Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanjPlovilo kitajske ekipe Dongfeng Volvo Ocean 65, je včeraj prvič zaplulo. V popoldanskem času so plovilo splovili in kitajska ekipa, ki se prvič udeležuje regate Volvo Ocean Race v naslednjem letu, bo lahko pričela s prvimi testiranji.
Plovilo je bilo sestavljeno v ladjedelnici Green Marine. Prepeljali so ga v Southampton, in ga z dvigalom spustili v vodo. Le 12.500 kg težko plovilo je prvič zaplulo. Kitajska ekipa Dongfeng se bo nekaj naslednjih tednov opravljala testne plove in preverjala vso opremo na plovilu.
Direktor podjetja OC Sports in ekipe Dongfeng, Charles Darbyshire, je po uspešni splovitvi povedal: »Za nas je to povsem novo področje. Mi smo navajeni, da si plovilo zgradimo sami. To pa je bilo za nas bolj kot kupovanje avtomobila. Kupili smo ga in ga nekaj tednov kasneje prevzeli.«
Ekipa Dongfeng še ni v celoti znana. Pričeli so z izborom primernih jadralcev. Izbirali bodo tako med najboljšimi kitajskimi, kakor tudi med ostalimi svetovnimi jadralci. V naslednjih dneh bodo opravili strukturne teste plovila in začeli pripravljati plovilo za plovbo okoli sveta. Prvi jadralski testi se bodo pričeli že v četrtek.
V kolikor ste spremljali eNavtiko v letošnjem letu, potem ste lahko v videoposnetkih, ki smo jih objavili spremljali nastajanje prav plovila ekipe Dongfeng.
Vir: http://www.volvooceanrace.com
Hrvaški časopis Vijestnik vsako leto podeljuje posebno nagrado Plavi trak, za tiste, ki so požrtvovalno reševali življenja na morju. Letošnja nagrad je že 49. po vrsti in ekipa časopisa ni imela lahkega dela pri izboru najbolj požrtvovalnega reševalca v letu 2013.
Letos so si nagrado Plavi trak prislužili Mirko Bušljeta, Stanko Kovačevič in posadka tankerja Kornati.
Nagrada za posameznike je pripadla Mirku Bušljeti iz Starigrada Paklenice. Nagrado za skupinsko pomoč pa je letos pripadlo posadki tankerja Kornati iz Tankerske plovbe Zadar, ki ji poveljuje Gordan Baždarić. Posebno priznanje pa si je prislužil Stanko Kovačevič iz Sea Helpa.
Vodja Sea Helpove baze iz Malega Lošinja, Stanko Kovačević, je bil letos nominiran že tretjič. Njegovo nominacijo je podprl Hrvaški Nacionalni center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju (MRCC Reka). Letošnjo nominacijo si je prislužil, ko je 14. avgusta reševal šestčlansko posadko lesenega plovila, ki se je razbilo na obali otoka Cresa zaradi močne burje. Pet članov posadke je imelo srečo, le ena oseba pa je dobila težje poškodbe. Pri reševanju le te je pokazal neverjetno požrtvovalnost. Poškodovanko je bilo potrebno iz razbitega plovila prenesti na kopno. Reševanje je opravil izjemno strokovno. Ne smemo pozabiti tudi drugih dosedanjih podvigov nominiranca. V lanskem letu je nesebično pomagal reševati osmerico poljskih državljanov, ki so ostali nemočni v orkanski burji na dobesedno zdesetkani jadrnici. Pri obeh reševalnih akcijah mu je pomagal tudi Kristjan Nikolič star 24 let, kot pomočnik na reševalnem plovilu. Tudi on je pri reševanjih pokazal izjemne sposobnosti, pogum in požrtvovalnost.
V kategoriji posameznikov je priznanje Plavi trak letos pripadlo Mirku Bušljeti iz Starigrada Paklenice. V reševalni akciji je uspešno rešil pet avstrijskih državljanov, ki v orkanski burji v Velebitskem kanalu ostali nemočni na svojem plovilu. Nesreča se je pripetila 20 avgusta letos. V skupinski kategoriji je letošnje priznanje pripadlo posadki tankerja Kornati. 27. julija so reševali 20 emigrantov s potapljajoče se ladje v libijskih teritorialnih vodah.
Letošnje nagrade bodo podeljene 9. decembra v Reki.
Vir: http://www.sea-help.eu/
Ekipa Velika Britanija je prva prečkala ciljno črto v mestu Albany v zahodni Avstraliji. S tem je osvojila že drugo etapno zmago na letošnji Clipper Round the World Regati.
Drugo mesto si je prijadrala ekipa Henri Lloyd. Celotna etapa dolga 5000 navtičnih milj je bila izjemno napeta, razlike med ekipami so bile majhne, plovbo pa so začinili številni vremenski preobrati. Ekipa Velika Britanija je prijadrala skozi cilj ob 13:32:48 uri po lokalnem času. Le 27 minut za njimi so z južnim Indijskim oceanom opravili tudi v ekipi Henri Lloyd. V marino so pripluli ob 13:59 po lokalnem času. Številna množica je obe ekipi toplo sprejela na valobranu pred marino.
Skipper ekipa Velika Britanija, Simon Talbot, je bil izjemno vesel uspeha njegove ekipe. Poleg etapne zmage so si priborili tudi posebno nagrado Kinjarling pokal, ki ga najhitrejši ekipi podeljuje mesto Albany. V cilju je povedal: »Plovba proti cilju je bila zelo čustvena. Ko smo prečkali ciljno črto, sem imel solzne oči. Smo izjemno veseli, da smo bili prvi na tako zahtevni etapi. Iskreno povedano nismo pričakovali, da bomo zmagali. Imeli smo svoje sanje. Najbolj nas je presenetil ogromen val, v katerega smo trčili. Ekipa je tisti trenutek izgubila moralo. Vendar smo se hitro pobrali in zopet pospešili. Ekipa je zmagovalna in resnično ve, kaj je potrebno narediti. Zadnjih 48 ur plovbe smo imeli pred ekip Henri Lloyd le 3 nmi prednosti. Kljub velikemu valu in dvojnemu manevru, ki smo ga morali izvesti, smo uspeli ostati v vodstvu vse do cilja.«
Vse ekipe pa niso delile enake sreče z vodilnimi. Na Južnem oceanu so divjali močni vetrovi, ki so pihali s hitrostmi okrog 90 vozlov. Dve ekipi sta bili prisiljeni spremeniti smer plovbe, ker so potrebovali nujno medicinsko pomoč. Plovba je bila za vse posadke izjemno naporna. Skoraj vsak drugi dan je vanje udarilo območje nizkega pritiska, ki je prineslo nestanovitno vreme, visoke valove in močne vetrove. Četrta etapa regate je bila sigurno najnapornejša do sedaj.
Trenutno so vse ekipe razen Garmina že prijadrale v cilj. Ekipa Garmina, ki se je morala zaradi napak na jamboru vrniti v Cape Town, pluje proti cilju v Albanyu, do koder jih loči še 160 nmi. Trenutno plujejo v vetrovih, ki pihajo s hitrostmi okrog 20 vozlov in dosegajo hitrost plovbe med 9 in 10 vozli. V cilju jih pričakujejo jutri.
Peta etapa regate se bo pričela v torek, 3.12.2013. Iz zahodno avstralskega Albanya bodo po južni strani Avstralije pluli do Sydneya na vzhodni obali. Po predvidevanjih bodo za plovbo potrebovali 9 dni.
Po več letih skrbnega načrtovanja so v letošnjem letu v podjetju Contest Yachts predstavili novo jadrnico Contest 42CS. V ladjedelnici trdijo, da gre za edinstveno plovilo, ki bo postavilo nove standardne v tem velikostnem razredu. Jadrnica Contest 42 CS si je zato prislužila tudi letošnjo nominacijo za plovilo leta 2014 v kategoriji Luksuzne potovalne jadrnice. Plovilo bo razstavljeno tudi na sejmu v Dusseldorfu, kjer bodo tudi razglasili zmagovalko za leto 2014.
Pa si poglejmo zakaj si je jadrnica zaslužila nominacijo.
Contest se je odločil za gradnjo novega modela v razredu 40 čeveljskih jadrnic zaradi vse večjega povpraševanja po plovilih te velikosti. Ker si takšno jadrnico želijo jadralci z različnimi potrebami, so se odločili, da ponudijo izvedbo za družinsko križarjenje, izvedbo za tiste, ki radi jadrajo hitro in se udeležujejo regat ter izvedbo za tiste, ki križarijo z majhno ekipo. Jadrnico je možno prilagoditi tako, da jo z lahkoto upravljata samo dve osebi. Na krmi ima nameščeni dve krmili. Če jadramo z manjšo ekipo in želimo da so navigacijski inštrumenti vedno pred nami, se lahko odločimo za različico z navigacijskim stebričkom na katerega lahko namestimo vse potrebne inštrumente. Če radi jadramo na regatah, potrebujemo veliko prostora za gibanje na krmi in hitre manevre, potem se bomo verjetno odločili za različico brez stebrička.
V notranjosti lahko izbiramo med številnimi različicami. V krmnem delu se lahko odločimo za dve dvoposteljni kabini, za eno dvoposteljno in eno enoposteljno kabino ali pa za zgolj eno kabino in enim velikim skladiščnim prostorom. V centralnem delu lahko izbiramo kar med petimi različicami. Številne jadrnice v zadnjih letih izgubljajo navigacijsko mizico in tako je tudi pri novi Contest 42CS. Za tiste, ki jo še vedno potrebujejo, se lahko odločijo za različico z navigacijsko mizico in nekoliko manjšo sedežno garnituro. Tisti, ki pa je ne potrebujejo več pa se bodo verjetno odločili za večjo, bolj prostorno sedežno garnituro ali pa nekoliko večjo kopalnico. Če na jadrnici preživite veliko časa in si radi skuhate kosilo in večerjo, se lahko odločite za nakup modela z večjo kuhinjo in kopalnico, ki sta na levi strani plovila, medtem, ko večja sedežna garnitura zaseda celoten desni del salona. Sprednja, lastniška kabina ponuja tri različne razporeditve. Vse različice so opremljene z lastni kopalnico, ki pa je različno velika. V dveh različicah imamo na voljo centralno ležišče nameščeno v prednji del kabine, ena pa ponuja posteljo na levem delu kabine s kopalnico nameščeno v desni prednji kot. Na ta način v lastniški kabini pridobimo veliko garderobno omaro, kjer bomo lahko hranili garderobo za daljša križarjenja.
Različne možnosti imamo tudi pri izboru krme plovila. Lahko se odločimo za veliko kopalno ploščad ali pa za bolj zaprto in varno krmo z nameščeno lestvijo za dostop v vodo. Proizvajalci trdijo da je jadrnica primerna tako za družine z majhnimi otroki kakor tudi za izkušene jadralce. Pravijo, da bo to verjetno vaše zadnje plovilo.
Novi Contest 42CS v dolžino meri 12,85 m, v širino pa 4,15 m. Teža jadrnice znaša 11.000 kg. Standardna izvedba ima ugrez 2,2 m, lahko pa se odločimo za izvedbo za plovbo po plitvejših vodah, ki ima ugrez samo 1,8 m. Rezervoar za gorivo ima prostornino 250 l, za vodo pa 480 l.
Tehnični podatki:
Dolžina čet vse: 12.85 m (42.15 ft) Širina: 4.15 m Teža: 11,000 kg Ugrez: 2.20 m (standard) Ugrez: 1.80 m (izvedba za plitve vode) Rezervoar za gorivo: 250 l Rezervoar za vodo: 480 ltr Motor: Yanmar 40 kW (54 KM)Fotogalerija: Contest 42 CS
V eni najstarejših Ameriških ladjedelnic Rinker, so predstavili novost v svojem prodajnem programu Rinker Captiva 236 CC.
Nova Captiva je nadaljevanje izjemno uspešnega modela 236 BR (bowrider), ki ima odprt premec s sedišči. Tokratna Captiva 236 CC ima zaprt premec pod katerim se nahaja kabina. Gliser je namenjen hitrim dnevnim križarjenjem, verzija s kabino pa omogoča, da lahko v lepem zalivu tudi prenočimo in se nam ni potrebno vračati domov. V dolžino meri 7,16 m, v širino pa 2,59 m. Od svojega predhodnika je podedoval vse dobre lastnosti udobnega in dovršenega gliserja. Za krmarja in sopotnika sta na voljo dva udobna sedeža, za ostalo posadko pa je na krmi na voljo premično sedišče. Na sidru se z dvigom stranic, spremeni v udobno in prostorno ležišče, ki omogoča poležavanje na soncu. Za enostavnejši prehod med kopalno ploščadjo in krmo služi dvižna stranica. Hladilnik je nameščen pod klopjo na krmi in je enostavno dostopen. V kabini je nameščena prostorna postelja, ki omogoča prenočevanje dvema odraslima osebama. Na voljo je tudi prenosen kemični WC.
Prehod na premec je omogočen preko 3 stopnic na levi strani plovila in preklopnega vetrobranskega stekla. Na premcu je dovolj prostora za poležavanje in sončenje dveh ali treh oseb.
Plovilo je že v osnovi opremljeno z avdio sistemom Sony. V osnovni opremi je bimini v barvi plovila, medtem, ko je celotna cerada na voljo kot opcija. Priročno mizo lahko namestimo v kokpitu plovila. Za odlaganje kozarcev so na voljo pa so številne odlagalne površine. Za ostalo opremo so na voljo številni predali tako v tleh plovila, kakor na krmi in bokih.
Nova Rinker Captiva 236 CC prihaja v številnih barvah. Na voljo je kar sedem različnih barv trupa, dve barvi notranjosti in dve barvi talnih preprog. Plovilo ima motor z močjo 350 KM in pri teži 4700 kg omogoča izjemno hitro križarjenje. Izglisira izjemno hitro in dosega nadpovprečne hitrosti. Namenjen je plovbi največ 8 oseb.
V Sloveniji blagovno znamko Rinker zastopa podjetje As Boats d.o.o., http://www.as-boats.si/ Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, Slovenija; Tel: +386 2 608 41 41, E: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Danes se je na Lanzarotu na Kanarskih otokih končala zadnja iz serije petih letošnjih regat razreda RC44. Zadnja regata tradicionalno šteje tudi kot svetovno prvenstvo razreda. Po lanskem bronu v Rovinju je letos ekipa slovenske jadrnice Team Ceeref Igorja Laha prijadrala še zmago in naslov svetovnega prvaka.
16 visokotehnoloških jadrnic se je tudi letos v okviru serije regat razreda RC44 merilo v regatah jadralskega dvobojevanja, kjer lahko za krmilom stoji lastnik ali profesionalni jadralec, ter regatah flotnega jadranja, kjer mora jadrnico krmariti lastnik. Med njimi sta nastopili tudi slovenska jadrnica Team Ceeref Igorja Laha ter ruska Team Nika lastnika Vladimirja Prosikhina, na kateri jadra pretežno slovenska posadka.
Po današnji zmagi je naslov svetovnega prvaka razreda pripadel slovenskemu Team Ceeref (55 točk) Igorja Laha, svetovni podprvak je postala ekipa britanskega Peninsula Petroleuma (58 točk), bron je pripadel še eni britanski ekipi, Team Aqua (60 točk).
Igor Lah: »Celo sezono smo tempirali na ta dogodek, saj smo želeli dobiti svetovno prvenstvo. Vse se je lepo izšlo, ekipa je odlično delovala, vsi smo bili usklajeni. Zadnja današnja regata je bila zelo napeta, a nam je vseeno uspelo ubraniti prvo mesto, ki nam je kazalo pred zadnjim plovom. V zadnji regati smo zadnjo stranico z vetrom odjadrali fantastično, ključna pa je bila zadnja stranica v veter, ko smo se uspeli ubraniti Aqui, ki nas je hotela prehiteti iz zelo močne pozicije. Ta manever je bil ključen za zmago.«
S tokratno regato se je zaključila tudi celotna letošnja sezona RC44, zato so na Kanarskih otokih razglasili tudi skupne zmagovalce. Že tretjič je zmago slavil britanski Team Aqua (7 točk), na drugo mesto se je v letni razvrstitvi uvrstil ruski Synergy Russian Sailing Team (12 točk) ter na tretje ruska Katusha (16 točk). Slovenski Ceeref je bil šesti (brez dveh odjadranih regat) in Nika deveta.
V skupni razvrstitvi jadralskega dvobojevanja je bila Nika sedma in Ceeref deveti (brez dveh odjadranih regat). Zmagal je britanski Team Aqua.
Nova generacija Icom navtičnih VHF modelov je bila predstavljena na London Boat show-u letos.
Tako IC-M91 D GPS Marine VHF/DSC ročna postaja kot tudi IC-M423 kompaktna VHF/DSC radijska postaja imata skupni novi uporabniški vmesnik in tehnologijo zakrivanja šumov, katere do sedaj še nismo poznali. Oba modela sta postala referenčna za prihodnje generacije Marine VHF radijskih postaj.
ICOM IC-M91D je prva ročna VHF radijska postaja z integriranim DSC/GPS sprejemnikom, ki omogoča pošiljanje in sprejemanje DSC klicev. GPS sprejemnik pa nudi še dodatne prednosti. S funkcijo sledenja smeri (waypoint/compass) omogoča skipperju krmariti proti cilju v izbrani poti. MOB (človek v morju) funkcija shrani čas in položaj ob aktivaciji le te za primer nesreče. Te funkcije (v odvisnosti od velikosti plovila) omogočajo uporabo IC-M91D kot primarno komunikacijsko-navigacijsko orodje.
Vremenske razmere na morju so velikokrat zaskrbljujoče. V slabih vremenskih pogojih je lahko poslušanje preko radijske zveze oteženo. IC-M91D rešuje to težavo na dva načina:
- z vgrajenim 700mW internim zvočnikom, ki omogoča izjemno čist zvok pri sprejemu,
- tehnologija zakrivanja šumov reducira šume iz ozadja do 90%, kar zagotavlja brezhiben pogovor.
Kot njegovi predhodniki je IC-M91D plavajoča radijska postaja (float'n flash). To pomeni, da se v primeru padca v vodo avtomatsko obrne na hrbtno stran in vklopi LED osvetlitev tipkovnice in DSC tipke, kar omogoča lažjo lociranje postaje v slabi vidljivosti. IC-M91D je opremljen z novo generacijo MMI (Man Machine Interface) vmesnika, ki je uporabniku prijazen, upravljanje pa še bolj enostavno. To je eden izmed elementov s katerim bodo opremljene vse prihodnje Icom radijske postaje. Ergonomska postavitev tipk in velikost le teh omogoča upravljanje s postajo tudi z rokavicami. DOT Matrix zaslon visoke ločljivosti prikazuje podatke z neverjetno ostrino.
Prav tako kot ostali marine modeli Icom radijski postaj je tudi IC-M91D opremljen z standardnimi funkcijami kot je Dual/Tri Watch. Aquaquake funkcija z vibriranje internega zvočnika in glasnim piskom odstrani vso vodo iz ohišja. Kot tudi vse ostale Icom radijske postaje je tudi to mogoče programirati za delovanje v ATIS sistemu.
Čeprav je radijska postaja nabita s funkcijami, ergonomska oblika ohišja omogoča, da se odlično prilega v vsako dlan. Radijska postaja je vodoodporna po standardu IPX-7 in dosega vojaške standarde za vzdržljivost. Tehnične značilnosti si oglejte na tej povezavi. IC-M91D je radijska postaja, ki vas ne bo razočarala. V prodaji bo v začetku meseca julija. Cena: 424,56 EUR z DDV ( 348,00 EUR brez DDV).
Za več informacij se lahko obrnete na prodajalca: STAL ELEKTRONIK d.o.o., http://www.stal.si/, 01 42 33 540 in 051 609 111
V mesecu oktobru je podjetje BP Navtika d.o.o. iz Ljubljane pridobilo zastopstvo za prestižna plovila znamke Princess Yachts, ki prihajajo iz ladjedelnice Plymouth iz Velike Britanije. Slovenski zastopnik bo predstavljal plovila ladjedelnice v sodelovanju z podjetjem Jadran Nautika iz Zagreba.
Vsako plovilo Princess je popolno ravnotežje sloga in vsebine, ki združuje tradicijo, inovativnost, ustvarjalnost in vrhunsko oblikovanje. Ime Princess je postalo sinonim za vse, kar je najboljše v luksuznih razvoju motornih plovil in kot del Moët Hennessy in Louis Vuitton ( LVMH ) družine, je postala blagovna znamka, ki je razpoznavna po vsem svetu.
Princess Yachts ladjedelnica proizvaja tri razrede prestižnih plovil, od 12,98m do 40,16m velikosti: Superyachts razreda M; Princess M40 (40,16m), Princess M35 in Princess M32
Flybridge razred: Princess 98 (30,12m), 88, 82, 72, 64, 60, 56, in na koncu dva nova modela z oznako 52 in 43.
Ladjedelnica proizvaja tudi zelo priljubljene, šoprtne modela jaht, ki jih označuje sedaj že vsem prepoznavna črka V.Športni modeli so V85-S, V78, V72, V62-S, V57, V52, V48, V48 Open, V42 in kot najmanjši model razreda V - V39, ki meri v dolžino 12,98m.
Najnovejši modeli, ki so bili prestavljeni v letu 2013 so Princess 52 fly, 43 fly in Princess V48 Open, ki vam jih bomo podrobneje predstavili v naslednjih novicah.
Za več dodatnih informacij o plovilih Princess Yacht se lahko obrnite na zastopnika plovil BP Navtika d.o.o., 051 44 22 22 ali Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; www.bp-nautic.com
V Omanu se je danes zaključilo še zadnje letošnje svetovno prvenstvo katerega od olimpijskih razredov, razreda laser. V konkurenci 126 jadralcev sta zajadrala tudi naša Žan Luka Zelko (BD Sidro) in Nik Pletikos (JK Burja). Že svoj deveti naslov svetovnega prvaka je osvojil Brazilec Robert Scheidt.
Med 50 najboljšimi laseristi na svetu jih je bilo na startni liniji v Omanu kar 46, med njimi tudi legenda, brazilski jadralec Robert Scheidt. Scheidt je v laserju osvojil kar osem naslovov svetovnega prvaka in tri olimpijske kolajne, potem pa presedlal v razred zvezda. Ker je zvezda sedaj umaknjena s seznama olimpijskih razredov, se je pri 40. letih vrnil v močno konkurenco veliko mlajših laseristov in z današnjo zmago še enkrat dokazal, da upravičeno velja za enega najboljših jadralcev vseh časov.
V zelo različnih vetrovnih pogojih so jadralci v Omanu odjadrali 12 plovov (11 plovov srebrna skupina). Naslov svetovnega prvaka si je prijadral 40-letni Brazilec Robert Scheidt (29 točk), svetovni podprvak je postal Ciprčan Pavlos Kontides (42 točk), bron je osvojil Nemec Philipp Buhl (68 točk).
V konkurenci 128 jadralcev sta zajadrala tudi dva slovenska jadralca, Žan Luka Zelko, trenutno 93. na ISAF lestvici, ter Nik Pletikos, trenutno na 118. mestu. Po koncu kvalifikacijskih plovov sta zajadrala v srebrni skupini in zaključujeta takole: Žan Luka Zelko na 88. mestu (292 točk) in Nik Pletikos na 95. mestu (307 točk).
Danes se je v Španskem Puerto Calero v Lanzarotu pričelo zadnje dejanje v letošnji seriji RC44. 15 ekip se bo v petih dneh vse do 24.11. potegovalo za naslov letošnjega prvaka. Kot na vsakem dogodku, bodo potekala tekmovanja v flotnem jadranju in dvobojevanju.
Trenutno ima ekipa Aqua dve točki prednosti pred ekipo Katusha v dvobojevanju. Ekipa Synergy Russian Sailing Team, ki brani lanskoletni naslov, pa za drugo uvrščeno ekipo zaostaja eno točko. V flotnem jadranju letos najbolje kaže prav tako ekipi Aqua. S tremi točkami prednosti vodijo pred ekipo Katushan pred tretje uvrščeno ekipo Synergy Russian Sailing Team pa imajo štiri točke prednosti. Danes potekajo treningi. Tekmovanje pa se prične jutri. Danes piha 14-18 vozlov severovzhodnega vetra. Do sedaj so izvedli tri treninge in najbolje se je izkazala ekipa Nika, na kateri jadra večinska slovenska posadka.