Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanjPodjetje Kawasaki je najavilo izgradnjo novega »zelenega« projekta imenovanega »DRIVE GREEN PROJECT«. Gre za novo ladjo za prevoz vozil, v katero bodo vgrajene vse sodobne tehnologije, ki bodo zmanjševale vpliv na okolje.
Nov projekt okolju prijaznih ladij za prevoz vozil bo bistveno manj obremenjeval okolje, kot ga do sedaj zgrajene ladje. Nove ladje iz serije »K« bodo lahko v svoj trup shranile do 7.500 vozil hkrati. Planirajo izgradnjo osmih enakih plovil. Glede na dosedanje opravljene raziskave proizvajalec trdi, da bo nova ladja imela bistveno manjši vpliv na okolje, kot ga imajo druge ladje in tudi druge vrste prevoza vozil, kot so letalo, železnica ali cestni prevoz.
Da gre za izjemno napreden projekt, pove že dejstvo, da je cilj zmanjšati dosedanje izpuste CO2 za 25% na posamezno prepeljano vozilo.
Najnovejša naprava z metodo zmanjševanja NOx bo vgrajena na glavni pogonski motor in izpušni sistem. Poleg NOx naprava zmanjšuje tudi izpuste CO2. To bo prva taka naprava vgrajena v katerokoli ladjo do sedaj. Škodljive pline bo zmanjševala s pomočjo recirkulacije. Za pogon bodo uporabili posebno gorivo, ki ga je razvilo podjetje Kawasaki Heavy Industry in ga imenujejo kar vodna emulzija. Sistem za zmanjševanje izpustov SOx je izdelek podjetja Mitsubishi. Oba sistema bosta prvič vgrajena na katero koli ladjo in bosta sliužila kot testni primer.
Seveda se celotna eko zgodba ne konča le pri izpustih. Da bo vpliv na okolje kar najmanjši, bo celotna ladja opremljena z LED lučmi. Za proizvodnjo električne energije bo skrbela solarna elektrarna, ki bo vgrajena v krov ladje. Sistem bo zagotovilo podjetje Solar Frontier k.k.
Jadralski veteran, skipper Jan Ridd iz Weymoutha v Veliki Britaniji, bo zamenjal dosedanjega skipperja na jadrnici Garmin. Krmilo bo prevzel v Singapurju in z ekipo poizkušal čim bolj uspešno popeljati do cilja regate Clipper.
50 letni Anglež je bil dolgoletni trener skipperjev na regati Clipper. Na regati 2009-10 je bil tudi za krmilom ene izmed ekip. Na etapi med rtom Breton in Novo Scotio so z ekipo dosegli etapno zmago, na celotni regati pa so zasedli tretje mesto.
»Zelo sem vesel, da se bom udeležil regate in krmaril jadrnico Garmin. Slišal sem, da je posadka zelo odločna in zavzeta. Zelo se veselim sodelovanja z njimi. Navdušuje me tudi misel, da bom iz Singapurja proti Angliji plul na novih jadrnicah Clipper 70.«, je povedal Jan Ridd.
Ridd bo zamenjal dosedanjega skipperja Marka Burkesa, ki se mora žal posloviti z regate zaradi osebnih razlogov. Ridd bo sedaj odpotoval v Singapur in se pridružil ekipi. V sredo, 19.2.2014 bo pričetek zanj prve etape, ki se bo pričela v Singapurju, zaključila pa v kitajskem mestu Qingdao.
Nemška veleposlanica dr. Anna Elisabeth Prinz je danes v prostorih veleposlaništva sprejela ustanovitelja projekta Esimit Europa, Igorja Simčiča, ki ji je predstavil dosedanje dosežke projekta in načrte za prihodnost. Veleposlanica, ki se je s projektom prvič seznanila lansko leto, je svojo podporo danes okrepila še s povabilom na uradni sprejem posadke Esimit Europa 2, ki jo vodi nemška jadralska legenda in eden najboljših jadralcev vseh časov, Jochen Schümann, 2-kratni zmagovalec Pokala Amerike in 4-kratni dobitnik olimpijskega odličja.
Projekt Esimit Europa že od leta 1995 s svojimi podporniki na izviren način povezuje diplomacijo, gospodarstvo in šport. Pod evropsko zastavo je na skupni jadrnici povezal Evropejce ter pridobil zaupanje Ruske federacije – tako od leta 2010 pod jadri ene najhitrejših in tehnološko najbolj dovršenih jadrnic na svetu, Esimit Europa 2, povezuje celoten evropski kontinent. Esimit Europa 2 z zaporednimi zmagami na vseh 28 regatah, ki se jih je udeležila doslej, po svetu širi sporočilo o uspešni združeni Evropi. Jadrnica na krovu združuje izjemne jadralce, dobitnike olimpijskih odličij, zmagovalce Pokala Amerike, evropske in svetovne prvake, ki prihajajo iz desetih različnih držav. Pokrovitelj projekta Esimit Europa je José Manuel Barroso, predsednik Evropske komisije, podpirajo ga tudi Martin Schulz, predsednik Evropskega parlamenta, Sergej Lavrov, zunanji minister Ruske federacije, ter številni drugi evropski diplomati in poslovneži, med njimi tudi nemška kanclerka Angele Merkel, ki je izrazila čestitke za uspešen projekt.
Ob današnjem sestanku na veleposlaništvu je nemška veleposlanica dr. Anna Elisabeth Prinz poudarila: »Projekt Esimit Europa nosi pomembno sporočilo o pomenu sodelovanja, zaupanja in odgovornosti. Jadrnica je s svojo mednarodno ekipo, v kateri je tudi najboljši nemški jadralec, Jochen Schümann, za takšno sporočilo čudovit simbol. Posadka jadrnice Esimit Europa 2 je lani prvič nastopila tudi na največjem jadralskem dogodku na svetu - na znameniti nemški regati Kieler Woche, kjer so zmagali na obeh dirkah in postavili tudi rekord. Zato sem jih povabila na sprejem na veleposlaništvu, ki ga bomo organizirali še pred poletjem. Pomen tega projekta je prepoznalo tudi nemško gospodarstvo, saj sta pomembna partnerja projekta BMW in Adidas, kar me še posebej veseli.«
Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa, je dodal: »Zahvaljujem se nemški veleposlanici za njeno podporo projektu in za povabilo. To je pomembno priznanje za naša prizadevanja v okviru projekta in za vse člane naše posadke, saj so pred nami veliki načrti tudi za naslednje sezone.«
Morje in sneg sta dva popolnoma nasprotna pojma, ki pa med ljubitelji navitke vzbujata le sinergijske občutke. Nautic club Rogla ob pomoči konjiškega Jadralnega društva Ojro in kluba iz Rogaške Slatine, Yacht cluba Attems tudi to zimo ni počival. Vsi trije klubi skupaj so pripravili 12.tradicionalno druženja navtičnih klubov s Štajerskega konca ter prijatevljev iz Dalmacije, članov Yacht cluba Biograd in navdušencev iz Yacht cluba Slovaška, ki jim oddaljenost ne pomeni ovire pri udeležbi na družabnih dogodkih prijateljskih klubov in mest. Organizirali so 12. Navtični veleslalom 2014, tokrat v objemu pohorskih gozdov na Rogli, ob pomoči turističnih delavcev Uniturja, s katerimi Nautic club Rogla v zadnjih letih odlično sodeluje. Pripravlja se na izvedbo že tudi tradicionalnih aktivnosti na vrhu Pohorja na Rogli, katere ime ponosno nosi. V junijskem času bo v okviru velike otvoritve tekaškega centra na Rogli pripravil že prav tako tradicionalni regati v razrezdu MINI 12, tudi tokrat s spremljajočimi dogodki na akumulacijskem jezeru na Planji ter tako pomagal popestriti predpočitniško dogajanje ob svečanem dogodku.
Na smučišču Mašin žaga se je v soboto 8. februarja. zbralo nekaj več kot skoraj 70 tekmovalcev, ki so tekmovali v 3 kategorijah in sicer v ženski in moški kategoriji, brez starostnih omejitev ter v konkurenci sodelujočih klubov. Tekmovanje je bilo sestavljeno iz dveh tekov. Tokrat posebnih navtičnih vložkov zaradi res zimskih razmer organizator ni pripravil.
Prvo mesto v ženski kategoriji je osvojila Tina PLANINC, članica Nautic cluba Rogla, med moškimi pa je zmaga šla v roke Danija VREČKA, ki je prav tako zastopal Nautic clubo Roglo. Za skupno razvrstitev med klubi so šteli najboljši rezultati 5 najboljših tekmovalcev vsakega kluba, rezultat seštevkov je klube razvrstil po naslednjem vrstnem redu. 1. mesto nautic club Rogla, 2. mesto Yacht club Biograd in 3. mesto Yacht club Slovaška.
Tekmovanje sodi v kategorijo pokala Ski&Sail 2014, ki ga sestavljata dve ločeni tekmovanji v ekipni konkurenci in sicer Nautic veleslalom v Sloveniji in tradicionalna Karnevalska navtična regata v Biogradu na moru na Hrvaškem. Regata bo potekala med 28. februarjem in 2. marcem, v nedeljo bo tako znan tudi končni zmagovalec pokala Ski&Sail 2014.
Nautic club Rogla bo zaradi povezanosti dogodkov pripravil tudi drugo verzijo Ski&Sail NCR in sicer bo podelil nagrade za najboljše udeležence že izvedenega veleslaloma na Rogli in regate Nautic club Rogla MINI 12, ki bo potekala 22.06.2014 na Rogli.
Nautic club Rogla je v tednu pred tekmovanjem izvedel tudi redni letni občni zbor, ki je za predsednika društva za 1 leto imenoval Stanko KOLARJA. Člani kluba so prevetrili tudi ostale vodstvene funkcije v klubu, pregledali realizirano in si postavili nove, visoke cilje za delo v letu 2014. Med njimi visoko prvo mesto zaseda organizacija in izvedba tokrat okrogle 12. Konjičanke, ki bo potekala ob koncu meseca maja v Biogradu na moru. Posadke vneto iščejo še zadnje člane, plovila so praktično že razprodana, Biograd pa pričakuje konjiški navtični klub in tekmovalce.
Na prodajnih policah februarska številka Val navtike!
V leto 2014 smo na navtičnem področju zakorakali s polno paro. Sejem v Dusseldorfu, ki smo ga obiskali - in o njem tudi poročamo - je bil živ in obetaven. Poleg testov plovil in predstavitev novosti za leto 2014, smo se v februarski številki revije pogovarjali s potapljačem Samom Jerankom, ki je na zadnjem mednarodnem tekmovanju na Bahamih postavil kar dva državna rekorda.
V novi rubriki " Predstavljamo klube in društva" smo ob 20. letnici vzeli pod drobnogled Jadralni klub Novo mesto. V novem navtičnem letu, ki je pred vami, si boste morda zaželeli, da bi ne le v svojem lastnem, temveč tudi svetovnem merilu premaknili meje mogočega na področju jadranja, potaplanja, deskanja - za vas smo pobrskali za tistimi, ki so trenutno zapisani v Guinnessovo knjigo rekordov.
In tokrat še darilo za vse Valove bralce - Yamaha Delta Team Krško vsem bralcem revije Val navtika podarja brezplačno vstopnico za ogled sejma v Zagrebu. Vse kar morate storiti je, da pošljete svoje podatke na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. in pošljejo vam vstopnico! Prijetno branje!
Po odličnem prodajnem uspehu motornega čolna Mirakul 30 v preteklih letih, je proizvajalec motornih čolnov Grginič Jahte iz Zagreba pripravil novost Mirakul 40, ki meri v dolžino 12,00 m ter v širino 3,90 m in z 3 spalnimi kabinami ter salonom.
Premiera tega odlično zasnovanega in cenovno dostopnega modela, ki bo premierno viden na Zagrebškem sejmu navtike med 19.02.2014 in 23.02.2014 v hali 10 A, kjer vas bo čakala strokovna ekipa Mirakula 40.
Informacije v zvezi s plovilom lahko dobite pri generalnem zastopniku za Slovenijo: Ganea d.o.o., kjer so vam za vse informacije dosegljivi na telefonu+386 (0)41 216 026 ali preko e-maila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..
Revija Sail vsako leto podeli Pittmanove nagrade za inovacije v navtiki. Nagrada je dobila ime po Freeman K. Pittmanu, dolgoletnemu tehničnemu uredniku revije, ki je preminul leta 1996 zaradi hude bolezni.
Pittmanova nagrada za inovacijo se podeljuje vsako leto novim produktom v navtični industriji, ki so posebej inovativni. Pri izboru sodelujejo navtični novinarji, navtični arhitekti, specialisti za elektroniko in strokovnjaki za navtično opremo. Omenimo nekatere izmed njih: Nigel Calder (ekspert za navtične sisteme), Tom Burden (svtor številnih priročnikov z navtičnimi nasveti), Peter Nielsen (urednik revije SAIL),…
Kdo so dobitniki nagrad za inovacije v navtiki za leto 2014
Nagrade so razdeljene v kategorije križarjenje, tekmovalno jadranje, elektronika, navtični sistemi in varnost.
Letošnji absolutni zmagovalec je B&G SailSteer and SailTime ploter. Vgrajene ima številne inovacije, žirijo pa je prepričal, ker hkrati prikazuje največ potrebnih informacij za varno plovbo na enem zaslonu.
V kategoriji križarjenje so nagrade prejeli Jurgan Tool-Free Clevis Pin – avtomatski zatič za pritrjevanje jeklenih vrvi na jadrnicah, pri katerem ne potrebujemo dodatnega orodja, Pontos avtomatski vinč s štirimi hitrostmi in Raymarine Evolution Autopilot, ki spremlja gibanje plovila v treh smereh in se stalno prilagaja glede na specifičnosti plovila.
V kategoriji tekmovalno jadranje je nagrado prejel poseben zaščitni trak podjetja PROtect LOOPX, ki se je že izkazal na ekstremnem katamaranu AC 72 ekipe Oracle team. Podjetje Karver Systems je prejelo nagrado za stoper vrvi KJ Jammer. V ohišju so 3 premične čeljusti, ki vrv primejo z vseh smeri in zagotavljajo, da vrv v nobenem primeru ne zdrsi. Tretji nagrajenec v kategoriji je Southern Spars EC Torque. Nagrado so prejeli za navijalo jadra iz lahkih kompozitnih materialov. Četrti nagrajenec je podjetje Doyle Stratis za njihova nova jadra ICE Sails. Po čvrstosti se lahko primerjajo z ostalimi jadri iz karbonskih vlaken, njihova prednost pa je v trajnosti. Njihova jadra se že uporabljajo na plovilih Volvo Ocean Race.
V kategoriji elektronike je nagrado prejel že omenjeni ploter B&G SailSteer. DeLorme je prejel nagrado za inovativnost za izdelek inReach SE, ki je kombinacija GPS naprave in Iridium satelitskega telefona. Nagrado je prejelo tudi podjetje Garmin za uro Quatics, namenjeno najbolj zahtevnim navtikom.
V kategoriji navtičnih sistemov so nagrado prejela podjetja Blamar, Inno in Orbit. Blamar je prejel nagrado za inovativen sistem za polnjenje in nadzor akumulatorjev, Orbit za svoj sistem vrtljive toalete 7100, Inno pa za njihove napihljive rezervoarje za čisto ali fekalno vodo, ki jih lahko v nezasedene prostore plovila namestimo skozi majhne odprtine.
V kategoriji varnost sta prejela nagrado TeamO Back Tow, samonapihljiv reševalni jopič in WatchMate Vision za inovativen AIS sistem (sistem za avtomatsko identifikacijo plovil).
Vse nagrajence in njihovo inovativnost bomo predstavili v naslednjih številkah eNavtike.
Baron Gautsch je bil potniški parnik avstrijske korporacije Lloyd. Zgrajen je bil leta 1908 v ladjedelnici Gourlay Brothers Company Ltd. v Dundeeju v Veliki Britaniji. Dolg je bil 84,55m, širok 11,6m ter visok 7,5m; nosilnost je bila 2069 BRT in 861 NRT. Skupaj s 64 člani je lahko prepeljal 300 potnikov. Vozil je na redni liniji Trst-Kotor-Trst.
Z začetkom I. svetovne vojne je parnik 27.07.1914 najela Avstroogrska vojna mornarica za okrepitev prevoza vojakov do Kotorja. Parnik je preplul 1810 navtičnih milj in prepeljal 2855 ljudi. Na povratku iz Kotorja je parnik prevažal civilno prebivalstvo.
Tik pred njegovo zadnjo plovbo je bila v Trstu konferenca vojnih pomorskih oblasti, na kateri je sodeloval drugi častnik parnika g.Tenze, ki je zastopal svojega kapetana Paula Winterja. Na konferenci so bili poveljniki ladij informirani o tem, da bo avstroogrska vojska položila minska polja v severnem Jadranu, da zaščitijo vhod v Pulo, svojo glavno vojno pomorsko luko. Tenze je o tem obvestil svojega poveljnika, prvi častnik Luppis pa je odredil smer plovbe.
Parnik se je na svojo zadnjo pot podal 12.08.1914 iz Kotorja. Naslednji dan, 13.08.1914, je parnik ob 11. uri izplul z Lošinja proti matični luki Trstu, kamor bi moral pripluti ob 18. uri istega dne. Od Lošinja do Pule je bil parnik pod poveljstvom prvega časnika Luppuisa. Ta je zapustil komandno mesto brez dovoljenja kapetana ladje, zaradi kosila s potniki iz prvega razreda parnika. Poveljstvo je bilo predano drugemu časniku Tenze-ju.
Baron Gautsch je začel plovbo mnogo bližje obali kot so vojne oblasti dovolile. Na svoji vožnji se je srečal z ladjo Prinz Hohenlohe, katera je plula južno proti dalmatinskim otokom. Celo potniki na ladji so opozarjali na bližino obale, vendar častnika Tenze-ja niso uspeli prepričati, da bi spremeni smer plovbe.
Sedem navtičnih milj od Brionskih otokov je parnik ob 14:50 uri s polno hitrostjo naletel na minsko polje, ki so nedavno položili minopolagalci avstroogrske mornarice. Minopolagalec Basilisk je oddal signale opozorila, vendar poveljstvo Barona Gautsch ni reagiralo. Po naletu na mino je parnik potonil 6 navtičnih milj jugozahodno od svetilnika Sv. Ivan na Pučini. Po službenih podatkih je bilo na parniku 246 potnikov (v podatku niso navedeni otroci do 10 leta starosti in vojaki).
Rešeno je bilo148 potnikov in 31 članov posadke. Ker gre za eno največjih pomorskih nesreč v Jadranu, je Baron Gautsch znan tudi pod imenom Jadranski Titanik.
Potapljanje na Baron Gautsch-u:
Lokacija potopa je zaščitena, kar pomeni, da je potop možen samo preko pooblaščenega potapljaškega centra. Centrov je kar nekaj v bližini. Potop lahko opravijo samo potapljači s potapljaško kategorijo AOWD/P2 ali višje.
Zgornja paluba ladje se nahaja na globini 28 metrov, spodnja paluba leži na 39 metrih globine, dno ladje pa se nahaja na globini 41 metrov. Razbitine ladje se nahajajo 9 nmi od Rovinja, so zelo dobro ohranjene in spadajo med najlepše na Jadranu, posebej zanimivo pa je, da lahko vstopite v notranjost ladje.
Lokacija – odprto morje, potrebna pomoč instrumentov (GPS)Tok: v glavnem slab vendar zaradi odprtega morja včasih močen
Pristop: samo z ladjo
Vidljivost: poleti slaba, pozimi dosti boljša
Življenje: različno življenje na in okrog razbitine, včasih primerki velikih rib
Fotogalerija: Baron Gautsch
Avtor: Thomas Robič; Foto: Rok Korošec-feler, Filip Višić, Andrej Banič
Organizacija:
V organizaciji potapljaškega društva FEEL DEEP se izvajajo vikend potapljanja na razbitini Baron Gautsch v povezavi z razbitino Guiseppe Dezza. Vikend potapljanje obsega namestitev v privatnih apartmajih v Rovinju in 4 potope, od tega eden na razbitini Baron Gautsch, eden na razbiti Guiseppe Dezza, dva pa v okolici Crvenega otoka. Če se želite pridružiti potapljanju so vse informacije na voljo na tej povezavi!
Video: Stojan Babić
Letošnja sezona v razredu RC44 se bo pričela v turkiznih vodah Britanskih deviških otokov.
Prvi dogodek v letošnji sezoni se bo pričel 12. februarja. Devet izmed štirinajstih ekip se bo pomerilo na otvoritvenem dogodku, ki bo potekal vse do 16.2.2014.
Ekipe se bodo najprej pomerile v dvobojevanju, kjer lahko jadrnico krmari lastnik ekipe ali pa profesionalni skipper. Preostale štiri dni bodo ekipe tekmovale v flotnem jadranju. V petek bo potekala daljša regata, ki se bo zaključila z krožno plovbo okrog otoka, ki meri 25 navtičnih milj. Običajni vetrovni pogoji v območju Virgin Gorda so 15 do 20 vozlov severovzhodnega vetra. To so idealni pogoji za to monotipno floto.
Tudi letos se bo regate udeležila ekipa Team Aqua, ki bo branila svoj že drugi naslov. V lanskem letu so zmagali v flotnem in v dvobojevanju. Razburljive regate napovedujejo tudi v ruski ekipi Synergy. V lanskem letu so v obeh kategorijah zasedli drugo mesto in za letos napovedujejo napad na prvo. Russell Coutts bo tudi letos za krmilom ruske jadrnice Nika, na kateri jadrajo številni slovenski jadralci. Za regato na Costi Smeraldi je povedal: »Regata, ki jo organizira Yacht Club Costa Smeralda, bo spektakularna. Flota jadrnic je izjemno izenačena. Veselim se začetka nove sezone in jadranja na jadrnici Nika.«
Novo plovilo Sacs Strider 18 z naprednim konceptom je bilo izdelano s poudarkom na varnosti potnikov, izjemnim udobjem in elegantno plovbo. Strider 18 je namenjen za daljša dnevna potovanja in hitro odprtomorsko križarjenje.
Marsikoga bo oznaka 18 prevarala. Sacs je proizvajalec gumenjakov, vendar v primeru Strider 18 ne gre za plovilo dolgo 18 čevljev, temveč za gumenjaka dolgega skoraj 18 metrov. Primerjamo ga lahko z večjo jahto čeprav prvi pogled nanj da občutek, da gre za manjši gumenjak. Silhueta plovila da jasno vedeti, da je plovilo izjemno nizko. S tem so mu zagotovili nizko težišče in izjemno stabilnost na vodi. Ker v širino meri dobrih 5 m je zelo stabilen pri plovbi kakor tudi na sidru. Pri stabilnosti in plovbi v ekstremnih pogojih pomembno vlogo igrajo tudi velike napihljive tube na bokih plovila. Le te zagotavljajo plovnost tudi v premeru nesreče.
Komandni most plovila je bil zasnovan, da nudi izjemno udobje in varnost krmarju in še trem potnikom. Vsi sedeži so oblikovani tako, da lahko ob njih udobno stojimo ali pa sedimo. Zaščiten je z vetrobranskim steklom, trdo streho in stranskimi drsnimi vrati.
Plovilo sprejme številne potnike. Na voljo je 22 sedežev na različnih delih plovila. Krmna sončna ploščad meri neverjetnih 10 m2 in je izdelana iz mehkih in vodoodpornih materialov.
Trup je v celoti zgrajen s pomočjo vakuumske infuzije. Zagotavlja izjemno trdnost plovila in majhno težo tega mega gumenjaka. Vsi materiali, ki so uporabljeni na plovilu so najvišje kvalitete. Visoko kvaliteten les, usnje in moderni tekstili.
Kljub temu, da je silhueta plovila izjemno nizka, pa Strider 18 v trupu skriva dve kabini v katerih lahko prenoči 5 oseb. V premcu je lastniška kabina z udobno dvojno posteljo. Bočna okna spuščajo v notranjost dovolj svetlobe, dodatno stropno okno pa omogoča dostop v kabini s premca plovila in skrbi za zračnost.
V drugi kabini sta dve postelji. Ena dvojna in ena enojna. Prostora je dovolj za prenočevanje treh oseb. V obeh kabinah so prostor izkoristili kar se da najbolje. Omare in številni predali so skriti v bokih plovila in pod posteljami.
V kabini je še kuhinja in kopalnica z ločenim tušem. Rezervoar za vodo ima kapaciteto 250 l kar bo zadostovalo za nekaj dni. Odlagalnih površin je dovolj v kabini in tudi na krovu. V standardni opremi je 20 kg sidro z verigo, 80 litrski grelnik za toplo vodo, 80 litrski hladilnik in ločen ledomat, 8 akumulatorjev, generator moči 10 kW, trije tuši na krmi in še bi lahko naštevali. Za tiste bolj zahtevne, je na voljo številna dodatna oprema, ki ni všteta v osnovno ponudbo. Notranjost plovila lahko klimatiziramo, vgradimo lahko več TV sprejemnikov. Na krov je prostor za namestitev 50 inčnega, v kabinah 19. Možno je naročiti komplete brisač, posteljnine, podvodne luči na krmi in avtopilota. Spisek dodatne opreme je izjemno obsežen in vsak kupec plovila si bo lahko prilagodil plovilo svojim željam.
Na krmi je garaža za shranjevanje pomožnega čolna na katerega lahko namestimo motor z močjo do 10 KM.
Za pogon Striderja 18 skrbijo površinski propelerji, ki jih poganjajo Manovi motorji. Šibkejša različica ima dva motorja s po 800 KM in Arnesonov pogon ASD 11, močnejša različica pa ima 2 motorja s po 1200 KM in Arnesonov ASD 12 pogon. S šibkejšo različico, bo potovalna hitrost plovila 30 vozlov, končna pa malo več kot 40. Z močnejšimi motorji lahko tega 18 metrskega in 18 ton težkega gumenjaka poženemo vse do hitrosti 52 vozlov.
Fotogalerija: Sacs Strider 18
Vir: http://www.sacsmarine.it/