Zadnje iz eTrgovine

190.00€

Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi

Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.

Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.

Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.

Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.

NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU

7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.

  1. Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
  • Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
  • Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
  • Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
  • Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
  • Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
  • Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
  1. Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
  • Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
  • Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
  • Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
  • Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
  • Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
  • Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
  • Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
  1. Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
  • Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
  • Pomen vloge namestnika skipperja.
  • Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
  • Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
  • Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
  • Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
  1. Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
  • Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
  • Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
  • Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
  • Osnovna uporaba varnostne opreme.
  • Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
  • Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
  1. Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
  • Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
  • Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
  • Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
  • Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
  • Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
  • Problematika nenadnega preleta buma.
  • Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
  • Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
  1. Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
  • Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
  • Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
  • Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
  • Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
  • Varne in hitre metode spusta genakerja.
  • Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
  • Nasveti za reševanje zapletov.
  1. Najpogostejša vprašanja skipperjev
  • Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
  • Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
  • Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
  • Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
  • Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.

Partnerji:

  • Karpo
  • Spinaker.si
  • eNavtika
  • JK Loka Timing

Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025

Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.

Predavatelj | Maks Vrečko 

Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. 

Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. 

Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5

Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.

Sopredavatelj | Tomaž Gregorič

Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.

Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.

Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko

Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.

Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.

Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

Navtični abonma 2025 – 7 online predavanj

Zadnji video

Pretekli vikend je v organizaciji Just Perfect Yacht Charter, Burina in Elan Yachtinga potekala že druga tradicionalna otvoritev jadralne sezone.

Del flote 22 jadrnic je odprlo sezono jadranja v marini Sukošan, del pa v marini Biograd n/m. V dopoldanskih urah jih je južni veter z močjo 10 – 15 vozlov ponesel preko Zadarskega kanala. Na severu otoka Sestrunj so spremenile kurz plovbe proti zahodu in med otoki Molat,  Tun Veli in Tun Mali zajadrali proti Velemu Ratu na severni strani Dugega otoka. Večina jadrnic je v marino priplula v zgodnjih popoldanskih urah. Tako je bilo dovolj časa za ogled kraja Veli rat in znane plaže Sakarun. Večina tistih, ki so razvpito plažo obiskali, je bila nedvomno razočaranih nad pogledom nanjo v izven sezonskem času. Jugo je na obalo prinesel ogromne količine morske trave in smeti. Pogled nanjo se je močno razlikoval od tistih fotografij, ki jih vidimo v prospektih, ki oglašujejo severni del Dugega otoka. Že v popoldanskih urah pa se je tudi v baru v Velem Ratu začela zabava z DJ, ki je trajala vse do zgodnjih jutranjih ur.

Zjutraj je bil organiziran ogled svetilnika na Velem Ratu. Ta impozanten 40 metrov visok svetilnik (B Bl (2) 20 s 41 m 22M), je bil zgrajen leta 1849. Prijazen svetilničar Zvone je pričakal obiskovalce s kavo in domačo travarico. Vsi so se lahko povzpeli na sam vrh svetilnika in uživali v izjemnih razgledih. Kljub oblačnemu vremenu in jugu, ki je ojačal na približno 20 vozlov, je bilo moč videti otoke Molat in Ist na severu, Sestrunj in Zverinac na vzhodu, v daljavi pa tudi Škardo in Premudo.

Ob 12.00 uri je flota odplula proti Silbi. Močan jugo v krmo je omogočal plovbo s hitrostmi vse do 10 vozlov. Večina flote je razdaljo dolgo 17 nmi preplula v dveh urah in se varno privezala v luki Mul na otoku Silba. Popoldne je bilo dovolj časa za podroben ogled otoka, ki je še sameval pred poletno sezono. V večernih urah se je odvijalo tekmovanje Barka išče šefa, kjer so posadke tekmovale v pripravi hrane. Zmagovalca je čakala bogata nagrada.

V večernih urah se je zabava nadaljevala v baru. Najbolj vztrajni so tam pričakali sončni vzhod. V soboto se je ob 12.30 uri med otokoma Silba in Olib pričela regata. Šibak severozahodni veter je omogočal plovbo s hitrostmi do 5 vozlov. Cilj regate je bil v 10 nmi oddaljenem prehodu med otokoma Molat in Tovarnjak, v neposredni bližini zaliva Jazi na jugovzhodni strani otoka Molat. Po dobrih dveh urah regatiranja, je flota nadaljevala plovbo v Preko na otoku Ugljanu. V večernih urah je sledila večerja in podelitev nagrad, zabava pa se je nadaljevala pozno v noč. Zadnji dan, v nedeljo, so se jadrnice vrnile v marine in otvoritev jadralne sezone 2014 se je zaključila. Se vidimo prihodnje leto na S.O.S. 2015.

Fotogalerija: SOS 2014

Sreda 09 Apr 2014

Nautic club Rogla je z razširjeno tekmovalno ekipo izvedel svoj tretji Seminar »Biti brži III« – trening taktike in regatnega jadranja v postavljenem regatnem polju pod vodstvom priznanega hrvaškega strokovnjaka z mednarodnimi tekmovalnimi izkušnjami Stipeta Vitaljića.

Navtični strokovnjak iz Splita je pisec strokovne literature s področja jadranja. Je vodja Sailing point Hrvaška, večkratni udeleženec znanih svetovnih regat: World Match Race tour, več svetovnih in evropskih prvenstev v različnih razredih. Ima bogate izkušnje pri sestavljanju in treniranju posadk. Sodeloval je pri formiranju in vodenju znanih slovenskih in hrvaških jadralskih posadk: Maxi Jena Team, CRO Sail team RC-44, ACI Match race team, na zadnje s taktikom Tomislavom Bašičem skupaj člana ruske ekipe RC44 Sailing team Nika, lastnika Vladimirja Prosikhina.

Seminarja se je udeležilo 10 članov tekmovalne ekipe Nautic club Rogla, ki so svoje znanje skupaj z dvema gostoma v ekipi pilili na najmanjših barkah slovenskega proizvajalca Elan Marine E210. Seminar je potekal v akvatoriju marine Punat na Krku, ki je nudila idealne pogoje za izvedbo zastavljenih ciljev seminarja. Vsi člani formiranih posadk s po 4 člani so se lahko preizkusili na vseh ključnih položajih na barki v tekmovalnem jadranju.

Posadke so tekmovale med sabo v pripravi in izvedbi taktike regatnega tekmovalnega jadranja na vnaprej določenem tekmovalnem polju med bojami. Jadralno polje je bilo primerno kratko z namenom, da posadke naredijo čim več štartov, ki so eden od ključnih trenutkov tekmovalnega poteka regate, z vidika rezultatske uspešnosti, dodatno pa predstavljajo tudi večje varnostno tveganje za poškodbe plovil in posadk. Po praktičnem delu na morju so posadke svoje delo na vodi z vodjo seminarja predebatirale takoj po zaključku vsakega plova v regatnem polju, dodatno pa še na skupinskem popoldanskem posvetu s predavateljem.

Tekmovalna ekipa Nautic club Rogla bo na novo pridobljena znanja koristila kot ekipa ali kot posamezniki, krmarji posadk klubske regate ob koncu meseca maja 2014. Dodatno bodo udeleženci svoje znanje nadgrajevali na regatah, ki se jih bodo kot ekipa udeležila v spomladanskem, jesenskem in zimskem delu leta 2014 (Zlarinska regata krstaša 2014, Konjičanka 2014, NCR Mini 12 Rogla 2014, NCR Mini 12 Bohinj 2014, Attemsova regata 2014 in Elan Impression sailing week 2014, Šibenska regata in regate prijateljskega navtičnega kluba iz Biograda na moru).

Sreda 09 Apr 2014

Jugo je eden izmed pogostejših vetrov, ki pihajo na Jadranu. Čeprav se imenuje jugo pa v resnici ne piha z juga temveč je njegova smer iz katere piha med vzhod-jugovzhodom in jug-jugovzhodom. Dosega viharne in pa tudi orkanske hitrosti. Jugo običajno povezujemo z oblačnim vremenom in z dežjem, lahko pa piha tudi, ko je nebo vedro. 

Jugo je topel gradientni veter. Najpogosteje se pojavlja v hladnih mesecih leta v novembru in decembru ter februarju in aprili. Vzrok za to je lega polarne fronte, ki se v obdobju, ko je na severni polobli zima, pomakne južneje. Običajno piha pred prihodom fronte in doseže največjo hitrost, ko fronta doseže Alpe.

Ciklonalni in anticiklonalni jugo

Ločimo dva tipa juga, ki se ločita po nastanku in vremenskim značilnostim. Jugo, ki piha v suhem in vedrem vremenu in se imenuje suhi jugo, beli jugo, vedri jugo ali palac, je anticiklonalni jugo. Običajno piha dlje kot ciklonalni. Ob anticiklonelnem jugu je vreme vedro do zmerno oblačno in običajno ne prinese padavin. V kolikor povzroči padavine so te manj intenzivne.

Ciklonalni jugo imenujemo temni jugo in je topel in vlažen veter. Običajno piha iz smeri ESE do SSE in dosega viharne občasno tudi orkanske hitrosti 50 vozlov in več (8-10 Bf). Običajno piha s hitrostmi med 4 in 5 Bf. Nebo je prekrito z gostimi in nizkimi oblaki, ki prinašajo dež.

Poleti jugo običajno ne piha dolgo. Največ nekje do 3 dni. Pozimi so obdobja juga daljša in piha vse do 10 dni. Bolj redka pa so obdobja, ko piha tudi tri tedne skupaj. Padavine so bolj intenzivne ob zmernem jugu kakor ob močnejšem viharnem ali orkanskem.

Jugo kljub svoji moči in trajanju ni tako nevaren veter kot burja. Valovi, ki jih povzroča so sicer visoki, vendar so tudi dolgi. Manj nevaren je tudi zato, ker ne piha v sunkih in omogoča pravočasno vplutje v varno luko. 

Hitrosti in valovi

Največje hitrosti dosega na odprtem morju, v področju med otoki in celino pa so hitrosti manjše. Otoki služijo kot naravna pregrada. V kanalih, ki potekajo v smeri jugovzhod-severozahod se lahko jugo zaradi konfiguracije terena pospeši. Na odpetem morju lahko hitrosti dosežejo in presežejo 50 vozlov. Povzroča visoke in dolge valove, ki lahko v višino merijo tudi do 11 m. Valovi so dolgi in niso tako nevarni kot valovi burje. Ob močnem jugu je opazno tudi močno plimovanje, ker veter nariva morsko gmoto proti severu. Plimovanje opazimo na področju Tržaškega zaliva in v zalivih kot je Puntarska draga na otoku Krk, ki je odprta proti jugu. Jugo dosega največje hitrosti na srednjem Jadranu, medtem ko so v južnem in severnem manjše.

Predznaki juga:

Pred nastankom temnega juga na nebu nastajajo oblaki imenovani cirusi, ki se pomikajo proti zahodu ali severozahodu. So v obliki vodoravnih prog in jih je lahko prepoznati. Za njimi se pričnejo pojavljati oblaki juga, ki prihajajo iz smeri juga ali jugozahoda. V primeru približevanja juga, pada zračni tlak. Večji kot je padec tlaka, hitrejši bo prehod juga.

  • brezvetrje, poleti izostanek maestrala
  • pojav mrtvih valov iz jugovzhodne smeri
  • horizont postaja meglen
  • temperatura in vlaga zraka rasteta, medtem ko zračni tlak pada
  • pojavi se močan morski tok iz jugovzhodne smeri, čeprav še ni vetra, ki piha iz te smeri
  • pojavi se dvig morske gladine (plima)
Sreda 09 Apr 2014

Flota Clipper Race bo kmalu ugledala most Golden Gate v san Franciscu. To je cilj 10 etape regate, ki se je pričela v kitajskem Qingdau.

Plovba preko Pacifika, ki je največje vodno področje na svetu, bo za najhitrejše trajala 25 dni. Posadke bodo zelo vesele, da bodo po tako dolgem času preživetem na morju, končno stopile na suho. Cilj regate je most Golden Gate. Od tam pa do jahtnega kluba South Beach, bodo jadrnice potrebovale še približno 90 minut plovbe. Vse od mosta do jahtnega kluba bo prihajajoče jadralce pričakala številna publika navtičnih navdušencev.

Predvideni prihodi posadk po lokalnem času (San Francisco)

Henri Lloyd -  10. april zgodaj dopoldne

GREAT Britain – 10. april zgodaj dopoldne

Invest Africa – 10. april zgodaj dopoldne

Qingdao – 10. april dopoldne

One DLL – 10. april dopoldne

Old Pulteney – 11. april dopoldne

Switzerland – trenutno v  Stealth Mode

Derry~Londonderry~Doire – 11. april popoldne

Team Garmin - 12. april zgodaj dopoldne

Mission Performance - 12. april popoldne

Jamaica Get All Right - 13. april popoldne

PSP Logistics - 13. april popoldne

Sreda 09 Apr 2014

Nacionalni center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju (MRCC Reka) je včeraj ob 20.00 prejela nujen klic iz Pazinskega centra, da se je v neposredni bližini luke Črvar Porat ena oseba poškodovala, ena pa izgubila življenje.

Plovili luške izpostave in Pomorske policije Poreč sta se nemudoma odpravile na mesto nesreče v neposredni bližini plaže Porto Bussola. Napihljiv gumenjak dolžine 2 m se je prevrnil in obe osebi, ki sta bili v njem sta padli v vodo. Slučajni mimoidoči, ki je opazil nesrečo je iz vode potegnil 21 letnega M.G., ki so ga takoj prevzeli reševalci nujne medicinske pomoči. S hitrim ukrepanjem mu je rešil življenje. Žal pa je bilo prepozno za 31 letnega S.T. Ko so do njega prišli reševalci se je že utopil in kljub takojšnji medicinski pomoči, ga niso uspeli več oživiti. Po takojšnji preiskavi so ugotovili, da sta bila oba hrvaška državljana pod vplivom alkohola. Kaj točno je povzročilo nesrečo bodo ugotovili v nadaljnji raziskavi.

Vir: MMPI

Torek 08 Apr 2014

Pred leti so bili prepričani, da je morski pes vrste goblin že izumrl. V zadnjem desetletju pa so jih zopet opazili in uspeli celo posneti nekaj video posnetkov. V tem videu je potapljaču uspelo posneti manjšega morskega psa vrste goblin, ki je s svojo neverjetno oblikovano čeljustjo hotel ugrizniti potapljača v roko.

Morski pes goblin  (Mitsukurina owstoni) je zelo redka vrsta morskega psa, ki prebiva v globinah morij. Pogosto ga imenujejo živi fosil, saj je edini še živeči predstavnik družine Mitsukurina, ki naj bi bila stara preko 125 milijonov let. Ta morski pes izgleda drugače od vseh ostalih. Ima posebno teleskopsko čeljust, ki jo sproži proti plenu. Čeljust je polna majhnih ostrih zob podobnih šivanki. Odrasli primerki zrastejo do dolžine 3 – 4 m in običajno živijo na globinah 100 m. Odrasle primerke so opazili že tudi globlje.  Ker so zelo redki, tudi znanstveniki ne vedo veliko o njih.

Posnetek je nastal v Tokijskem zalivu na Japonskem.

Torek 08 Apr 2014

Z delavnico "Vreme na morju" se nadaljuje uspešna serija delavnic "Varno med valovi", na kateri bo svoje izkušnje z vami delil tudi Jure Jerman, profesionalni meteorolog in jadralec. Število mest je omejeno, zato pohitite in si takoj kupite svojo vstopnico in rezervirajte mesto na predavanju.

Jure Jerman je eden izmed meteorologov, ki nam iz ARSO vsak dan zagotovijo vremensko napoved. Je tudi jadralec in vremenski taktik, zato ima veliko znanja in izkušenj prav s področja vremena na morju. Kot jadralec se je udeležil dveh svetovnih in štirih evropskih prvenstev, v zadnjem obdobju pa kot vremenski taktik svetuje jadralnim ekipam na regatah svetovnega formata: Volvo Ocean Race, Middle Sea Race, Fastnet, Mini Transat ...

Vsebina predavanja "Vreme na morju"

Značilnosti vremena na Jadranu (Jure Jerman in Mitja Zupančič):
- pregled vremenskih pojavov na Jadranu
- upoštevanje vremena pri načrtovanju plovbe

Spremljanje vremenske napovedi in opazovanje vremena (Jure Jerman):
- interpretiranje vremenske napovedi (v besedi in sliki, Aladin)
- opazovanje vremenskih pojavov (oblaki, termični vetrovi, vlažnost ...)

Ukrepanje ob spremembi vremena na morju (Aleš Kobav in Tomaž Gregorič):
- plovba v primeru poslabšanja vremena
- plovba ob zmanjšani vidljivosti
- slabo vremen na sidrišču

Diskusija s predavatelji

Komu je namenjena delavnica?

Na morju smo navtiki povsem odvisni od vremena in zato o njem nikoli ne vemo preveč. Predavatelji z Juretom Jermanom na čelu bodo poskrbeli, da boste po delavnici veliko bolje razumeli vremenske pojave na Jadranu in se jim ustrezno prilagajali.

Cena: 20,00 EUR

Kdaj: Sreda, 14.5.2014 ob 18.00

Kje: Kulturni dom Kamnica, Vrbanska cesta 97, Kamnica, Maribor

Prijava na predavanje VREME NA MORJU

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo udeležbe na predavanju.
Mesto na predavanju je rezervirano, ko prejmemo plačilo predračuna! Plačila morajo prispeti na naš TRR najkasneje 12.5.2014.


Ime:
Priimek:
Elektronski naslov:
Naslov:
Pošta:
Poštna številka:
Telefon:
Št. oseb:
Potrditev nakupa: Da, potrjujem nakup

 

 

Ponedeljek 07 Apr 2014

Nestalen veter je organizatorjem in 202 udeležencem prve tekme Evropskega pokala za razred laser paral živce od petka do nedelje. Niti en dan ni minil brez zapletov in čakanja, bodisi ker vetra ni bilo ali pa je tako naglo spreminjal smer, da je bilo potrebno tekmovanje prekiniti. Kljub vsemu sta se v slovenska jadra ujeli dve odličji.

Od predvidenih osmih plovov je regatnemu odboru uspelo izpeljati štiri regate za razred laser standard in dve za floto radialov in laserjev 4.7. To je dovolj za veljavnost prireditve, ki jo je v konkurenci laser standard dobil Dany Stanišič (SRB) s točko prednosti pred Urošem Kraševacem (SLO) in Markom Perešo (CRO). Nik Pletikos (SLO) se je z enako bero kot Hrvat uvrstil na četrto mesto, medtem ko je Matej Valič z uvodnega tretjega mesta nazadoval na sedmo. »Nisem se dobro znašel. Tukaj jadram že celo življenje in nikoli nimamo takih pogojev, kot med to regato. Ampak to ni izgovor, saj so bile razmere za vse enake,« je svojo predstavo na morju ocenil član koprskega Jadra.

V floti 63 laser radialov je Gianmarco Planchestainer (ITA) ostal neporažen. Za las počasnejša Martha Faragun (ITA) je zasedla drugo mesto, po taktično brezhibni vožnji pa se je na tretjem mestu znašel Maks Vrščaj. » Z uvrstitvijo sem zadovoljen, saj sem v danih razmerah iztržil kar največ. Med dolgim čakanjem na štart sem opazoval od kod piha in zdelo se mi je, da bolje vleče z leve. Zato sem se odločil za levo stran regatnega polja in si že na prvi stranici prijadral znatno prednost. Oznako v veter sem obrnil peti in do konca regate uspel napredovati na tretje mesto,« je s potekom zadovoljen Črnomeljčan, ki ga bo pot na Obalo znova zanesla med velikonočnimi prazniki zavoljo izolskega Spring Cup-a.

Med 116 krmarji enoseda laser 4.7 so si prva tri mesta razdelili Ilaria Rochelli, Federico Fornasari in Francesca Bergamo iz Italije. Najboljši slovenski rezultat v sicer najmnožičnejši floti je šesto mesto Liama Orla, kamor se je Koprčan zavihtel po zmagi v zadnji preizkušnji.

Ponedeljek 07 Apr 2014

Na zadnji dan finalnih plovov in za vse tiste jadralce, ki se niso uvrstili med najboljših deset, tudi na zadnji regatni dan, je jadralce prebudil dež in na nekaterih regatnih poljih veter v sunkih do 20 vozlov, na drugih, recimo na polju finnov, pa vetra danes ni bilo, ali pa je bil močno spremenljiv, zato so zaman čakali na uspešno izpeljavo vsaj enega plova. V veljavi ostajajo rezultati od včeraj, Vasilij Žbogar odhaja v jutrišnjo regato za medalje z osmega mesta, Gašper Vinčec pa je svoj nastop na Palmi zaključil na skupnem 29. mestu.

Dekleta in fantje v 470 so odjadrali tri plove. Tina Mrak in Veronika Macarol sta končali na dveh devetih mestih in enem 15. ter jutri napadata s sedmega mesta. Tina Mrak in Veronika Macarol: »Zjutraj smo odšli na morje po dežju in SZ vetru s sunki do 18 vozlov. Na programu smo imeli tri regate. Veter je obračal, spreminjal jakost in na koncu smo prišli na obalo v lepem, sončnem vremenu, zapihal je termični veter. V cilju sva bili kot 9., 9. in 15. V jutrišnjo regato za medalje sva se uvrstili s 7. mesta in imava možnosti rezultat še nekoliko popraviti.« Domen Vasič Stepančič in Jakob Božič sta se uvrstila na 31., 24. in 34. mesto in svoj nastop na Palmi zaključujeta na skupnem 59. mestu od 78 ekip.

Naš edini laserist Žan Luka Zelko danes v prvem plovu ni nastopil, potem pa končal na 19. in 14. mestu ter se vrača domov na skupnem 74. mestu. Žan Luka Zelko: »2x vodim, prvič končam 20., drugič pa 14.. Sam sebe sem presenetil s pametnimi in prav tako neumnimi odločitvami. Svetovnega pokala je konec, končal sem na 74. mestu od 144 tekmovalcev. Lahko bi bilo dosti boljše, ampak sem zadovoljen s svojim napredkom. Odhajam v Marsaille, kjer me čaka evropski pokal.«

Jutri bomo v regati za odličja navijali za Tino Mrak in Veroniko Macarol ter Vasilija Žbogarja.

7. Tina Mrak in Veronika Macarol, 470: 4, 21, 19, 8, 11, 14, 9., 9., 15
59. Domen Vasič Stepančič in Jakob Božič, 470: 15, 7, 34, 20, 27, 5, 25, 31, 24, 34
8. Vasilij Žbogar, finn: 5, 7, 5, 10, 4, 14, 4, danes nič
29. Gašper Vinčec, finn: 11, 9, 25, 27, 11, 29, 14, danes nič

74. Žan Luka Zelko, laser standard: 30, 19, 18, 35, 9, 13, 19, 12, DNC, 19, 14

Ponedeljek 07 Apr 2014

En dan je vetra preveč, drugi dan premalo, bi lahko rekli po današnjem regatnem dnevu na Palmi. Dež, močan veter, do 25 vozlov, ter visok val so zaznamovali drugi dan finalnih plovov.

Prav močan veter in visok val sta floto 470 zadržala na obali. Tina Mrak in Veronika Macarol poročata: »Zjutraj smo morali čakati dekleta na laserju radial, ki so jadrala na istem regatnem polju kot je predvideno za 470; nato so nas le poslali na morje, vendar še pred izplutjem poslali nazaj. Val je bil velik, veter pa ni bil premočan in mislimo, da bi se dalo izpeljati regato. Jutri nas čakajo še zadnji plovi pred sobotnim medal raceom.«

Laserji so začeli že dopoldne in odpeljali tri regate. Naš Žan Luka Zelko, ki jadra v srebrni skupini, je prvo regato zaključil na 13. mestu v skupini, na ostale rezultate še čakamo. Žan Luka Zelko: »Danes je bil naporen dan. Zjutraj smo se zbudili v vetrovno jutro, kasneje pa je veter samo še dvigoval. Pogoji so bili zelo zahtevni, saj je veter obračal in naredil se je zelo velik val. Kljub temu smo uspeli speljati tri plove. Prvega in zadnjega sem prišel šesti na prvo bojo, a sem v prvem plovu izgubil v drugo krmo, v zadnjem plovu pa sem zlomil plastičen del na barki in se posledično zvrnil, ampak sem se trudil do konca. Drugi plov pa sem bil na napačni strani, ko je veter obrnil, vendar sem se vseeno uspel prebiti do solidnega rezultata.«

Finaši so odjadrali dva plova. V prvem se je Vasilij Žbogar uvrstil na 23. mesto in Gašper Vinčec na 33. mesto. Za oba naša finaša sta to najslabši uvrstitvi doslej, zato se jima zaenkrat brišeta. V drugi regati je bil Vasilij 13., Gašper pa 21. Vasilij je tako zdaj na skupnem osmem mestu, Gašper pa na 29.

Jutri so na vrsti še zadnji finalni plovi, v soboto pa regata za odličja za najboljših deset vsakega razreda.

Začasne uvrstitve naših:
7. Tina Mrak in Veronika Macarol, 470: 4, 21, 19, 8, 11, 14 danes nič
46. Domen Vasič Stepančič in Jakob Božič, 470: 15, 7, 34, 20, 27, 5, 25 danes nič
8. Vasilij Žbogar, finn: 5, 7, 5, 10, 4, 14, 4, 23, 13
29. Gašper Vinčec, finn: 11, 9, 25, 27, 11, 29, 14, 33, 21
x. Žan Luka Zelko, laser standard: 30, 19, 18, 35, 9, 13, x, x

Ponedeljek 07 Apr 2014