Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Pred letom dni se je slovenski jadralec Jasmin Čauševič odpravil na samostojno plovbo preko Atlantika. S Kanarskih otokov je zaplul do Zelenortskih otokov, oskrbel jadrnico in se podal proti zahodu, v Atlantik. Po 18 dneh plovbe je srečno pristal na drugi strani.

S tem pa se Jasminova dogodivščina ni končala. Še nekaj mesecev je preživel na Karibih in obiskal številne otoke. Po 173 dneh na jadrnici je zaplul v marino Fort de France na otoku Martinik ter se vrnil v Slovenijo.

Doma je sedel za pisalno mizo in strnil svoje doživetje v knjigo Sam prek oceana, ki je prišla na prodajne police konec poletja. Svoje izkušnje s plovbe je delil na številnih predavanjih tako potopisnih kot poučnih, na katerih je predstavil, kako se pripraviti na plovbo preko oceana. Jadrnica Indigo je ves ta čas čakala v marini Fort de France. Minilo je brezskrbno poletje, nato pa se je pričela sezona orkanov. Najprej se je nad Karibi v septembru razbesnel orkan Irma. K sreči je bila pot orkana, ki je dosegal hitrosti preko 280 km/h, severno od otoka in jadrnica je ostala nepoškodovana. Ne dolgo za tem, se je na Atlantikom krepil orkan Maria. Njegova pot je bila južneje od Irme in rob nevihte je zadel tudi otok Martinik. Možnost, da prizadene tudi marino Fort de France je bila velika. Veter, ki je pihal s hitrostjo 250 km/h je podiral vse pred seboj. Otok je ostal brez telefonskih povezav in brez elektrike. Morska gladina je močno narasla, dež pa je dodatno oteževal reševanje. V strahu, da se bo zgodilo najhuje, je Jasmin večkrat poizkušal stopiti v stik z marino, da bi izvedel, kaj se je zgodilo z jadrnico. K sreči je kmalu po orkanu uspel priklicati na otok, kjer so mu povedali, da je Indigo v orkanu utrpel le nekaj manjših poškodb trupa.

V času, ko so na Karibih divjali orkani, je jasmin snoval novo avanturo. Odločil se je da bo v letih 2017 in 18 preplul Tihi ocean. Začrtal si je pot plovbe vse od otoka Martinik, preko Panamskega prekopa in vplutja v Pacifik. Prvi otok, na katerem namerava pristati je eden izmed otokov imenovanih Markezi v Francoski Polineziji. Pot, ki bo dolga preko 3900 nmi (teoretična dolžina plovbe), namerava prepluti v 30 dneh. V nekoliko počasnejšem tempu bo plovbo nadaljeval vse do otoka Thursday island na severu Avstralije. Skupna dolžina plovbe bo znašala 12.000 nmi.

Celotno plovbo Jasmina Čauševiča bomo spremljali na naši spletni strani. Z jadrnice se nam bo redno javljal preko satelitskega telefona ter interneta, kjer bo to možno.

Sam prejadral Karibsko morje 2. del  >



 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Ponedeljek 13 Nov 2017

V mesecu juliju je prišlo do nesreče v marini Everet na zahodni obali ZDA. Plovilo je pri plovbi v marino trčilo v plovilo, ki je bilo privezano v marini. Zaradi trka je pričelo goreti. Požar se je hitro razširil in uničil pet plovil. Štiri izmed njih so pogorela in se potopila. V nesreči je bilo poškodovanih pet oseb, med njimi ena težje.

Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?

Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.

Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat

Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!

 

 

 

 

 

 

Ponedeljek 13 Nov 2017

Flota jadrnic Volvo Ocean Race je včeraj zaplula v področje Doldrums. Razlike med ekipami so se zmanjšale.

Področje Doldrums, ki slovi po svoji muhavosti, šibkih vetrovih in morebitnih hitrim spremembam vremena je združilo jadralce na Atlantiku. Hitrosti vetra so se včeraj zjutraj zmanjšale na 10 vozlov vzhodnika kar je omogočilo najpočasnejšim ekipam, da so se približale vodilnim. Razlike med njimi so se zmanjšale za več kot polovico. Če je bila dan poprej razlika med najhitrejšo in najpočasnejšo jadrnico 120 nmi, se je v področju Doldrums zmanjšala na vsega 50 nmi. Vodilne štiri ekipe so se približale druga drugi, tako blizu, da so se lahko opazovali. Najhitreje je plula ekipa Dongfeng. Ekipa MAPFRE jim je dihala za ovratnik in se približala na vsega 1 nmi. Tudi Vestas je jadral odlično. Do vodilnih jih je ločilo je 5 nmi. Brunel je uspel zaostanek zmanjšati na vsega 9 nmi. Akzonobel je plul dobrih 5 nmi za četrto ekipo. Ekipi Turn the Tide on Plastic in Sun Hung Kai/Scallywag sta svoj zaostanek za vodilnimi zmanjšali na polovico.

Dnevno dogajanje 14.11.2017

Ponedeljek, 13.11.2017

Včeraj proti večeru (lokalni čas) so vse ekipe uspešno prejadrale področje Doldrums in se že približujejo južni polobli. Ob 11.00 uri jih je do ekvatorja ločilo le še pol stopinje. Vetrovi so se zopet okrepili in pihajo s hitrostmi okrog 15 vozlov, kar zadostuje za plovbo s hitrostmi med 12 in 14 vozli. Do cilja etape jih loči še 360 nmi.

Navigator Juan Vila z jadrnice MAPFRE, ki pluje na drugem mestu, je po prehodu področja Doldrums zapisal:

»Izpluli smo iz področja Doldrums. Plujemo v smeri jugozahod v stabilnih vetrovih vzhodnih smeri. Področje Doldrums smo prepluli brez težav. Nismo pričakovali, da bi vetra zmanjkalo za daljše obdobje. Ponoči so vetrovi res oslabeli, a le za 30 min. Jadrnice so se približale druga drugi. Imeli smo nekaj ploh. Nekatere so se razvile v nevihte, ki jih je spremljal veter in močan dež. Vetrovi so spreminjali smeri in skrbeli, da nam na krovu ni bilo dolgčas. Jugovzhodni vetrovi so pričeli pihati zjutraj. Ko smo zapluli pod zadnjim robom oblakov, smo vedeli, da smo prečkali področje. Nebo se je razjasnilo. Le tu in tam so se pojavile krajevne padavine. Trenutno imamo dobre pogoje za plovbo in uživamo.«

 

Torek, 14.11.2017

V dosedanjih regatah je bil otok Fernando de Noronha kontrolna točka. Otok, ki se nahaja le 200 nmi severovzhodno od brazilske obale, so morali obpluti po njegovi zahodni strani. Letos prvič to ni bilo potrebno. Ekipe so se same odločile, kje bodo plule proti jugu. Zaradi vremenskih razmer, ki v tem času vladajo na Atlantiku, pa se je zopet izkazalo, da je plovba iz Evrope proti južni Afriki najbolj smiselna prav preko tega področja, čeprav morajo jadralci dvakrat prečkati Atlantski ocean. Ponoči so vse ekipe plule mimo otoka. Ker letos ni bilo nujno pluti po zahodni strani, so pluli vzhodno. A razlika ni bila velika. Pluli so manj kot 100 nmi vzhodno in plovba ni bistveno krajša.

Kaj se je včeraj dogajalo na plovilih?

Vse posadke so včeraj prečkale ekvator. Na krovi so bili nekateri jadralci, ki so ga prečkali prvič. Leta 1832 je slavni znanstvenik Charles Darwin uvedel tradicijo krsta vseh mornarjev, ki so prvič zapluli iz severne poloble na južno. Usta so jim napolnili s smolo in barvo, nato pa so jih potopili v sod vode. Tradicijo je potrebno spoštovati tudi na Volvo Ocean Race regati. Zato je vse ekipe obiskal bog morja Neptun ter krstil tiste, ki so ekvator prečkali prvič. Ker na jadrnicah ni barve in smole, so novince premazali z ostanki hrane, ki so bili pomešani z kosi letečih rib, ki so priletele na krov. Da bo krst učinkovit, so jim oblikovali kreativne pričeske.

Sreda, 15.11.2017

Kaj se dogaja na Atlantiku? Pravzaprav ne veliko. Presenetljivo še vedno vse jadrnice plujejo v smeri jugozahoda in so vse bliže brazilski obali. Približujejo se mestu SalvadorVrstni red se v 24 urah ni spremenil prav veliko. Ekipa Vestas je zdrsnila s tretjega na peto mesto, ekipa Akzonobel pa se je iz petega povzpela na tretje in svoj zaostanek za vodilno ekipo Dongfeng zmanjšala za 20 nmi. Zaradi zelo izenačenih pogojev plovbe so razlike men celotno floto spet manjše. Dongfeng na prvem mestu do cilja loči še 3155 nmi. Trenutno zadnja ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je svoj zaostanek zmanjšala in zaostaja le še 53 nmi. Zelo dobo trenutno kaže ekipi AkzoNobel. Cilju etape v  Južno Afriški republiki so se približali več kot ostale ekipe, ker plujejo najbolj vzhodno. Spremembe na vodilnih mestih se bodo zgodile v trenutku, ko se bodo ekipe začele obračati proti vzhodu. Odločitev bo ključnega pomena. Glede na trenutne vremenske razmere je možno, da bodo izkoristili ugoden veter na jugu Atlantika.

Trenutno stanje - 16.11.2017 ob 09:00

Ruleta na južnem Atlantiku se nadaljuje. Ekipa AkzoNobel pluje najbolj vzhodno in se je zavihtela na vodilno mesto. Celotna folta pluje vzhodno od brazilske obale proti 20 vzporedniku nekje med Salvadorejem in Riom de Janeirom. Trenutno še plujejo v vetrovih, ki dosegajo hitrosti med 12 in 18 vozli. Omogočajo plovbo s hitrostjo med 12 in 19 vozli. Ekipe Dongfeng, MAPFRE, Brunel in Vestas so sicer najjužneje a bolj zahodno od ekip AkzoNobel, Turn the Tide on Plastic in Sun Hung Kai/Scallywag.  Katera taktika se bo izkazala za najboljšo, bomo videli, ko bodo ekipe prisiljene obrniti proti vzhodu, cilju v Capetownu. Ekipe, ki plujejo najbolj zahodno računajo na vetrove na južnem oceanu, ki jih bodo ponesli proti vzhodu. Če bo ekipa AkzoNobel skrajšala plovbo za nekaj milj in si priborila odločujočo prednost, bomo videli v naslednjih dneh. 

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  AkzoNobel 2949 nmi  
  2. The Tide on Plastic  +26,8 nmi  
  3. Sun Hung Kai/Scallywag  +28,8 nmi  
  4. MAPFRE   +29,6 nmi  
  5. Dongfeng  +32,9 nmi  
  6. Brunel +40,0 nmi  
  7. Vestas  +53,9 nmi  
Ponedeljek 13 Nov 2017

Letošnjo regato Jabuka je najhitreje zaključila jadrnica Molo Longo s skiperjem Rajkom Kujundićem za krmilom.

Letošnja regata Jabuka je bila že 15. po vrsti. Na štartni črti je bilo letos  106 posadk, med njimi tudi številne slovenske jadrnice. Prvo mesto v skupni razvrstitvi je pripadlo domačinu, Rajku Kujundiću iz jadralnega kluba Tijat na jadrnici Molo Longo. Za plovbo je potreboval 16 ur 19 minut in 19 sekund. Le 10 minut kasneje je v cilj priplula 22 metrska jadrnica Sport One, na kateri je krmaril češki skiper Jiri Kolaneka. Jiri je bil sicer v prvem delu regate najhitrejši. Okrog otoka Jabuka je zaplul ob 6:30 uri. Tretje mesto je pripadlo Filipu Jurišiću na jadrnici Laganini Hvar.

Med slovenskimi jadrnicami, je bila najhitrejša posadka Marjana Kočile na jadrnici Sky (Elan 450), ki je v cilj priplula kot deseta, v svoji skupini G4 pa je zasedla prvo mesto. Miha Dolinar je s svojo jadrnico Muca Maca (XP44) priplul na skupno 13 mesto, ki je zadostovalo za tretje mesto v skupini G5. Dušan Ušeničnik na jadrnici Karpo (Elan 450) iz Jadralnega kluba Loka Timing se je moral zadovoljiti z 21. mestom v skupni razvrstitvi in četrtim v skupini G4. Janez Gorenc je z jadrnico Shark priplul na 25. mesto, kar pa je zadostovalo za stopničke v skupini G8. Drugo mesto v skupini G3 si je prijadral Damjan Miklavc na jadrnici La Recession (First 50).

Regate se je udeležilo tudi 10 jadrnic slovenskega proizvajalca SeaScape. Ker so bili najštevilčnejša flota na regati, so organizatorji za floto pripravili poseben razred Seascape. Med tekmovalci so bili tako Slovenci, kot Nemci, Avstrijci, Čehi, Švedi, Švicarji, Hrvati in Danci. Najvidnejšo uvrstitev je z jadrnico SeaScape 27 dosegel Nemec, Karel Heinz, ki se je v skupni razvrstitvi uvrstil na 14. mesto. Andraž Mihelin, je na enaki jadrnici zasedel skupno 18. mesto, v skupini pa odlično drugo. 

Rezultati (skupno):

Mesto Skupina Št. jadra Ime plovila Razred Klub Skiper Točke
1 G 2 CRO 051 Molo Longo Tuttatrieste Ceccarelli 54 JK Tijat Rajko Kujudzic 1.0
2 G 1 EUR 2 Clean Sport One Volvo Ocean Race Newton Yacht Club Jiri Kolenak 2.0
3 G 6 40 OLA-Laganini Hvar Akilaria RC2   Filip Jurišić 3.0
4 G 5 CRO 1475 Toto Toto Travel Far 40 JK Spinut Mario Hrvoj 4.0
5 G 8 CRO 2356 Munjek F M 34 JK Labud Dusko Tomic 5.0
6 G 2 CRO 2545 More Grey More 55 Zindulka Jiri Zindulka 6.0
7 G 6 CRO 1933 Dubrovnik Enavigo 38 JK Orsan Denis Vukas 7.0
8 G 7 CZE 310 Sabre Marina 36 JK Split Miro Jakubcik 8.0
9 G 5 CRO 2435 FLY 4 ILC 40 FLY Sailing Club Cres Ferdo Matulja 9.0
10 G 4 SLO 972 Sky Elan 450 PD Morska Vidra Marjan Kocila 10.0
11 G 6 CRO 797 Stribor G.S 40R JK Sibenik Ana Gojceta 11.0
12 G 7 CRO 3614 Wish you were here Solaris 36 JK Uskok Josip Stipćević 12.0
13 G 5 SLO 417 Muca Maca XP 44 Tamar Miha Dolinar 13.0
14 Sea Scape GER 12 Wilde Perle Sea Scape 27 DRS Karlheinz 14.0
15 G 4 ITA 15581 Wanderlust Comet 45S YC Adriatico Gelletti Furio 15.0
16 G 8 CZE 998 Giulia Italia 9,98 YC Ceska Lipa Jan Hirnsal 16.0
17 G 4 CRO 1655 Adio Pameti Elan 450 Pomorski Fakultet Split Luka Pezelj 17.0
18 Sea Scape CRO 191 Petit Amie Sea Scape 27 JK Labud Andraz Mihelin 18.0
19 G 1 AUT 36 Austria One Imoka 60 YC Marina Kastela Kurt Zatloukal 19.0
20 G 5 AUT 741 Release Salona 41 KYC Claus Chabina 20.0
21 G 4 SLO 1715 Karpo Elan 450 JK Loka Timing Dusan Usenicnik 21.0
22 Sea Scape CZE 069 Emotion Sea Scape 27 Cany Petr Sladecek 22.0
23 G 4   Desponia First 45 Biranca Gorazd Dimnik 23.0
24 G 6 CRO 1177 Orca First 40.7 JK Uljanik Plovidba Goran Zuban 24.0
25 G 8 SLO 3666 Shark Sun Fast JK Pozejdon Janez Gorec 25.0
26 Sea Scape AUT 70 Canopus Sea Scape 27 JK Porta Marjan Gorec 26.0
27 G 4 CRO 2413 Erco Dufour 460 JK Sibenik - Neptun Yachting Svetina Iztok 27.0
28 G 7   Papa Elan 350 Burin YC Dane Hawlina 28.0
29   FRA 231 Cita Delle MiniTransat JK Sveti Nikola Dario Jusic 29.0
30 G 6 SLO 505 My May Elan E5 JK Tijat Luka Novakovic 30.0
31 Sea Scape 70 Seascape 70 Sea Scape 27   Stephan Rohr 31.0
32 G 1   Lia of Sweden More 55 Trim Zvolen Michal Kelemen 32.0
33 G 7 CRO 1834 Victor Elan 350 JK Novo Mesto Saso Novakovic 33.0
34 G 3 CRO 1141 Geisha 1 First 47.7 JK Uskok Zadar Damir Repac 34.0
35 G 2 CRO 2540 More Fun More 55 SPG Extreme Sailing Team Sehnal Pavel 35.0
36 G 8 CRO 1640 Ladies First First 34.7 JK Val Šibenik Damir Desabota 36.0
37 G 6   Kaninvin Salona 38 Dohnal Team Leos Novak 37.0
38 G 3   La Recession First 50 GoSailing Damjan Miklavc 38.0
39 G 6 CRO 1128 Fangac GS 40 YC Zlarin Uros Kalinic 39.0
40 G 4   Elva Salona 44 JK 3. Maj Miro Zlataric 40.0
41 G 6 CRO 1504 Ziggy GS 39   Anton Obzera 41.0
42 G 6 CRO 1949 Lucija Salona 38 Yachtmen Sailing Team Jiri Altman 42.0
43 G 5 CRO 1599 Madiba Leisure 42 JK Artina Goren Oreb 43.0
44 G 6 CRO 1808 Tequila Salona 38 CSJ Petr Krejcik 44.0
45 G 5 CRO 1467 Les Sables D´olonne Bavaria 42 Match   Martin Hacmac 45.0
46 G 6   Aquavit Salona 38 Corfix Yacht Team Ales Budin 46.0
47 Sea Scape AUT 058 AUT058 Sea Scape 27 YC Velden Timo Kretschmann 47.0
48 G 7   Libra   2wankers Jaka Mocnik 48.0
49 G 2   Mowe II Hanse 545 Austrian Sailing Federation Reinhard Laufer 49.0
50 G 8   Echo Elan 340 Sportsko drustvo Kobilica Mile Vilar 50.0
51 G 8 CZE 5648 Paula Dufour 34 Bohemia Praha S.R.O Paler Stolba 51.0
52 G 4   Carmenta FIRST 45 BMV Sailing Team Marek Husovsky 52.0
53 G 6 CRO 1809 Champagne Salona 38 Redside Sailing Team Pavel Belehrad 53.0
54 G 5 CRO 2095 Varianta Varianta 44 Marais Sailing Team Pavel Mikulastik 54.0
55 G 7 CRO 1903 Sierra Elan 350 KND Djuras Marjan 55.0
56 G 6   Martini Salona 38 CSY Pavel Kraus 56.0
57 G 7   Romeo Elan 350 ŠD Burin Marko Grdasević 57.0
58 G 6 CRO 1835 Whiskey Salona 38 CSJ Matej Novak 58.0
59 G 5 CRO 1462 Saint Martin Bavaria 42 Match Eletrika Tomas Straka 59.0
60 G 5   Kumpanjo GS 43   Petr Korcak 60.0
61 G 4 91533 Hera II First 45   Tomas Vistr 61.0
62 G 7 CRO 359 Jadranka Bavaria 36 JK Uskok Zadar Djuro Sekelj 62.0
63 G 4 CRO 2354 Karla Salona 45 JK Postira Dino Glavurtic 63.0
64 G 6   Iskra Salona 42 Nov Veter Saša Dobrevski 64.0
65 G 4   MH 31 First 47.7 JZD Konikovice Petr Fronek 65.0
66 G 3   Mojito Elan 50 JK Uskok Zadar Zarko Juraga 66.0
67 G 8 CRO 1235 Medo i Zeko Elan 333 JK Guc Sali Tomislav Rukavina 67.0
68 G 8 SLO 701 Sara Elan 31S Sempauska Mornarica Vlado Kranjc 68.0
69 G 3 CRO 1291 Kety GS 50 Mornik Nova Gorica Goran Brovc 69.0
70 G 6 CRO 2525 Svibor First 40.7 JK Uskok Tomislav Gomercic 70.0
71 G 6   Hope Bavaria 40 Telem Slavko Gregorec 71.0
72 G 1   Saray SO 54 JK Samobor Marijan Loknic 72.0
73 G 4   Nelly Oceanis 45 Nelly Foundation Milan Hruska 73.0
74 G 4   MH 50 Bavaria 50 ALT Melges Rudolf Kolacny 74.0
75 G 7 2258 Bella Mia Elan E4 JK Samobor Zeljna Labinjan 107.0
75 G 7   Yankee Elan 350 NC Rogla Jani Bobek 107.0
75 G 7   X-Ray Elan 350 JD Rollflok Dusan Winkler 107.0
75 G 1 575 Siberia Hanse 575 2M Primoz Albreht 107.0
75 G 8 CRO 427 ANA No.2 Elan 333 JK Ana Bakar Zivko Matutinovic 107.0
75 G 4 CRO 2459 Eviva I Elan 450 Marais Sailing Ondrej Labuda 107.0
75 G 7   Uniform Elan 350 Vision Petr Klapka 107.0
75 Sea Scape SUI 16 Ashika Sea Scape 27 CVB Lukas Steuerwald 107.0
75 Sea Scape Ger 7044 IPPON Sea Scape 27 Maas & Rber Alexander Wilms 107.0
75 Sea Scape DEN 37 Frida Sea Scape 27 Koge Bust Ole Kristensen 107.0
75 G 4   Stefani 1 Beneteau Oceanis 45 Stribog Sailing Team Branislav Zubal 107.0
75 G 7   Sound of Silence SO 389 Just Perfect Sandi Fon 107.0
75 G 1 CRO 2351 Bogey 1 Slup JK Ana Bakar Mislav Šutalo 107.0
75 G 5 CRO 1451 Sidney Bavaria 42 match JO TJ Sokol Dobrichovice David Nevaril 107.0
75 G 4   Gatsby   JK Guc Slavko Milutin 107.0
75 G 6 CRO 1134 Sultan First 40.7 JK Endemi Mario Kundih 107.0
75 G 5   Ella Dehler 42 JK Uljanik Plovidba Siniša Radojičić 107.0
75 G 7   Mila II Italia Yachts 1028 PHA Sailing team Ondrej Gattermayer 107.0
75 G 5 CRO 1465 New York Bavaria 42 match JK Histria Marko Stanić 107.0
75 G 7   Kiki Elan 350 HJK Siscia Zdenko Basarić 107.0
75 G 3   Pancho 1 Elan 50 Impression Korosko Nauticno Drustvo Igor Filipancic 107.0
75 G 7 CRO 1902 Quebec Elan 350 CYK Alexandr Nedredicki 107.0
75 G 6 CRO 1010 Najana G.S 40C JK Mariborcanaka Bojan Geric 107.0
75 G 7   Tango Elan 350 OSV Roland Weber 107.0
75 G 4   Goga Salona 45 Tatum SVK Pavol Hospodar 107.0
75 G 4   Xena First 45 Yachetr Club Juraj Tomko 107.0
75 G 6 CRO 1826 Rum Salona 38 CSJ Ladislav Kutis 107.0
75 G 3 CRO 2358 Lucija I Elan 494 JK Opatija Horvatin Darko 107.0
75 Sea Scape SWE 47 Hammerscape Sea Scape 27 Royald Swedish Yacht Club Joachim Hammersland 107.0
75 G 5 S 42 Ramande Salona 42 Pelinkovac Sailing Team Robert Kubaczka 107.0
75 G 6   Pangea Dufour 405 Lega Navale Bolzano Norbert Rainer 107.0
75 G 3   Vela SO 52.2 JK Dobro More Fran Žarak 107.0

Foto: Ivan Ivičin

Ponedeljek 13 Nov 2017

Vlaga je eden izmed največjih vzrokov za propadanje plovila. Škode, ki jo povzroča, ne opazimo takoj zato pogostno nismo pozorni nanjo.

Trup plovila lahko letno akumulira do 10 kg vode po metru dolžine. To povzroči prekomerno vlago, ki ostane ujeta v notranjosti, ki povzroča neprijetne posledice:

  • so plesen,
  • vlažen strop,
  • rjavenje kovinskih površin,
  • zatohel vonj,
  • vlažen tekstil,
  • kondenzacija na oknih itn.

Velikokrat je prekomerna vlaga lahko tudi razlog za slabo počutje, glavobol, alergije, nizek pritisk in prekomerno potenje. Za ohranjanje prijetne klime v vašem plovilu je potrebno uporabiti razvlaževalce.

Kako delujejo zazvlaževalci?

Razvlaževlaci oziroma odstranjevalci vlage iz zraka delujejo enostavno. V njih je posebno polnilo, ki vpija vlago iz zraka, ter jo pretvori v raztopino, ki se nabira v posodi in ne hlapi več. Razvlaževalci za delovanje ne potrebujejo nobenega vira energije, zaradi česar so idealni  in varni za uporabo na plovilu. Čas delovanja je odvisen od velikosti prostora, vlažnosti in temperature. Pametno jih je uporabiti v vsakem plovilu, ne glede na to ali je preko zime v vodi ali ga skladiščimo na kopnem. Odstranjevalci vlage so cenovno izjemno ugodni. Za plovilo dolžine 10m, bo znesek znašal le nekaj 10 EUR. 

Za razvlaževanje notranjosti plovila lahko uporabite  Ceresit STOP VLAGA odstranjevalce vlage. Aparat Ceresit AERO 360°, ki je primeren za večje prostore, ali Ceresit PEARL za manjše prostore. Oba delujeta s delujeta s pomočjo ultra vpojnega polnila, ki vpija prekomerno vlago iz zraka, jo pretvori v solno raztopino, ki se nabira v posodi aparata. Patentirana tehnologija zmanjšuje neprijetne vonjave in druge neprijetne posledice vlage.  Na voljo so tudi MINI SATCHET dišeče vrečke, ki so idealne za prostore, kot so razne omare. Preverite tudi nova AROMATHERAPY polnila z vonjem sadja, sivke in vanilije.

 Učinkovitost posameznega odstranjevalca vlage je odvisna od velikosti prostora, vlage ter temperature v prostoru. Večji kot je prostor in več kot je v njem vlage, pogosteje bo potrebno zamenjati polnilo. Za koliko časa bo zadostoval posamezni razvlaževalec, je navedeno na izdelku. Odstranjevalci vlage Ceresit Aero 360 je primeren za prostore površine 20m 2 ali 50 m3 in deluje do 3 mesece.

11 Nov 2017

Finalni izbor Skipper leta 2017 se počasi bliža koncu. Kdo si je letos prislužil naziv bomo izvedeli v četrtek, 16.11.2017.

Letošnji izbor Skipper leta je že peti po vrsti. Za naziv amaterskega skiperja se potegujejo jadralci, ki so s svojimi jadralskimi veščinami v zadnjem letu navdušili svoje jadralske prijatelje, družino ali pa dosegli neverjetne jadralske dosežke, ki jih je vredno predstaviti slovenski navtični javnosti.

Letos je bilo nominiranih 28 jadralcev. Tistih deset, ki je v predizboru prepričalo največ navtikov, se je uvrstilo v finalni izbor. Letošnji finalisti so: Tomaž Čopi, Tomaž Pelko, Zoran Malovič, Jurij Korošec, Franci Ziherl, Vlado Berke, Goran Miškulin, Jasmin Čauševič, Boštjan Šnuderl in Bojan Rodošek. Kdo bo letošnji zmagovalec bo znano na zaključnem dogodku, ki bo potekal na Laguni - mestna plaža v Ljubljani, Dunajska 270 ob 19.00 uri.

Na letošnjem izboru bo o zmagovalcu odločalo več kriterijev. Polovico točk boste prispevali vi, ki glasujete za finaliste na spletni strani skippperleta.com, polovico pa bodo prinesle letošnje izkušnje in dosežki. Upoštevali bomo preplute milje v zadnjem letu dni, število dni plovbe in število oseb, ki so jih sprejeli na svoje plovilo. Med letošnjimi finalisti so kar štirje taki, ki so prepluli več kot 1000 nmi, dva med njimi več kot 3000 in dva ki sta letos na plovilu preživela več kot tretjino leta.

Letošnja podelitev bo še pestrejša. S pomočjo naših sponzorjev smo uspeli zagotoviti bogate nagrade za zmagovalca, kakor tudi za vse finaliste, ter bogato pogostitev za vse goste. Zaradi omejenega števila oseb, ki jih lahko sprejmemo na prireditev, prosimo, da si pravočasno zagotovite svoje mesto.

 

Naroči vstopnico za prireditev SKIPPER LETA 2017

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli, bomo poslali vašo vstopnico.
Vstopnico natisnite in prinesite na podelitev. 
 

Ime:
Priimek:
Elektronski naslov:
Telefon:
Št. oseb:
Potrditev naročila: Da, potrjujem naročilo
 

 

 

Sponzorji prireditve Skipper leta 2017

Sreda 08 Nov 2017

 

Sprejemanju in pregledovanju pomorskih varnostnih obvestil je namenjen NAVTEX sprejemnik. Tega na plovilu običajno nimamo, zato pa lahko do obvestil pridemo po dveh alternativnih poteh.

Pomorska varnostna obvestila
dobimo preko

  • NAVTEX sistema
  • spletnih strani
  • preko VHF postaje

Pomorska varnostna obvestila (angl. MSI – Maritime Safety Information) obsegajo:

  • navigacijska opozorila,
  • meteorološka opozorila,
  • napovedi in
  • nujna obvestila

z namenom povečanja varnosti na morju.

Za njihovo zbiranje skrbijo vse obalne postaje, nekatere izmed njih pa so pooblaščene tudi za njihovo distribucijo s pomočjo različnih tehnologij.

Pomorska varnostna obvestila se distribuirajo preko:

  • NAVTEX sistema (za njihov sprejem potrebujemo NAVTEX sprejemnik),
  • spletnih strani (za njihovo branje potrebujemo dostop do interneta) in
  • VHF sistema (za njihovo poslušanje potrebujemo VHF postajo).

NAVTEX sprejemnik

Sprejemanje obvestil preko NAVTEX sistema

Za sprejemanje in pregledovanje pomorskih varnostnih obvestil potrebujemo NAVTEX sprejemnik. Nam najbližje NAVTEX oddajnike imajo obalne postaje v Trstu, Splitu in Rimu. Obvestila pa lahko kjerkoli v Jadranskem morju sprejemamo iz vseh treh, saj lahko dometi NAVTEX oddajnikov znašajo tudi preko 500 navtičnih milj.

Več o sistemu NAVTEX si lahko preberete na tej povezavi.

 

Branje obvestil na spletnih straneh

Za prebiranje pomorskih varnostnih obvestil na spletnih straneh potrebujemo dostop do interneta. Za plovbo po Jadranu je najprimernejša spletna stran za prebiranje stran Hrvatskega Hidrografskega Instituta, kjer so v vsakem trenutku za prebiranje na voljo vsa trenutno veljavna pomorska varnostna obvestila v hrvaškem in angleškem jeziku. Za dostop do obvestil je potrebna predhodna brezplačna registracija in prijava.

Primer varnostnega obvestila

Varnostno obvestilo 0084-2016:
LOKALNO SJEVERNI JADRAN – Vinodolski kanal
Karte: 100-18; 50-4; 
NOVI VINODOLSKI, SVJETLEĆA PLUTAČA, LATERALNA DESNA STRANA, NA 45-07,498N 014-47.094E (WGS 84) POSTAVLJENA (GLAVA PRIMARNOG LUKOBRANA).
KARAKTERISTIKA: Z Bl 3 SEKUNDE 3 MILJE.

Spremljanje obvestil preko VHF sistema

Za spremljanje pomorskih varnostnih obvestil potrebujemo VHF postajo.

Pomorska varnostna obvestila oddaja večina obalnih postaj preko svojih oddajnikov po vnaprej določenem urniku. Obalne postaje pomorska varnostna obvestila običajno oddajajo preko vseh svojih delovnih kanalov, katerim pripadajo oddajniki, ki so geografsko ustrezno porazdeljeni, da pokrivajo celotno področje posamezne obalne postaje. Ker običajno vsak oddajnik oddaja samo na enem delovnem kanalu obalne postaje, je pomembno, da glede na trenutno področje plovbe na VHF postaji izberemo ustrezen kanal.

Za spremljanje pomorskih varnostnih obvestil na VHF postaji, moramo poznati:

  • lokacije oddajnikov,
  • pripadajoče delovne kanale in
  • urnik oddajanja.

Termini oddajanja varnostnih pomorskih obvestil na Jadranu

Država Obalna postaja Delovni kanal Čas (UTC) Poletni lokalni
čas na Jadranu
Zimski lokalni
čas na Jadranu
Jezik
Slovenija RCC Koper 07                  
Hrvaška Rijeka Radio 04, 20, 24, 81   5:35 14:35   19:35   UTC + 2 UTC + 1 CRO, ENG
Hrvaška Split Radio 07, 21, 23, 28, 81   5:45 12:45   19:45   UTC + 2 UTC + 1 CRO, ENG
Hrvaška Dubrovnik Radio 04, 07, 85   6:25 13:20   21:20   UTC + 2 UTC + 1 CRO, ENG
Hrvaška NAVTEX 518 kHz 2:40 6:40 10:40 14:40 18:40 22:40 UTC + 2 UTC + 1 ENG
Italija Trieste 25 1:35 7:35 13:35   19:35   UTC + 2 UTC + 1 ITA, ENG
Italija Venezia 26, 27 1:35 7:35 13:35   19:35   UTC + 2 UTC + 1 ITA, ENG
Italija Ancona 25 1:35 7:35 13:35   19:35   UTC + 2 UTC + 1 ITA, ENG
Italija Peasara 26   7:50 13:50   19:50   UTC + 2 UTC + 1 ITA, ENG
Italija Bari 26, 27 1:35 7:35 13:35   19:35   UTC + 2 UTC + 1 ITA, ENG

Sreda 08 Nov 2017

Lastnika 86 m dolge jahte Kingdom 5KR, Alwaleeda bin Talala so aretirali zaradi suma korupcije.

Jahta, ki sedaj nosi ime Kinghdom 5KR je bila zgrajena leta 1980. Takrat je bila ena največjih jaht na svetu. Nosila je ime Nabila. Videli smo jo lahko  tudi v filmu Jamesa Bonda, Nikoli ne reci nikoli (Never Say Never Again). Takrat je imela filmsko ime »Flying Saucer«. Takratni lastnik je bil arabski trgovec z orožjem Adnan Khasoggi. Leta 1988 jo je prodal Brunejskemu sultanu. Kmalu za tem jo je kupil sedanji predsednik ZDA, Donald Trump in jo preimenoval v Trump Princess. Zanjo je odštel 29 mio USD. Uporabljal jo je v poslovne namene. Ko je v 90-ih letih zapadel v finančne probleme, jo je bil prisiljen prodati. Leta 1991 jo je od njega kupil sedanji lastnik, Alwaleed bin Talal za 20 mio USD. Po nakupu je vanjo vložil veliko denarja. Leta 1993 jo je generalno prenovil v ladjedelnici Amels. Obnovili so jo v slogu Jona Benneberga, ki jo je tudi oblikoval. Vse od prenova je bila jahta redno vzdrževana in je še danes izjemno dobro ohranjena.

Jahta trenutno nosi ime Kingdom 5KR. Ime je dobila po nazivu podjetja Kingdom Holdings v lasti 62 letnega princa. Številka 5 je njegova srečna številka, črki KR pa sta začetnici imen njegovih otrok.

Jahta ima sloves, ki ga ne bi nikoli pričakovali na Arabskem polotoku. Na njej se je odvijalo razvratno življenje, ki se ga je dalo videti na številnih video posnetki objavljenih tudi na socialnih omrežjih.

Te dni so ga aretirali zaradi suma korupcije pri njegovem poslovanju, ki sega vse od investicij v hotelske verige (Four Seasons, George V, Citigroup), nepremičnine, medijske hiše in podjetja kot so Apple, Time Warner, Twitter in druge.

Sreda 08 Nov 2017

Predstavljamo vam novega G420, zadnjega v seriji Golden Line. Njegova oblika sledi filozofiji ladjedelnice GRAND – dinamičen videz z aerodinamičnimi linijami. Kot vsak GRAND-ov čoln, je tudi G420 sestavljen ročno in vsak model izdelan posebej. Za izdelavo se skriva zahteven, dolgotrajen in ročno ustvarjen proizvodni proces, ki se lahko z...

Torek 07 Nov 2017

V petek je potekala priobalna regata pred portugalsko Lizbono. Tekmovalce so spremljali težki vremenski pogoji, zahtevno jadranje, konec pa je odločil foto finiš. V slabem vremenu, dežju in močnem vetru je drugo priobalno regato uspelo osvojiti ekipi Brunel. V tesni borbi z ekipo MAPFRE so uspeli ciljno črto prečkati kot prvi in ekipo MAPFRE prehiteti za vsega 8 sekund. Posnetek regate si lahko ogledate v celoti 

V soboto so se ekipe spočile in opravile še zadnje priprave na prvo prekooceansko plovbo. Etapa bo izjemno naporna. Teoretična razdalja, ki jo bodo morali prepluti znaša kar 7000 nmi za kar bodo v ugodnih vremenskih razmerah potrebovali 3 tedne. Pluti bodo morali skozi različne klimatske cone, ki bodo postregle z muhastim vremenom. Prvič po dolgih letih ekipam ne bo potrebno pluti mimo kontrolne točke, otoka Fernando de Noronha 170 nmi pred brazilsko obalo. Dvakratno prečkanje Atlantskega oceana za dosego cilja, je sicer bistveno daljša pot a bistveno hitrejša, saj v teh predelih pihajo močnejši vetrovi. Za katero pot se bodo odločili, bo tokrat odvisno od posameznih ekip in njihovih taktičnih odločitev.

Ali mislite, da je veš ponedeljek naporen

Včeraj ob 15.00 uri pa je sedem ekip izplulo iz Lizbone in se podalo na plovbo proti Cape Townu v Južnoafriški republiki. Startno črto so prečkali lepem sončnem vremenu in vetru severnih smeri, ki je pihal s hitrostjo med 15 in 20 vozli. Ko je flota zapustila ustje reke Tagus in zaščito mesta Cascais na severni obali, so se vetrovi okrepili in hitro dosegli hitrosti preko 30 vozlov. Morje se je vzvalovilo in valovi so se dvigali 4 m visoko. Proti odprtemu morju je najhitreje zaplula ekipa Dongfeng. Ko so se srečali s podivjanim morjem, je sporočil z jadrnice:

»Tole bo izjemno hitro jadranje. Za močne vetrove in visoke valove smo trenirali šest mesecev. Upam, da smo pripravljeni. Imamo več krmarjev, ki so v takšnem vremenu odlični. Zato upam, da bomo hitri. Minilo je le 15 minut, od kar smo zapluli mimo mesta Cascais v Atlantik in že smo dosegli rekordno hitrost plovbe. Naprave so izmerile kar 33 vozlov.«

Po enem dnevu plovbe (6.11.2017 ob 15.00 uri) flota pluje proti otoku Medeira. Plujejo v severovzhodnih vetrovih, ki dosegajo hitrosti med 18 in 15 vozli. Vrstni red ekip se je preko noči močno premešal. Ekipa Dongfeng, ki se povedla floto v Atlantik, je trenutno na zadnjem mestu. Trenutno zaostajajo že 58 nmi. Najhitreje napreduje ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. V jutranjih urah so se s premcem potopili v velik val, ki se je prelil preko plovila. Posneli so ga s kamero in poleg pripisali »Ali mislite, da je veš ponedeljek naporen?«.

Na drugem mestu pluje ekipa Akzonobel. Zaostajajo za 18 nmi a imajo za vozel višjo hitrost plovbe, ki trenutno znaša 20,4 vozla. Ekipa Vestas jih zasleduje. Zaostajajo le 6 nmi. Najhitreje trenutno pluje ekipa Turn the Tide on Plastic na četrtem mestu. V vetru, ki piha s hitrostjo 26 vozlov, dosegajo hitrost plovbe 22,4 vozla. Na petem mestu je ekipa Brunel z zaostankom 38 nmi. Ekipa MAPFRE je edina, ki se v zadnji uri ni približala cilju. Od njega se je celo oddaljila za 1,5 nmi, ker so se odločili za plovbo na bolj zahodni ruti.

Torek, 7.11.2017

Flota je ponoči zaplula mimo Medeire in se obrnila proti zahodu. Razlike med ekipami so se zmanjšale. Med vodilno Sun Hung Kai/Scallywag in trenutno zadnje uvrščeno Brunel je zgolj 27 nmi razlike. Ker plujejo proti zahodu se od cilja v Cape Townu oddaljujejo s hitrostjo 6 vozlov (WMG). Najbolj severno je trenutno ekipa Brunel in najjužneje ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. Vremenske razmere so še vedno enake kot včeraj. 20-27 vozlov severovzhodnega vetra, ki omogoča plovbo med 20 in 22 vozli. Ekipe so trenutno pred težko taktično odločitvijo. Ali naj nadaljujejo plovbo v smeri proti zahodu, preko Atlantika, ali naj spremenijo smer plovbe proti jugu. 

V zgodnjih jutranjih urah je Bouwe Bekking, skiper jadrnice Brunel sporočil:

»Plovba z vetrom je postala rutina. Tu in tam vidimo jadrnice sotekmovalcev, kar je dobro za našo moralo. Plujemo v 27 vozlih vetra in se hitro oddaljujemo od toka Medeira. Zanimivo bo počakati na naslednje poročilo o pozicijah plovil. Vsi smo se odločili za plovbo severno od otočja, ker se tu zrak stisne. V naslednjih 24 urah bomo morali sprejeti odločitev, kako daleč zahodno se splača pluti. Kdaj se obrniti proti jugu, bo ključna odločitev druge etape.«

De Caffari, skiper ekipe Turn the Tide on Plastic si ogleduje vremensko napoved in išče priložnost, da se zavihti na najvišje mesto:

»Kot kaže vremenska napoved bomo imeli podobne vremenske razmere še nadaljnjih 24 ur nato pa bomo zapluli v področje s šibkejšimi vetrovi. Ekipe, ki plujejo bolj zahodno, bodo imele prednost. Zavedamo se, da tisti, ki plujemo bolj vzhodno, ne bomo smeli ostati preveč zadaj, ko bomo vstopili v področje doldrums. Tisti, ki jih bo preplul prvi, bo imel veliko prednost. Bogati bodo postali še bogatejši.«

Dnevno dogajanje na Atlantiku

Sreda 8.11.2017 ob 9.00

Včeraj zvečer so se vse posadke odločile, da pričnejo s plovbo proti jugu. Ob 18.00 uri je prva spremenila smer plovbe ekipa Vestas, eno uro kasneje pa ekipa Brunel, ki je plula najbolj severozahodno. Ko se je stemnilo sta obrnili ekipi Turn the Tide on Plastic in Dongfeng. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je nadaljevala s plovbo proti zahodu vse do 22.00 ure in si zagotovila najbolj zahodno pozicijo. Do 4.00 ure zjutraj so vse ekipe plule v smeri proti jugu. Ekipa Turn the Tide on Plastic, je plula najbolj vzhodno. Ker ob zahodnih obalah Afrike, v področju južno od Kanarskih otokov ni vetra, so se obrnili in zopet zapluli proti zahodu. Zaradi spremembe smeri so se spremenile tudi pozicije. Ekipa Vestas, ki je bila pred 24 urami na 5. mestu in zaostajala 25 nmi za ekipo Sun Hung Kai/Scallywag, se je povzpela na prvo mesto in ima trenutno 8 nmi prednosti pred trenutno drugo uvrščeno ekipo MAPFRE. Le 2 nmi za njimi pluje ekipa Dongfeng, ki je od včeraj pridobila eno mesto. Najslabše trenutno kaže ekipi Sun Hung Kai/Scallywag. Na sedmem mestu plujejo s 115 nmi zaostanka. Vse ekipe plujejo še vedno v vetrovih, ki pihajo s hitrostjo med 16 in 20 vozli a se počasi bližajo področju s šibkejšimi vetrovi. Zmanjšale so se tudi hitrosti plovbe, Včeraj so vsi pluli s hitrostmi preko 20 vozlov, sedaj pa le še med 16 in 19 vozli.

Trenutna situacija (9.11.2017 ob 9.00)

Vetrovi so se umirili. Trenutno na področju severozahodno od Kapverdskih otokov, kjer pluje flota Volvo Ocean Race, pihajo le še s hitrostmi med 8 in 15 vozli. Tudi hitrosti plovbe so se zmanjšale. Trenutno jadralci dosegajo hitrosti okrog 10 vozlov. Najhitreje pluje ekipa Brunel, ki je ujela najmočnejši veter. Z zadnjih 24 urah so je flota približala cilju za 310 nmi. Večino časa so pluli proti jugu. Opravili so le nekaj malenkostnih popravkov proti zahodu. Trenutno plujejo druga ob drugi. Med vodilno ekipo Dongfeng in peto uvrščeno Brunel znaša razlika borih 37 nmi. Nekoliko več zaostajata le ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in Turn the Tide on Plastic, ki zaostajata za 83 oziroma 101 nmi.

Ekipa Dongfeng se je preko noči zavihtela iz tretjega na prvo mesto. Skiper Charles Caudrelier se je s svojo ekipo naprezal do skrajnih meja. Ponoči so šestkrat zamenjali smer, da so obdržali pozicijo čim bolj proti zahodu. Z jadrnice je sporočil:

»Ne vem kam plujemo, a gremo tja. Zadnje ure so bile izjemno stresne. Pluli smo z vetrom v področjih z različnim zračnim pritiskom. Pogosto moram v kabino in preveriti vremensko napoved in nato na krov, da preverim vreme za plovilom. Gledam oblake in poizkušam oceniti, kdaj bo za nami prišlo področje drugega zračnega pritiska. Ne želimo si dežja. Dež in veter nista dobra kombinacija.«

Ekipa Vestas je bila včeraj popoldne še vodilna. Stalno so razmišljali o tem, kako ohraniti vodilno pozicijo. Navigator Simon Fisher je poslal sporočilo:

»Smo najbolj vzhodno plovilo a smo močno izpostavljeni. Če razmišljamo konzervativno, je najbolje, da plujemo z vetrom. Če gremo proti zahodu, kar je bolj varna opcija, bomo izgubili nekaj prednosti.«

  Mesto Ekipa Razdalja do cilja  
  1.  Dongfeng  4392 nmi  
  2. Vestas  +7,6 nmi  
  3. AkzoNobel +9,2 nmi  
  4. MAPFRE +22,8 nmi  
  5. Brunel +37,6 nmi  
  6. Sun Hung Kai/Scallywag +66,0 nmi  
  7. The Tide on Plastic +97,9 nmi  

2. priobalna regata pred Lizbono (posnetek v celoti)

   

Posnetek pričetka 2. etape regate: Lizbona - Cape Town

 

Ponedeljek 06 Nov 2017