Zadnje iz eTrgovine

190.00€

Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi

Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.

Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.

Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.

Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.

NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU

7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.

  1. Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
  • Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
  • Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
  • Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
  • Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
  • Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
  • Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
  1. Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
  • Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
  • Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
  • Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
  • Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
  • Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
  • Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
  • Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
  1. Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
  • Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
  • Pomen vloge namestnika skipperja.
  • Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
  • Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
  • Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
  • Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
  1. Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
  • Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
  • Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
  • Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
  • Osnovna uporaba varnostne opreme.
  • Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
  • Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
  1. Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
  • Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
  • Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
  • Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
  • Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
  • Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
  • Problematika nenadnega preleta buma.
  • Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
  • Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
  1. Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
  • Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
  • Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
  • Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
  • Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
  • Varne in hitre metode spusta genakerja.
  • Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
  • Nasveti za reševanje zapletov.
  1. Najpogostejša vprašanja skipperjev
  • Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
  • Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
  • Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
  • Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
  • Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.

Partnerji:

  • Karpo
  • Spinaker.si
  • eNavtika
  • JK Loka Timing

Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025

Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.

Predavatelj | Maks Vrečko 

Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. 

Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. 

Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5

Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.

Sopredavatelj | Tomaž Gregorič

Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.

Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.

Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko

Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.

Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.

Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

Navtični abonma 2025 – 7 online predavanj

Zadnji video

Z vstopom Hrvaške v Evropsko unijo se spreminja tudi zakonodaja glede plovbe plovil namenjenih za zabavo in prosti čas po Hrvaških teritorialnih vodah.

Kaj vse je potrebno za plovbo po Hrvaškem?

Kdo lahko upravlja s plovilom?

Po vodah Hrvaške lahko plujejo le plovila s katerimi upravlja za to usposobljena oseba. Oseba mora izpolnjevati pogoje za plovbo, ki jih predpisuje država v kateri je plovilo registrirano. V kolikor država iz katere prihaja plovilo, ne predpisuje ničesar, potem mora oseba, ki upravlja s plovilom izpolnjevati zahteve, ki jih predpisuje Hrvaška.

Vplutje – prihod v Hrvaške vode

Ko vplujemo v Hrvaške vode, moramo po najkrajši možni poti vpluti v najbližjo luko odprto za mednarodni pomorski promet, kjer se opravi mejni prehod. Izvesti je potrebno naslednje postopke:
- potrditi je potrebno seznam posadke in potnikov na plovilu (mejni prehod, luška kapitanija)
- plačati je potrebno nadomestila za varnost plovbe, zaščito morja pred onesnaženjem in nadomestilo za uporabo objektov za varno plovbo (svetilniki in ostale pomorske oznake) - uredite na luški kapitaniji
- plačati turistično takso - uredite na luški kapitaniji
- prijaviti bivanje tujih državljanov na plovilu skladno s predpisi

Prihod s plovilom po kopnem in plovila, ki so v hrvaških lukah in marinah

-          plačati je potrebno nadomestila za varnost plovbe, zaščito morja pred onesnaženjem in nadomestilo za uporabo objektov za varno plovbo (svetilniki in ostale pomorske oznake)
-          plačati turistično takso
-          prijaviti bivanje tujih državljanov na plovilu skladno s predpisi

Kdo je lahko na plovilu?

Na plovilu v lasti fizične osebe oziroma več fizičnih oseb, mora biti med plovbo po Hrvaških vodah lastnik plovila oziroma član njegove ožje družine. Za člane ožje družine se štejejo mož ali žena lastnika, starši lastnika, bratje in sestre ter otroci in vnuki soproga ali soproge. Plovilo lahko uporabljajo tudi prijatelji lastnika. V tem primeru morajo imeti na plovilu tudi podpisano in overjeno pooblastilo za uporabo plovila.

V primeru, da je lastnik plovila pravna oseba, se lahko na plovilu nahajajo zaposleni v podjetju in člani njegove družine ter prijatelji. Za uporabo plovila morajo imeti podpisano in overjeno pooblastilo. Na pooblastilu mora biti jasno navedeno, kdo daje pooblastilo (podjetje in odgovorna oseba v podjetju), ime in priimek osebe, ki koristi plovilo, natančen datum uporabe plovila ter ime in priimek osebe, ki je odgovorna za upravljanje s plovilom, v kolikor podjetje na krovu nima stalne posadke. Na pooblastilu morajo biti navedene tudi vse osebe, ki se lahko nahajajo na plovilu v času veljavnosti pooblastila. Pooblastilo mora biti prevedeno v hrvaški jezik s strani pooblaščenega sodnega prevajalca.

Kateri dokumenti morajo biti vedno na plovilu?

- vsa dokazila o plačanih pristojbinah (nadomestilo za varnost plovbe, turistična taksa, seznam posadke, prijava posadke)
- dokaz da je plovilo sposobno za plovbo;
- dokaz, da je odgovorna oseba sposobna upravljati s plovilom (Izpit za voditelja čolna) skladno z nacionalnimi predpisi države kjer je plovilo registrirano, oziroma s Hrvaškimi predpisi
- dokaz o zavarovanju odgovornosti za škodo tretjim osebam (zavarovalna polica)
- dokaz o lastništvu plovila oziroma pooblastilo za uporabo plovila

Nadomestilo za varnost plovbe in zaščito okolja pred onesnaženjem

Nadomestilo so dolžni plačati vsi, ki plujejo s plovilom, ki ne pluje pod Hrvaško zastavo. Nadomestilo se plačuje za koledarsko leto ne glede na obdobje plovbe v hrvaških teritorialnih vodah oziroma notranjih vodah Republike Hrvaške.

Izplutje iz Republike Hrvaške

Pred izplutjem iz Republike Hrvaške je potrebno:
-          opraviti mejno kontrolo (pomorski mednarodni mejni prehod)
-          overiti seznam posadke in potnikov, ki se nahajajo na plovilu (luška kapitanija)
Ko so urejene formalnosti za prehod meje, moramo po najkrajši možni poti zapustiti notranje morske vode in teritorialne vode Republike Hrvaške.

Udeležba na tekmovanjih ali sejmih

V kolikor se odpravljate s plovilom na sejem ali tekmovanje, potem plačilo omenjenih taks ni potrebno. Potrebno pa je zagotoviti, da organizator dogodka vsak 5 dni pred dogodkom plovilo prijavi luški kapitaniji. Organizator je odgovoren luški kapitaniji sporočiti tudi člane posadke, ki bodo na plovilu. Plovilo mora po končanem dogodku zapustiti vode Republike Hrvaške po najkrajši možni poti.

V kolikor ne izpolnjujemo navedenih zahtev?

Inšpekcijske službe in osebe pooblaščena za izvajanje nadzora lahko, v primeru, da ne izpolnjujemo zahtev, prepovedo nadaljnjo plovbo, dokler se ne odpravi pomanjkljivosti.  V kolikor pomanjkljivosti ne moremo odpraviti v razumem roku, bomo morali izpluti iz vod RH, proti odgovorni osebi pa bo sprožen postopek in izrečene bodo kazni!

Veljavne vinjete

Vinjete, ki so še veljavne in so bile izdane pred uveljavitvijo novih uredb, ostajajo veljavne do izteka veljavnosti vinjete.

Kakšno je trenutno stanje?

Trenutno so vsi postopki za izdajo plovnih dovoljen na Hrvaškem enaki kot so bili. Še vedno je potrebno kupiti vinjeto, v kolikor lanska ni več veljavna. Potrebno imeti polico za zavarovanje nematerialne škode, ki jo prav tako lahko dobite na luški kapitaniji oziroma njihovih izpostavah. V kolikor boste na plovilu prenočevali je potrebno plačati turistično takso. Spremembe se pričakujejo šele s 1.1.2014.

Sidranje v sidriščih

V lanskem letu (27.6.2012), je bila sprejeta uredba, ki prepoveduje sidranje na lastni napravi za sidranje v sidriščih s podeljeno koncesijo. Sidranje je prepovedano v področju kjer je podeljena koncesija, od tega področja do obale in od področja do 300 m proti odprtemu morju.

Varna plovba

Plovila se pri plovbi v notranjih vodah ne smejo približevati obali bližje kot:
- ladje in hidroplani 300 metrov,
- jahte (plovila preko 12 metrov) 150 metrov,
- barke (plovila do 12 metrov) 50 metrov
- obali se lahko na razdaljo manjšo od 50 metrov približajo le plovila na vesla, jadralne deske, kanuji, kajaki, gondole,
- gliserji in plovila na jet pogon lahko glisirajo le 300 metrov od obale. Prav tako ne smejo glisirati v področjih, kjer je glisiranje izrecno prepovedano,
- smučanje na vodi je prepovedano bližje kot 300 m od obale
- na področjih v bližini plaž, lahko plovila plujejo v razdalji 50 metrov od ograjene plaže in 150 metrov od naravne plaže.

Torek 09 Jul 2013

Podjetje ZAR Formenti, ki ga v Sloveniji zastopa As Boats d.o.o., je predstavilo nov pomožni čoln ZF-1.

Novi ZF-1 je izjemen pomožni čoln, tako po plovnih lastnostih, kakor tudi po svoji obliki. Kakor pri vseh čolnih iz tega podjetja, ima tudi novi ZF-1 svoj značilen širok premec. Kljub temu, da v dolžino mere le 3,38 metra, je namenjen prevozu petih potnikov. Komandna konzola se nahaja na desni strani plovila. Pred konzolo je sedišče za eno osebo, poleg krmarja pa se lahko na zadnji klopi prevaža še dodaten potnik. Za enega potnika je prostor poleg konzole, za petega pa  je prostor v premcu plovila. Na ZF-1 je dobro poskrbljeno tudi za prevoz prtljage. Ker se premec strmo spušča, je v njemu veliko prostora za prevoz prtljage. Do njega dostopamo skozi dvižno klop. Tudi v klopi poleg konzole in pod zadnjim sediščem, je prostor za večje kose prtljage. Na krmi je prostor za izven krmni motor. Priporočena najmanjša moč motorja je 20 KM, največja pa 40. Krma je prostorna in nudi tudi dostop do morja preko zložljivih stopnic, ki so nameščena na zrcalo čolna..

Linije novega pomožnega čolna ZAR ZF-1 so izjemno moderne in elegantne. V svojem razredu ZF-1 sigurno izstopa. Kljub temu, da je primarno namenjen prevozu z jahte na kopno, pa bo sigurno navdušil tudi tiste, ki bi si kupili plovilo za dnevne izlete v bližnje zalive.

Tehnični podatki:

Dolžina: 3,38
Širina: 1,88
Teža: 250 kg (+/- 10-20%)
Število oseb: 5
Moč motorja: min 20 KM – max 40 KM

Fotogalerija: ZF-1

V Sloveniji zastopa: As Boats d.o.o., www.as-boats.si, tel.: (02) 608 41 41

Ponedeljek 08 Jul 2013

Gostilna Oliva na otoku Iloviku je prava gastronomska poživitev na Jadranu.

Lastniki z vizijo, so se pred tremi leti odločili, da navtikom ponudijo izjemno kvalitetno hrano in prave gastronomske užitke mediteranske kuhinje. Na otoku Iloviku so najeli star mlin za predelavo oliv in v njem uredili gostilno, ali kot ji sami raje rečejo konobo Oliva.

Da so uspeli zgradbo prenoviti in urediti v gostilno, so zaradi težkih pogojev za gradnjo na otokih, potrebovali kar 3 leta. Sedaj lahko rečemo, da je iz starega mlina nastala izjemno prijetna in urejena majhna gostilna.

Ker v gostilni želijo, da so njihovi gosti vedno zadovoljni in da se vedno radi vrnejo v njihovo gostilno, stalno skrbijo za novosti in celovito ponudbo za navtike. Z njihovim izkušenim kuharjem, ki je poln idej, v mediteransko kuhinjo stalno vnašajo nove jedi. Za letošnje leto so pripravili gurmanske novosti pripravljene z domačimi tartufi. Sodelujejo z dobaviteljem Karličem iz Buzeta, ki dobavlja najkvalitetnejše Istrske tartufe. Dodatno so v ponudbi nove sveže solate v različnih kombinacijah in prenovili so paleto sladic. Za predjed so v ponudbo dodali najkvalitetnejši Istrski pršut iz pršutarne Dujmovič iz Tinjana, ekstra deviško olje pa dobavljajo iz Poreča.  Poleg Istrskih dobrot imajo na voljo tudi otoške. V letošnjem letu bodo v ponudbi doma izdelane testenine iz Vrbnika na otoku Krku.

Da bo gurmanski užitek popoln, skrbijo tudi, da so vedno na voljo tudi vrhunska vina. Poleg ostalih nudijo vrhunsko Malvazijo, ki je tipična za področje, na voljo pa so tudi vrhunska dalmatinska vina s polotoka Pelješca.

V letošnji sezoni, bodo poleg plemenite ulovljene ribe in ostalih morskih jedi, na voljo tudi raznovrstni bifteki pripravljeni na različne načine.

Da se boste tudi v letošnji sezoni, pri njih počutili kot v domači dnevni sobi, se bodo potrudili s svojimi vrhunskimi uslugami. V kratkem bodo poleg gostilne odprli tudi kopalnico s tuši, kjer se bodo lahko vsi navtiki osvežili pred prihodom na enkratno večerjo v konobi Oliva.

Več o gostilni: Oliva

Nedelja 07 Jul 2013

Knjiga Franca Želeta je izjemna knjiga, avtobiografsko delo primorskega Slovenca Franca Želeta, rojenega leta 1896 v vasi Hrastje pri Ilirski Bistrici.

Želja in ljubezen do morja, do poklica mornarja z razprtim plavim ovratnikom, golim vratom in okroglo čepico na glavi se je porodila v Francu že v mladih letih. Še otrok se je poslovil od toplega doma in odšel na Jadran, na šolanje v avstro-ogrsko mornarico. Domotožju in tujemu jeziku se kaj kmalu pridružila trda šola. »Vedno ponoči, ko se najlepše spi, nas je trobentač vrgel z ležišč. Ladja je ranjena, vojak izgubljen, vse čolne smo morali spustiti v morje, se vkrcati na njih, vse dokler komisija ni pregledala ladje …«

Ladja postane njegov drugi dom, spozna tuje sredozemske dežele, še več, na njej spozna prestolonaslednika Franca Ferdinanda - o njem ima le lepe besede: »Priljubljen je bil pri vseh pomorščakih, posebno pa je imel rad slovanske narode, to je povedal sam med častniki«. In trepeta mu srce, ko prestolonaslednikovo krsto z vsemi častmi sprejmejo na njegovo ladjo. Šolanje prekine prva svetovna vojna, umre mu ljubljeni oče, zaplete se v iskrivo nedolžen ljubezenski trikotnik, doživi potop in srečno rešitev iz elitne bojne ladje Szent Istvan, na kateri službuje. »Ni mogoče opisati tega bridkega obupnega trenutka, kaj se vse dogaja na tako veliki smrtno ranjeni vojni križarki, na kateri se bori za življenje in smrt mnogoštevilna posadka vseh narodov. Posadka, ki je bila povezana skozi leta in leta z dobrim tovarištvom, nima rešitve.«

Po koncu 1. svetovne vojne je udeleženec znanega upora proti Italijanom v Radohovi vasi in kazensko premeščen v Italijo. Kot številni Slovenci tudi on odide v Južno Ameriko za boljšim življenjem. In tu v svoji strasti do morja postane kitolovec. »Zelo težko mi je opisati moje občutke in žalost, ko sem prvič in zadnjič stopil v ta samotni svet ribjega življenja z mislijo, ali se bom še kdaj vrnil in videl obraze svoje družine.« A Franc Žele se je srečno vrnil tudi s te poti. Njegove ohranjene rokopise spominov, fotografije, dokumente in članke iz časopisov je zbrala njegova vnukinja Flory Banovac, jih prelevila v pestro pripoved, v njej pa ohranila izvirnost ter slog avtorjevega pisanja.

Gre za opis obdobja, ki je v slovenski zgodovini precej zabrisano, zato pa je zapis njegove življenjske zgodbe, ki sicer v osnovi ni bila namenjena objavi, še toliko pomembnejši. Ne samo za morjeplovce, temveč za vse Slovence. Zato je prav, da se knjiga Franca Želeta z naslovom Mornar, pustolovec, kitolovec ne znajde samo na policah tistih, ki jim je ljubo morje in pustolovščine, temveč tudi na policah tistih, ki cenijo verodostojno zgodovino naše domovine. Knjiga je bila izdana leta 2010 v samozaložbi.

Naročite knjigo:

Franc Žele : Mornar, pustolovec, kitolovec
(Cena 34,90 EUR z DDV. Cena pošiljanja 4,00 EUR)

 

Nedelja 07 Jul 2013

Izjemen dan za slovensko jadranje! Na odprtem IODA evropskem prvenstvu razreda optimist, ki se je od 29. junija do danes odvijalo v Balatonföldváru na Madžarskem, Slovenci slavimo. Mara Turin po odličnem jadranju skozi vse dni prvenstva zasluženo slavi še svoj drugi evropski naslov, Rok Verderber, ki je bil v absolutni konkurenci tretji, pa naslov evropskega podprvaka.

Danes so v še enem vročem in sončnem dnevu deklice in dečki v šibkem do srednjem vzhodnem-severovzhodnem vetru odjadrali še zadnja dva plova, skupaj na tem evropskem prvenstvu deset deklice in devet dečki. Najmlajši slovenski jadralci so skozi vse prvenstvo jadrali zelo dobro in se držali vrha, ali pa iz regate v regato lepo napredovali. Mara Turin, ki je svoj evropski naslov potrdila še z zmagama v obeh današnjih regatah, je bila suvereno v vodstvu od samega začetka prvenstva. V konkurenci 102 jadralk ji je blizu sledila Lara Poljšak, ki je nekaj dni držala peto mesto, domov pa se vračala s sicer prav tako odličnim, a žal nehvaležnim četrtim. Lin Pletikos se je skozi vse prvenstvo uvrščala okoli 40. mesta, kjer tudi zaključuje, Tjaša Milivojevič pa je zadržala 45. mesto v absolutni konkurenci.

V konkurenci 146 dečkov sta se Rok Verderber in Klemen Semelbauer ves čas prvenstva držala pri vrhu in si celo izmenjala mesto boljšega. Rok Verderber je v zadnja današnja plova odjadral s skupnega tretjega mesta, z osvojenima petim in četrtim mestom pa tretje mesto v absolutni konkurenci in naslov evropskega podprvaka le še potrdil. Klemen Semelbauer je z današnjima 12. in 2. zaključil na skupnem 12. mestu, Staš Torej, ki se je skozi prvenstvo sicer uvrščal višje, je zaključil na skupnem 25., Martin Peternelj pa je danes še napredoval in se domov vrača na skupnem 30. mestu.

Naslov evropske prvakinje je torej z velikim naskokom osvojila naša Mara Turin (13 točk), naslov evropske podprvakinje gre v roke Španki Aini Colom (29 točk) in bron Nizozemki Eefje Nissen (31,3 točke). V absolutni konkurenci dečkov je zmagal Singapurec Ryan Yee Kang Teo (10 točk), evropski prvak je postal Poljak Tytus Butowski (19 točk), evropski podprvak in tretji v abosolutni konkurenci je naš Rok Verderber (30 točk), evropski bron pa gre v roke šestouvrščenemu v skupni konkurenci, Italijanu Luci Valentinu (37 točk).

Nedelja 07 Jul 2013

Na odprtem IODA evropskem prvenstvu razreda optimist na Madžarskem se že dva dni bojujejo s šibkim vetrom. Včeraj so uspeli izpeljati zgolj en plov za eno žensko skupino, medtem ko so danes vsi, tako deklice kot dečki, odpeljali en sam plov. Naši so spet jadrali zelo dobro in Mara Turin kot aktualna evropska prvakinja ostaja trdno v vodstvu.

Na uradne rezultate še čakamo, preliminarni rezultati za deklice po štirih odpeljanih plovih:

Danes je Mara Turin ponovno zaključila kot druga v skupini in po štiriih regatah ima sedaj 6 točk, njena tekmica na drugem mestu je Nizozemka Eefje Nissen s 13 točkami, na tretje mesto pa se je prebila Singapurka Marsha Shahrin s 17 točkami. Lara Poljšak je četrto regato zaključila na odličnem tretjem mestu v skupini in je skupno še naprej peta. Na 42. mestu je po Lin Pletikos (32,10, 31, 25), Tjaša Milivojevič pa je z dobrim jadranjem in 19. mestom napredovala na skupno 59. mesto.

Današnji rezultati dečkov:

Rok Verderber, 2. mesto
Klemen Semelbauer, 15. mesto
Staš Torej, 8. mesto
Martin Peternelj, 6. mesto
Četrtek 04 Jul 2013

V Anconi se je zaključilo svetovno prvenstvo v razredu potovalnih jadrnic (ORC), slovenski predstavnik, Jadralni klub Pocodebon, je v skupnem seštevku zasedel 39. mesto v razredu B.

Mlad jadralni klub, ki minuli dve leti dosega zavidljive rezultate na regatah Pokala Slovenije, je tokrat ponovno našel nov izziv na svetovnem prvenstvu, na katerem je bilo prijavljenih 115 posadk iz vsega sveta. Prijavljeni so, skladno s pravili ORC, tekmovali v dveh kategorijah, kategoriji A in B. Slovenski predstavniki so tekmovali z jadrnico Salona 37R, uvrščeni so bili v razred B.

Tekmovanje se je pričelo minulo nedeljo, ko so organizatorji izvedli zaključne meritve plovil, udeleženci pa še zadnje tehnične priprave potovalnih jadrnic. Prve regate so bile na sporedu v ponedeljek. Z izjemo torka in srede, ki sta bila v znamenju dvodnevne navigacijske regate, so se ostale dni jadralci pomerili v regatnem polju v obliki palice. Že prvi regatni dan je razkril močan tekmovalni naboj, saj se je regatni odbor zaradi prehitrega štarta številnih jadralcev odločil ponoviti pričetek prvega plova. Slovenskim predstavnikom to ni ustrezalo, saj so prvič začeli dobro in bi si, v primeru veljavnosti štarta, zagotovili odlično izhodišče za nadaljevanje regate. V ponovnem poizkusu so imeli manjše težave z jadri, zamuda na štartno linijo pa ni prinesla želenega izhodiščnega položaja. Regatni dan je JK Pocodebon končal na 43. mestu, skupno je v razredu tekmovalo 53 posadk.

V torek, na drugi regatni dan, se je pričela dvodnevna navigacijska regata. Opoldne so se posadke odpravile proti jugu Jadranskega morja, regata je potekala vzdolž italijanske obale. Prvi regatni dan je zaznamoval nestabilen veter, slovenski jadralci pa si bodo regato zagotovo zapomnili tudi po toči in močnem neurju, ki je s 30 vozli vetra pošteno namučil vse sodelujoče. Regata je za JK Pocodebon trajala kar 25 ur. Četrtkov dan je bil povsem neugoden za izvedbo regate, celodnevno mukotrpno čakanje na vodi pa se je popoldne zaključilo s preklicem tekmovanjain pozivom k povratku v marino. Petkova plova sta slovenskim predstavnikom prinesla 41. in 24. mesto, tekmovalni dan pa je tudi ta dan krojilo vreme. Regatnemu polju se je bližala nevihta, regatni odbor je tudi v tem primeru pozval udeležence k povratku v marino. V soboto, na zadnji regatni dan, je organizator izvedel tri plove. Prvega je JK Pocodebon zaključil na 31. mestu, pri drugem so zaradi tehničnih težav s prednjim jadrom odstopili, zadnji plov svetovnega prvenstva pa jim je prinesel odlično 12. mesto.

S skupno uvrstitvijo je krmar JK Pocodebon David Bartol zadovoljen: » Moja pričakovanja so bila pred odhodom na svetovno prvenstvo usmerjena v dosežke med 30. in 40. mestom. Prihod na prizorišče pa nam je razkril, da so tamkajšje razmere povsem drugačne od naših. Govorimo o visokem valu, spremenljivem vetru in močnem toku. Poleg tega je ves teden zaznamovalo slabo oziroma spremenljivo vreme, izpostaviti gre predvsem nekaj močnih neviht. Ne glede na našteto, svetovno prvenstvo zapuščamo z nasmehom na obrazu. Sploh, če v mislih ohranimo zadnji plov. Zadovoljni smo tudi s končno uvrstitvijo.«

Udeležba na svetovnih prvenstvih zahteva izčrpne organizacijske in finančne vire. Brez prostovoljstva in številnih podpornikov bi bila udeležba edine slovenske ekipa na svetovnem prvenstvu potovalnih jadrnic nemogoča. Zahvaliti se je potrebno sledečim podpornikom: Croma Sistem, AdriaTow, Live, Zavaruj.si, Porsche Koper, Luka Koper in InterVela.

Blaž Maljevac, JK Pocodebon

Sreda 03 Jul 2013

V zadnjih dneh junija in v začetku julija se je v Splitu v organizaciji JK Split odvijalo evropsko prenstvo za mlade jadralce v laserju radial. V konkurenci 191 jadralcev sta se ga udeležila tudi Vid Lah in Maks Vrščaj, ki sta finalne plove odjadrala v bronasti skupini ter zaključila na četrtem oziroma šestnajstem mestu v skupini.

V skupni razvrstitvi 191 jadralcev je Vid Lah tako zaključil na 100. mestu, Maks Vrščaj pa na 112. mestu. Evropska juniorska prvaka sta postala Nizozemka Dewi Couvert in Poljak Filip Ciszkiewicz.

Na prvi dan prvenstva je bila pod pokroviteljstvom Esimita organizirana okrogla miza na temo prihodnosti jadranja, na kateri je sodeloval tudi Vasilij Žbogar. »Jadranje se mora razvijati skozi nove tehnološke rešitve in ne s spreminjanjem formata regat,« je bila osrednja misel okrogle mize o razvoju tega športa.

Organizator regate JK Split je dobil priznanje za odlično izvedeno prvenstvo tudi s strani mednarodne zveze razreda laser, ki je klubu zaupalo organizacijo EP za laser in laser radial v prihodnjem letu.

Sreda 03 Jul 2013

Konec junija je bil uspešen tudi za Žana Luka Zelka, ki se je na Blatnem jezeru, na prizorišču mladinskega svetovnega prvenstva v laserju (ki se bo tam odvijalo v drugi polovici julija) pomeril na pripravljalni regati za nastop na SP.

V konkurenci dvanajstih pretežno domačih jadralcev je lepo odpeljal vseh pet plovov in zaključil z zmago. Žan Luka Zelko: »Zmaga na prizorišču svetovnega prvenstva je vedno dobrodošla. Organizatorji so nam želeli pokazati, kje se bo odvijalo prvenstvo ter na kaj moramo biti pozorni. Čeprav ni bilo veliko bark in konkurenca ni bila težka, saj smo bili med 12 barkami samo trije jadralci, ki se redno udeležujemo zahtevnejših regat (svetovni pokal, EUROSAF), je bila regata vseeno zelo zanimiva. Prva dva dneva nas je spremljal rahel veter, ki je nepredvidljivo obračal, kar je dodatno popestrilo razplet posameznih plovov. Zadnji dan pa nas je pričakal močnejši severni veter. Prva dva plova smo zvozili po vetru od 10 do 15 vozlov, tretji plov pa je veter sunkovito pojačal na okoli 30 vozlov, v sunkih je presegel tudi 35 vozlov. Naredili smo pet plovov, (5), 1, 2, 4, 1 in skupno prvo mesto. Glede na to, da sem bil med mlajšimi, sem se zmage predvsem po močnem vetru toliko bolj veselil. Sedaj me čaka še 14 dni treninga.«

Sreda 03 Jul 2013

Po odličnem jadranju ekipe Gorazda Rajarja, ki je na isti zadnji junijski konec tedna postala evropski študentski podprvak v jadralskem dvobojevanju, je uspeh v isti disciplini zaokrožila še ekipa Dejana Presena Lumba Match Race Team v Avstriji.

Dejan Presen: "Odličen vikend za slovensko jadralno dvobojevanje smo z zmago na Gmunden Grand Prix – Grade 3 regati dopolnili Dejan Presen z ekipo oče in sin Jure in Emil Jerkovič. Organizatorju je v treh dneh tekmovanja v zelo spremenljivih vremenskih razmerah uspelo izpeljati 11 flightov predtekmovanja. Po dveh dneh tekmovanja smo vodili z rezultatom 5 zmag in brez poraza, kar je pomenilo uvrstitev v zaključne dvoboje. Zaradi pomanjkanja časa se je organizator zadnji dan odločil odpovedati polfinale, tako smo se v velikem finalu, ki smo ga dobili z rezultatom 2-1, pomerili z zmagovalcem prve regate v seriji Maxom Trippoltom."

Sreda 03 Jul 2013