Promas

Zadnje iz eTrgovine

190.00€

Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi

Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.

Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.

Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.

Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.

NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU

7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.

  1. Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
  • Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
  • Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
  • Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
  • Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
  • Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
  • Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
  1. Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
  • Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
  • Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
  • Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
  • Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
  • Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
  • Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
  • Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
  1. Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
  • Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
  • Pomen vloge namestnika skipperja.
  • Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
  • Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
  • Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
  • Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
  1. Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
  • Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
  • Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
  • Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
  • Osnovna uporaba varnostne opreme.
  • Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
  • Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
  1. Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
  • Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
  • Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
  • Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
  • Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
  • Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
  • Problematika nenadnega preleta buma.
  • Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
  • Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
  1. Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
  • Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
  • Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
  • Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
  • Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
  • Varne in hitre metode spusta genakerja.
  • Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
  • Nasveti za reševanje zapletov.
  1. Najpogostejša vprašanja skipperjev
  • Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
  • Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
  • Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
  • Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
  • Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.

Partnerji:

  • Karpo
  • Spinaker.si
  • eNavtika
  • JK Loka Timing

Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025

Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.

Predavatelj | Maks Vrečko 

Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. 

Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. 

Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5

Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.

Sopredavatelj | Tomaž Gregorič

Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.

Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.

Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko

Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.

Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.

Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

Navtični abonma 2025 – 7 online predavanj

Zadnji video

Flota 12 jadrnic regate Clipper Round the World Race je v nedeljo 13.10. izplula iz Ria de Janira v Braziliji. Preko južnega Atlantika bodo pluli do Cape Towna v Južnoafriški republiki, do koder jih loči 3390 navtičnih milj.

Start regate iz Ria se je pričel v šibkih vetrovih. Flota je najprej jadrala mimo svetovno znanih plaž Copacabana in Ipenema, nato pa so se odpravili na odprto morje, kjer jih je pričakal močan veter in visoki valovi.

Po enem dnevu plovbe se je flota razdelila na dve skupini. Ekipe GREAT Britain, Team Garmin, Jamaica Get All Right in PSP Logistics so se odločile, da bodo plule bolj severno, medtem, ko so se ostale jadrnice odločile za bolj južno ruto plovbe preko oceana. Ekipa, ki je ubrala severno ruto bo imela krajšo pot plovbe, medtem ko južna skupina računa na močnejše vetrove.

Tretji dan plovbe se jadrnice približujejo meji 300 preplutih navtičnih milj dnevno. Jadrnice dosegajo povprečno dnevno (24 ur) hitrost plovbe 11 vozlov. Zadnji dan najhitreje pluje ekipa Invest Africa, ki je v zadnih 24 urah preplule kar 276 nmi. V vsej zgodovini regate Clipper še nobena jadrnica ni preplula 300 nmi v 24 urah. Mogoče bo na letošnji regati prvič presežena magična meja.  Trenutno je najhitrejša na poti PSP Logistics, medtem ko zadnja Jamaica Get All Right zaostaja le 65 nmi. Razlike med jadrnicami so zelo majhne. Skupina, ki jadra bolj južno računa na močnejše vetrove Roaring Forties (zahodni vetrovi, ki pihajo na južni polobli med 40 in 50 stopinjami). Skupina, ki pluje bolj severno pa računa, da bodo prvi prijadrali do tretjih kontrolnih vrat, kjer se delijo točke. Prvi, ki prečka kontrolna vrata bo prejel dodatne 3 točke. Čigava taktika se bo najbolje obrestovala bomo videli v naslednjih dneh.

Sreda 16 Okt 2013

Katero bo Evropsko plovilo leta 2014?

Vsako leto se znane in manj znane ladjedelnice potegujejo za prestižno nagrado Plovilo leta. Vsi si želijo pridobiti vsaj nominacijo, če že ne lovoriko, saj imajo na ta način zagotovljeno številno reklamo.

V jesenskem času bodo z vsemi plovili opravili številne teste. Neodvisna komisijo sestavljajo neodvisni novinarji najprestižnejših evropskih navtičnih časopisov. Večina plovil, ki so si zaslužila nominacijo bo razstavljenih na navtičnem sejmu v Dusseldorfu v januarju 2014, kjer bodo tudi razglasili plovilo leta 2014. Plovila se ocenjujejo glede na naslednje kriterije:

- jadralne lastnosti,
- udobje,
- kvaliteta izdelave,
- razmerje vrednost - cena,
- oblika ter
- tehnične posebnosti.

Vsa plovila so razdeljena na naslednje kategorije:

- družinske potovalne jadrnice,
- luksuzne potovalne jadrnice,
- hitre potovalne jadrnice,
- in posebne jadrnice.

V vsaki kategoriji je nominirano 5 jadrnic, ki se potegujejo za laskavi naziv v svoji kategoriji.

Nominiranci za plovilo leta 2014 so:

Razred družinske potovalne jadrnice:

Allures 39.9 (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)
Bavaria Cruiser 37 (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)
Beneteau Oceanis 38 (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)
Dufour 410 Grand'Large (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)
9.00 Winner (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)

Razred luksuzne potovalne jadrnice:

Contest 42 CS (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)
Gunfleet 58 (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)
Hallberg-Rassy 55 (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)
ICE 62
Mylius 18E35

Razred hitre potovalne jadrnice:

Dehler 38 (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)
Elan 400 (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)
Pogo 30 (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)
Premier 45 (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)
XP-33 (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)

Razred posebne jadrnice:

Django 6.70
Essence 33
Malango 8.88
Sailart 22 (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)
27 sapphires (razstavljena na salonu v Dusseldorfu)

Kdo so nominiranci za motorno plovilo leta si lahko ogledate na tej povezavi: Znani so nominiranci za nagrado Motorno plovilo leta 2014

Vir: http://www.sail-world.com

Torek 15 Okt 2013

Prva jadrnica, novi Volvo Ocean 65, ki je v lasti ekipe SCA, je opravila prva testna jadranja. Jadrnica se je izkazala za izjemno hitro, z njo je enostavno upravljati in izpolnila je pričakovanja jadralk.

Foto: Rick Tomlinson

Ponedeljek 14 Okt 2013

Tudi letošnja Barcolana je dokazala svoj sloves. Udeležilo se je je 1562 jadrnic in tako ostaja največja regata na svetu s skupinskim štartom.

Tako veliko število jadrnic na štartni liniji ostaja velik izziv za vse udeležence. Letošnja Barcoljana se je pričela v šibkem vetru. Regata, ki bi morala biti dolga 13,2 nmi je bila zaradi pomanjkanja vetra skrajšana. Vodstvo je takoj po štartu prevzela jadrnica Esimit Europa 2. Svojo prednost je do cilja še povečevala in ob 12:16 uri prečkala ciljno črto. Za plovbo so potrebovali 2 uri in 16 min. Tako je ekipa Esimit Europa 2 postala zmagovalka Barcolane že četrtič zapored. Drugo mesto si je prijadrala italijanska jadrnica Aniene, tretje pa Tutta Trieste, ki prav tako prihaja iz Italije.

Na odlično četrto mesto pa je prijadrala slovenska jadrnica Megaenergija iz JK Skipper Maribor. Za krmilom je bil Uroš Žvan, do uspeha pa mu je pomagala posadka v sestavi: Marko Kocmut, Matija Brecelj, Tomaž Grobelnik, Matjaž Meško, Jakica Jesih, Tomaž Lango, Juta Ošlak Kranjc, Sime Kranjc in Tanja Heler. S to 20 let staro in le 13 metrov dolgo jadrnico, ki je znana kot Gaia Cube, so zasedli zavidljivo uvrstitev. Na prvem obratu je bila ekipa celo na drugem mestu, nato pa so morali priznati premoč modernejšim in hitrejšim jadrnicam.

Igor Simčič idejni oče projekta Esimit Europa 2 je po tekmovanju povedal: »Zelo sem ponosen na celotno ekipo. Tudi danes so opravili izjemno delo v tem šibkem vetru. Zelo sem vesel tudi, da je projekt podprl tudi predsednik slovenske vlade Borut Pahor, ki je sprejel celotno posadko v predsedniški palači prejšnji teden. Veseli smo, da podpira naš projekt in podpira naš prispevek k združevanju Evrope.«

»Velik izziv je biti ja štartu s tako velikim številom jadrnic. Včasih so takšni štarti tudi izjemno nevarni. Kombinacija šibkega vetra in velikega števila majhnih jadrnic je pomenila zahteven štart. No na koncu se je vse izteklo dobro. Dobro smo pričeli in v cilj prijadrali prvi. Zelo sem zadovoljen s celotno ekipo in z jadrnico. Trenutno se že veselim novega izziva, jadranja proti Malti, kjer bomo nastopali na regato Rolex Middle Sea Race. Na poti bomo poizkušali postaviti nov rekord med Trstom in Valletto.« je povedal Jochen Schumann, skipper jadrnice Esimit Europa 2.

Ponedeljek 14 Okt 2013

Kriza kosi »čevlje«, vendar ne športnega duha. Tako se je 80-čeveljska Maxi Jena letos skrajšala na 33 čevljev in nastala je Mini Jena, ki pa jo bo, prav tako kot v preteklih letih velikanko Jeno, krmaril Mitja Kosmina. Vlogo Mini Jene je prevzela jadrnica »The One design 33« (TOD 33) jadralca Jureta Orla, ki jo je zasnoval in projektiral slovenski navtični arhitekt Andrej Justin, poznan tudi po številnih drugih uspešnih projektih, od JustinTenov do visokotehnoloških RC44. Prvega TOD-a so splovili, slovenski jadralci pa preizkusili lani jeseni in že na prvih regatah se je odlično izkazal v različnih vetrovnih pogojih.

»Nismo se mogli sprijazniti z idejo, da ne bi nastopili v Trstu. Zavrnil sem kar nekaj zanimivih ponudb, še posebej, ko se je razvedelo, da Maxi Jena ne bo nastopila. Vse ponudbe sem odklonil in sprejel izziv oziroma idejo Jureta Orla o Mini Jeni. Po nekaj krajših delovnih sestankih je projekt Mini Jene zaživel. S posadko, sestavljeno iz ključnih članov Maxi Jene, se bomo kot vselej borili za zmago, tokrat v najštevilčnejšem razredu Barcolane. Če bo vetra malo, bo razpon med Mini Jeno in velikankami nekoliko manjši,« je povedal Mitja Kosmina.

Mini Jena nastopa v četrtem velikostnem razredu Barcolane, kjer je v zadnjih desetih letih prijavljenih daleč največ jadrnic. Mitja bo tako s svojo posadko še enkrat dokazal, da je predvsem športnik, ki se z vso vnemo in resnostjo sooča s slehernim izzivom. Mitja je nosilec najvišje povprečne uvrstitve v zgodovini Barcolane, odkar se je leta 1992 prvič predstavil v Trstu z 12-metersko Gaio Cube, sledili sta Gaia Legend in Maxi Jena. Skupni izkupiček Kosmine in slovenskega jadranja od takrat so štiri zmage, trinajst drugih mest in eno četrto mesto.

»Z Mini Jeno bomo tako letos jadrali v številčno najbolj zastopanem in posledično najbolj tekmovalnem razredu. Na nek način bomo naredili korak nazaj k bolj prvinskemu jadranju – za dobro Barcolane, promocije slovenskega jadranja in za zabavo in v veselje vseh tistih, ki nam zvesto sledijo že vsa ta leta,« ugotavlja Mitja Kosmina in dodaja, da ne bodo razočarali številnih slovenskih in tržaških navijačev.

Obstaja pa tudi druga, še plemenitejša plat zgodbe. Ves sponzorski izkupiček, čeprav skromen, bodo (po pokritju stroškov udeležbe) namenili nekaterim mladim slovenskim perspektivnim jadralcem, ki se še posebej težko soočajo s trenutnim splošnim ekonomskim stanjem, kar se odraža tudi pri težjem zagotavljanju finančnih sredstev za izvedbo njihovih sicer uspešnih športnih programov. Na ta način bo projekt Mini Jene vsaj delno olajšal čim bolj nemoteno nadaljevanje športne poti slovenskim mladincem v jadralnem športu.

Petčlansko posadko Mini Jene bodo poleg Mitje sestavljali še Branko Brčin, Davor Glavina, Mitja Simčič in Aleš Božnik. Jure Orel jih bo spremljal s spremljevalnim čolnom, saj, kot sam pravi, imajo prednost v ekipi člani Maxi Jene.

Posadka Maxi Jene (zdaj Mini Jene) bo torej le nastopila na Barcolani in tako predala sporočilo pravega športnega duha, ki se ne vda, ampak se pozitivno odzove na raznovrstne ovire in pogumno sprejema izzive.

Sobota 12 Okt 2013

Minorchino 54 je novo plovilo iz podjetja Sasga Yachts. Nadomestil je predhodnika, ki so ga proizvajali pod imenom Menorquin 160.

Med samo gradnjo plovila so poseben poudarek namenili samemu trupu plovila, da bi bistveno zmanjšali težo plovila in s tem drastično tudi porabo goriva. Teža novega plovila sedaj znaša le še 25 ton.  Istočasno pa plovilo odlikujejo stabilnost ter odlične plovne karakteristike v vseh vremenskih razmerah. Zahvaljujoč velikim rezervoarjem (2.800 l) ima Minorchino 54 avtonomijo 1600 navtičnih milj. Potovalna hitrost se giblje od 12 do 19 vozlov. Do maksimalne hitrosti 23 vozlov ga poženeta dva motorja s po 440 KM. Plovilo v dolžino meri 16,5 m, široko pa je razkošnih 5 m. Notranjost plovila je zelo prostorna in svetla. Minorchino 54 se ponaša s tremi razkošnimi kabinami, z dvema kopalnicama ter kuhinjo v podpalubju. Pod hard topom se skriva razkošno odmerjen salon s komandnim mestom. Lahko pa izberete tudi različico z letečim mostom (fly bridge). Vse notranje pohištvo tako v kabinah, kot tudi v kuhinji in salonu je narejeno iz masivnega lesa, notranji deli omar pa iz cedrovine. Pod posteljami in sedežno garnituro je veliko odlagalnih prostorov. Plovilo ima 6 ležišč, prištejemo pa lahko še pomožno ležišče v salonu, kjer lahko prav tako prespita dve osebi.  V kolikor želite imeti na plovilu svojega skiperja, je na Minorchinu 54 možno naročiti skiper kabino, ki se nahaja v premcu plovila.

Tehnične karakteristike:

Dolžina čez vse: 16,50m
Dolžina trupa: 15,00 m
Širina: 5,00 m
Teža: 24 tn
Vgrez: 1,3 m
Rezervoar za gorivo: 2.800 l
Rezervoar za vodo: 970 l
Največja moč motorjev: 2 x 440 KM
Največja hitrost: 23 vozlov
Potovalna hitrost: 12 -19 vozlov
Število kabin: 3 + 1
Število ležišč: 6 + 2 + 1
CE Certifikat: A

Fotogalerija: Minorchino 54

Za dodatne informacije vam je na voljo uradni zastopnik: Stal d.o.o.; tel: 01 42 33 540; GSM: 041 725 800; e-mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Sreda 09 Okt 2013

Razvoj in gradnja krova sta izjemno pomembna za varnost plovbe preko oceanov v zahtevnih vremenskih pogojih.

Pri gradnji plovil Volvo Ocean 65 je poudarek na funkcionalnosti krova in varnosti. Vsa plovila nove generacije, bodo imela vgrajene vse sisteme, ki bodo zagotavljali hitro, enostavno in varno plovbo. Video prikazuje, kako poteka vgradnja motorja Volvo D2-75, kaj je novega pri premični hidravlični kobilici in kako potekajo zaključna dela pri izdelavi jader.

(Video je v angleškem jeziku)

Sreda 09 Okt 2013

Po 5000 navtičnih miljah in 27 dneh jadranja je prva prečkala ciljno linijo v Riu de Janeiru jadrnica Jamaica Get it Right, le 19 sekund za njo pa jadrnica PSP Logistics.

Tretja je ciljno črto preplula jadrnica Qingdao, ki pa je zaradi kazenskega pribitka časa 7 ur in 15 minut, zdrsnila na četrto mesto. Tretje mesto je tako zasedla ekipa Henri Lloyd.

Skiper ekipe PSP Logistics, Chris Hollis je bil navdušen nad njihovo zmago: »Zaključek etape je bil enkraten. Z ekipo Jamaica Get All Right smo se igrali mačke in miši skoraj teden dni jadranja. Zadnje dni nismo veliko spali, vendar se je za zmago etape splačalo odpovedati nekaj uram spanca. Naše jadrnice so nove. Nova je tudi ekipa. Nobeden ni bil testiran v teh pogojih. Kot ekipa smo zelo napredovali. Sedaj smo močnejši. Mislim, da smo se srečali z zahtevnimi pogoji in vse se je končalo zelo dobro.«

Skipper ekipe Jamaica get All right, Pata Stirling je bil prav tako navdušen: »Odličen občutek je če prideš prvi v Rio. Bila je dolga in naporna regata. To zame ni bila psihološko najnapornejša regata, bila pa je mentalno najbolj zahtevna do sedaj. Ko smo prišli v področje Doldrums, smo bili na začelju flote. Taktiko za plovbo preko tega področja sem planiral veš čas od pričetka regate. Iz področja smo izpluli na vzhodu in smo na ta način prehiteli vso floto. Prijadrati prvi skozi cilj je vsekakor fantastičen dosežek za celotno posadko.«

Deset jadrnic je prvo etapo zaključilo si so že na zasluženem počitku v Riu. Dve ekipi, Switzerland in Mission Performance pa še jadrata proti cilju. Ekipa Switzerland mora dop cilja prepluti še 50 nmi, medtem ko ekipo Mission Performance loči še 90 nmi (9.10.2013 ob 13.00). Naslednja etapa od Ria de Janeira do Cape Towna se bo pričela v soboto, 12.10.2013.

Sreda 09 Okt 2013

Zadnji dogodek v razredu RC44 se je odvijal v Portugalskem Cascaisu. Zapomnili si ga bomo po najmanjših razlikah med ekipami. Kar pet ekip je jadralo izjemno dobro in so bile do zadnjega trenutka v boju za najvišje mesto.

Zadnji dan so izjemno dobro jadrali domačini Team Cascais -  Aleph Racing. Najhitrejši so bile kar v dveh plovih. Razlike med prvimi petimi ekipami so bile izjemno majhne. Za presenečenje sta poskrbela  Valentin Zavadnikov in Leonid Lebedevov iz ekipe Synergy Russian Sailing Team. Z izjemnim jadranjem v zadnjem plovu sta se s svojo ekipo zavihtela na prvo mesto in prvič v zgodovini tekmovanja RC44 dvignila pokal.

Zadnji dan je pričel v zahodnem vetru, ki se je počasi stopnjeval vse do 20 vozlov. Štiri ekipe Katusha, Team Aqua, Team Cascaia in Peninsula Petrolium so pričele s prvim plovim. Na regatnem polju se je najbolje znašla domača ekipa Team Cascais in si zasluženo priborila prvo mesto. Z zmago so se povzpeli na trenutno prvo mesto v skupni razvrstitvi s 48 točkami. Ekipi  Synergy in Peninsula Petroleum sta imeli 50 točk, sledila pa jim je Katusha z le eno točko zaostanka.

Pred pričetkom zadnjega plova je ekipa Cascais zahtevala dodaten čas pred pričetkom plova, zaradi tehničnih težav. Niso bili prepričani, da jim bo uspelo pripraviti pravočasno za zadnjo regato. K sreči jim je uspelo na start zadnjega plova priti pravočasno. Na prvi oznaki je bila v vodstvu ekipa Synergy, takoj za petami pa so jim jadrali na jadrnici Katusha. Po obratu, je ekipa Synergy začela povečevati svojo prednost. Kljub temu, da je ekipa Katusha poizkušala naredite vse, je bila tokrat ruska ekipa premočna. Če bi osvojili drugo mesto v tem plovu, bi to zadostovalo za zmago v Cascaisu. Žal pa so na naslednji oznaki naredili napako, dobili kazenske točke in opraviti so morali obrat za 360 stopinj.

Ruska ekipa Synergy ni v plovu naredila nobene napake. Prepričljivo so zmagali, ker je zadostovalo za zmago regate. Peto mesto domače ekipe je zadostovalo za končno drugo mesto. Tretje mesto je zasedla ekipa Katusha, četrto pa Peninsula Petrolium.

Slovenska ekipa Ceeref na tokratnem dogodku ni nastopila, jadrnica Nika, na kateri pa jadrajo večinoma slovenski jadralci pa je na tokratnem dogodku zasedla deveto mesto.

Zadnji dogodek v seriji RC44 v letošnji sezoni bo med 20. in 24. novembrom potekal v Puerttu Caleru v Lanzarotu.

Mesto Ekipa/Plov 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SKUPAJ
1 Synergy Russian Sailing Team (RUS 13) 8 5 2 1 11 2 4 8 1 5 3 1 51
2 Aleph Racing (FRA17) 10 1 7 7 8 4 1 5 3 1 1 5 53
3 Katusha (RUS 007) 1 7 5 3 6 1 2 2 6 7 11 3 54
4 Peninsula Petroleum Sailing Team (GBR 1) 4 2 3 4 1 8 3 4 10 3 8 7 57
5 Team Aqua (GBR 2041) 2 3 1 5 7 11 8 1 2 9 10 8 67
6 Ironbound (USA 1) 11 10 4 10 2 3 7 6 9 4 2 2 70
7 Artemis Racing (SWE44) 6 8 10 2 3 6 5 7 4 10 7 10 78
8 Team Italia (ITA 7) 3 12 12 6 12 10 9 3 7 6 9 4 93
9 GAZPROM 2 (RUS7) 12 11 11 8 5 5 6 11 8 2 5 12 96
10 Team Nika (RUS 10) 9 6 6 9 4 12 11 10 13 (DNF) 12 6 6 104
11 Aegir Racing (GBR22) 5 4 9 11 10 9 12 9 5 8 12 11 107
12 Bronenosec Sailing Team (RUS 18) 7 9 8 12 9 7 10 12 11 11 4 9 109
Sreda 09 Okt 2013

Med otokoma Kreto in Ciprom je potonila motorna jahta na kateri je bilo osem članov posadke.

Grški center za iskanje in reševanje na vodi, JRCC Piraeus, je včeraj ob 16.00 uri sporočili hrvaškemu centru MRCC Reka, da so prejeli nujen klic z motorne jahte York Hollywood, ki pluje pod hrvaško zastavo. V času nesreče se je motorna jahta nahajala med otokoma Kreto in Ciprom. V jahto je začela vdirati voda. Grki so o nesreči obvestili vse ladje v bližini. Na poziv je odgovorila trgovska ladja Duke I, ki pluje pod Panamsko zastavo. Nemudoma so spremenili smer plovbe proti jahti. Vseh osem članov posadke so vkrcali na ladjo, medtem, ko se je jahta potopila. Črpalke za vodo žal niso bile dovolj učinkovite. Ladja je odplula proti luki Port Said v Egiptu, kamor so prispeli danes okrog 10.00 ure. Vsi člani posadke so nesrečo preživeli brez poškodb. V posadki je bilo pet hrvaških državljanov, ena Slovenka, en Srb in en Irec.
Kaj je povzročilo vdor vode v jahto zaenkrat še ni znano.

 

Torek 08 Okt 2013