V nedeljo je šest ekstremnih trimaranov razreda Ultim iz francoskega pristanišča Brest odplulo na epsko plovbo okoli sveta. Prepluti bodo morali 25.000 nmi.
Šest najhitrejših trimaranov na svetu je v nedeljo začelo eno najekstremnejših regat na svetu. Solo regata, na kateri bo šest jadralcev poskušali čim hitreje obpluti svet brez postanka, se je začela pred pristaniščem Brest. Na letošnji regati nastopajo:
- Charles CAUDRELIER na trimaranu Maxi Edmond de Rothschild,
- Armel LE CLÉAC'H na trimaranu Maxi Banque Populaire XI,
- Thomas COVILLE na trimaranu Sodebo Ultim 3,
- Éric PÉRON na trimaranu Adagio,
- Tom LAPERCHE na trimaranu Trimaran SVR-Lazartigue in
- Anthony MARCHAND na trimaranu Actual Ultim 3
O plovilih razreda Ultim
Trimarani razreda Ultim so najprestižnejše večtrupne jadrnice na svetu. Razvoj se je začel v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Z nenehnimi izboljšavami in željo po visokih hitrostih plovbe so plovila postala prave formule na vodi. Njihove dimenzije so impozantne. V dolžino merijo do 32 m, kar je ekvivalentno dolžini košarkarskega igrišča. V širino merijo 23 m, v višino pa 37 m, kar je ekvivalentno 12-nadstropni stolpnici. Pri realnem vetru hitrosti 12 vozlov so se sposobna dvigniti na vodno gladino in pluti v veter ali z njim s hitrostmi vse do 25 vozlov in so sposobna premagovati valove, ki dosegajo višino do 3 m. V solidnih pogojih lahko plujejo s hitrostjo več kot 35 vozlov, medtem ko lahko v idealnih pogojih plujejo tudi s hitrostjo več kot 45 vozlov.
Po dveh dneh plovbe
Jadralci so izpred Bresta izpluli v severovzhodnih vetrovih, ki so omogočali plovbo s hitrostmi med 25 in 30 vozli. Biskajski zaliv je najhitreje preplul Charles CAUDRELIER na trimaranu Maxi Edmond de Rothschild. Thomas COVILLE na trimaranu Sodebo Ultim 3 je na drugem mestu zaostajal le 5 nmi, Tom LAPERCHE na trimaranu Trimaran SVR-Lazartigue pa le 7,5. Plovba mimo rta Finisterre je potekala v močnejših vetrovih in jadralcem je uspelo pluti s hitrostmi 35 vozlov. Žal se je veselje nad hitrim napredovanjem hitro končalo. Včeraj, po 24 urah plovbe, so jadralci zapluli v območje šibkih vetrov, ki se je raztezalo med Pirenejskim polotokom in Azorskimi otoki. Hitrosti plovbe so padle pod 10 vozlov in napredovanje je bilo počasno. V večernih urah so zapihali nekoliko močnejši severozahodniki in omogočili hitro nočno plovbo. Vodilnih pet trimaranov je plulo na razdalji 30 nmi. Le trimaran Adagio, na katerem pluje Éric PÉRON je že nabral več kot 200 nmi zaostanka. Zahodno od flote pa vse do Azorskih otokov se razteza anticiklon s šibkimi vetrovi. Charles CAUDRELIER se je odločil, da zapluje proti vzhodu. Tom LAPERCHE je izkoristil priložnost in se zavihtel na prvo mesto. Po dveh urah plovbe je Charles CAUDRELIER dosegel močnejše vetrove na vzhodu. Ponovno je obrnil proti jugozahodu in se znova zavihtel v vodstvo. Po 48 urah plovbe ima Charles CAUDRELIER na trimaranu Maxi Edmond de Rothschild le 3 nmi prednosti pred Tomom LAPERCHEOM na trimaranu Trimaran SVR-Lazartigue. Tudi drugi jadralci so v bližini.
Éric PÉRON na trimaranu Adagio ima trenutno 233 nmi zaostanka za vodilnim. V jutranjih urah je poslal sporočilo: »Moje prve ure regate so potekale dobro. Jadranje ni bilo zahtevno, je pa bilo veliko manevriranja. Prvo noč sem bil malo pod stresom zaradi tovornih ladij, ker sem imel majhen problem z računalnikom. Včeraj smo morali premagati manjšo deževno fronto, kar ni bilo enostavno. Morje je bilo močno vzvalovano in plovba je bila neprijetna. Za zdaj gre petim tekmovalcem pred menoj zelo dobro. Malo sem zaostal. Ne morem pluti s takim tempom kot drugi. Trudim se pluti najbolje, kar zmorem. Vedno dvakrat premislim, preden zamenjam jadro in naredim manever. Vsakič je napor velik in paziti je treba, da držim tempo. Ko bodo pogoji stabilni, bom poskusil jesti in spati. Prihajajoča depresija mi ni najbolj všeč, sploh zaradi pričakovanega morskega stanja. Zdaj je svetlo, vendar se že čuti. Potrudili se bomo, da bomo našli kurz, ki nam bo najbolj ustrezal.«