoskega jadralca Damiena Seguina, ki jadra na jadrnici Groupe APICIL, je ob 3.30 uri ponoči trčila tovorna ladja. V trku sta se mu zlomila hidrokrilo in jambor.

Seguin, ki sam jadra na regati Route de Rhum na jadrnici Groupe APICIL, je imel ponoči hudo pomorsko nesrečo. Vanj je trčila tovorna ladja in mu močno poškodovala plovilo. Nesreča se je zgodila ob 3.30 uri, ko je plul približno 250 nmi zahodno od pristanišča Les Sabled d'Olonne. Takoj po trku je poklical svojega tehničnega direktorja. Sporočil mu je, da je jadrnica močno poškodovana, on pa k sreči ni utrpel nobenih poškodb. Kljub zlomu jadra, je sporočil, da ne potrebuje pomoči ali reševanja.

Takoj po klicu je opravil podroben pregled plovila in škode. V trku sta se zlomila desno hidrokrilo in jambor. K sreči v plovilo ni začela vdirati voda. Po pregledu je začel s pospravljanjem opreme in ostankov zlomljenega jambora, da bi preprečil poškodbe trupa jadrnice.

Seguin je zjutraj sporočil, da uradno zapušča regato. Sam se bo poskušal vrniti v pristanišče Lorient. Plul bo s pomočjo motorja in posebnega kajta, ki ga je razvil Yves Parlier. Libery kite je posebno krilo podobno kajtu. Pritrdi se ga na plovilo, ki ga s pomočjo vetra vleče podobno, kot smo navajeni pri jadralcih, ki uporabljajo kajte. Posebej je razvit za primere, ko na jadrnici pride do zloma jambora in plovilo nima več možnosti pluti z jadri. Glede na vremenske razmere bo za plovbo do kopnega potreboval 2,5 do 3 dni. Ker mu piha veter v krmo, mu bo pomoč kajta prišla še kako prav.

Trenutna situacija na Atlantiku

Najhitreje napreduje flota hitrih katamaranov razreda Ultim. Plujejo le 50 nmi vzhodno od Azorskih otokov. Trenutno je v vodstvu Francois Gabart na SVR Lazartigue. Do cilja ga loči še 2400 nmi. Pluje s hitrostjo 20 vozlov. Na drugem mestu pluje Charles Caudrelier na Maxi Edmond de Rothschild, ki ima 10 nmi zaostanka, a pluje bistveno hitreje. Njegova trenutna hitrost znaša 28,8 vozla (povprečna hitrost plovbe v zadnjih 3 urah). Na tretjem mestu pluje Thomas Coville na Sodebo Ultim 3. Trenutno zaostaja 40 nmi in pluje s hitrostjo 19,7 vozla.

Charles Caudrelier se je javil s svojega trimarana: »Plovba v veter me utruja. Komaj čakam na plovbo z vetrom. Zamudili smo primerno vreme. Prisiljeni smo pluti proti zahodu in počakati na naslednjo fronto, ki nam bo omogočila, da zaplujemo južno od azorskega območja visokega pritiska in nato v pasate, ki nas bodo ponesli preko oceana. Izvajanje manevrov na katamaranih razreda Ultim je izjemno zahtevno. Mislim, da sem včeraj naredili napako. Izkoristiti bi moral fronto in nadaljevati s plovbo v smeri proti jugozahodu. Francois me je ujel. Všeč mi je, da je blizu in imamo nekaj akcije. Vedno je bolj razburljivo, ko je akcija.«

Razred IMOCA

V razredu IMOCA je trenutno najhitrejši Charlie Dalin na jadrnici APIVIA. Pred Kevinom Escoffierjem si je nabral lepo prednost 36 nmi. Tik za njim plujeta še Thomas Ruyant na tretjem mestu in Jeremie Beyou na jadrnici Charal. Celotna flota IMOCA je izjemno izenačena. Večina jadralcev za vodilnim zaostaja manj kot 100 nmi. Flota je že izgubila dva jadralca. Poleg Damiena Seguina je odstopil tudi Kojiro Shiraishi na jadrnici DMG MORI Global One.

Ženske predstavnice odlično na poti

V razredu IMOCA so kar štiri zveneča imena ženskega jadranja. Na odličnem sedmem mestu pluje Justine Mettraux na jadrnici Teamwork.net. Le 14 nmi za njo je legendarna Samantha Davis na jadrnici Initiatives – Coeur. Na odličnem 12. mestu je Isabelle Joschke z zaostankom 80 nmi za vodilnim Charliem Dalinom. Pip Hare pluje na trenutnem 29. mestu. Njen zaostanek za vodilnim znaša le 136 nmi.

Hrvaški smučar Ivica Kostelič pluje v razredu Class40

Nekdanji hrvaški smučar Ivica Kostelić, ki je zamrznjeno vodo zamenjal za tekočo, tekmuje v najštevilnejšem razredu Class40. Med 55 tekmovalci s svojo jadrnico ACI trenutno pluje na 46. mestu. Za vodilnim v razredu, Corentinom Douguetom, ki pluje na Queguiner Innoveo, trenutno zaostaja 250 nmi. Približuje se rtu Finisterre. Do cilja ga loči še 3163 nmi.

Foto: Damien Seguin/Route de Rhum