Zadnje iz eTrgovine

190.00€

Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi

Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.

Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.

Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.

Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.

NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU

7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.

  1. Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
  • Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
  • Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
  • Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
  • Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
  • Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
  • Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
  1. Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
  • Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
  • Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
  • Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
  • Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
  • Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
  • Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
  • Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
  1. Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
  • Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
  • Pomen vloge namestnika skipperja.
  • Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
  • Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
  • Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
  • Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
  1. Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
  • Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
  • Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
  • Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
  • Osnovna uporaba varnostne opreme.
  • Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
  • Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
  1. Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
  • Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
  • Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
  • Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
  • Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
  • Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
  • Problematika nenadnega preleta buma.
  • Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
  • Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
  1. Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
  • Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
  • Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
  • Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
  • Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
  • Varne in hitre metode spusta genakerja.
  • Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
  • Nasveti za reševanje zapletov.
  1. Najpogostejša vprašanja skipperjev
  • Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
  • Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
  • Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
  • Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
  • Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.

Partnerji:

  • Karpo
  • Spinaker.si
  • eNavtika
  • JK Loka Timing

Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025

Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.

Predavatelj | Maks Vrečko 

Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. 

Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. 

Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5

Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.

Sopredavatelj | Tomaž Gregorič

Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.

Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.

Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko

Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.

Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.

Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

Navtični abonma 2025 – 7 online predavanj

Zadnji video

Prvo plovilo Volvo Ocean 65, ki bo tekmovalo v naslednji edicije regate Volvo Ocean Race, ki se bo pričela naslednje leto je splovljeno. V naslednji regati bodo plovila monotipna s čemer so znižali stroške izdelave. Na ta način organizatorji pričakujejo, da bodo privabili večje število moštev, ki se bodo regate udeležila. Lastnik jadrnice št. 1 je ekipa SCA, ki se bo udeležila regate naslednje leto.

Prva splovitev nove jadrnice Volvo Ocean 65 se je zgodila prejšnji teden. Za jadrnico trdijo, da je trenutno najbolj dovršena enotrupna jadrnica na svetu. Prva splovitev je bila namenjena izvedbi testa obremenitev. Jadrnico so močno nagnili pod kotom večjim od 50 stopinj, ter preverili strukturno trdnost kobilice, trupa in jambora. Ker bodo jadrnice plule v ekstremnih pogojih so ti testi izjemno pomembni za varnost plovbe. Tako imenovani »pull-down test« je le eden izmed testov, ki jih je potrebno opraviti na jadrnici. S tem testom simulirajo okvaro na hidravlični, premični kobilici. Test je dolgotrajen. Ogledate si ga lahko v tem videu v hitrem posnetku (video je v angleškem jeziku).

Vir: http://www.volvooceanrace.com

Četrtek 26 Sep 2013

Po odličnem začetku ekipe Emirates Team New Zealand, ki je vodila že z rezultatom 8:1 in je potrebovala za osvojitev naslova le še eno zmago, je ekipi Oracla uspelo praktično nemogoče. Z odličnim jadranjem jim je uspelo obraniti naslov. Z osmimi zaporednimi zmagami je bil končni rezultat 9:8 za ekipo Oracla Team USA.

Ustanovitelj ekipa Larrry Ellison je navdušen skočil na katamaran AC 72, le nekaj trenutkov po tem, ko so prečkali ciljno črto zadnje zmagovalne regate. »Povedati sem jim hotel, da so pravkar zmagali na Pokalu Amerike. In to sem jim tudi povedal.« je dejal Larry Ellison.

Ekipa Oracle Team USA si je zmago prav prigarala. Po začetnem vodstvu ekipe Emirates z 8:1 si nihče ni predstavljal, da bo za zmago potrebno odjadrati kar 19 regat v 19 dneh. Zavedali so se, si ne morejo privoščiti niti ene same napake. In to jim je uspelo.

Letošnja regata je spremenila jadranje za vedno. Ogledalo si jo je več ljudi, kot jih je do sedaj gledalo vse regate skupaj. Larry Ellison je povedal, da je letošnja regata resnično fantastična. Katamarani plujejo s hitrostmi preko 40 vozlov. Jadranje je ekstremno, zanimivo in razburljivo za tekmovalce, kakor tudi za gledalce. Pred dogodkom veliko ljudi jadranje ni zanimalo, sedaj pa so svoje interese spremenili. Cilj Pokala Amerike je bil vedno, da se regate odvijajo blizu obale in da je jadranje resnično spektakularno. Naslednji, 35. Pokal Amerike bo še bolj spektakularen je obljubil Larry Ellison.

Oglejte si razplet regate v video posnetku (posnetek je v angleškem jeziku).

Vir: http://www.americascup.com

Četrtek 26 Sep 2013

Vasilij se je pretekli konec tedna na Blatnem jezeru udeležil madžarskega odprtega državnega prvenstva v razredu finn, na katerem se je pomerilo 55 jadralcev iz petih držav. S konstantim jadranjem v devetih plovih si je Vasilij zagotovil prvo mesto, pred odličnim domačinom Berceczom Zsomborjem, ki z Vasilijem trenira v Valenciji, in Hrvatom Ivanom Kljakovičć Gaspićem, še enim vrhunskim jadralcem razreda finn. S tem uspehom Vasilij zaključuje niz odličnih uvrstitev v letošnji sezoni.

Oktobra pa ga kot taktika posadke maksi jadrnice Esimit Europa 2 čakata regati za pokal Bernetti Lombardini in znamenita Barkolana, na kateri bo Esimit Europa 2 branil tri zaporedne zmage.

Vir: http://www.vasilijzbogar.si; Foto: Cserta Gábor

Sreda 25 Sep 2013

Regata Clipper Round the World Race je že postregla s prvimi zanimivostmi. Po začetku v Londonu in tako imenovani ogrevalni regati do Francoskega Bresta, je sedaj flota 12 jadrnic na poti proti Riu de Janeiru.

Prvi del poti preko Atlantskega oceana je postregel z zanimivim jadranjem in prvimi pravimi preizkušnjami za nova plovila in jadralce. Vetrovi so dosegali hitrosti preko 44 vozlov in jadrnice Clipper 70 so pospešile vse do 30 vozlov. Direktor regate Justin Taylor je povedal: "Hitrosti vetra so omogočale jadrnicam, da so glisirale s hitrostmi preko 20 vozlov. Skipper Eric Holden je na jadrnici Henri Lloyd zabeležil najvišjo hitrost kar 30,7 vozla. To so praktično maksimalne hitrosti, ki smo jih predvidevali za te jadrnice. Verjetno bodo v prihodnosti dosegli še višje hitrosti, saj skipperji sedaj jadrajo še bolj konzervativno. Posadke še niso popolnoma uigrane, ko pa bodo, pa bomo verjetno priča bolj agresivnemu jadranju."

Hitro jadranje pa se je za celotno floto jadrnic končalo, ko so pripluli v področje Doldrums, v Ekvatorialnem področju Atlantskega oceana, kjer se večina jadralcev sreča z pomanjkanjem vetra. Celotna flota dosega trenutno hitrosti le med 2 in 4 vozli. V vodstvu je ekipa Henri Lloyd, ki jo do cilja loči še 1950 nmi, ekipi Velika Britanija in Derry~Londonderry~Doire zaostajata dobrih 20 milj, zadnja pa je ekipa Jamaica, ki zaostaja 150 nmi in jo tako do cilja loči 2100 nmi.

Sreda 25 Sep 2013

Zgodba družine Sastre se je začela daljnega leta 1978 z ladjedelnico Astilleros Menorca z gradnjo manjših ribiških bark Leut. Leta 1997 je rojena blagovna znamka Menorquin Yachts, zaradi povečanega povpraševanja po daljših plovilih. Tako so nastali modeli Menorquin 130 in kasneje še Menorquin 160 in 180. Leta 2006, ko je bilo podjetje v vrhuncu, se je družina Sastre odločila da podjetje proda.

V letih 2010-2011 je nastala tretja generacija družine Sastre: Sasga Yachts – popolnoma nov produkt, ki je boljši v vseh pogledih: v komfortu, stabilnosti, hitrosti, bivanju in učinkovitosti. Njihova najbolj poznana karakteristika se skriva pod vodo: inovativen trup z zmanjšano porabo goriva in z še boljšimi plovnimi lastnostmi.

Ladjedelnica Sasga je predstavila prvi model leta 2011 in sicer Sasgo 42, ki se je kasneje preimenovala v Minorchino 42. Že takoj na začetku je barka doživela velik uspeh na tržišču.

Lansko leto je bil širši javnosti predstavljen model Minorchino 54, kateri je »nadomestil« priznani model Menorquin 160. Minorchino 54 se ponaša s tremi razkošnimi kabinami, dvema kopalnicama ter kuhinjo v podpalubju. Pod hard topom se skriva razkošno odmerjen salon s komandnim mestom.

V razvoju je trenutno najmanjši model Minorchino 32, kateri bo kmalu razveseljeval ljubitelje tovrstnih plovil.

Podrobneje vam bomo njihove modele predstavili v naslednjih novicah.

Za dodatne informacije se lahko obrnete na zastopnika plovila Stal d.o.o., 01/ 42 33 540, Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Slika zgoraj desno: Minorchino 42 HT; slika spodaj: Minorchino 32 (nov model).

Sreda 25 Sep 2013

Novi Pershing 62 je izjemno pomembna novost tega proizvajalca prestižnih plovil, ki se ponašajo z napisom Made in Italy. Sami pravijo, da je nova jahta pravi biser.

Pershing je eno izmed podjetij, ki je del grupacije Ferretti Group. Njihovi izdelki so vedno nekaj posebnega. Vsi spadajo v razred izjemno zmogljivih motornih jaht, ki merijo od 15 pa vse do 35 metrov. Novi Pershing 62 je premierno predstavitev doživel pred dnevi na salonu v Cannesu, predstavljen pa bo tudi v Genovi na 53. mednarodnem salonu, ki bo potekal med 2. in 6.10.2013.

Novi Pershing 62 meri v dolžino 18,94 v širino pa 4,80 metra. Oblikoval ga je Fulvio De Simoni v sodelovanju z AYTD (Advanced Yacht Technology & Design) in ekipo inženirjev iz grupacije Ferretti. Tudi novi model je podedoval lastnosti značilne za plovila iz te tovarne. Funkcionalnost, varnost, udobje in visoke zmogljivosti so odlike, ki bodo vsakemu lastniku zagotovile vrhunske užitke na morju.

Pershing 56 in 58 sta najuspešnejša modela iz te tovarne in sta bila prodana v več kot 70 primerkih. Naravna evolucija je pripeljala do razvoja novega modela Pershing 62. Zanj so značilne elegantne linije pa kljub temu agresiven in športen profil. Kljub njegovi športnosti je tudi novi Pershing 62 družinska jahta. Lastniška kabina se nahaja na premcu. S sodobnejšim oblikovanjem in dvema oknoma, so zagotovili veliko naravne svetlobe. Nov model je na voljo z dvema motornima različicama. Lahko se odločite za dva MTU 10V 200 M84 motorja z močjo 1381 KM ali pa dva MTU 10V 2000 M93, ki razvijeta po 1524 KM.

Z močnejšimi motorji jahta doseže končno hitrost 46,5 vozla. Potovalna hitrost pa znaša 42 vozlov. V standardni opremi so Searex površinski propelerji, če pa želite je možno vgraditi tudi Autotrim sistem.

Novi Pershing ima številne novosti. Na krmi je vgrajen nov sistem za hranjenje,  spuščanje in dvigovanje pomožnega čolna v vodo. Ta je bil sedaj nameščen le na večjih modelih. Mobilna zložljiva platforma v srednjem delu omogoča enostavno in hitro rokovanje s pomožnim čolnom ter njegovo nameščanje v garažo ali spuščanje v vodo. Namesto dvigala je temu namenjeno vitlo. Poležavanju na soncu sta namenjena dva prostora. Eden na krmi plovila, drugi na kopalni ploščadi oziroma platformi. Prednje vetrobransko steklo poudarja kvaliteto izdelave te tovarne. V širino meri 3,7 m in je izdelan iz enega samega kosa laminata. Tako prednje steklo je bilo prvič nameščeno na Pershing 64, kasneje pa so ga pričeli vgrajevati tudi v druge modele v grupaciji Ferretti.

Glavni salon je izdelan iz ebenovine. Vanj vstopimo skozi drsna vrata, ki so del velikega okna. Izdelek je posebej za Pershing razvilo podjetje Besenzoni. S tem lahko združimo krmni del plovila in glavni salon v en luksuzen prostor primeren za druženje z gosti.

Vsa plovila iz ladjedelnice Pershing so izdelana po željah kupca. Prvi je bil izdelan v standardni različici s tremi kabinami. Lastnikova kabina, VIP kabina in kabina za goste imajo vsako svojo kopalnico. Kopalnica v sobi za goste ima dva vhoda. Eden iz kabine, eden pa neposredno iz hodnika. Tako lahko to kopalnico uporabljamo tudi za dnevno uporabo.

Jahto je možno naročiti tudi v dvokabinski različici. V tem primeru kabina za goste postane dnevna soba z veliko zofo, ki jo lahko pretvorimo tudi v posteljo, če to potrebujemo. Obe različici plovila imata posebno kabino za posadko, ki ima dostop na krmi plovila. V kabini je enojna postelja in kopalnica.

Predstavitev novega Pershinga 62 bo to jesen prikazala nov koncept jahte z izjemnimi plovnimi lastnostmi in inteligentno uporabo prostora. Jahta nudi izjemno udobje tako na sidru, kakor med plovbo. V ladjedelnici zagotavljajo, da bo novi model posebej uspešen zaradi prilagodljivosti notranjega prostore, ki si ga bo lahko vsak lastnik izbral glede na svoje potrebe.

Fotogalerija: Pershing 62

Tehnični podatki:

Dolžina čez vse: 18,94 m - 62 ft 1 in
Dolžina vodne linije: 14,63 m - 47 ft 11 in
Širina: 4,80 m - 15 ft 8 in
Vgrez: 1,43 m - 4 ft 8 in
Teža praznega plovila: 33.350 kg - 73,523 lbs
Maksimalna teža: 39.000 kg - 85,979 lbs
Rezervoar za gorivo: 3.200 l - 845 US gal
Rezervoar za vodo: 740 l - 195 US gal
Max. Število oseb: 14
Motorji: 2 kom MTU 10V 2000 M84, 1381 KM
Največja hitrost: 43,5 vozlov
Potovalna hitrost: 40 vozlov
Motorji: 2 kom MTU 10V 2000 M93, 1524 KM.
Največja hitrost: 46,5 vozlov
Potovalna hitrost: 42 vozlov
Doseg: 300 nmi
Št. kabin: 3
Št. kabin za posadko: 1
Št. kopalnic: 3+1

Vir: http://www.pershing-yacht.com/

Sreda 25 Sep 2013

Pretekli konec tedna se je v Piranskem zalivu v organizaciji JK Pirat odvilo odprto državno prvenstvo za olimpijske razrede, razpisano za razrede laser, laser radial, finn, 470 in jadralce na deski v RS:X.

Vabilu se je odzvalo osem laseristov in šest posadk v 470, ki so v treh regatnih dneh opravili osem plovov. Vetra ni bilo veliko, zato so se jadralci na vodo običajno odpravili šele zgodaj popoldne, ko je zapihal blag SZ veter, v nedeljo pa maestral. V razredu 470 sta se najbolj med najboljše tri redno uvrščala člana domačega kluba Matjaž Puh in Matija Romih (14 točk), ki sta dobro jadranje kronala tudi z nazivom državnega prvaka. Podprvakinji sta postali Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat, 15 točk), bronasto odličje pa je pripadlo ekipi Domen Stepančič in Jakob Božič (JK Burja, 17 točk).

Med laseristi se je pomerilo osem jadralcev. Prepričljivo je slavil Nik Pletikos (JK Burja, 9 točk) pred Matejem Valičem (JK Jadro Koper, 18 točk) in Timom Podlogarjem (JK Burja, 22 točk).

»Zelo smo zadovoljni, jadralci so bili izkušeni in profesionalni, tudi vreme nam je bilo izjemno naklonjeno, zato smo lahko prvi in drugi dan izpeljali tri plove in zadnji dan dve regati. Žal nam je le, da so se povabilu odzvali le jadralci teh dveh razredov,« je povedala Vera Maraspin Čarman, vodja organizacijskega odbora pri JK Pirat.

Jadralci JK Pirat so novi državni prvaki v team raceu

V organizaciji ŠD Piran se je včeraj popoldne zaključilo dvodnevno odprto državno prvenstvo v ekipnem jadranju – team raceu za optimiste. Regate se je udeležilo enajst ekip iz Slovenije in Italije, ki jih je sestavljalo več kot 50 mladih jadralcev. V soboto so v round robinu odjadrali vsak z vsakim, v nedeljo pa so sledili polfinale ter mali in veliki finale, s čimer je bil v ugodnih vremenskih razmerah izpeljan celoten predviden program. V malem finalu sta se pomerili ekipi JK Izola in ŠD Piran 1, v finalu pa JK Pirat 1 in JK Jadro Koper, ki je po dveh letih moral zlato medaljo prepustiti jadralcem JK Pirat, ki so s srčno borbo za vsak meter zasluženo osvojili naslov državnih prvakov. Državni podprvaki so tako postali jadralci JK Jadro Koper in bronasti jadralci ŠD Piran 1.

Ponedeljek 23 Sep 2013

V petek, 20.9. se je v Portorožu končalo svetovno prvenstvo razreda fireball. 79 jadralcev iz Velike Britanije, Češke, Irske, Švice, Nemčije, Italije, Francije, Belgije, Kanade in Slovenije se je od nedelje borilo za prestižne naslove. V petih regatnih dneh so odjadrali osem regat, danes na žalost ni bilo dovolj vetra oziroma je bil ta preveč nestabilen. Tudi ostali dnevi so se večinoma začeli z odlogom starta, saj se je veter običajno stabiliziral šele sredi popoldneva.

Današnji zadnji regatni dan bi lahko še marsikaj spremenil in večina jadralcev je upala, da bodo danes lahko odjadrali vsaj eno regato, deveto po vrsti, ki bi omogočila odbitek dveh najslabših uvrstitev. Veter jih žal ni uslišal, start je bil najprej prestavljen na zgodnje popoldne, ko se je flota v blagem maestralu le napotila na regatno polje. Prvi start je bil zaradi močnega zasuka vetra prekinjen že takoj po začetku predstartne procedure, skoraj dve uri kasneje pa se je z regatne jadrnice zaslišal signal za drugi poskus. Tudi tega je na žalost prekinil veter, ki je le 30 sekund pred začetkom regate močno obrnil in padel na manj kot pet vozlov, kar ne bi omogočilo veljavne regate. Do 15. ure, ko naj bi bil na zadnji regatni dan izpeljan zadnji možen start, je bilo le še 15 minut in ker veter ni obetal dovolj stabilnih razmer, se je regatni odbor odločil zaključiti regatni dan, s tem pa tudi jadralski del tega svetovnega prvenstva.

Včerajšnji rezultati so tako tudi uradna razvrstitev za svetvno prvenstvo. Vsi trije najprestižnejši naslovi so šli v angleške roke; svetovna prvaka sta postala Tom Gillard in Simon Potts (25 točk), podprvaka Christian Birrell in Sam Brearey (27 točk), tretje mesto pa sta zasedla evropska prvaka (naziv sta prijadrala prejšnji teden prav tako v Portorožu) Matt Burge in Richard Wagstaff (34 točk). Britanci so zasedli prvih enajst mest, sledita jim dve češki ekipi. Najbolje uvrščena slovenska posadka sta Marko Kocjančič in Aljaž Jadek na 24. mestu.

Tom Gillard in Simon Potts: »Odleglo nama je. Danes sicer nismo jadrali, čeprav sva si tega želela. Velika hvala najinemu sponzorju P&B in ostalim. Veliko regat smo odjadrali na tem svetovnem prvenstvu, a sva vseeno prepričana, da si je večina flote želela dveh zadnjih današnjih. Za nama je bilo kar nekaj ekip, ki bi se sicer spopadle za mesta med tretjim in šestim. Škoda, saj se je veter dvignil ravno ko je vodja regate Tonko objavil konec, torej – hvala Tonko!«

Christian Birrell in Sam Brearey: »Prvenstvo je bilo odlično organizirano, celotna slovenska ekipa se je res potrudila. Žal nama je, da danes nismo jadrali, mogoče bi vodja regate moral počakati še zadnjih 15 minut, ko se je naredilo nekaj vetra. Nekoliko sva razočarana, da nisva imela možnosti zajadrati v zadnjih dveh regatah, a če bi bolje jadrala v prvem delu prvenstva, tega zadnjega nastopa niti ne bi tako potrebovala. Vseeno, prvenstvo je bilo zelo dobro, Portorož ponuja odlične jadralne pogoje, vsi so bili zelo prijazni in gostoljubni, celotna britanska ekipa se je imela odlično.«

Matt Burge in Richard Wagstaff: »Seveda bi raje zmagala, vendar sva tudi s tretjim mestom zadovoljna. Sva na stopničkah, in če temu prištejemo še zmago na evropskem prvenstvu, je to res lep rezultat. Vedno so seveda prisotni razni “če-ji” in kar veliko je bilo regat, v katerih sva podarila kakšno mesto, ampak mislim, da je podobno tudi pri ostalih ekipah, saj so bili pogoji res zahtevni. Zadovoljna sva, lahko bi bilo tudi veliko slabše.«

Ponedeljek 23 Sep 2013

V petek, 20.9.2013, smo na svečani podelitvi priznanja Skipper leta, dobili prvega slovenskega Skipperja leta. Laskavi naziv si je letos prislužil skipper Emil Jerkovič.

Na svečani podelitvi priznanja Skiper leta, ki je potekala v petek v marini Portorož, v okviru sejma Bonaca, smo dobili prvega slovenskega Skipperja leta. Najprej se je predstavilo 10 finalistov, ki so si v predtekmovanju prislužili največ glasov. Prav vsi brez izjeme imajo številne navtične izkušnje in so na morju doživeli že marsikatero zanimivo prigodo. Preko 200 obiskovalcev, ki so se udeležili prireditve, je napeto čakalo, kdo je tisti, ki je v zadnjih dveh mesecih, s svojo navtično zgodbo prepričal največ navtičnih navdušencev. Letos je to uspelo izkušenemu jadralci Emilu Jerkoviču. Poleg naziva Skipper leta 2013, si je prislužil tudi številne nagrade sponzorjev.

Emil Jerkovič je izkušen navtični maček. Svoje navtične izkušnje je začel nabirati že leta 1976. Na morje se odpravi vedno, kadar mu to dopušča čas. Na jadrnici letno preživi 40, 50 ali pa tudi več dni.  Poleg preživljanja prostega časa na jadranju, se udeležuje tudi številnih regat v Sloveniji  in tujini. Svojo jadralsko kariero je začel na manjših, 7-8 metrskih jadrnicah, na katerih z veseljem jadra in tekmuje še sedaj. Seveda so izzivi vedno večji in sedaj jadra tudi na večjih 40-50 čevljev dolgih jadrnica. Na vprašanje katera plovba se mu je najbolj vtisnila v spomin, pravi, da je težko odgovoriti. Ker so tiste plovbe po bolj oddaljenih morjih bolj redke, le te pustijo največji pečat. V letošnjem letu je številne milje prejadral v Tržaškem zalivu, udeležil pa se je regat na Blatnem jezeru na Madžarskem in Medembiku na Nizozemskem. Ker svoje jadralske sposobnosti rad vedno nadgrajuje in se izpopolnjuje, so v letošnjem letu s sojadralci kupili manjšo tekmovalno jadrnico, ki jim bo omogočila, da bodo lahko na regatah posegali za najvišjimi mesti.  Za nagrado je prejel tudi enotedensko izposojo jadrnice, s katero bo svoje najzvestejše jadralce popeljal na nove avanture po Jadranskem morju.

Po razglasitvi Skipperja leta, je sledilo še druženje ob hrani in pijači, ki se je zavleklo daleč v noč. Očitno je izbor Skipper leta našel svoj prostor med slovenskimi navtiki in bo postal tradicionalen. Se vidimo naslednje leto na izboru Skipperja leta 2014.

Ponedeljek 23 Sep 2013

Spletni nagradni natečaj »Naj morska fotografija 2013« v organizaciji največjega slovenskega navtičnoizobraževalnega podjetja Spinaker, se je uspešno zaključil 15. septembra.

Obiskovalci facebooka so delili veliko prečudovitih fotografij letošnjega poletja. Za 81 različnih poletnih fotografij, je glasovalo preko 400 ljudi. Glede na glasove, ki jih je prejela posamezna fotografija, so v podjetju Spinaker razglasili naslednje dobitnike glavnih nagrad:

1. nagrada - celovit paket navtičnega izobraževanja (tečaj za voditelja čolna  in začetni tečaj šole jadranja) prejme Borut Skok za fotografijo »Zaliv Sv. Ivan (Lubenice, Cres)«

2. nagrada - tečaj za VHF GMDSS prejme Ivan Avsenik za fotografijo »Igra zrcala na premcu«

3. nagrada - začetni tečaj šole jadranja prejme Aljoša Vinko za fotografijo »...sončni zahod nad našo obalo...«

Med ostale sodelujoče bo organizator podelili še dvanajst izvodov priročnika 15 MINUT ZA POPOLNO PLOVBO.

V videoposnetku si oglejte fotografije nagrajencev natečaja in še nekaj fotografij po izboru organizatorja. Saj veste. Vsake oči imajo svojega malarja.

Na svidenje čez eno leto, pravijo pri Spinakerju, ko bodo ponovno pripravili natečaj za »Naj morsko  fotografijo 2014«!

Oglejte si tudi video, ki je nastal iz letošnjih nominiranih fotografij:

Sreda 18 Sep 2013