Druga regata Full Moon je z letošnjimi 92 prijavljenimi jadrnicami in bogatim spremljevalnim programom postala omembe vredna regata v severnem delu Jadrana. Sestavljena je bila iz dveh regat: Full Moon sprint, pri kateri so jadralci ob 18.30 startali izpred pomola v Puli do otoka Sv. Jerolim in nazaj. Pihali so šibki vetrovi vzhodnih smeri in precejšnjemu delu flote ni uspelo prečkati ciljne črte znotraj časovne omejitve ob 21. uri. Najhitrejša je bila ekipa Cleansport One, na kateri je bila mednarodna ženska ekipa pod vodstvom Petre Kliba, vrhunsko tretje mesto je dosegel Igor Strojan na Ex Revolution. Na splošno so bile slovenske ekipe odlične: šesti je bil Maks Vrečko s Karpo, sedmi Jure Jerman z Rep. Palma de Coco, osma Elaya z Dušanom Ušeničnikom, enajsti Jammin z Ladijem Živičem, dvanajsta La Recession z Damjanom Miklavcem in trinajsta Calvados s Sebastjanom Podlesnikom.
Naslednji dan ob sedmih zjutraj je bil start regate Pula-Cres. Start je bil znova v šibkem vetru, do konca valobrana je bila v ospredju Elaya, sledili so ji Gringo 3, Karpo in Cleansport One. Na strani proti Porerju se je celotna flota soočila z zelo zahtevnimi razmerami. Z zahoda so prihajali precej veliki valovi, ki so močno zmanjševali hitrost jadrnic, ki se tako ali tako zaradi šibkega vetra niso zmogle premikati kaj hitreje od treh vozlov. Na večini jadrnic se je hitro pojavila morska bolezen, po dveh urah mučenja so se začeli tudi prvi odstopi. Jasno je bilo, da bodo počasnejše jadrnice le težko dosegle cilj do večera, zato so začele pluti na motor proti cilju. Svetilnik Porer so najhitrejši obkrožili med dvanajsto in eno uro, do cilja na Cresu pa je bilo še daleč. Nato je začela pihati kvarnerska burja, ki je postopno dobivala na moči in na srečo pokazala le nekaj svojih čekanov, pihalo je do 24 vozlov. Skupno najhitrejše so bile znova punce na Cleansport One, čeprav so se precejšnji del poti mučile z vztrajnim Gringom 3, ki je cilj pol ure kasneje prečkal kot drugi. Tretja je bila Elaya, četrti Karpo in peti Raceberry. To so bile tudi vse jadrnice, ki so v cilj priplule znotraj časovnega limita ob 19. uri.
Obe regati sta bili zanimivi, vendar si bodo tekmovalci dogodek zapomnili tudi po nenavadnih sodniških odločitvah. Prvi dan je bil časovni limit podaljšan za eno uro oziroma za 50 odstotkov predvidenega časa plova, drugi dan pa za zgolj 16 minut, s čimer sta v cilj prišla še Jana in Jammin. Jadralci so pokazali srčnost pri premagovanju izzivov Kvarnerja in pričakovali daljši časovni okvir. Kar nekaj jadrnic je namreč do Cresa priplulo do 21. ure.
Dušen Ušeničnik skipper na Elaya:
»Zelo sem ponosen na ekipo, ki je oddelala vse manevre odlično. Bilo je zahtevno jadranje. Imeli smo odličen start z genakerjem in bili v vodstvu pred vso floto eno debelo uro po startu. Šele pri izhodu iz Pulskega zaliva okoli svetilnika, ki žalostno stoji na koncu 0,5 Nm dolgega podrtega valobrana, nas je dohitel in seveda prehitel Gringo 3, Farr 40. Okoli svetilnika smo obrnili kot drugi med 92 posadkami. Za nami je bil do takrat tudi VOR 60, ki pa je zatem pokazal svoje zobe in se v orco odpeljal kar hitro naprej. Začel se je njihov lov za Gringom, mi pa smo držali vso preostalo floto v ozadju. Do svetilnika Porer, ki smo ga morali pustiti na levem boku, bi lahko opisal to jadranje kot eno samo guncanje. Vetra je bilo do 5 vozlov iz južnih smeri, hitrosti Elaye so bile med enim in tremi vozli. V skrbeh smo bili, da bi se nam iztekel čas za prihod v cilj, ki je bil določen za ob 19. uri. Po obratu okoli svetilnika, na poti proti Cresu, je kasneje zapihala težko pričakovana burja moči več kot 20 vozlov. Ta nam je omogočila, da smo se lahko začeli boriti s časom. Vsi izračuni so kazali, da bi lahko dosegli cilj okoli 18.30. Ob dobrih hitrostih in visokem kotu jadranja ter odličnih manevrih, nam je uspelo. V cilj smo prišli ob 18.22. Veselje je bilo nepopisno. Do časovne zapore je uspelo prijadrati le petim ekipam. Prvi VOR60, drugi Gringo 3, tretji mi Elaya, četrti Karpo in peti Pogo 12,50 RaceBerry. Hvala Aleks, Saša, Oton, Janez, Milan in Jože za odlično opravljeno delo. Brez vas ne bi bilo tako fletno.«.«
Besedilo in video: Maks Vrečko - Karpo sailing team; Foto: Dušan Ušeničnik - Elaya sailing team