Zadnje iz eTrgovine

190.00€

Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi

Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.

Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.

Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.

Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.

NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU

7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.

  1. Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
  • Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
  • Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
  • Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
  • Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
  • Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
  • Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
  1. Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
  • Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
  • Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
  • Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
  • Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
  • Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
  • Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
  • Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
  1. Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
  • Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
  • Pomen vloge namestnika skipperja.
  • Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
  • Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
  • Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
  • Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
  1. Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
  • Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
  • Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
  • Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
  • Osnovna uporaba varnostne opreme.
  • Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
  • Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
  1. Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
  • Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
  • Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
  • Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
  • Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
  • Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
  • Problematika nenadnega preleta buma.
  • Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
  • Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
  1. Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
  • Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
  • Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
  • Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
  • Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
  • Varne in hitre metode spusta genakerja.
  • Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
  • Nasveti za reševanje zapletov.
  1. Najpogostejša vprašanja skipperjev
  • Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
  • Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
  • Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
  • Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
  • Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.

Partnerji:

  • Karpo
  • Spinaker.si
  • eNavtika
  • JK Loka Timing

Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025

Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.

Predavatelj | Maks Vrečko 

Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. 

Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. 

Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5

Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.

Sopredavatelj | Tomaž Gregorič

Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.

Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.

Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko

Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.

Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.

Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

Navtični abonma 2025 – 7 online predavanj

Zadnji video

PORTOROŽ – Piranski zaliv gosti prvo etapo Evropskega pokala razreda Melges 24, ki se je včeraj začela z uvodnimi štirimi plovi. Za floto 24 jadrnic iz 10 držav je to zadnje srečanje pred evropskim prvenstvom, za štiri slovenske ekipe pa tekmovanje velja tudi kot državno prvenstvo.

Jadralci razreda Melges 24 so se po dolgi zimi vrnili v tekmovalne vode in prva postaja v ciklu petih regat je Portorož. Organizacija tridnevnega dogodka je bila zaupana Jahtnemu Klubi, čigar člani so v dopoldanskih urah stehtali petčlanske posadke, ki ne smejo biti težje od 375 kilogramov, ob poldne pa že naznanili štart prvega plova. Na regatnem polju med Piranom in Crvenim vrhom se je v burji in popoldanskem zahodnem vetru najbolje znašla italijanska Altea, ki je nanizala tretje in tri druga mesta. »V Portorožu jadramo prvič, zato nismo pričakovali tako visokih uvrstitev. Ostale posadke so imele nekaj težav, medtem ko smo mi jadrali konstantno dobro,« je s sinergijo na krovu zadovoljen Andrea Racchelli. Drugo mesto v skupnem seštevku je pripadlo ekipi Audi krmarja Riccarda Simoneschija, trenutno tretji z istim izkupičkom točk pa so Norvežani Storm Capital Racing Team. »Na prizorišče smo prispeli šele sinoči po več kot dvajset urni vožnji. Bili smo nekoliko utrujeni, toda za razliko od Skandinavije je tukaj že prava pomlad in na morju so nadvse uživali. Začeli smo nekoliko slabše potem pa z vsakim plovom napredovali. Če bo šlo tako dalje, nam zmagovali oder ne uide,« ciljev ne skriva Peder Jahre.

Najvišje uvrščena slovenska posadka – Atena - se nahaja na devetem mestu. »Glede na izjemno domačo in tujo konkurenco sem nad našim rezultatom prijetno presenečen. Na tekmo se nismo posebej pripravljali, je pa res, da imamo morda nekoliko prednosti zaradi poznavanja lokalnih razmer,« je formulo za odličen štart razkril krmar Jure Jerkovič. Prešerne volje je bil po zmagi v četrtem plovu tudi Hinko Golias. »To je naša prva tekma po dveh letih. Ves marec smo se dogovarjali za treninge, a vedno je prišlo nekaj vmes. Neuigranost na krovu se je nedvomno poznala. No, v zadnji regati smo se vendarle zbrali in jo odvozili brezhibno.  Odlično smo štartali, obrate izvajali kot se spodobi in na koncu prečili ciljno linijo pred vsemi. To nam je dalo zagona,« se nadaljnjih preizkušenj nadeja Hinko Golias. Za 24 posadk iz desetih držav se pokal nadaljuje danes s tremi preizkušnjami in konča v nedeljo s finalnimi dvema plovoma.

REZULTATI: 24 posadk, 4 regate

1. ITA        Altea / A. Raccheli                               3.,.2.,2.,2.             9tč

2. ITA        Audi / R. Simoneschi                           5.,1.,10.,7.            23 tč

3. NOR      Storm Capital Sail Racing /P. Jahre     8.,6.,6.,3.              23 tč

...

9. SLO       Atena / J. Jerkovič                                13.,5.,15.,6.          39 tč

11. SLO     Agapeja / H. Golias                              12.,18.,16.,1.        47 tč

19. SLO     Little Big Man / M. Potišek                 17.,20.,20.,8.        65 tč

22. SLO     Mazzi / T. Virnik                                  23.,21.,22.,22.      88 tč

Nedelja 30 Mar 2014

V sredo 19.3.2014 se je v kavarni Geonavtik v Ljubljani odvilo prvo predavanje iz serije Varno med valovi, ki je govorilo o sidranju.

Predavanje je bilo organizirano skupaj z izidom knjige jadralca Bobbya Schenka: Sidranje, ki je izšla v slovenskem jeziku pri založbi Osminka. Ker je očitno sidranje izjemno zanimiva tema so bili organizatorji prisiljeni  185 udeležencev razdeliti na tri skupine in predavanje izvesti kar trikrat v enem dnevu. Prva skupina je pričela že ob 17.30, zadnja pa ob 20.30.

Pogovor o sidranju je vodil Mitja Zupančič, lastnik založbe Osminka in avtor številnih navtičnih člankov v slovenskih navtičnih revijah, organizator navtičnih dogodkov in pisec navtičnih knjig in priročnikov.

Prvi se mu je pridružil Marijo Kljaković Gašpić, kapitan dolge plovbe z 30 letnimi izkušnjami na plovbi po vseh oceanih sveta in številnih rekah. Na prvo vprašanje, kako se odloča, kje se bo s svojo barko zasidral je hudomušno odgovoril: "O tem, kje se bomo sidrali, odloča moja žena. Želi da je morje plitvo, da ja na dnu mivka in da je voda čista. Jaz moram samo poskrbeti, da bo sidranje varno." V nadaljevanju je spregovoril tudi o svojih bogatih izkušnjah, o tem kaj je potrebno narediti za varno sidranje in česa vsega ni potrebno početi pri manevru sidranja.

Damjan Sever je predstavil sedem različnih tipov sidra in pojasnil zakaj so novejše, modernejše oblike sidra bolj primerne za sidranje in zakaj so novejša sidra bolj zanesljiva za sidranje.

Tomaž Gregorič iz Spinakerja je pojasnil, kakšna so pravila označevanja plovila na sidru podnevi, ponoči in v zmanjšani vidljivosti. Kako ponoči ločimo, ali sta na sidru v zalivu dve plovili ali eno večje. Za zanesljivo sidranje in kontrolo le tega je predstavil elektronske možnosti za nadzor, od enostavnih rešitev z mobilnim telefonom do najzahtevnejših navigacijskih naprav.

Predavanje se je zaključilo še z vprašanji in odgovori.

Kaj so povedali udeleženci?

Delavnica Tehnike sidranja, je bila prijetna in strokovno izvedena. Stvar na pravem nivoju, kjer je lahko prav vsak našel kako pravo informacijo zase. Primerno tako za bolj izkušene, kot tudi za tiste manj izkušene morjeplovce.

Ambrož Jakop

Predavanje so organizirali Geonavtik, Spinnaker, Osminka in eNavtika. Vsa vprašanja in komentarje v zvezi s predavanjem nam lahko pošljete na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.. Vašega mnenja bomo veseli!

Sreda 26 Mar 2014

Veter je eden najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na varno plovbo in  sprejemanje odločitev na morju. Če želimo pluti čim bolj brezskrbno, se je vedno potrebno dobro informirati o vetrovih, ki običajno pihajo na področju plovbe. Poznati moramo naravo posameznega vetra, kdaj piha, iz katere smeri, kakšne hitrosti dosega, kako in zakaj nastaja, kakšne valove povzroča in koliko časa piha.

S pomočjo vremenske napovedi, matematičnih modelov smeri in hitrosti vetrov (Aladin) in poznavanja vetrov, lahko svojo plovbo le tem prilagodimo in si zagotovimo brezskrbno preživljanje časa na plovilu.

Lokalni vetrovi imajo svojo specifiko. Odvisni so od številnih dejavnikov kot je, konfiguracija terena, klimatski pas, letni čas in številni drugi. Vetrovi so na različnih delih sveta drugačni, imajo drugačno ime in drugačne lastnosti. V večini je edina skupna lastnost, da jih ločimo po smereh neba iz katere pihajo, oziroma iz smeri iz katere najpogosteje pihajo. Zavedati se moramo, da določen veter ne piha vedno iz iste smeri. Na njegovo smer vpliva na primer konfiguracija terena, ki mu lahko spremeni smer za 90 ali celo več stopinj.

Najpogostejši vetrovi na Jadranu

Na Jadranu ločimo osem osnovnih vetrov, ki jih imenujemo glede na smer iz katere pihajo. Najbolj pogosti in najpomembnejši, lahko jih imenujemo tudi glavni, so trije, burja, jugo in maestral. Ti vetrovi so glavni, ker dosegajo najvišje hitrosti, hitrosti viharja. Ostali so nekoliko manj pogosti in ne dosegajo velikih hitrosti. Običajno pihajo bolj umirjeno. To so tramontana, levant, oštro, ponent in lebič. Vse vetrove lahko prikažemo na skici, ki jo imenujemo roža vetrov (glej sliko).

Tabela 1 – Imena vetrov na Jadranu v različnih jezikih

Smer vetra Oznaka smeri (SLO) Ime (slovensko) Ime (hrvaško) Ime (italijansko) Ime (nemško)
severnik N (S) tranmontana tramontana tranmontana Tramontane
severovzhodnik NE (SV) burja bura, burin bora Bora
vzhodnik E (V) levant levant levanta Levante
jugovzhodnik SE (JV) jugo jugo scirocco Scirocco
jug S (J) oštro oštro ostro Ostro
jugozahodnik SW (JZ) lebič lebić, garbin libeccio Libeccio
zahodnik W (Z) ponent pulenat ponente, zefiro, espero Poniente
severozahodnik NW (SW) maestral maestral maestrale Mistral

Hitrost vetra

Hitrost vetra je razdalja, ki jo veter opravi v časovni enoti. Uradna enota za merjenje hitrosti vetra je m/s (meter na sekundo). Večinoma smo navajeni izražati hitrost vetra v km/h (kilometri na uro), v navtiki pa se uporablja enota vozel ali nmi*/h (navtična milja na uro)

Med enotami obstajajo enostavne korelacije, tako da lahko hitro preračunamo iz ene v drugo po naslednjih formulah:

Preračunavanje med enotami

  enota   enota formula opis
1 m/s v km/h v (m/s) = 3,6 * v (km/h) Količino v m/s pomnožimo s faktorjem 3,6 in dobimo količino izraženo v km/h.
2 km/h v m/s v (km/h)v  / 3,6  (m/s) Količino v km/h delimo s faktorjem 3,6 in dobimo količino izraženo v m/s.
3 m/s v vozli v (m/s) = 1,94 * v (vozli) Količino  v m/s pomnožimo s faktorjem 1,94 in dobimo količino izraženo v vozlih (nmi/h). Navtična milja – nmi je enaka 1,852 m. 1 vozel = 1 nmi/h.
4 vozli v m/s v (vozli) = v /1,94  (m/s) Količino  v vozlih (nmi*/h) delimo s faktorjem 1,94 in dobimo količino izraženo v m/s. Navtična milja – nmi je enaka 1,852 m. 1 vozel = 1 nmi/h.

 Hitrost vetra v različnih enotah

m/s
km/h
vozli (nmi/h)
1 m/s
3,6 km/h
1,94 vozla
2 m/s
7,2 km/h
3,88 vozla
5 m/s
18 km/h
9,70 vozlov
10 m/s
36 km/h
19,40 vozlov
15 m/s
54 km/h
29,10 vozlov
20 m/s
72 km/h
38,80 vozlov
30 m/s
108 km/h
58,20 vozlov
50 m/s
180 km/h
97,00 vozlov

Opomba:

*Uradna oznaka za navtično miljo ne obstaja. V različnih virih se uporabljajo različne oznake kot na primer NM, nm, Nm, M in podobne. V eNavtiki smo se odločili, da uporabljamo oznako nmi ker na primer dvoznačna oznaka Nm označuje fizikalno enoto za navor in z navtično oznako za razdaljo nima popolnoma nobene korelacije.

Beaufortova lestvica moči vetra

Poleg merjenja hitrosti vetra z napravami, pa poznamo tudi opisno ocenjevanje vetra, ki ga določamo na podlagi učinkov, ki jih povzroča. Opisano ocenjevanje imenujemo Beauforjeva lestvica, hitrost vetra pa izražamo v boforih.

Bf -bofori hitrost vetra v m/s* višina valov (m) Opis (SLO) Opis (CRO)
0 0 - 0,2 m/s 0,00 m tišina - tiho tišina
1 0,2 - 1,5 m/s do 0,20 m lahen vetrič lak povjetarac
2 1,6 - 3,3 m/s do 0,50 m vetrič povjetarac
3 3,4 - 5,4 m/s do 1,00 m slab veter slab vjetar
4 5,5 - 7,9 m/s do 1,50 m zmeren veter umjeren vjetar
5 8 - 10,7 m/s do 3,00 m zmerno močan veter umjereno jak vjetar
6 10,8 - 13,8 m/s do 4,00 m močan veter jak vjetar
7 13,9 - 17,1 m/s do 5,50 m zelo močan veter vrlo jak vjetar
8 17,2 - 20,7 m/s do 7,50 m viharni veter olujni vjetar
9 20,8 - 24,4 m/s do 10,0 m vihar oluja
10 24,5 - 28,4 m/s do 12,5 m močan vihar žestoka oluja
11 28,5 - 32,6 m/s do 14,0 m orkanski veter orkanska oluja
12 32,7 - 39,6 m/s do 15,0 m orkan orkan
13 -17 39,7 - 61,2 m/s nad 15, m ** **

* Beaufortova lestvica je opisna. Hitrosti vetra in višine valov so približne. 

** Za vetrove, ki dosegajo hitrosti preko 40 m/s - oziroma 13-17 boforov ni poimenovanj v slovenskem ali hrvaškem jeziku

Sreda 26 Mar 2014

»Offshore transfer E350 Uniform - Nautic club Rogla Racing Team - Biograd – Malta – Biograd 2014«

Nautic club Rogla je s svojo tekmovalno ekipo in gosti zaključil svoj prvi OFFSHORE projekt pod imenom: »Offshore transfer E350 Uniform - Nautic club Rogla Racing Team - Biograd – Malta – Biograd 2014«

Nautic club Rogla je s svojo tekmovalno ekipo in prijatelji v času med 06.03.2014 – 20.03.2014 izvedel odprtomorsko transfer jadranje na relaciji Dalmacija Biograd – Malta Valletta – Dalmacija Biograd. Ideja, ki je v glavah štajerskih jadralcev z dolgoletnimi izkušnjami tlela že vrsto let je za vse jadralce združene v navtičnem klubu iz Konjic, željne novih izkušenj in doživetij med drugim tudi jadranja na odprtih morjih, postala realnost. Glede na možnosti in izkušnje ostalih je prvi korak v tej smeri preizkus jadralcev in plovila na jadransko – sredozemski ruti iz Dalmacije do Malte in nazaj.

Pripravljeni sta bili dve ekipi s po 4 in 3 jadralci. Prva za pot na Malto in druga za povratek. Na Malto so potovali Stanko KOLAR, Marko DRUŠKOVIČ, Damjan PEČOVNIK in Dare URBANCL. V Dalmacijo se je vračala ekipa Dani VREČKO, Samo PODGRAJŠEK in Stanko KOLAR. Vodenje barke so člani obeh posadk zaupali Stanko KOLARJU, sicer aktualnemu predsedniku Nautic Cluba Rogla.

Biograd - Valletta

Na pot so se jadralci 1 ekipe odpravili 6. marca iz Biograda v Dalmaciji. Za plovilo so si izbrali Elanovo jadrnico E350 Performance pod imenom Uniform, s katero imajo v zadnjih dveh letih tudi največ tekmovalnih jadralskih izkušenj.

Pot jih je v večernih urah vodila najprej do Šibenika, kjer so v jutranjih urah 7. marca opravili carinske postopke in nadaljevali pot proti Visu in dalje proti Brindisiju na vzhodni italijanski obali, kamor so prispeli na večer v soboto, 8. marca. Ekipa se je odločila prenočiti in pot proti Otrantu in peti italijanskega škornja nadaljevati v nedeljo zjutraj. Na peto škornja so prispeli v večernih urah, v Santa Maria di Leuca so si ogledali veličasten svetilnik, ki daje luč mornarjem na plovbi iz Jadranskega v Ionsko morje in obratno. Sledilo je prečenje Ionskega morja, čez zaliv Taranto proti Syracusi na Siciliji. Pot, dolgo skoraj 200 milj so uspeli zaključiti v jutranjih urah torka, 11. marca. Torek je bil namenjen počitku in ogledu znamenitega siciljanskega mesta, nadaljevanje plovbe proti Malti je sledilo v večernih urah istega dne, prihod ekipe 1 v Valleto na Malti pa se je uspešno zaključil v dopoldanskih urah srede, 12.  marca. Ekipa je praktično imela ves čas severovzhodni veter, ki je Uniform odločno gnal iz krme in boka proti planiranemu cilju s povprečno hitrostjo okoli 8 vozlov na uro.

Istega dne se je v Valletto z letalom iz Trevisa odpravila ekipa 2 ob logistični podpori člana NCR RT Andreja Zidanška. Na malti so pristali v sredo zvečer, združeni ekipi sta si vzeli čas za ogled Malte vse do planiranega odhoda v petek 14. marca zjutraj - ekipe 1 z letalom proti Trevisu in ekipe 2 po morski poti v obratni smeri iz Vallette do Biograda.

Valletta - Biograd

Pot v smeri proti domu se je začela z zapletom – zaradi močnega vetra in tehničnih težav. Ob poskusu izplutja v petek,  je po posvetu s kopenskim delom ekipe v Konjicah – vlogo vremenarja in informacijsko podporo ekipama je prevzel Danijel Muha. Ekipa se je odločila odhod prestaviti za dobrih 30 ur, ko naj bi po napovedi upadel močan severovzhodnih, ki je dvignil val vse do višine šterih metrov. Naslednji dan, v soboto 15. marca so se vremenske razmere nekoliko umirile. Ekipa je izplula ob 14. uri popoldne in se odločno soočila z vetrom v premec in napornim jadranjem v veter proti južni obali Sicilije, ki jo je dosegla v poznih večernih urah. Pot je nato nadaljevala s prečenjem pod Sicilijo ter se v jutranjih urah naslednjega dne ob obratu vetra proti severu pričela vzpenjati od Sicilje proti zalivu Taranto. Zaradi zamujenega dneva so se jadralci odločili za pot brez postanka do Santa Marie di Leuca, kamor so ob izkušnji adrenalinskih dogodkov povezanih z vetrom in valom prispeli v pozno večernih urah ponedeljka 17. marca. Sledil je hiter ogled in kavica  znanem lokalu ob luki. Kratek počitek se je nadaljeval s plovbo proti Otrantu in Brindisiju, ki ga je ekipa dosegla v jutranjih urah naslednjega dne. Veter je popustil celo do te mere, da so jadralci pospravili jadra in pot nadaljevali ob pomoči motorja, ki jih nato gnal čez celoten Jadran do Lastova, kjer so se jadralci privezali v jutranjih urah srede  19. marca. Po opravljenih mejnih obveznostih, so se poslovili od simpatičnih uradnikov na otoku in se usmerili direktno proti Biogradu, kamor so ob pomoči vetra in v večernih urah tudi motorja prispeli v četrtek zjutraj ob 00:30.

Ekipo so v Biogradu s penino pričakali prijatelji, Dare je poskrbel za presenečenje in pomagal ekipi 2 varno privezati Uniform na pomol Biogradske marine.

Projekt Nautic cluba Rogla je v celoti uspel, člani posadk so dokazali, da so dovolj zreli in izkušeni tudi za Offshore jadranje. Dokazali so si, da leta vložena v izobraževanje in pridobivanje izkušenj na Jadranu niso vržena stran in da so dobra osnova za nadaljnje nadgrajevanje jadralskih ambicij posameznikov in ekipe. Ideje o novih projektih se že porajajo. Ko bodo le ti dokončno uokvirjeni jih bodo konjiški jadralci s prijatelji brez dvoma znali hitro uresničiti.

Torek 25 Mar 2014

Ko tekmovalci, razsodniki, regatni odbor in organizatorji opravijo svoje delo z odliko, je mogoče vse. Letošnjemu slovenskemu odprtemu državnemu prvenstvu v jadralskem dvobojevanju, ki se je v organizaciji Jadralnega društva J/24 odvijalo prejšnji konec tedna v Izoli, so napovedi skopo odmerjale uporabne vetrove.

Po petkovem počasnem začetku sta blag jugo v soboto in zgodnji maestral v nedeljo ponudila tesen časovni okvir, ki ga je vodstvo regate v popolnosti izkoristilo. Jadralnemu društvu J/24 je ob pomoči (pre)izkušenih sodelavcev uspelo izpeljati celoten predviden program, potem pa je v nedeljo prav ob zaključku zadnjega dvoboja slovensko morje ponovno prekrila bonaca.

Štiri slovenske in šest tujih posadk se je pomerilo za naslov zmagovalca prvenstva, domače pa seveda še za naslov državnih prvakov. Napetosti in presenečenj tudi tokrat ni manjkalo. Če sta Hrvat Tomislav Bašić in Avstrijec Christian Binder suvereno držala prvi dve mesti od začetka do konca, se je za preostala mesta odvijal srdit boj. V soboto zvečer po seriji 'vsak z vsakim' je tretje mesto držal Poljak Patryk Zbroja, naslov državnega prvaka se je nasmihal našemu Gorazdu Rajarju na četrtem mestu; dva od favoritov, aktualni slovenski državni prvak 2013 Dejan Presen in švicarski krmar Lorenz Mueller pa sta pristala v spodnjem delu lestvice.

Tiho nedeljsko jutro je nakazovalo na odpoved četrtfinala in tako bi se le še prva četverica med seboj borila za medalje. Vendar je, na veselje jadralcev in predsednika regatnega odbora Bojana Galeta, maestral že zgodaj napolnil morje pred Izolo in četrtfinale je močno premešalo karte. V polfinalu so se Bašiću pridružili Christian Binder, Gorazd Rajar in Dejan Presen, za ostale pa je sledila borba za mesta od 10. do 5. V tem je bil najuspešnejši Mueller, ki v Izoli vedno jadra s 'svojo' slovensko posadko, ki se je z odlično serijo povzpel z devetega na končno peto mesto. Bašić in Binder sta si priborila veliki finale, v katerem pa Bašićeva ekipa ni dovolila presenečenj. Ekipi Gorazda Rajarja in Dejana Presena sta v malem finalu odločali o skupnem tretjem mestu ter o državnem naslovu.

Rajar je začel z zmago, Presen v drugem dvoboju izenačil na 1:1 in vse je bilo nared za dramatičen zaključek, v katerega se je kot 'koscenarist' vpletel še usihajoč veter. Pred razsodniki pod vodstvom Andraža Koželja je bil le še zadnji dvoboj. Kljub Rajarjevemu vodstvu po startu ga je ob koncu druge stranice Presen ujel, si izboril malce boljšo pozicijo, nato pa se je smer vetra ravno toliko zasukala, da v lahkih sapicah Rajar ni imel več možnosti za preboj naprej. Dejana Presen s posadko Miha Truden, Marko Pihlar in Gal Potrč Pajk je tako ubranil naslov državnih prvakov ter odnesel domov tudi pokal za tretje mesto, hrvaška posadka Tomislav Bašić, Stjepan Vitaljić, Pave Pleslić in Ivan Ivanković pa pokal skupnega zmagovalca letošnjega prvenstva.

Ponedeljek 24 Mar 2014

V majhnem mestu Zumaia na severu Španije, Atlantski ocena prinaša dolge in visoke valove. Majhno mesto je pred njimi zaščiteno z dolgim in visokim valobranom. Kljub temu zna biti plovba proti pristanišču izjemno nevarna.

Jadrnica Bavaria 38 s sedmimi člani posadke na krovu, se je vračala s plovbe proti luki, do katere vodi ozek kanal. Kanal na severni strani pred valovi Atlantskega oceana ščiti visok valobran. Ključen trenutek pri plovbi v luko je obrat za 90 stopinj proti zahodu. V tem trenutku je plovilo najbolj ranljivo. In prav tu je krmar jadrnice storil napako. V kraju so navajeni tudi višjih valov kot je bil tistega februarskega dne. Srednje velik val je presenetil jadralce v nepravem trenutku. Ker se je jadrnica že obrnila proti zahodu in je bila obrnjene bočno v valove, jo je val v sekundi prevrnil. Štirje člani posadke so končali v morju. Kljub grozljivemu prevračanju, so vse štiri člane posadke rešili iz vode brez poškodb. Tudi jadrnica in preostali del ekipe so nesrečo preživeli brez večjih poškodb.

Kako je prišlo do nesreče si lahko ogledate v spodnjem video posnetku avtorja Gabi Aymat, ki je bil v času nesreče v neposredni bližini.

Ponedeljek 24 Mar 2014

V soboto so na obalah Limskega kanala našli preminulega 80 letnega ribiča.

Hrvat I.M. je v soboto popoldne s svojim plovilom plul po Limskem kanalu in na obali zagledal barko in na njej ribiča, ki ni kazal znakov življenja. Zaradi plitvega morja, se plovilu ni uspel približati, zato je poklical Center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju.

Na lokacijo se je odpravila pomorska policija in člani luške uprave Poreč. Na plovilu so našli preminulega ribiča rojenega leta 1935. Po pregledu so ugotovili, da ne gre za pomorsko nesrečo in da je ribič umrl naravne smrti.

 

 

Vir: MMPI!

Ponedeljek 24 Mar 2014

JK Jadro Koper je pretekli konec tedna, od petka, 21. marca do včeraj, gostil zdaj že tradicionalni Koper Cup, razpisan za razrede optimist, laser 4.7, laser radial, laser standard in 29er. Za optimiste je bila to druga letošnja kriterijska regata za izbor reprezentance. Udeležilo se ga je 106 mladih jadralcev v optimistu iz Italije, Avstrije, Češke, Madžarske in Slovenije, ki so se v zmernem do močnem južnem vetru pomerili v dveh skupinah.

Zaradi majhnega števila prijavljenih jadralcev v ostalih razredih je namesto razpisane regate zanje potekala trening-regata s postavljenimi bojami. Po besedah Jureta Orla je bila to odlična priložnost za kakovosten trening, ki je združil slovenske jadralce iz različnih klubov in različnih razredov, prav tako pa je služil tudi kot priprava regatnega in organizacijskega odbora pred Europa Cupom, največjim slovenskim jadralskim dogodkom v mladinskih in članskih razredih, ki se bo v Kopru odvijal od 4. do 6. aprila. Na današnji dan je nanj prijavljenih že preko 110 jadralcev.

Jadralci v optimistu, ki so bili razvrščeni v dve skupini, so uspeli v dveh jadralnih dneh odjadrati sedem plovov, včerajšnji močan jugo in nevihtni oblaki pa so odpihnili vse upe, da bi se vendarle podali na vodo – in tako so sobotni rezultati obveljali kot končni. Slavil je Avstrijec Yannis Saye, mesta od drugega do petega pa so si razredlili naši mladi jadralci: kot drugi je s točko zaostanka končal Klemen Semelbauer, tretji je bil njegov klubski kolega Rok Verderber (oba JK Pirat), Mara Turin (JK Izola) je bila četrta in prva med deklicami, peti pa je bil Peter Milivojevič iz domačega JK Jadro Koper. Med prvih deset se je uvrstilo kar sedem slovenskih jadralcev.

Ponedeljek 24 Mar 2014

Bobby Schenk: Sidranje

Jadranje je za nas najlepša vrsta športa, najkrajša pot do sreče, do svobode. Popolna svoboda se jadralcu ponudi šele takrat, ko ni omejen na tesna, občasno celo umazana pristanišča; ko lahko zapluje v zaliv, ki je tako vabljivo nedotaknjen in romantičen in jadralcu nudi zatočišče pred neurjem in razburkanim morjem.

Avtor je mnoga leta nabiral dragocene izkušnje po vseh morjih sveta. Bralcu želi posredovati svoje znanje in izkušnje nabrane na potovalnih jadranjih, pri katerih je samoumevno, da se je potrebno znati tudi zasidrati, saj pristanišča niso vedno na voljo.

Iz vsebine knjige Sidranje

Avtor se v knjigi najprej posveti opremi, ki je potrebna za uspešno in zanesljivo  sidranje. Rešuje tudi dileme med različnimi vrstami opreme, da se lažje odločimo za nakup tiste, ki bo najbolje ustrezala našim potrebam, oziroma je najbolj primerna za sidranje na tipu morskega dna, kjer najpogosteje sidramo.
V drugem delu se posveti različnim manevrom sidranja in ukazov, ki jih uporabljamo za uspešno komunikacijo med skipperjem in posadko.

Ko smo na sidru se posveti problemom zategovanja verige, sidranju na kopno, ter sidranje s krmno vrvijo na obalo ali pomol. Po uspešnem sidranju je govora o pravilnem dvigovanju sidra, izruvanju sidra ter problemom, ki se pojavijo kadar sidramo v zasedenem zalivu ali luki.

V zadnjem delu knjige rešuje probleme sidranja v slabem vremenu, sidrni straži ter tehničnim napakam, ki se lahko zgodijo pri sidranju, kot na primer odpoved sidrnega vitla, ali kaj storiti, ko sidra ne moremo izvleči.

Knjiga je v celoti posvečena le sidranju in podrobno opisuje na kaj vse moramo biti pozorni, da bo naše sidranje uspešno in bomo lahko noč na sidru prespali, prepričani, da smo dobro zasidrani.Knjiga je namenjena vsem vrstam navtikov, tako začetnikom, občasnim morjeplovcem, kakor tudi izkušenim skipperjem, ki bodo lahko svoje znanje še poglobili. Knjiga na 148 straneh zelo nazorno obravnava vse teme za varno in brezskrbno sidranje in prenočevanje v zalivih. Vsebina je obogatena z 70 barvnimi fotografijami in 15 skicami, za pomoč pa so še 4 tabele.

 

Naroči knjigo Bobby Schenk - Sidranje 

Sobota 22 Mar 2014

Potapljači so na koralnem grebenu na otoku Grand Cayman nedaleč od kraja Frank Sound lovili ribe, ko je do njih nenadoma priplaval velik karibski morski pes. Kako se je potapljač branil pred morskim psom, si lahko pogledate v videu, ki ga je posnel s podvodno kamero.

Sobota 22 Mar 2014