Ekipa Malizia je po dveh dneh plovbe po Južnem oceanu utrpela poškodbe jambora in izgubila jadro Code 0.
Ko-skiperka Rosalin Kupier je včeraj splezala na jambor, da bi posnela poškodbo. Na podlagi fotografij bodo ocenili, ali lahko nadaljujejo plovbo. Razpoka na jamboru je dolga približno 30 cm. Razteza se vertikalno tik nad mestom prve skrajšave. Tehnična ekipa se je posvetovala in pripravila plan popravila jadra. Posadka bo na morju poskušala laminirati razpoko. Če jim bo uspelo popravilo izvesti pravilno, bodo lahko nadaljevali plovbo vse do cilja v brazilskem mestu Itajai. Če jim popravila ne bod uspelo izvesti, naj bi vseeno lahko nadaljevali plovbo, vendar bi morali uporabljati manjša jadra oziroma skrajšave.
Ekipa se je odločila, da bo nadaljevala počasno plovbo in počakala, da se vetrovi umirijo. Popravilo bodo izvedli takoj, ko bo to varno.
»Popravila ni enostavno izvesti na morju. Tisti, ki ga po izvajal, bo visel 28 m visoko na jamboru, ki se bo zibal na valovih Južnega oceana. Popravilo bo trajalo nekaj ur. Površino bo treba najprej pripraviti za laminacijo, nato pa še laminirati. Tehnična ekipa na kopnem nam bo pripravila natančna navodila. Če bomo imeli dovolj moči in vztrajnosti za popravilo, ga bomo izvedeli čez dan. S posadko sem govoril o možnih rešitvah. Popravilo bomo izvedli danes, ko bodo pihali šibki vetrovi. Na regati bomo močno nazadovali. Tolažimo se s tem, da bomo lahko nadaljevali. Sončni žarki sijejo skozi oblake. Mogoče nam hočejo povedati, da obstaja višji cilj, kot le zmagati na regati,« je povedal Boris Herrmann, skiper ekipe Malizia.
Trenutno je v vodstvu ekipa Holcim – PRB, ki je preplula že dobrih 1000 nmi Južnega oceana. Ekipa 11th Hour Racing team na drugem mestu zaostaja že 260 nmi. Ekipa Malizia zaradi težav povečuje svoj zaostanek. Pred ekipo Biotherm ima še 80 nmi prednosti.
Ekipa GUYOT environnement – Team Europe je prekinila tekmovanje in se vrača proti Cape Townu, kjer bodo poskušali popraviti plovilo.
Foto: Antoine Auriol, Team Malizia