Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanjV soboto, 11.1.2014, se je na slovenskem morju v organizaciji ŠD Wada odvila prva letošnja regata.
Vremenska napoved za organizatorja prve regate ni bila obetavna. Napovedan je bil le šibak veter. Kljub temu se je prve regate v letošnjem letu udeležilo kar 44 jadrnic. Ker se je vremenska napoved uresničila je bil organizator prisiljen štart regate večkrat prestaviti. Po odločitvi organizacijskega odbora, so regato skrajšali in izvedli zgolj en tehničen plov, ki pa je bil skrajšanj zaradi pomanjkanja vetra.
Ciljno črto je prva prečkala jadrnica Lucifer z Gorazdom Frasom za krmilom. V predvidenem času regate, je do cilja uspelo prijadrati še 13 jadrnicam. Ostale posadke bodo morale počakati na več vetra na eni izmed naslednjih regat.
Kljub pomanjkanju vetra so bili udeleženci regate zadovoljni z izvedbo in organizacijo že 17. tradicionalne regate, ki jo organizira jadralni klub Wada iz Ajdovščine. Sami so v poročilu zapisali: » Za nami je še eno, letos že 17. novoletno srečanje ljubiteljev morja in jadranja. Skupaj z nami je v jadralno sezono kljub neugodni vremenski napovedi na meglen in brezvetrn dan zajadralo 44 posadk. Ob uri štarta je zastavo WADA zamenjal kodeks. Veter nam je omogočil izvedbo močno skrajšane proge “baštona” šele ob 14:10, pa še to regatno polje je uspelo prepluti le vsega 14 jadrnicam.
Prva je z regatnim poljem opravila jadrnica Lucifer, sledile so ji jadrnice Glenfield, Yoga, Angoa, ULFPP Solaria, Bullit, Flying Junior SLO 17, Mesto Novo Mesto, Jagoda, J 24 – Žlompe, Demira in Cheeky Cheery, jardnicama Corna in Jamaness pa je v predpisanem času uspelo obrniti le privetrno bojo, vendar se je regatni odbor odločil, da jima vseeno prizna uvrstitev. Jadranje je po regati zamenjalo druženje na pomolu mandrača Valdoltra ob joti, odličnemu vinu, pivu in pršutu.«
Vir: JZS; foto FB Primož Mahne
Nano je nov model iz tovarne Delphia. Gre za moderno izvedbo klasične izpodrivne barke, ki je izjemno priljubljena na Jadranu, kakor v domovini Nizozemski, od koder izhaja ta tradicionalna oblika plovil.
Delphia Nano je odlična izbira za udobna križarjenja po Jadranu in ribolovske podvige. Že sam izgled plovila pove, da je bila zgrajena zato, da jo opazimo. Tisti, ki pa je niste opazili zaradi izgleda, jo boste opazili zaradi njenih lastnosti. Nano je 8,05 m dolga izpodrivna barka. Dolžina trupa meri 7,20 m. S svojo izjemno razporeditvijo pa nudi veliko več, kot smo navajeni pri plovilih te velikosti. Da je prostora dovolj za 5 odraslih oseb, za kolikor je registrirana, se lahko zahvalimo širini. Nano namreč v širino meri kar 3 m. V notranjosti so na voljo 4 ležišča. Dve ležišči se nahajata v krmnem delu kabine, pod komandnim mostičkom, dve pa sta v premcu plovila. Posteljo v premcu lahko enostavno spremenimo tudi v del jedilnega kota. Nano ima na levem in desnem boku kabine dve sedežni klopi, med njima pa zložljivo oziroma preklopno mizo, podobno tistim, ki jih poznamo v jadrnicah. Tako je v kabini dovolj prostora za udobno obedovanje celotne posadke in še kakšnega gosta. V kabini je tudi kuhinjski kotiček s pomivalnim koritom in štedilnikom, pod njim pa je prostor za majhen hladilnik. Na desni strani kabine je majhna kopalnica, v katero lahko namestimo kemični ali pa ročen oziroma električen WC. S pomočjo izvlečne ročke za tuširanje se lahko v kabini tudi stuširamo. Ker je prostora premalo, del za tuširanje ni ločen. V stenah kabine so številne omarice za shranjevanje.
Zunanjost plovila je oblikovana tako, da nudi udobje različnim vrstam navtikov. Na desnem krmnem delu se nahaja komandni mostiček. Krmarju je namenjen udoben stol, ki je dvignjen dovolj visoko, da je zagotovljena dobra vidnost v smeri plovbe. Prostor za posadko je na skrajnem delu zaprte krme. Pod sedeži je prostor za motor. Motor ni vgrajen. Na plovilo namestimo izvenkrmni motor moči največ 10 KM. Kljub temu, da je na plovilu le izvenkrmni motor, je plovilo izjemno enostavno upravljati. Za večjo stabilnost ima plovilo v dnu vgrajen smerni stabilizator, ki zagotavlja enostavne in kontrolirane manevre. Zaradi izvenkrmnega motorja ima Nano vgrez le 60 cm.
Prehod s krme na premec je preko bočnih prehodov, ki so dovolj široki. Na premcu je dovolj prostora za udobno poležavanje na soncu. Na skrajnem prednjem delu premca je sidrni vitel. Boki premca so zaščiteni z ograjo.
Za tiste, ki se radi kopajo, je na krmi prostorna kopalna ploščad. Do nje dostopamo preko stopnice. Na ploščad je nameščena tudi zložljiva lestev za dostop v vodo in iz nje.
Delphia Nano ima vgrajen 40 litrski rezervoar za gorivo in 70 litrski rezervoar za vodo. Ker je teža plovila le 1600 kg, bo poraba goriva majhna in bo rezervoar za gorivo zadostoval za plovbo tudi na nekoliko daljše razdalje.
Še nekaj izjemnih prednosti plovila:
- vgrajene ima številne varnostne rešitve - izjemna kvaliteta izdelave - izjemno ugodna cena. Primerno za nakup za vsakega navtika - izvenkrmni motor zagotavlja nizek ugrez in plovbo po nizkih vodah - možen prevoz po cesti - enostavno pokrivanje in zapiranje kremnega dela plovila - možna vgradnja tople vode, tuša, TV in nastavkov za ribiške palice - stojna višina v kabini - enostavna navigacija v ozkih plovnih poteh in pristaniščih- nizki stroški vzdrževanjaFotogalerija: Delphia Nano
Zastopnik za plovila Delphia: As Boats d.o.o., www.as-boats.si, Tel: +386 2 608 41 44
Vasilij Žbogar je v ponedeljek uspešno zagovarjal diplomsko nalogo in kot prvi letošnji diplomant zaključil študij na koprski Fakulteti za management ter postal diplomirani ekonomist. Na zagovoru ga je spremljala družina, ki se je z njim veselila še enega od njegovih številnih uspehov.
"Hvala vsem za čestitke, malo dlje je trajalo, vendar mi je uspelo. Zahvalil bi se Fakulteti za management Koper in profesorjem za pridobljeno znanje v času študija, mentorju Boštjanu Antončiču za usmerjanje pri pripravi diplomske naloge in vsem, ki so mi pomagali med študijem." se je zahvalil za podporo v času študija in dodal: "Moj študij se še ni končal, bo pa malo počival, ker me naslednja tri leta čaka trdo delo na moji poti do olimpijskih iger v Riu 2016.", je povedal Vasilij Žbogar.
Čez nekaj dni se z družino seli v Velencijo, kjer bo nadaljeval s pripravami za evropski del sezone, ki se začenja marca.
Vir: http://www.vasilijzbogar.si; Foto: Fakulteta za management, Koper
Včeraj ob 10:27 uri po lokalnem času je ciljno črto v avstralskem Brisbainu prva prečkala ekipa Switzerland. To je bila prva zmaga za to ekipo na regati Clipper.
Vicky Ellis je edina skiperka na letošnji regati Clipper Round the World Race. Na vseh dosedanjih regatah Clipper pa je šele tretja ženska skipperka. Po prihodu v cilj in osvojeni prvi zmagi je z navdušenjem povedala: »Skoraj smo zgrešili vrata za pridobitev dodatnih točk na oceanskem šprintu. To nam je dalo dodatno voljo in inspiracijo, ki smo jo močno potrebovali. Nismo se zavedali, kaj to pomeni, dokler nismo zagledali ekipe Derry~Londonderry~Doire, ki so se naenkrat pojavili le 5 nmi za nami. Borili smo se do konca in ne morem opisati, kako dober občutek je zmagati. Dosegli smo fantastičen vendar nepričakovan rezultat. Imam enkratno ekipo in vsi so se dali vse od sebe. Ko smo izpluli iz Hobarta na Tasmaniji so pihali le šibki vetrovi. Na plovbi so nas spremljali močni tokovi, na koncu pa sta se nam nevarno približali ekipi Derry~Londonderry~Doire in OneDLL. Nisem veliko spala. Ves čas sem opazovala drugi dve jadrnici, ki sta pluli nevarno blizu.«
Dodatna stimulacija za celotno ekipo je tudi posebna nagrada trofeja Jane Tate, ki jo je prejela skipperka Vickey Ellis na 69. regati Rolex Sydney Hobart Race. To trofejo podelijo vsako leto prvi ženski skipperki, ki v Hobartu prečka ciljno črto. Ne smemo pozabiti, da se je celotna flota regate Clipper, vseh 12 jadrnic, udeležilo 69. regate Rolex Sydney Hobart Race, ki se je štela kot 6. etapa regate Clipper.
Ekipa Derry~Londonderry~Doire si je z dobrim jadranjem v zadnjem delu zagotovila drugo mesto. V cilj so pripluli ob 10:59 (po lokalnem času). Ekipa OneDLL je za njimi zaostala dvajset minut in si zagotovila tretje mesto. Do sedaj je v cilj priplulo že osem ekip, štiri pa se približujejo Brisbaneu. Na zadnjem mestu trenutno pluje ekipa Henri Lloyd, ki mora prepluti še 104 nmi. V cilju jih pričakujejo ponoči.
Naslednja, 8. etapa regate Clipper, se bo pričela 12.1.2014. V Singapurju, cilju te 4500 nmi dolge etape, pričakujejo plovila 9.2. Etapa bo izjemno zahtevna zaradi področja v katerem bodo pluli in zaradi vetrovnih pogojev, ki se bodo na plovbi mimo Indonezije in Filipinov pogosto menjali.
Kitajska ekipa Dongfeng, ki je kot druga splovila svoje plovili Volvo 65 za naslednjo regato Volvo Ocean Race, je opravila prve teste jadranja na oceanu.
Posvetili so se testu vseh sistemov na jadrnici ter preizkusili različna jadra in nastavitve jader glede na kot vetra. S testiranjem so želeli ugotoviti pri katerih nastavitvah je jadrnica najhitrejša.
Da bo poročanje z regate zanimivo tudi za vse jadralce, ki bodo regato spremljali, bo na vsaki jadrnici nameščeno 5 kamer, ki bodo snemale dogajanje. V času testa so bile nameščene 3. V videu si lahko ogledate, kaj lahko pričakujemo z naslednje regate Volvo Ocean Race.
(Video je v angleškem jeziku)
Na zadnji dan lanskega leta se je v španskem Cadizu zaključila štiridnevna Novoletna regata za razrede optimist, laser standard, 4.7 in radial, RS, techno sub in raceboard. Na regati je v razredu laser radial zelo uspešno nastopil tudi naš Marko Radman iz JK Izola. Uvrstitve na 3.,1.,1.,1.,2. in 1. mesto (skupaj 9 točk) so bile več kot dovolj za skupno zmago, drugi je bil Španec Socrates Fernandez (15 točk), tretja pa Norvežanka Caren Niezen (16 točk).
Pogoji na regatnem polju so bili zelo spremenljivi; prva dva dneva sta bila vetrovna, pihalo je do 20 vozlov. Tretji dan so jadralci ostali na obali, zadnji dan pa uspeli narediti še en plov. Skupaj so tako izpeljali sedem plovov, kar je bilo dovolj za uspešen zaključek regate.
Marko Radman je po regati povedal: »Glede na pogoje sem z regato zadovoljen, pogoji so bili zelo raznoliki, vendar dobri. Leto sem tako zaključil z zmago.«
Marko je s tem uspehom zaključil uspešno regatno sezono, v kateri je med drugim osvojil tudi bron v evropski in svetovni konkurenci v razvrstitvi do 19 let na evropskem / svetovnem prvenstvu do 21 let v laserju.
V Cadizu na Novoletni regati je v laserju standard nastopil tudi Žan Luka Zelko (BD Sidro) in v konkurenci 18 jadralcev osvojil tretje mesto.
Hrvaška vlada je sprejela spremembe Zakona o pomorskem dobru in morskih lukah. V delu so definirane tudi nadomestila za plovbo po hrvaških vodah.
Nadomestilo za plovbo po Hrvaških vodah zajema nadomestilo za varnost plovbe in zaščito pred onesnaženjem morja. Nadomestilo so dolžni plačati:
- lastniki plovil, ki so namenjena za šport in rekreacijo in plujejo ali pa so na privezu v notranjih morskih vodah in teritorialnem morju Republike Hrvaške - vsi lastniki plovil, ki so vpisana v registre plovil v Republiki Hrvaški in - vsi lastniki pomorskih objektov, ki so vpisani v registre Republike HrvaškeNatančno vrednost nadomestila za posamezno plovilo bo določila luška kapitanija na podlagi tabele za izračun nadomestila. Višino nadomestila določata skupna dolžina plovila in skupna moč pogonskih agregatov. V obračunu se upoštevajo količine, ki so navedene v dokumentih plovila. Stroški nadomestila se plačujejo enkrat letno. V kolikor plovilo v obdobju enega leta spremeni državno pripadnost ji nadomestila ni potrebno ponovno plačati. Plovila, ki niso na stalnem privezu na Hrvaškem bodo po prihodu v Hrvaške vode plačevala nadomestilo v skladu z uredbo, ki ureja prihod plovil v hrvaške notranje ali teritorialne vode. Višina nadomestila se izračunava enako, kot za plovila registrirana na Hrvaškem.
Nova način izračuna nadomestila prične veljati s 1.1.2014. Vsi lastniki, ki so nadomestilo plačali še po stari zakonodaji, ki je veljala do 13.12.2013, niso dolžni plačati nadomestila vse do izteka veljavnosti plovnega dovoljenja.
Kako izračunamo višino nadomestila za posamezno plovilo?
Vsa plovila, katerih skupna dolžina znaša 40 m ali več plačajo nadomestilo v višini 7.500,00 HRK (1.000,00 EUR). Enako višino nadomestila plačajo tudi vsa plovila katerih skupna moč pogonskih agregatov znaša več kot 3.000 kW.
Ostala plovila plačajo nadomestilo v višini, ki se izračuna po sledeči formuli:
Nadomestilo = 20 x L + 2 x P
L = dolžina plovila, P = skupna moč pogonskih agregatov
Primer izračuna nadomestila za nekaj tipičnih plovil:
Čoln dolžine 5 m z motorjem 30 kW (40 KM)
Nadomestilo = 20x5 + 2x30 = 100 + 60 = 160 HRK
Jahta dolžine 10 m z motorjem 220 kW (300 KM)
Nadomestilo = 20x10 + 2x220 = 200 + 440 = 640 HRK
Jahta dolžine 12 m z dvema motorjema po 190 kW (260 KM)
Nadomestilo = 20x12 + 2x2x190 = 240 + 760 = 1000 HRK
Jadrnica dolžine 12 m z motorjem 20 kW (28 KM)
Nadomestilo = 20x12 + 2x20 = 240 + 40 = 280 HRK
Jadrnica dolžine 14 m z motorjem 30 kW (40 KM)
Nadomestilo = 20x14 + 2x30 = 280 + 60 = 340 HRK
Kaj bo še potrebno plačati poleg nadomestila?
Poleg nadomestila se je spremenila tudi višina nadomestila za uporabo objektov varnosti plovbe oziroma svetlarnina. Od 1.1.2014 se obračunava na naslednji način:
Barke - plovila do 12,00 m dolžine - 10 HRK/m
Jahte - plovila nad 12,00 m dolžine - 25 HRK/m
Več o nadomestilih in postopkih si lahko preberete v članku Navtika na Hrvaškem letos cenejša!
Four Winns 265 je največji model iz serije Sundowner podjetja Four Winns. Gliser ima sodoben izgled in napredne funkcionalnosti. Namenjen je hitremu dnevnemu križarjenju, preživljanju vikendov na morju lahko pa se odpravimo tudi na večdnevna križarjenja.
Novi model 265 je največji v seriji Sundowner. V dolžino meri 8,08 m v širino pa 2,55. Gliser je registriran za 10 potnikov, na njem pa bo v miru uživalo 4-6 oseb. Za udobno in varčno plovbo je novi 265 zgrajen na patentiranem Stable-Vee® hull dnu, ki je oblikovan tako, da pod seboj zadržuje zrak. Del gliserja lebdi na zračni blazini, s čemer se zmanjša upor in posledično poraba goriva.
V notranjosti plovila je udobna kabina. V premcu se nahaja sedežna garnitura z ovalno mizo, kjer se bodo lahko udobno namestile in obedovale štiri osebe. Če mizo spustimo, lahko premec spremenimo v udobno ležišče za dve osebi. Dve osebi lahko prenočita še v postelji na krmnem delu kabine. WC je na levi strani kabine, na desni pa je umivalnik in dostop do postelje na krmi. Za zračenje kabine je v stropu premca nameščeno okroglo okno, dve manjši ovalni okni pa sta na boku plovila.
Za krmarja in enega sopotnika sta nameščena dva udobna nastavljiva sedeža, ki nudita dober pregled preko premca plovila.
Kuhinjski kotiček se nahaja zunaj, na krmi plovila za krmarjem. Na voljo je majhen štedilnik umivalnik in pa hladilnik, ki je nameščen pod kuhinjskim pultom. Na krmi plovila je udobna klop, kjer se lahko prevažajo do 4 osebe. Desni del klopi lahko preprosto dvignemo s čemer ustvarimo prehod iz kokpita plovila na prostorno kopalno ploščad. Za tiste, ki radi uživate na soncu je velika sončna površina na premcu plovila, bolj udobna in oblazinjena pa je nad motornim prostorom. Na armaturni plošči so nameščeni merilec obratov motorja, merilec hitrosti, položaj trima, merilec pritiska motornega olja, merilec temperature motorja, merilec napetosti ter motornih ur. Vgrajen je tudi radio s priključkom za iPod ali iPhone in štirimi zvočniki.
Za brezskrbno preživljanje dni na plovilu je vgrajen rezervoar za vodo s prostornino 42 l, kar bo zadostovalo za dan ali dva.
Four Winns 265 Sundowner ni običajna majhna jahtica za preživljanje dni in noči v zalivih. Njegova teža znaša le 2500 kg, opremljen pa je z močni motorji vse do 380 KM. To veliko pove o tem, komu je gliser namenjen. Če uživate v udobni in hitri plovbi, potem je to pravo plovilo za vas.
Zastopnik za Slovenijo: As Boats d.o.o., http://www.as-boats.si
Fishermani Prins prihajajo iz Nizozemsko – Poljske ladjedelnice, ki gradi plovila že od leta 1991. Odlikuje jih izjemna kvaliteta izdelave ter stalna skrb nad majhnimi stroški, s čemer zagotavljajo izjemno ugodno ceno svojih plovil.
Plovila Prins so odlična odločitev če se odločate da vstopite v svet navtike. Njihova plovila ponujajo idelano razmerje med ceno in kvaliteto. Večino plovil prodajo na zahtevnih evropskih trgih, kot so Nemčija in Nizozemska. Od letos so na voljo tudi na slovenskem trgu.
Plovila Prins so namenjena dnevnim izletom, hitrim premikom med zalivi, ribolovu, ter vodnim športom. Najmanjši model je Prins 450 Open. Je eleganten fisherman, enostaven za upravljanje. Notranjost čolna je s pomočjo dodatnih blazin mogoče spremeniti v velik prostor za sončenje. Z motorjem 50 KM je Prins 450 hiter gliser primeren tudi za smučanje in ostale športne aktivnosti. V serijski opremi plovila so volan z volanskim mehanizmom, vodilo sidra, prostor za shranjevanje sidra in vrvi s pokrovom na premcu, privezne bitve (4 kom), ograja iz nerjavečega jekla, kopalna lestev, oblazinjenje kokpita ter avtomatska kalužna črpalka.
Nekoliko večji brat Prins 475 Open lahko opremimo z motorjem največ 60 KM. Nudi več prostora in udobja kot manjši model, saj je 25 cm daljši in 20 cm širši. Na njem lahko pluje 6 oseb. Naslednji model je 5,55 m dolgi Prins 555 Open. V širino meri 2,3 m in lahko sprejme do 7 potnikov. Opremimo ga lahko z izvenkrmnim motorjem do 140 KM. 555 Open je čoln z odprtim premcem (bowrider), kjer se lahko udobno namestijo potniki med plovbo. V zalivu pa lahko namestimo dodatne blazine, s čemer premec plovila spremenimo v udobno sončno ploščad.
Prince 580 Cabin v dolžino meri 5,95 m. Je udoben gliser namenjen za dnevne izlete. Ker ima v premcu kabino, lahko na njem udobno prenočijo tri osebe. Čoln sprejme do 7 potnikov, poganja ga lahko izvenkrmni motor z največ 150 KM.
Čoln Prins 625 Sundeck združuje dva tipa čolna. Je fisherman in čoln s kabino. Paluba je prostorna in omogoča nemoteno gibanje in prostor za poležavanje na soncu, pod palubo pa ponuja kabino z ležiščem za dve osebi. Kabinskoo okno na premcu daje plovilu moderen in eleganten videz. Kokpit je v obliki črke "L". Prehod na kopalno ploščad je enostaven in ne zahteva prestopa preko sedežnih blazin. Bočni prehodi so široki in varni. Armaturna plošča omogoča vgradnjo večjega GPS ploterja. Prins 625 Sundeck je možno opremiti z izvenkrmnim motorjem do moči 200 KS, za prijetno plovbo pa zadostuje že 100 konjskih moči. Plovilo je registrerano za prevoz največ 10 oseb. V serijski opremi plovila so že: volan z volanskim mehanizmom, vodilo sidra, prostor za shranjevanje sidra in vrvi s pokrovom na premcu, privezne bitve (4 kom), ograja iz nerjavečega jekla, kopalna lestev, oblazinjenje kokpita in avtomatska kalužna črpalka.
V podjetju As Boats, ki so uradni zastopnik plovil Prins v Sloveniji vam bodo plovilo opremili z motorji Yamaha, Honda oziroma Mercury. Ponudba v kompletu je še posebej ugodna. Vsa plovila Prins so dovolj velika za udobno križarjenje in dovolj majhna za prevoz s prikolico. S tem bodo stroški vaših nepozabnih navtičnih doživetij majhni.
Več o plovilih Prins si lahko preberete na spletni strani: http://www.as-boats.si ali pokličete na podjetje As Boats d.o.o., tel: (02) 608 41 41, kjer vam bodo z veseljem povedali vse o plovilih. Plovila so na voljo na ogled v salonu podjetja.
Športni novinarji so včeraj v Sežani športnikom Primorske podelili nagrade za dosežke v letu 2013. Vasilij je tako kot lani prepričal največ novinarjev in za naslov evropskega prvaka v razredu finn dobili priznanje Športnik Primorske 2013.
Za priznanja so glasovali športni novinarji RTV centra Koper-Capodistria, Primorskih novic, Primorskega dnevnika, deželnega sedeža RAI za Furlanijo Julijsko krajino in spletnega portala slosport.org. Prireditev je potekala v Kosovelovema domu v Sežani.
Vir: http://www.vasilijzbogar.si; Foto: Blaž Samec