Uroš Kraševac, Ashika

Začenja se finale letošnjega Mini transata. Edini slovenski predstavnik na regati, Uroš Kraševac mora do cilja prepluti le še 650 nmi.

Danes poteka dvanajsti dan prečkanja Atlantika. Uroš napreduje v svojem tempu in je trenutno uvrščen na odličnem osmem mestu. Do cilja mora prepluti le še 650 nmi. Ker se je odločil za plovbo po južni smeri, je moral danes ponoči dvakrat prečiti in nekaj časa pluti proti severozahodu. Nabral si je nekaj višine pred finalnim delom regate. Zaradi svoje pozicije in smeri vetra bo moral manever ponoviti še nekajkrat, saj trenutno pluje južneje od cilja na otoku Guadalupe. Njegova hitrost plovbe je konstantna in v zadnjih 24 urah znaša 7,1 vozla. Za vodilnim Urugvajcem Federicom Waksmanom zaostaja 315 nmi. Uroš lahko svojo pozicijo do cilja še izboljša. Na sedmem mestu trenutno pluje Francoz Gaby Bucau, ki ima le 0,3 nmi prednosti, mesto pred njim pa Jacques Delcroix, ki pa ima pred Urošem 60 nmi prednosti.

Vodilno pozicijo zelo dobro brani Urugvajec Federico Waxsman. Peti dan regate se je zavihtel na prvo mesto in ves čas povečuje svojo prednost pred zasledovalci. Njegova prednost pred Špancem Carlosom Manero Pascualom, ki pluje na drugem mestu, znaša že 84 nmi. Pluje najbolj severno od vseh jadralcev v skupini Proto, kar mu zagotavlja dodatno prednost pred zasledovalci. Trenutno tretja, Francozinja Maire Gendron ima že 155 nmi zaostanka. Stopničk na regati si še ni zagotovila, saj le 4 nmi za njo pluje Julien Letissier.

Ostali tekmovalci se bodo težko vmešali v boj za stopničke v skupini Proto. Peti jadralec Thais LeCam za četrtim zaostaja 100 nmi, ki jih bo v zaključnem delu regate težko nadomestil.

Kako se Uroš odloča, kam in kdaj obrniti? S pomočjo barometra, temperature in radio napovedi ter poznavanja barke in okolja?

JURE JERMAN: "Barometer in temperaturo je v tropih težko interpretirati v smislu koristne informacije. Nekaj obratov diktirajo nevihtni sistemi (squali), ki se jim hočeš izogniti oziroma izkoristiti veter pred njimi. Potem pa so tu še napovedi po dolgovalovnem radiju, v katerih je napoved vetra po sektorjih za 3 dni vnaprej in lokacije značilnih vremenskih sistemov (cikloni, anticikloni in tropski valovi). Je pa interpretacija teh informacij zelo težavna in so jadralci bolj ali manj slepi, posebno ko pridejo iz časovnega območja uporabne vremenske napovedi.

Dogovor pred štartom je bil, da gre Uroš južno od najkrajše linije (no, morda je pri tem nekoliko pretiraval ), saj so ansambelske napovedi kazale na nekaj hitrejšo južno pot. Pri tem naj bi se držal največje hitrosti v smeri cilja (VMG)."

Uroš Kraševac, Ashika

 

Uroš na regati pluje z litijevimi baterijami BlueCell.

Na krovu ima dve bateriji Bluecell 170Ah12V z izjemno veliko kapaciteto 2 x 170 Ah, ki tehtata zgolj po 15 kg.

BlueCell