Elaya, Elan E5, Dušan Ušeničnik

Prejšnji teden je med Reko na Hrvaškem in Tivatom v Črni gori potekala regata 1000 otokov. Svojo premoč sta pokazali slovenski posadki Elaya in Karpo iz jadralnega kluba Loka Timing.

Včeraj se je pred Reko zaključila druga etapa regate 1000 otokov. Po napornih 50 urah plovbe iz črnogorskega Tivata sta na prvi dve stopnički znova stopili slovenski posadki, ki plujeta na jadrnicah Elan. Prvo mesto si je že drugo leto zapored prijadrala ekipa Elaya (Elan E5), ki jo krmari Dušan Ušeničnik, na drugo mesto pa je prijadrala ekipa Karpo (Elan 450) pod vodstvom Maksa Vrečka.

Čeprav so ekipe morale prepluti teoretično razdaljo 278 nmi in da je plovba trajala 50 ur, so tri ekipe priplule v cilj pred mestom Reka z razliko manj kot 2 minuti. Prva je priplula jadrnica Damaco (Swan 45), 1 min in 20 sekund pozneje Karpo, dodatnih 17 sekund pa je potrebovala še jadrnica Elaya. Po korigiranih časih je tudi v drugi etapi zmagala Elaya Dušana Ušeničnika. Z zaostankom 2 ur in 23 min se je na drugo mesto zavihtela ekipa Karpo pod vodstvom Maksa Vrečka, Damaco pa je pristal na tretjem mestu z zaostankom 6 ur in 20 min.

Dušan Ušeničnik, vodja zmagovalne ekipe Elaya, je po prihodu v cilj dejal:

»Regate 1000 otokov smo se udeležili drugič. Po zmagi v lanskem letu smo se nekako počutili dolžni, da letos branimo ta uspeh. Regata je potekala v dveh delih. Prvi plov je bil start na Reki s ciljem v Tivatu v Črni gori z dolžino plova 278 Nmi, drugi del pa je bil v obratni smeri. Zaradi vremenske napovedi je kar nekaj posadk že na startu odpovedalo udeležbo. Tako je to regato startalo le pet jadrnic in dva športna trimarana. Posadke vseh ekip so se dobro spoznale že lansko leto. Vedel sem, da bo v danih vetrovnih razmerah težko slediti daljšim jadrnicam od Elaye. Tako sta bila favorita reški Damaco (Swan 45) pod taktirko Branislava Vranića in slovenski Karpo (Elan 450) Maksa Vrečka.

Elaya, Elan E5, Dušan Ušeničnik

Na startu na Reki nas je tradicionalno čakalo brezvetrje. Start izza valobrana Molo longo ima poseben čar, saj se po pisku za start ne zgodi prav veliko. Nobena od jadrnic se ne odpelje prav hitro. Po pol ure napetega čakanja nas je tok le odpeljal v Kvarnerski zaliv, kjer pa smo že lahko taktizirali, kje bo močnejše vetrovno polje. Odločili smo se, da jadramo po desni strani do Cresa in nato v preliv med Cresom in Plavnikom. Odločitev je bila prava, saj smo prevzeli vodstvo in tako prej dobili veter iz juga kot drugi. Vedeli smo, da bo to tudi odločilno za potek celotne rute proti Tivatu. Sledila je orca po jugu tja do 25 vozlov. Vse to je trajalo 100 Nmi. Bila je težka noč, saj je spati v takih razmerah nemogoče. Bili smo res utrujeni. Začeli so se tudi prvi odstopi ekip zaradi tehničnih težav. Pri otoku Žirje nas je dohitela in prehitela jadrnica Damaco, a korekcijski časi so kazali na naše močno vodstvo. Burja nas je pričakala ob Rogoznici. Nadaljevali smo z orco na levih uzdah do svetilnika sv. Andrija pred Dubrovnikom. Bila je še ena težka noč. Šele ob obali polotoka Prevlaka nas je rešil orce lep zahodnik in smo lahko končno dvignili genaker. Priznati moram, da nam je vsem odleglo. Prihod v Boko Kotorsko je bil čudovit, sonce, veter v hrbet, cilj blizu. Po nekaj manevrih z genakerjem smo vpluli v cilj za Damacom le 43 minut pozneje. Vedeli smo, da je zmaga tega plova naša. Karpo je prispel dve uri za nami, kar je zadoščalo za drugo mesto na lestvici. Sledil je dan počitka in s tem popravila na jadrnicah. Mi smo imeli srečo. Odnesli smo jo le z natrgano dvižnico glavnega jadra.

V četrtek, ob 12. uri, smo imeli start drugega plova. Bil je čudovit sončen dan, veter z zahoda moči 10 vozlov. Kaj bi si lahko želeli lepšega. A že prvo noč nam je znova delala težavo burja, ki je na trenutke presegla 25 vozlov. Skrivali smo se pred visokimi valovi za obalo Mljeta, presegali hitrosti 10 vozlov in pazili, da jadrnica ne bi utrpela kakšne škode. Pred nami je bilo še 250 Nmi. V teh razmerah nam je ušel Damaco na 10 Nmi prednosti. Bali smo se, da bi lahko v prihodnjih dneh nadomestil razliko po korekcijskem času. V ekipi smo imeli močno motivacijo, da se to ne zgodi. Trim jader je bil vedno optimalen, menjava jader vedno ob pravem času. Ves čas smo ob sebi imeli Karpa, kar nam je tudi, priznam, prijalo. Mislim, da tudi njim, da imajo nas blizu. A korekcijski faktor je šel nam v prid. Doživeli smo zanimivo situacijo, ko nas je tok v prelivu med otokoma Ugljan in Rivanj odpihnil bočno nazaj proti Velemu Ižu. V drugem poskusu smo taktično vrgli sidro, da smo obstali na mestu čakajoč na obljubljeni jugo. Ta je prišel proti jutru. Z dvignjenimi genakerji smo vsi leteli proti Reki. Naše hitrosti so bile med 9 in 14 vozli. Tik pred Reko je bila vetrovna luknja, ki je Damaco ni mogel prebiti. Vse jadrnice smo se po 278 Nm jadranja znašle na kupu v razdalji 100 m. Ciljno črto smo vsi prečkali znotraj dveh minut, kar se ni zgodilo še nikoli v preteklosti te regate. Zanimivo je, da smo prvi plov prejadrali v času 50 ur, 4 minute, 18 sekund, drugega pa celih 9 sekund hitreje. Bilo je čudovito jadranje, ekipa je delovala vrhunsko, Elaya Elan E5 je noro odlična jadrnica. Vse dežurne izmene so delovale brezhibno. Ob sebi imam neverjetne ljudi.«

»Razburljivo, zanimivo, naporno,« so bile prve besede Maksa Vrečka po prihodu v cilj, ki je nadaljeval: »Jadrnica Damaco je najbolje izkoristila nestabilne vremenske razmere Boke Kotorske. Odlično je na odprto morje izplula tudi jadrnica Elaya. Zaostajali smo že skoraj 10 nmi. Proti otoku Lastovo smo pluli po zunanji strani in se vodilni dvojici približali na vsega 2 nmi. V šibeniškem akvatoriju se je Elaya odločila, da pluje po zunanji strani otoka Žirje in si pridobila prednost 6 nmi. Proti večeru smo se jim približali. Ponoči smo pluli drug ob drugem. Zjutraj smo nadaljevali po začrtani poti in si pridobili nekaj prednosti. Od otoka Ugljan do Reke si je jadrnica Damaco prijadrala 6 nmi prednosti. Pred Reko je vetra zmanjkalo. Kot je bilo napovedano, je ob 15. uri zapihal jugo. Elayi je omogočil hitro napredovanje proti severu. Uspelo jim je ujeti vodilni jadrnici in ciljno črto prečkati z minimalnim zaostankom.«

 

Elaya sailing team je bila sestavljena iz:

  • Dušan Ušeničnik, skipper, krmar 1. izmene, taktika
  • Marko Kočila, vodja, krmar 2. izmene
  • Oton Hafner, vodja, krmar 3. izmene
  • Aleš Hafner, trimer genove, genaker
  • Saša Javorič, trimerka genove, genaker
  • Gregor Štefe, bowman 2, mastman, trimer genakerja
  • Jure Češarek, pitman, trimer genakerja,
  • Tomaž Oberč, bowman 1, trimer genakerja

Foto: Posadki Elaya in Karpo