Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanjPrejšnji teden je v Miamiu potekal Miami Sailing Week. V šestih različnim monotipnih razredih se je pomerilo skupno 188 plovil. Jadrnici Flat Stanley Racing: Hooligan, iz Združenih držav Amerike, se je v zadnjem plovu zlomil jambor. Trey Sheehan, Curtis Florence in Bill Abbott so na svoji jadrnici tipa Migles 20 jadrali z vetrom in popolnoma nepričakovano se jim je zlomil jambor. Kljub nesreči, zaradi katere niso končali zadnjega plova so se v skupnem seštevku uvrstili na 27. mesto. Ekipa je imela na krmi plovila nameščeno kamero s katero je posnela, kako se je nenadoma prelomil jambor.
Danes se je morala ekipa Jamaica Get All Right obrniti proti severu in zapluti proti Japonskemu mestu Yokohama. Anglež Mick Wood ima močno infekcijo prsnega koša in potrebuje nujno medicinsko pomoč.
Člani njegove posadke, so mu že pomagali po svojih najboljših močeh, vendar so bolečine tega 63 letnega jadralca postale nevzdržne in ekipa je morala spremeniti smer plovbe proti mestu Yokahami, kjer ga bodo odpeljali v bolnišnico. Bolečine so se iz prsnega koša razširile še na roko in stanje jadralca je zaskrbljujoče. Po posvetu z medicinsko pomočjo regate, so ugotovili, da je edina možna rešitev, da se jadralca odpelje v bolnico, kjer mu bodo lahko nudili strokovno pomoč.
Pred dvema dnevoma so imeli podobno težavo na jadrnici PSP Logistics. Njihova jadralka Angie Faulkner je nerodno padla na krovu jadrnice in si poškodovala roko. Skipper Chris Hollis se je odločil, da odplujejo proti Kagoshima Wan (na skrajnem južnem delu Japonske), od koder so jadralko odpeljali v bolnišnico. Po pregledu in slikanju so ugotovili, da si je jadralka zvila ramo in da je bila odločitev skipperja pravilna.
Ekipa PSP Logistics se je po zaključenem prevozu vrnila na mesto, kjer so vključili motor in nadaljevala s plovbo proti San Franciscu.
Letošnje vreme močno nagaja jadralcem regate Clipper. Po srečnem pristanku v kitajskem Qingdau, so bili prisiljeni start 10 etape prestaviti.
Prečkanje Pacifika, ki naj bi se pričelo v Qingdau so morali prestaviti zaradi goste megle, ki je onemogočila varen pričetek. Včeraj se je megla nekoliko razredčila in dvignila. Jadrnice so tako ob 8:50 po lokalnem času razprle jadra in se odpravile na 5.600 nmi dolgo plovbo preko Pacifika do San Francisca v ZDA.
Tokrat so organizirali tako imenovani Le Mans pričetek regate. Vse jadrnice so bile zbrane pred startom. Jadra so bila spuščena, motorji ugasnjeni. Po 10 minutnem odštevanju, so morale vse ekipe dvigniti enaka jadra in pričeti s plovbo. Ker je pihal le šibak veter, so morali vsi dvigniti celotno glavno jadro in Yankee 1. Prvih 10 minut so morali vsi pluti v isti smeri z enakimi jadri, nato pa so jih lahko zamenjali po svoji presoji in izbrali svoj kurz.
Flota je iz Qingdaa odplula proti jugu Južne Koreje, nato pa proti svetilniku Sata Misaki na jugu Japonske. Najhitreje so pričele ekipe Derry~Londonderry~Doire, Old Pulteney in Invest Africa and Jamaica Get All Right. Ker so razlike majhne in vetrovni pogoji enaki se ekipe stalno menjajo na pozicijah. Ko bodo pripluli do japonske obale in Črnega toka (močan severni tok, ki je temnejše modre barve kot ostalo območje) bodo zapluli tudi v močnejše vetrove, ki bodo floto pospešili preko severnega Pacifika.
Na etapi bodo tekmovali tudi v Ocean sprintu in prepluti bodo morali kontrolne točke, kjer se bodo borili za bonus točke. Na etapi bodo lahko dvakrat izkoristili tudi Stelat mode (posamezna jadrnica lahko skrije svojo pozicijo, da ostale ekipe ne vedo, kje se trenutno nahajajo in ne morejo spremljati njihovih taktičnih odločitev). Posamezno obdobje nevidnosti jadrnice traja 24 ur.
Zadnja jadrnica PSP Logistics je iz Qingdaa izplula šele danes in se s pomočjo motorja približujejo startni poziciji. Njihova končna uvrstitev na regati se bo upoštevala glede na porabljen čas za plovbo. Njihov kasnejši start je razlog poznega prihoda na Kitajsko zaradi težav na 9. etapi.
V JK Pirat Portorož se je pretekli konec tedna v lepem, sončnem vremenu in prijetnem vetru odvijal Spomladanski pokal 2014, razpisan za razrede laser radial, laser 4.7, 29er in optimist.
Tradicionalno dobra organizacija je spet privabila veliko število optimistov. Nastopilo jih je 47, poleg slovenskih še italijanski, avstrijski, madžarski ter jadralka iz Romunije. Po odjadranih vseh šestih predvidenih plovih – v soboto so jadralci opravili po 4 plove v južnem vetru hitrosti 6 do 8 m/s, v nedeljo pa še preostala dva plova v rahlem zahodniku in hitrosti vetra med 3 do 4 m/s – je slavil domači jadralec Rok Verderber (JK Pirat) pred Maro Turin (JK Izola) in Klemnom Semelbauerjem (JK Pirat). Druga deklica je bila še ena slovenska jadralka, Špela Hajdinjak na skupnem 18. mestu (JK Olimpic).
Tudi v kadetski razvrstitvi je slavil slovenski jadralec Daniel Cante (JK Izola), drugi je bil njegov klubski kolega Martin Fras, tretja pa italijanska jadralka Gaja Pela (sicer tretja med deklicami skupno).
V razredu 29er so nastopile tri posadke. Najboljša je bila ekipa Dylan H. Tidd - Gregor Lipovec iz domačega JK Pirat, drugi sta bili Lara Polšak in Tabea Kolenc (JK Pirat) in tretja Luka Babnik in Gregor Volčič (ŠD Piran).
Jadralci v razredu laserji niso nastopili.
Vir: JZS
V začetku meseca marca je angleški jadralec Alex Thomson izvedel neverjeten podvig in se po jamboru sprehodil s krova plovila do vrha 30 metrov visokega jambora njegove jadrnice Hugo Boss med plovbo.
Video je nastal v komercialne namene za promocijo njegovega sponzorja. Številni so se spraševali, če je video posnet ali je le montaža. Odzivi na video so bili različni. Nastalo je celo nekaj video posnetkov – parodij na njegovo kaskadersko dejanje. Kot odgovor na številna vprašanja, je Alex sedaj izdal še video posnetek zakulisja pri snemanju njegovega zadnjega podviga.
Oglejte si še druge videe Alexa Thomsona:
- Parodija: Kengurujev sprehod po jamboru
BoatLock je celovita rešitev za varovanje vašega plovila pred krajo.
BoatLock je visoko kvalitetna naprava za zaščito plovila pred krajo. Povezana je s sateliti GPS in GLONASS. Podatke o lokaciji plovila prenaša na vaš mobilni telefon s pomočjo aplikacije, ki si jo naložite na pametni telefon preko APPSTORE in GOOGLEPLAY.
BoatLock sistem je zasnovan tako, da je njegova uporaba skrajno enostavna. Le z nekaj kliki boste aktivirali delovanje. Ker je naprava že prednastavljena, vam dodatnih nastavitev za pravilno delovanje ne bo potrebno opravljati.
Naprava na plovilu ne oddaja nikakršnih zvočnih signalov, zato nepridipravi ne bodo obveščeni o tem, da se je sprožil alarm. Preko sistema bo vaše plovilo oddalo signal, da se je oddaljilo od določene lokacije in o tem boste takoj obveščeni preko alarma na vašem mobilnem telefonu. Za delovanje ne potrebujete sklenjenega naročniškega razmerja s telefonskim operaterjem za SIM kartico in tako z uporabo nimate dodatnih stroškov.
Prednosti
- učinkovito obveščanje
- nizka poraba energije
- vodotesna naprava (IP67)
- cenovno dostopna letna naročnina
Kdaj se aktivira BoatLock?
BoatLock aktivira alarm vedno, ko se vaše plovilo premakne iz določenega območja. Sistem ima za delovanje lastno baterijo. Tako boste o premiku obveščeni tudi v primeru izpraznenja akumulatorjev ali odklopa akumulatorjev zaradi kraje.
- Sprememba lokacije plovila
Ko se plovilo premakne izven varovanega območja, sproži obvestilo o premiku in oddaja lokacijo plovila, ki jo lahko spremljamo na zaslonu mobilnega telefona.
- Zagon plovila
Naprava sproži alarm, ko pride do nedovoljenega vžiga motorjev plovila
- Odklop naprave
V kolikor pred ali med krajo pride do odklopa napajanja naprave bo ta sprožila alarm. Delovanje ji omogoča notranje baterija.
- V primeru slabe napetosti akumulatorjev
BoatLock pošlje obvestilo, ko se nevarno zniža napetost na akumulatorju plovila.
- V primeru odprtja predla konzole
V primeru, da bo prišlo do nedovoljenega odprtja konzole, bo naprava poslala obvestilo.
- V primeru zaznave vode v plovilu
Naprava ima vgrajen senzor za zaznavo vode. V kolikor bo v vaše plovilo začela vdirati voda vas bo o tem obvestila.
Cena naprave znaša 290,00 EUR z DDV. V ceno je všteto tudi prvo leto uporabe naprave oziroma storitve sledenja z napravo BoatLock. Po preteku enega leta lahko podaljšate uporabo storitve. Cene paketov so naslednje:
BoatLock 110 - 12 mesečna naročnina: 119,00 EUR + DDV.
BoatLock 120 - 24 mesečna naročnina: 218,00 EUR + DDV.
BoatLock 130 - 36 mesečna naročnina: 297,00 EUR + DDV.
Več informacij o BoatLock sistemu si lahko preberete na tej povezavi: BoatLock
Priporočamo, da vgradnjo naprave prepustite pooblaščenemu monterju ali serviserju. Naprava je izdelana v Evropi in ima enoletno garancijo. Za dodatne informacije se lahko obrnete na: Stal elektronik d.o.o., Tel: 01/4233 540, Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., www.stal.si
Ameriška ladjedelnica Carver ima več kot 60 letno zgodovino gradnje prestižnih jaht. Te bogate izkušnje, privedene skoraj do popolnosti, izžareva vsako plovilo, ki zapusti to renomirano ladjedelnico.
Pri konstruiranju se upoštevajo najvišji tehnološki standardi, ki so na voljo, za izdelavo pa uporabljajo izključno izbrani materiali. Od samega začetka je prisotna tudi težnja, združiti visoko tehnologijo z umetnostjo in čustvi. Vse faze razvoja plovila od prvih osnutkov do končne izdelave so plod lastnega znanja in tako za vsako Carver plovilo lahko rečemo, da ima dušo. Cilj h kateremu stremijo je, izdelati najboljše plovilo na svetu, za kar uporabljajo najvišje kvalitetne standarde. Brez kompromisov.
Iz modelne palete velja izpostavit dva sveža modela s fly bridgem, C 34 in C 40, ter povsem novi C 37. Nezamenljiv in inovativen design jih prepričljivo loči od konkurentov, razkošje prostora pa je primerljivo z razred ali dva večjimi plovili. Pri opremi je seveda moč slediti individualnim željam lastnika. Več informacij je na voljo pri zastopniku, podjetju AS Boats iz Frama.
Info: www.as-boats.si
Fotogalerija: Novost: Plovila Carver
Marsikdo se sprašuje, kako hitra bodo plovila s katerimi bomo jadrali v prihodnosti. To vprašanje si postavljajo tudi organizatorji tekmovanja Volvo ocean Race, ki so za novi dve ediciji tekmovanj skonstruirali nova plovila, ki naj bi bila še hitrejša od dosedanjih.
Nove jadrnice Volvo Ocean 65 so popolnoma nova plovila, ki so oblikovana za naslednji dve regati Volvo Ocean Race. Pri načrtovanju so izvedli številne kalkulacije in različne simulacije, kako hitro se bo z novimi jadrnicami jadralo. Vprašanje kako hitro pa se bo jadralo v resnici, pa še vedno ostaja. Nova ekipa Brunel je te dni trenirala na svoji jadrnici. Na relaciji med Anglijo in Kanarskimi otoki so v 24 urah uspeli prejadrati kar 540 navtičnih milj.
540 navtičnih milj v enem dnevu je le 56 manj od trenutnega svetovnega rekorda, ki znaša 596,6 nmi in ga je leta 2008 postavila ekipa Ericsson 4 s svojo jadrnico Volvo Open 70. Pri plovbi 540 nmi v enem dnevu pomeni, da so v povprečju jadrali s hitrostjo 22,50 vozla. Seveda se zaenkrat na jadrnicah izvajajo treningi ekip in testiranja opreme, tako da so skipperji in jadralci prepričani, da bodo na sami regati okoli sveta, uspeli prepluti še večje razdalje v enem dnevu.
»Na jadranju proti Kanarskim otokom so proti nam pihali vetrovi s hitrostmi do 45 vozlov, vetrovi v krmo pa so dosegali hitrosti do 35 vozlov. Pogoji so bili izjemno zahtevni, vendar se je posadka izkazala za izjemno. Na plovilih ni prišlo do večjih okvar, zato sem zelo zadovoljen s plovbo.«, je povedal Bouwe Bekking, skipper na jadrnici Brunel.
Ena izmed novosti, ki bodo sigurno prispevale k hitrejšemu jadranju novih jadrnic, je nagnjena kobilica. Os kobilice so nagnili za 6 stopinj. Na ta način se premec plovila dvigne iz vode s čemer se izognejo potapljanju nosu jadrnice, kar je bil velik problem na dosedanjih regatah. Na ta način so jadrnice hitrejše in varnejše pri plovbi z vetrom. Bekking je povedal tudi, da je plovba z vetrom sedaj drugačna in predvsem bolj udobna.
Nove jadrnice so sicer nekoliko šibkejše od svojih predhodnic, vendar bodo nove tehnologije in večja izbira jader pomagala pluti hitreje, kot so plule do sedaj. Ekipa Brunel bo v naslednjih 14 dneh izvajala dodatne teste ter delala na programu za predvidevanje hitrosti. Po dosedanjih izračunih naj bi Volvo 65 pri plovbi v veter s hitrostjo 30 vozlov dosegala hitrosti okrog 11 vozlov, pri plovbi z enako močnim vetrom v krmo, pa naj bi bila hitrost 30 vozlov. Izračuni predvidevajo, da bi jadrnica plula v vodi brez valov. To so seveda teoretične hitrosti. Za prave odgovore bo potrebno počakati še nekaj mesecev.
Trajekt Moli je pri pristajanju v luki Valbiska trčil v obalo, pri čemer se je poškodovala ena potnica.
Nacionalno središče za usklajevanje iskanja in reševanja v Reki, je prejelo klic Luške izpostave Lopar, da je trajekt Moli trčil v obalo luke Valbiska pri čemer je ena potnica utrpela telesne poškodbe.
Delavci luške kapitanije Lopar so nemudoma začeli s preiskavo. Trajekt Moli, ki je v lastništvu Linijske nacionalne plovidbe d.d. je bil na prvi jutranji plovbi iz Loparja na otoku Rabu proti luki Valbiska na otoku Krku. Pri pristajanju v luki Valbiska ob približno 7.35 uri, je prišlo do tehnične okvare na trajektu, zaradi česar je udaril v obalo luke.
Do nesreče je prišlo zaradi napake na krmnem motorju. Pri pristajanju je zatajil. Plovilo se je naglo nagnilo, ker je povzročilo padec ene izmed potnic na trajektu. Potnica je zaradi izgube ravnotežja padla in utrpela telesne poškodbe. Prvo pomoč so ji na mestu nesreče nudili ladijski delavci, nato pa so jo prevzeli delavci Hitre medicinske pomoči.
Kakšne poškodbe je utrpel trajekt Moli, bo jasno po izvršeni podrobni preiskavi.
Vir: MMPI
Dve plovili sta ponoči zgoreli na privezu v luki Medveja med Moščeničko drago in Lovranom.
Nacionalno središče za usklajevanje iskanja in reševanja na morju je v zgodnjih jutranjih urah prejelo klic iz luške uprave Moščenička draga o požaru, ki je zajel dve plovili, ki sta bili privezani na valobran luke Medveja. Po ocenah, naj bi začelo goreti med 00.00 in 6.30 uro na enem izmed plovil. Požar se je razširil še na drugo plovilo. Obe sta v celoti zgoreli.
V požaru je zgorelo plovilo dolžine 12,15 m, z dvema dieselskima motorjema in en gumenjak s plastičnim dnom dolžine 4,5 m. Obe plovili sta bili last hrvaških državljanov.
Zaradi požara je povzročena velika materialna škoda, k sreči pa nobena oseba ni bila poškodovana. Prišlo je le do manjšega onesnaženja morja. Lastniki plovil so na kraj nezgode prišli takoj v jutranjih urah in pričeli z odstranjevanjem posledic požara.
Kaj je povzročilo požar, ki je izbruhnil v noči 12.3., še ni znano. Preiskavo bo vodila Luška izpostava Moščeniška draga in Pomorska policija.
Da se izognete katastrofalnim posledicam požara na plovilu, se lahko preventivno zaščitite s primernim gasilnim aparatom PYRoff, ki je namenjen gašenju požarov na plovilih. Avtomatski gasilni aparat je izdelan iz biološko razgradljivih snovi in ne onesnažuje okolja. Več o aparatu si lahko preberete na: http://www.alaris.si/PYRoff.htm
Vir: MMPI, Foto: http://www.novilist.hr/