Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanjIzobraževalno-terapevtski projekt Jadranje za jutri 2013, v organizaciji športnega društva SAPPA iz Kamnika, je zgodba o uspehu. V marini Veruda pri Puli se je v sredo, 22. maja, zbralo 35 otrok s posebnimi potrebami, 12 pedagogov-spremljevalcev in 14 članov posadke. Vkrcali so se na šest jadrnic, ki so jih po štirih dneh najrazličnejših doživetij zapustili v soboto, 25. maja. Jadranja za jutri so se letos udeležili učenci OŠ 27. julij iz Kamnika, OŠ Zavoda CIRIUS Kamnik, OŠ Roje iz Domžal, OŠ Jela Janežiča iz Škofje Loke, Vzgojnega zavoda Kranj in Zavoda za slepo in slabovidno mladino Ljubljana.
V sredo, 22. maja malo po 7. uri zjutraj je posadka prispela v s soncem obsijano marino Veruda – vseh 13 članov društva SAPPA in Kamničan Zdravc Balantič, ki se je z veseljem odzval na naše vabilo za sodelovanje pri projektu. Deset minut za nami je prispela prva dostava kruha. Tako kot lani so za to dobrosrčno poskrbeli v Slovenskem kulturnem društvu Istra iz Pule. Sledil je prevzem jadrnic, ki je bil končan presenetljivo hitro; Gib Sea 43, tri Bavarie 44, Sun Odyssey 45 in Sun Odyssey 49.
Prvi so se nam pridružili udeleženci iz Zavoda za slepo in slabovidno mladino Ljubljana, kmalu za njimi pa še vsi ostali. Po vkrcanju na barke je sledila informativna predstavitev in ogled jadrnic pod vodstvom skipperjev. Vreme je bilo idealno za plovbo in ob 11. uri so jadrnice zapustile marino. Ena za drugo so razvile jadra in se prepustile vetru. Po dvourni plovbi smo se skupinsko zasidrali v zalivu Soline pri Verudi. Sledila je priprava kosila, ki pa je za mlade udeležence očitno trajala predolgo, kajti vroče sonce jih je premamilo in morje je bilo kar naenkrat polno plavalcev. Po zasluženem kosilu so tudi gumenjaki drug za drugim zapustili jadrnice in končali v morju. Mladi jadralci so hitro osvojili tudi veslanje, ki je kar trajalo in trajalo in trajalo…
Kar prehitro je prišel čas za povratek v marino. Na poti nazaj so se otroci preizkusili tudi kot krmarji, kar sta si z največjim zanimanjem prišla ogledat tudi dva delfina. Po pristanku v marini je sledila priprava na večerjo – žar piknik v organizaciji društva. Glede na vremensko napoved s katero smo razpolagali po večerji smo morali prilagoditi program dogajanja naslednjega dne. Predvideno mornarska prisega je bila zato preložena na naslednji dan.
In res smo se ob žvižganju ladijskih vrvi zbudili v precej ‘burjasto’ jutro. Po zajtrku je sledila prva morska učna ura, med katero so mladi udeleženci ob asistenci spremljevalcev in posadke izpolnjevali delovne zvezke projekta JZJ 2013. Vsak od mladih udeležencev je ob tem narisal sliko z morskim motivom na eno od razglednic, na katerih smo poslali pisne zahvale sponzorjem in donatorjem, ki so podprli projekt in s tem omogočili njegovo izvedbo. Takoj po končanem ‘likovnem pouku’ se je pokazalo sonce in sledilo je skupinsko slikanje udeležencev, tako po barkah kot skupaj. Po kratkem druženju je sledila mornarska – Pozejdonova prisega, ki so jo ob prisotnosti samega Pozejdona in pod vodstvom kapitana Kljuke podali vsi udeleženci, ki še niso jadrali.
Ko smo okrog 12.30 dočakali primerne vetrovne pogoje za plovbo smo izpluli proti Brionom. Tja smo prispeli malo po drugi uri in se takoj odpravili na panoramski vlak, ki jih je čakal ob marini. Z vlakcem smo se odpeljali na ogled otoka, skozi safari park do muzeja. Sledilo je več kot zasluženo kosilo na jadrnicah in kratek počitek. Na povratku v Verudo smo v široko razprta jadra ujeli res pravi veter in ob hitrosti od 20-25 vozlov smo bili ob 19. uri že v matični marini.
Po večerji nam je predstavnik Diving kluba Pula pripravil predstavitev potapljaške opreme in opreme za podvodno fotografijo, ki se je na veliko zadovoljstvo otrok nadaljevala z diskom…
Naslednji dan so nas zbudile dežne kaplje. Tudi napoved ni bila obetavna zato smo morali odpovedati jadranje udeležencev do polotoka Kamenjak in izpust zapečatene steklenice želja v morje – želja, ki so jih napisali mladi udeleženci. Namesto tega je sledil ogled Aquariuma v Puli, do koder smo udeležence prepeljali s kombiji. Ko se je čez čas iz oblakov poleg močnega dežja vsula še toča, je bilo jasno, da je bila to prava odločitev.
Po izredno zanimivem ogledu podvodnega sveta in povratku na jadrnice je sledilo kosilo. Seveda je nujno potrebno dodati, da otroci niso le krmarili jadrnic, navijali vrvi in hranili galebe – sodelovali so tudi pri pripravi kosila, pomivanju posode in pospravljanju.
Prenehalo je deževati in prikazalo se je sonce. Ker se želje izpolnijo le, če je steklenica želja odvržena v morje je prišel Pozejdon in poslal izkušene člane posadke z eno jadrnico na odprto morje ter jim naročil, da odvržejo steklenico na najvišjem valu. In tako se je tudi zgodilo. Sledilo je druženje po barkah, sprehodi po marini, kompletiranje delovnega zvezka in priprave mladih udeležencev na nastope v programu zaključnega večera.
Kmalu po sedmi uri se je na prireditvenem prostoru začel večerni program. Vse prisotne je najprej pozdravil predsednik društva SAPPA Darko Malež. Sledila je podelitev nagrad za najboljšega mornarja vsake jadrnice, ki so jih izbrali njihovi spremljevalci. Svojo športno opremo s podpisom so za nagrade velikodušno prispevali naši odlični športniki Vasilij Žbogar, Primož Kozmus, Jakov Fak in Urška Žolnir.
Program se je nadaljeval z nastopom čarovnika Mr. Lee-ja, ki s svojimi neverjetni čarovnijami osupnil in navdušil tako otroke, kot njihove spremljevalce in člane posadke. In že je bil na vrsti srečelov. Vsak od otrok je iz vrečke potegnil po eno srečko s svojo srečno številko – seveda so na srečelovih Jadranja za jutri vse srečke brezplačne in vsaka zadane…in imele so kaj zadeti. Od majic in dresov OK Calcit Kamnik, ACH Volley, Filipa Flisarja, dresa Andreja Jermana, do vstopnic za ogled Škocjanskih jam, Blejskega Gradu, izleta s pletno do otoka na Blejskem jezeru, brezplačne vozovnice Slovenskih železnic, letne vozovnice za gondolo in sedežnico na Veliki planini, enodnevnega izleta na Dunaj za dve osebi z agencijo Relax, izleta s katamaranom v Benetke z agencijo Top Line iz Portoroža ter do panoramskega poleta z motornim letalom za tri osebe, ki ga je doniral Aerodrom Portorož.
Po srečelovu je bil čas za palačinke, ki so bile res odlične, kajti 'kuharska sekcija' društva SAPPA jih je napekla krepko čez 200… Program se je nadaljeval s tekmovanjem v metanju balinčka iz gume, ki pa je bilo namenjeno le spremljevalcem. Iz vsake šole je bil izbran po eden, ki je z enim samim metom poizkušal svoji šoli najbolj približati res čudovito nagrado – umetniško sliko slikarja Angela Bajuka iz Pirana z motivom jadrnice. Najbolj mirno roko je imela Dragica, tako, da bo slika od sedaj naprej na ogled v Zavodu CIRIUS v Kamniku. Uradnega programa je bil s tem konec, še zdaleč pa ne tudi večera. Sledil je ples, petje, zabava… Ob spremljavi Zdravca na saksofonu se je večer zaključil v ritmu pesmi Zemlja pleše, SAPPA pleše…
Zbudili smo se v sončen dan. Po zajtrku je počasi sledilo izkrcanje udeležencev in opreme ter predaja jadrnic, ki je minila brez zapletov. Udeleženci so se še zadnjič zbrali na parkirišču, ki je bil tudi kraj slovesa. Preden pa smo se poslovili je Doris, učenka iz OŠ 27. Julija za 1. program Radia Slovenija z neposrednim javljanjem v oddajo Hudo! v živo strnila svoje vtise. Prisrčno slovo smo sklenili z iskrenimi željami na obeh straneh, da se naslednje leto spet vidimo. Nekateri so se odpeljali v smeri doma, nekateri pa še na ogled Puljske Arene.
Kaj dodati ob zaključku letošnjega več kot uspešnega projekta?
Ne moremo spremenit smer vetra, lahko pa nastavimo in prilagodimo jadra, da dosežemo svoj cilj… In natanko to nam je uspelo. Ob izdatni podpori sponzorjev in donatorjev smo se kot vedno doslej po svojih najboljših močeh trudili polepšati dneve otrokom, ki se jim nikoli ne da pomagati dovolj. Med druženjem z njimi smo se lahko na lastne oči prepričali, da smo zanje naredili nekaj res dobrega.
Brane Vrankar, ŠD SAPPA, Kamnik
Projekt JZJ so podprli in s tem omogočili:
Henkel Slovenija d.o.o. kot Pokrovitelj projekta, Plinovodi d.o.o. kot Sponzor jadrnice ter Gostišče Pri planinskem orlu, SportsDirect.com, Birox d.o.o., Marand Inženiring d.o.o., Inotherm d.o.o., Adriatic Slovenica d.d., Lunos d.o.o., Optika Aleksandra, EUROCOM d.o.o., Kamnik Trans d.o.o. in PrimusR d.o.o. kot Sponzorji dogodka.
Petindvajsetletni potapljač L.R. se odpravil na ribolov na otoku Iloviku. Ker s z ribolova ni vrnil do 21.30 ure je njegov oče poklical na Nacionalni center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju.
Izpostava Luške kapitanije Mali Lošinj je na mesto nesreče nemudoma poslala svoje plovilo. Ponoči so pri rtu Radovan, našli šest metrsko plovilo, s katerim se je potapljač odpravil na podvodni ribolov. V bližini so našli tudi bojo za označevanje mesta potopa ter dve podvodni puški. Iskanje pogrešanega potapljača je potekalo vse do 1.40 zjutraj, nadaljevali pa so takoj, ko se je zdanilo. Plovilu luške kapitanije so se pridružila tudi policijska plovila in nekaj privatnih plovila. Akcija iskanja je bila žal neuspešna. Truplo potapljača je našel njegov oče ob 15.00 uri na otoku Kozjaku, med otokoma Ilovik in Lošinj, kar 3 navtične milje od kraja kjer so našli njegov čoln.
Vir: MMPI
Športno društvo Keka Piran je v sodelovanju z Jadralno zvezo Slovenije ta konec tedna organiziralo tridnevno državno prvenstvo v windsurfingu za Raceboard, Kono in RS:X.
Petkov prvi plov je bil zaradi močnega deževja in nestanovitnega vetra prestavljen na soboto, ko sta jugo in ugodnejše vreme v Piranskem zalivu nekaj po 11. uri omogočila začetek tekmovanja v vseh treh disciplinah, v katerih se je v štirih plovih pomerilo 13 tekmovalcev iz šestih različnih društev. Danes, na zadnji dan prvenstva, je bilo sončno in rahlo vetrovno vreme zelo naklonjeno tekmovalcem in organizatorjem. Vsi tekmovalci so se pogumno borili z vetrom in z dobro taktiko zaključili prvenstvo s štirimi plovi. Skupno se je izpeljalo osem plovov.
Pokal je v dveh disciplinah, Raceboard in RS:X, osvojil Italijan Andrea Ferin iz Windsurfing Marina Julia, pokal v Koni pa Rok Puvar iz Športnega društva Keka Piran.
V razvrstitvi za državno prvenstvo je zlato odličje in naslov državnega prvaka v Raceboardu prisurfal Aljaž Maslo (JK Pirat), v Koni pa je šel državni naslov v roke Roku Puvarju (ŠD Keka Piran). Rok Puvar si je prijadral tudi naslov državnega podprvaka v Raceboardu, v Koni je bil srebrn Žiga Korenč (ŠD Keka Piran). Bron sta si prijadrala Žiga Korenč in Žan Šude (ŠD Keka Piran).
V RS:X ni bilo dovolj prijavljenih tekmovalcev za podelitev državnih naslovov.
Razvrstitev za državno prvenstvo:
Raceboard
- Aljaž Maslo (JK Pirat)
- Rok Puvar (ŠD Keka Piran)
- Žiga Korenč (ŠD Keka Piran)
Kona
- Rok Puvar (ŠD Keka Piran)
- Žiga Korenč (ŠD Keka Piran)
- Žan Šude (ŠD Keka Piran)
Odprta razvrstitev:
Raceboard
- Andrea Ferin (Windsurfing Marina Julija)
- Aljaž Maslo (JK Pirat)
- Rok Puvar (ŠD Keka Piran)
Kona
- Rok Puvar (ŠD Keka Piran)
- Žiga Korenč (ŠD Keka Piran)
- Žan Šude (ŠD Keka Piran)
RS:X
- Andrea Ferin (Windsurfing Marina Julija)
- Aljaž Maslo (JK Pirat)
- Martin Milic (Windsurfing Marina Julija)
Zanesljiva oskrba sistemov z električno energijo na barki je enako pomembna s stališča varnosti kot tudi pričakovanega udobja. Nevšečnostim med bivanjem na plovilu pa se lahko izognemo, če upoštevamo nekaj preprostih nasvetov.
Marsikomu je znana izkušnja, da ko po dolgi zimi pride na barko in vključi naprave, te ne delujejo! Sledi prihod serviserja in njegov pogosto ciničen komentar: Akumulatorji so fuč! Vzrok pa lahko najde tudi v kratkem stiku ali slabem spoju.
Uporabljajte “pametne” polnilnike akumulatorjev
Hud mraz, samo-praznjenje in pomanjkanje polnjenja bistveno skrajša življenjsko dobo akumulatorjev. Za polnjenje akumulatorjev je priporočljivo uporabljati “pametne” polnilnike, ki morajo biti prilagojeni tehnologiji le teh (mokri, GEL, AGM, LiIon). Najboljša rešitev je, da vsako skupino akumulatorjev polnimo z svojm polnilnikom. Večina sodobnih polnilnikov ima funkcijo polnjenja razdeljeno v tri faze, kar se je izkazalo kot optimalna izbira med hitrim polnjenjem in življenjsko dobo.
Večina marin prepoveduje, da je plovilo priključeno na omrežje, ko odidemo domov, oz. ko je na zimskem vezu. Predno zapustite plovilo, akumulatorje popolnoma napolnite in se prepričajte, da so vsi porabniki izključeni! Če je barka na kopnem, je najbolje, da odklopite kable na priključnih sponkah akumulatorja. Navadne akumulatorje je priporočljivo ponovno napolniti vsaka dva meseca, GEL akumulatorje pa vsake tri mesece. Pri Mastervolt LiIon akumulatorjih pa je stvar enostavnejša. Priporočamo, da so baterije napolnjenje med 60 in 70 % kapacitete, ko jih izklopite iz sistema. Tako lahko počakajo tudi do 6 mesecev brez polnjenja.
Namesto da odklopite kable na priključnih sponkah akumulatorja, priporočamo namestitev “zimskega stikala”, ki omogoča enostaven odklop akumulatorjev iz sistema. Poleg tega pa je namestitev takšnega stikala smotrna tudi s stališča vzdrževanja in popravil, saj lahko enostvano in hitro izključimo vir napajanja.
Preverite priključne spoje na akumulatorjih
Plovila so izpostavljena vibracijam in velikokrat se matice na priključnih sponkah sprostijo. To vodi do manjših stičnih površin, iz česar sledi pregrevanje, v najslabšem primeru pa lahko pride celo do požara! Prav tako lahko premikanje akumulatorjev zaradi nagibanja oz. tresljajev poškoduje kontakte. Priporočamo, da so akumulatorji dobro, vedar ne pretesno pritrjeni, priključne sponke očiščene in namazane s snovjo za preprečevanje korozije.
Poiščite znake korozije
Plovilo je najslabše možno okolje za ožičenje. Sol, ki se nahaja v zraku pride v stik s kabelskimi priključki in se lahko zaje v notranjost izolacije. Izbira kablov z zaščito proti koroziji je dražja v primerjavi s klasičnimi, vendar v kasnejših letih nudi večjo varnost in zanesljivost!
Predvsem v prehodnih obdobjih se v notranjosti plovila pojavlja kondenz. Ta se lahko pojavi tudi na električnih vezjih in povzroči kratek stik in okvaro naprave. Priporočamo, da ne puščate na plovilu elektronskih naprav, ki niso namenjene delovanju v morskem okolju.
Preglejte kable za priklop na “obalo”
Prav je, da porabimo nekaj minut za vizualni pregled kabla in priključkov. Izpostavljen je mehanskim poškodbam, saj ničkolikokrat čezenj zapelje voziček, ali je delno v stiku z vodo, spravljen pa je v mokrih in slanih omaricah. Preveriti je potrebno, ali je kje poškodovana izolacija, če so konakti čisti ter druge mehanske poškodbe na kontaktih. Velikokrat se zgodi, da je bil kabel preveč raztegnjen in je popustila objemka, ki drži kabel v priključku. Priporočamo uporabo vzdržljivih Mastervolt/Marinco priključnih vodotesnih kablov, ki preprečujejo nastanek korozije.
Pregled celotnega sistema
V kolikor električni sistem na vašem plovilu ne deluje brezhibno, vam priporočamo zamenjavo sistema z med seboj združljivim sistemom akumulatorjev, polnilnikov in razsmernikov. Sistem sestavljen iz različnih komponet različnih proizvajalcev je v večini primerov nezanesljiv. Žal ni veliko proizvajalcev, ki lahko ponudijo celovit sistem med seboj združljivih komponent. Mastervolt ponuja izdelke, ki jih v celovit sistem povežemo s pomočjo MasterBus CAN-bus povezave. Naprave so tudi “Hybrid ready”. S pomočjo Mastervolt kataloga ali internetne strani lahko pridobite informacije, da opremite plovilo za popolno električno neodvisnost.
Vir: http://reteh.com/sl/
V Medembliku se je v soboto, 25.5.2013, končala druga iz serije novega evropskega formata regat EUROSAF, ki sta se je od slovenskih jadralcev udeležili le Tina Mrak in Veronika Macarol v razredu 470 in si v današnji regati za odličja prijadrali bron.
Prvenstvo je zaznamovalo slabo vreme in težki jadralski pogoji z močnimi nalivi, nizkimi temperaturami, močnim in zelo nestabilnim vetrom in veliko vala. Tina Mrak in Veronika Macarol sta se v konkurenci 13 posadk, med jadralkami je bilo tudi nekaj udeleženk zadnjih olimpijskih iger v Londonu, v kvalifikacijskih in kasneje finalnih plovih uvrščali v zgornjo polovico lestvice. Včerajšnje finalne plove sta zaključili na skupnem petem mestu ter se tako uvrstili v današnjo regato za odličja, v kateri se je tokrat merilo le šest posadk. Po zelo dobrem jadranju v današnjem odločilnem plovu tako Medemblik zapuščata na odličnem tretjem mestu in z bronasto kolajno.
Zlato sta si prijadrali olimpijski zmagovalki iz Londona, Novozelandki Jo Aleh in Olivia Powrie, srebro pa ameriški jadralki Anne Haeger in Briana Provancha.
Foto: Delta Lloyd Regatta
Esimit Europa 2 bo v novo jadralno sezono stopila s štirimi novimi jadralci, ki prihajajo iz Rusije. Po novem projekt Esimit Europa ni več le Evropski projekt temveč je Pan-Evropski.
Poleg novih jadralcev bo v letošnjo sezono jadrnica Esimit Europa 2 stopila s številnimi tehnološkimi posodobitvami.
Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa, je sporočil, da se bodo ekipi Esimit Europa Sailing Team pridružili trije novi ruski jadralci Alexander Ekimov, Egor Larionov, Nikolay Kornev. Četrti Anton Sergeev, se je ekipi pridružil že v lanskem letu. Tako kot lani, bo tudi letos jadrnico krmaril skipper Jochen Schuemann. V lanskem letu je ekipa Esimit Europa dosegla izjemne rezultate. Na prav vseh regatah, ki so se jih udeležili, so ciljno črto prečkali prvi. Uspelo jim je postaviti tudi pet novih rekordov. Po uspehih v Mediteranu, pa so se odločili, da se poizkusijo tudi v vodah severne Evrope. Udeležili se bodo regat v Namčiji, Švedskem in Združenem kraljestvu. Udeležili se bodo regate Kieler Woche v Nemčiji, ÅF Offshore Race na Švedskem in Cowes Week in Rolex Fastnet Race v Združenem kraljestvu. Po teh regatah, se bo jadrnica vrnila nazaj v Mediteran, kjer bo potekal drugi del letošnje jadralne sezone.
Tudi letos so plani ekipe izjemno zahtevni. Prav na vseh regatah bi radi prvi prečkali ciljno črto. Z dosego cilja, so na jadrnico letos namestili nova jadra, ki so izdelana na revolucionaren način. Razvili so jih v sodelovanju s podjetjem North Sails. Dodatno so jadrnico posodobili z nekaterimi deli, ki so izdelani iz titana in karbona, prav tako pa so posodobili elektronske in hidravlične sklope. Igor Simčič, ustanovitelje projekta pravi, da so pripravljeni za novo jadralno sezono.
Photos: Esimit Europa/Vicent Bosch
Med 15. in 19. majem se je v Saint Quayu v francoski Bretaniji odvijala prva iz serije regat WIMRS – Women's International Match Racing Series.
Gre za serijo petih regat najvišjega ranga »grade 1« v letu 2013. Dekleta so jadrala v štiričlanskih posadkah na olimpijskih jadrnicah Elliott 6m, regate pa se je v ekipi nizozemske jadralke Klaartje Zuiderbaan udeležila tudi naša Lena Koter, članica ekipe Barakud, ki se je v jadralskem dvobojevanju borila za nastop na olimpijadi v Londonu.
Lena Koter: »Povprečen nivo ekip je bil nižji kot v olimpijskem ciklusu, kar je običajno, saj nivo po olimpijadi vedno pade, ker se generacije menjajo. Olimpijsko kampanijo je imela za seboj približno polovica ekip, med njimi tudi nekatera znana MR imena – olimpijki Lucy McGregor in Anna Kjelberg, potem Julie Bossard, ki spada med najboljših deset že nekaj let, a se ni udeležila olimpijade, ker je bila od nje boljša Claire Leroy. Jaz sem jadrala v mednarodni posadki s Klaartje Zuiderbaan, legendo ženskega MR, bivšo št. 1 na ISAF lestvici, skupaj s še eno Francozinjo in Angležinjo. Punce niso poznale Elliotta, smo se pa kljub temu dobro ujele in odlično odjadrale. Dvojni round robin smo zaključile kot 3., v četrtfinalu s 3:0 premagale Švedinjo Carolyn Sylvan, v polfinalu in malem finalu pa so bile nasprotnice boljše, tako da smo končale 4., zelo zadovoljne.«
Zmagala je britanska posadka Lucy Macgregor pred francosko ekipo Julie Bossard in Američankami z Stephanie Roble na krmilu.
Od 24.4. pa vse do 16.5.2013 je potekala nagradna akcija Ambasador eNavtike. Kot smo obljubili, smo vsak dan nagradne igre izžrebali štiri vstopnice za sejem Internautica 2013.
Skupno smo v akciji podelili kar 92 vstopnic za ogled sejma Internautica 2013. Seveda pa smo obljubili, da bomo po zaključku akcije naše ambasadorje nagradili z dodatnimi bogatimi nagradami. Tako objavljamo srečne nagrajence, ki so si za svoj trud z nekoliko sreče pridobili lepe nagrade.
V kolikor se je vaše ime pojavilo na seznamu nagrajencev, nam na naš e-naslov Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. pošljite svoje podatke: ime in priimek, naslov, kraj in poštna številka in nagrado vam bomo poslali na vaš naslov po pošti.*
Nagrajenci, ki so prejeli vstopnico za sejem Internautica 2013, so objavljeni na naslednji povezavi: Vstopnice!
Nagrajenci nagradne igre Ambasador eNavtike:
Nagrada |
Nagrajenec |
1. nagrada: Tablični računalnik eNavtika TAB |
Ana Maleševič |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Mojca Pintarič |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Nada Šuen |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Jernej Saboti |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Ivan Sušnik |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Drago Grabeljšek |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Vojko Rozman |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Bojan Jakopec |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Gašper Andrinek |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Boris Cresnjar |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Dušan Kmetec |
12-16. nagrada: Knjiga "Morsko prase" iz založbe Osminka & Co |
Tomaž Rihtaršič |
12-16. nagrada: Knjiga "Morsko prase" iz založbe Osminka & Co |
Anton Zupančič |
12-16. nagrada: Knjiga "Morsko prase" iz založbe Osminka & Co |
Matija Božič |
12-16. nagrada: Knjiga "Morsko prase" iz založbe Osminka & Co |
Drago Flisar |
12-16. nagrada: Knjiga "Morsko prase" iz založbe Osminka & Co |
Jernej Stražišar |
17.-21. nagrada: Knjiga "Ambasadorji morja" iz založbe Osminka & Co |
Petra Krajnčan |
17.-21. nagrada: Knjiga "Ambasadorji morja" iz založbe Osminka & Co |
Rozana Mužica |
17.-21. nagrada: Knjiga "Ambasadorji morja" iz založbe Osminka & Co |
Roman Habicht |
17.-21. nagrada: Knjiga "Ambasadorji morja" iz založbe Osminka & Co |
Kaja Jakopec |
17.-21. nagrada: Knjiga "Ambasadorji morja" iz založbe Osminka & Co |
Matej Lapajne |
22.-24. nagrada: majica eNavtika |
Rok Bohinc |
22.-24. nagrada: majica eNavtika |
Roman (romantozbar@...) |
22.-24. nagrada: majica eNavtika |
Aleksander Vrankar |
25.-27. nagrada: brisača eNavtika |
Darko Pirc |
25.-27. nagrada: brisača eNavtika |
Daniel Bernad |
25.-27. nagrada: brisača eNavtika |
Diana Lešnik Košar |
* Nagrajenci morajo podatke za prevzem nagrade poslati najkasneje do 15.6.2013 v nasprotnem niso upravičeni do nagrade.
Partnerji:
Podjetje Hovercraft d.o.o. razvija novo blagovno znamko SBRP (Sport Billy aiR products), ki predstavlja napihljive produkte iz dvostenskega blaga. Izdelki SBRP imajo zgornjo plast enako kot PVC napihljivi čolni. Enak material uporabljajo v podjetju Grand za izdelavo gumijastih čolnov. Izdelki imajo lahko dodaten sloj gumi podobnega materiala, ki je izredno odporen na obrabo, UV žarke in morsko vodo in je idealen za različne namene v navtiki. Napihljivi izdelki SBRP se lahko napihne do tlaka 0,5 bara in se jih uporablja kot:
- ploščad za razvedrilo, pri čemer je nosilnost do 400 kg/m2 - prostor za bivanje, saj so tla trdna - dodaten prostor za spanje (tlak v blazinah se lahko regulira) - kopalno ploščad s stopničkami - dostop do obale (mega pasarela) - skakač za otroke, trampolin - čoln ali pa splav za prevoz do obale (na blazino se lahko vgradi zrcalo za motorje do moči 3,7 kW) - pomol, ojačan s plastjo zelo odporne gume, ki lahko drsa ob školjke in pomole - SUP deske za veslanje s tlakom do 2 barOblika in dimenzija napihljivih blazin je poljubna. Izbiramo lahko med različni višinami blazine. Na voljo so blazine višine 5,10,20 in 40 cm. Blazino lahko dodatno zaščitimo proti obrabi po celotni površini ali pa le določene dele - boki blazine.
Več informacij o novih blazinah lahko dobite na Hovercraft d.o.o., Breg ob Savi 1a, 4211 Mavčiče, gsm: 041 693 947, www.SBRP.si
Mednarodna razstava navtike, Internautica 2013, je v nedeljo 19. maja zaprla svoja vrata. V preteklih dveh podaljšanih vikendih se je letošnjega navtičnega dogodka udeležilo 14.670 obiskovalcev. Na razstavnih površinah je bilo moč videti programe in predstavitve okoli 160 razstavljavcev s 100 razstavljenimi plovili.
Letošnja, že osemnajsta razstava navtike je obiskovalcem ponudila pester in raznolik program. Otvoritveni dan, ki je potekal v petek, 10. maja, je postregel z otvoritvijo treh razstav, in sicer: Čarobni svet školjk, ki jo je pripravil MEDITERANUM, Zavod za revitalizacijo mediteranske kulture Piran, Svetilniki.XIX, avtorja Mitja Zupančiča, ter Življenje na stebrih, razstavo podvodne fotografije Tihomirja Makovca.
Organizatorji so uspešno izpeljali konferenco o razvojnih priložnostih, ki izhajajo iz čezmejnega sodelovanja med Slovenijo in Hrvaško v luči bližnjega vstopa Hrvaške v EU. Nastopajoči govorci konference so bili: Marin Žužul, predstavnik hrvaškega veleposlaništva v Sloveniji, Denis Hrelja, predstavnik Hrvaške gospodarske zbornice, Silvano Brečević, vodja strokovne skupine na področju pomorstva Hrvaške, Robert Cetina, predsednik strokovne skupine na področju pomorstva Hrvaške in Jasna Softič, predstavnica Mestne občine Piran.
Konferenci je sledil tradicionalni dvig modre zastave v Marini Portorož, v organizaciji društva DOVES–FEE Slovenija. V soboto, 11. maja, so v tiskovnem središču Internautice 2013 podelili tudi letošnje individualne modre zastave uporabnikom in lastnikom plovil v Marini Portorož.
Internautica 2013 je obiskovalcem predstavila atrakcijo, RNF jet-ski freestyle team, brata Roka in Naca Florjančič, ki sta vsak dan sejma trikrat na dan navduševala obiskovalce s svojimi neverjetnimi akrobacijami.
V vrsti razstavljenih motornih jaht, športnih čolnov in jadrnic je bilo mogoče videti tudi nekatera najnovejša prestižna plovila kot sta motorni jahti Ferretti 760 in Pershing 82, največjo - v Sloveniji izdelano motorno jahto, Greenline Ocean Class 70, 25 meterski Dominator 86, najnovejšo kolekcijo motornih jaht CRANCHI, nove modele jadrnic Elan, X-Yachts, Bavaria in vrsto manjših športnih plovil in napihljivih čolnov.
17. maja 2013, se je v Restavraciji Laguna v Marini Portorož odvijal Večer razstavljavcev Internautice 2013 s podelitvijo priznanj za Jadransko plovilo leta 2013. Deset članska žirija je letos prvič izbirala Jadransko plovilo leta, na Večeru razstavljavcev pa so organizatorji razkrili zmagovalce. Za priznanja so tekmovala motorna plovila in jadrnice. Organizatorji so tudi podelili nagrade v treh posebnih kategorijah: Naj jadranski proizvod leta, Jadranska osebnost leta in Jadranski navtični projekt leta. Drugi petek Internautice 2013 je potekala tudi regata Internautica Media Cup 2013, na kateri so se za zmago potegovale ekipe predstavnikov slovenskih medijskih hiš. Zmago in prehodni pokal Internautica Cup si je prijadrala ekipa revije Val navtika, ki jo je vodil Julijan Višnjevec.
V nedeljo, 19. maja, se je na osrednjem prireditvenem prostoru odvijalo glavno žrebanje nagradne igre INTERNAUTICA 2013, kjer so izžrebali tudi dobitnika letošnje glavne nagrade, VOLKSWAGEN UP!
Uspešen zaključek največjega navtičnega dogodka v Sloveniji daje organizatorjem nov zagon za pripravo naslednje Internautice, ki bo nadaljevala pot nenehnega razvoja, trenda rasti, odličnosti in visoke kakovosti.