Ladja Costa Concordia je januarja lansko leto trčila na majhnem italijanskem otoku Giglio, se prevrnila in obležala na grebenu. Če se še spomnimo, je bilo na ladji v času nesreče 4000 potnikov in 32 izmed njih, je izgubilo življenje. Po 20 mesecih, ki so minili od nesreče, se bo danes pričela zadnja faza reševanja nasedle ladje.

Kako bo potekalo reševanje?

Costa Concordia leži prevrnjena na bok na grebenu otoka Giglio. Globina vode, kjer je ladja nasedla je približno 15 m. Zaradi poškodb, je trup ladje po 20 mesecih že močno zarjavel. Postopek reševanja ladje poteka že 18 mesecev. Za uspešno izvedbo je bilo potrebno skrbno načrtovanje in priprava vseh postopkov. Pri pripravi ladje za dvig sodeluje več kot 400 članska ekipa. Reševanje ladje je prevzelo podjetje Titan-Microperi.Glede na njihove navedbe je ladja že skoraj pripravljena na dvig. Na boke ladje morajo pritrditi še 11 ogromnih rezervoarjev, ki jih bodo najprej napolnili z vodo. To jim bo pomagalo ladjo postaviti v vodoravno lego na posebej izdelano ploščad. Ploščad je bila zgrajena le za reševanje te ladje in je ena večjih, če ne celo največja takšna ploščad, ki je bila do sedaj zgrajena na svetu. Ogromno železno ogrodje so pritrdili v morsko dno in bo preprečilo, da bi ladja zdrsnila globlje po grebenu. Postopek obračanja ladje bo po predvidevanjih potekal vsaj dva dneva. Premike ladje morajo izvajati počasi, da preprečijo nastajanje dodatnih poškodb že tako močno načetega ogrodja ladje zaradi korozije. Ko bo ladja enkrat v vodoravnem položaju, bodo rezervoarje namestili še na drugi bok. Na površje jo bodo dvignili z izčrpavanjem vode iz rezervoarjev, kar ji bo zagotovilo plovnost. Ko bo ladja enkrat spet plula, pa jo bodo z vlačilci odvlekli.

Direktor projekta reševanja Franco Porcellcchia je za BBC povedal: »Reševanje ladje je zelo zahtevno in nenavadno opravilo. Takšnega reševanja še nismo izvedli in nimamo nobenih izkušenj, kako se bo izteklo«

Ključni dogodki nesreče Coste Concordie

13.1.2012 – ladja Costa Concordia nasede
28.1.2012 – zaradi slabega vremena prekinjeno izčrpavanje goriva
31.1.2012 – Zaključeno iskanje trupel potnikov in posadke
12.2.2012 – Izčrpavanje goriva
22.3.2012 - Našli še 5 trupel potnikov in posadke
24.3.2012 - Zaključeno izčrpavanje goriva
21.4.2012 – Podpisana pogodba za reševanje ladje s podjetjem Titan Salvage in Micoperi
15.10.2012 – Pričetek sojenja kapitanu ladje Capt Schettino
3.4.2013 – nameščena do sedaj največja podporna platforma

Ladja Costa Concordia trenutno predstavlja veliko ekološko nevarnost. Ob nesreči je bila polna hrane, pijače, prtljage potnikov, pohištva in ostale opreme. Reševalne ekipe nimajo dostopa do notranjosti ladje. Edino kar lahko storijo je, da preprečijo, da nevarne snovi pridejo iz ladje. Do sedaj niso opazili, da bi prišlo do onesnaževanja okolja. Povečana nevarnost po nastala, ko bodo pričeli s prevračanjem ladje in dvigovanje na površje.

Ladja je namreč že močno poškodovana. Po ocenah strokovnjakov, popravilo ekonomsko ne bo več smiselno. Ladjo bodo po predvidevanjih odvlekli v luko na Sicilijo, kjer jo bodo razrezali. Razrez tako velike ladje, pa je zopet zgodba zase.

Video reševanja ladje: