Zadnje iz eTrgovine

190.00€

Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi

Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.

Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.

Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.

Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.

NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU

7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.

  1. Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
  • Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
  • Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
  • Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
  • Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
  • Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
  • Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
  1. Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
  • Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
  • Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
  • Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
  • Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
  • Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
  • Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
  • Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
  1. Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
  • Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
  • Pomen vloge namestnika skipperja.
  • Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
  • Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
  • Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
  • Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
  1. Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
  • Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
  • Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
  • Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
  • Osnovna uporaba varnostne opreme.
  • Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
  • Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
  1. Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
  • Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
  • Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
  • Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
  • Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
  • Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
  • Problematika nenadnega preleta buma.
  • Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
  • Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
  1. Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
  • Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
  • Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
  • Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
  • Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
  • Varne in hitre metode spusta genakerja.
  • Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
  • Nasveti za reševanje zapletov.
  1. Najpogostejša vprašanja skipperjev
  • Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
  • Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
  • Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
  • Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
  • Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.

Partnerji:

  • Karpo
  • Spinaker.si
  • eNavtika
  • JK Loka Timing

Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025

Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.

Predavatelj | Maks Vrečko 

Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. 

Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. 

Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5

Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.

Sopredavatelj | Tomaž Gregorič

Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.

Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.

Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko

Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.

Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.

Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

Navtični abonma 2025 – 7 online predavanj

Zadnji video

Lastnik največje jahte izdelane v ladjedelnici Sunseeker je Eddie Jordan. Njegova nova ladja, Sunseeker 155 The Big One, se imenuje Blush in v dolžino meri 47 metrov.

Sunseeker zadnja leta izjemno dobro deluje na trgu super jaht. Od leta 2009 so v ladjedelnici izdelali kar 54 takih, ki so v dolžino merile med 30 in 50 metri. Med njimi je kar 17 do sedaj največjih, 40 metrskih jaht.

Večina ladjedelnic konstruira večji model jahte na osnovi manjšega modela, tako da ga podaljšuje. Pri Sunseekerju so se odločili, da bodo novo lepotico oblikovali povsem na novo. Sami so se izrazili, da so jo pričeli oblikovati z enim samim praznim listom papirja. K oblikovanju so povabili člane moštva McLaren, ki skrbijo za visoko performančne kompozitne konstrukcije v formuli 1. Končni izdelek je 47 metrov dolga superjahta s tremi krovi. Izdelana je iz stekloplastike, večina strukturnih komponent pa je iz karbona. Pri Sunseekerju pravijo, da je jahta lahko na pogled podobna svojim manjšim sestram, vendar je 155 popolnoma nova jahta in rezultat novega pristopa h gradnji superjaht.

Lastnik ladje s trupom številka 1 je Eddie Jordan. Za novo lepotico je moral odšteti okroglih 25 mio funtov. Jahta ima pet sob, v katerih je prostora za 10 gostov. Dve prilagodljivi sobi z dvema posteljama sta na spodnjem krovu. Na glavnem krovu sta dve kabini z dvojnima posteljama in imata velika panoramska okna. Lastniška kabina je v sprednjem delu jahte in ima svoj lasten balkon.

Gornji krov in velik dneven prostor v katerega prihaja veliko dnevne svetlobe in bo idealen za ogled dirke formule ena v Monacu. Na jahti je enajst članska posadka, ki je nameščena v preprostih vendar modernih sobah. Jahta je bila oblikovana tudi za izposojo in ustreza visokim standardom za najem. Še preden je bila splovljena, je že bila oddana za nekaj tednov letošnje sezone.

Jahto poganjata dva MTU motorja 12V 4000 M73L, ki jo poženeta vse do hitrosti 20 vozlov. Pri potovalni hitrosti, ki znaša 12 vozlov, lahko prepluje 4500 nmi. Z visokim dosegom je primerna za prečkanje Atlantskega oceana brez vmesnega dolivanja goriva. Za mirno plovbo skrbijo hidravlični bočni stabilizatorji. Opremljena je z dodatnim premčnim in krmnim bočnim motorjem.

Z novim izdelkom je ladjedelnica Sunseeker vstopila v rang največjih superjaht in konkurira ladjedelnicam kot so Feadship, Heesen in Oceanco. Zaradi ugodne cenovne politike bo nedvomno pritegnila številne kupce v tem razredu. Na salonu plovil v Dubaiu so prejeli že drugo naročilo. Kako bo izgledala jahta številka 2 je še zavito v meglo. Po navedbah proizvajalca bo njen izgled popolnoma drugačen od jahte Eddia Jordana. Kupec naj bi jo prevzel v letu 2016.

Fotogalerija: Sunseeker 155

Vir: www.sunseeker.com

Torek 15 Apr 2014

Lina je železni parnik, zgrajen daljnega leta 1879 v ladjedelnici Newcastle on Tyne v Veliki Britaniji. Naročnik  parnika je bilo podjetje Vinuesa & Co in pod njeno zastavo in z imenom NUEVO ESTREMANDURA je parnik plul do leta 1903.

Trup parnika je bil jeklene konstrukcije in je s svojo vitkostjo zelo spominjal na ladje na jadra. Parnik je imel leseno glavno palubo, ki se je neprekinjeno vlekla od premca do krme. Imel je tudi nadgradnjo, ki se je nahajala na sredini ladje. Pod nadgradnjo, ki je bilo delno jeklena in delno lesena, se je nahajal parni stroj. Tovorni del se je nahajal na prednjem in krmnem delu ladje skupaj z dvigali za natovarjanje. Visok dimnik je bil nad parnim kotlom, neposredno za kapitanovim mostom. Premec je bil visok in raven z dvema sidroma, ki sta se na palubo izvlekla s posebnim dvigalom kot na ladjah na jadra. Krma je bila »kliperskega« tipa, elegantno zvita proti palubi z enim krmilom in vijakom.

Leta 1903 je ladjo kupilo podjetje Franco-Tunisienne da Navigation in ga preimenovalo v VILLE DE NEMOURS. To francosko podjetje je do leta 1904 kupilo pet rabljenih ladij in jih poimenuje z imeni mest v Tunisu. Podjetje je opravljalo potniško-tovorno linijo Francija-Tunis, največkrat so bile tovor iz Tunisa ovce.

Vendar podjetje ni vzdržalo močne konkurence s strani podjetja Compagnie Generale Transatlantique in je bilo zato leta 1907 razprodano. Ladjo Ville De Nemours je kupil Vincenzo Granata, lastnik podjetja Adriatica iz Barija. Adriatica je s svojimi štirimi ladjami plula po celotnem Sredozemlju do Severne Evrope, prevažala pa je olje in vino iz italijanske pokrajine Puglia, v povratku pa je dovažala premog iz Cardiffa. Tako je v rokah novega lastnika verno služila do časa pred začetka I. svetovne vojne. Takrat je ladja neke zimske noči, 14.01.1914, pod poveljstvom Giuseppea Cicconardija zaradi goste megle izgubila orientacijo med plovbo skozi »Vela vrata« (kanal med otokom Cresom in obalo Istre). Takrat je na svojem krovu tovorila dragocen les iz Rijeke proti Trstu. Močno neurje jo je vrglo ob obalo nedaleč od rta Pečen na Cresu. Ladja je hitro potonila. Ni podatka o tem, ali je bilo pri brodolomu kaj ponesrečenih.

Potapljanje na Lini

Potop lahko opravijo samo potapljači s potapljaško kategorijo AOWD/P2 ali višje. Vrh premca ladje se nahaja na globini 20-22 metrov, vijak ladje pa se nahaja na globini 55 metrov. Razbitine ladje so zelo dobro ohranjene. Vidini so ostaki kabin, tovor na zgorji palubi, dva stebra in luknje v spodnjem delu ladje, kjer je ladja zadela podvodni greben.
Lokacija: rt Pečen (Pecenj) SZ stran otoka Cresa, z lahkoto se najde, premec ladje je v prvem zalivu južno od rta Pečen.
Tok: v glavnem šibek
Pristop: samo z ladjo (lokacija je sicer ob obali, vendar je lokacija nedostopna z obale)
Vidljivost: v glavnem dobra
Življenje: različno življenje na in okrog razbitine, včasih primerki velikih rib in rakov.

Avtor: Thomas Robič, Potapljaško društvo FEEL DEEP, www.feeldeep.si; Fotograf: DC Agram Cres

Torek 15 Apr 2014

Slovenska obala bo konec tedna gostila več kot 600 jadralcev na dveh prizoriščih. V Izoli se bodo pomerili jadralci v petih jadralnih razredih, med njimi so trije olimpijski, v Portorožu pa mladi jadralci v razredu Optimist. Obe regati imata za seboj že bogato, več kot dvajsetletno zgodovino.

V petek bodo jadrnice zapolnile morje pred Izolo ter Piranski zaliv. V Izoli se bo v organizaciji jadralnega kluba Burja odvijal že 27. Izola Spring Cup, ki je že vrsto let ena izmed najbolj cenjenih regat za olimpijske razrede Laser Standard, Laser Radial in 470 ter za neolimpijska razreda 420 ter Laser 4.7. Organizatorji so letos še posebej ponosni, saj je mednarodna jadralna zveza regato rangirala enako visoko kot evropska prvenstva, kar bo pomenilo, da si bodo udeleženci lahko prijadrali lepo število točk za napredovanje po svetovni jakostni lestvici.

V Piranskem zalivu bo jadralni klub Pirat že 22. organiziral Velikonočno regato za najštevilčnejši mladinski jadralni razred Optimist. Obiskovalcev je na regati vsako leto več, letos jih v Portorožu pričakujejo več kot 400. Poleg domačih jadralcev, bodo nastopili jadralci iz Nemčije, Avstrije, Italije, Madžarske, Češke. Za mnoge izmed njih regata šteje kot izbirna regata za izbor državnih reprezentanc.

“Regati v Izoli in Portorožu sta, poleg Europa Cup-a v Kopru, ki se je odvila pred dvema tednoma, največji in najpomembnejši prireditvi za slovensko jadranje v organizacijskem smislu, saj privabita odlične tuje jadralce v Slovenijo in tako omogočita merjenje vseh naših jadralcev s številno tujo konkurenco. Sta zelo pomembni za promocijo jadranja v Sloveniji kot tudi promocijo Slovenije v jadralskem svetu. Zagotovo pa sta ti dve regati pomembni tudi za lokalni turizem, saj na račun njih na obali ustvarimo tudi do 6.000 nočitev. Zato bi si obe regati zagotovo zaslužili več denarne pomoči lokalne skupnosti. Posebna pohvala gre klubskim delavcem jadralnih klubov Burja in Pirat, ki leto za letom prostovoljno pomagajo na obeh regatah in poskrbijo za organizacijo tekmovanj na zelo visokem nivoju,” je nekaj dni pred regato povedal predsednik krovne jadralske organizacije Aljoša Tomaž.

Organizatorji na obeh regatnih poljih si močno želijo lepega vremena z vetrom, ki bi naredil obe prireditvi še veličastnejši in vabijo vse športne navdušence, da si regati tudi ogledajo.

Foto: JK Pirat

Torek 15 Apr 2014

Angleški jadralec Alex Thompson, ki ga sponzorira Hugo Boss, ima novo jadrnico.  Bivši Virbac Paprec 3 je v novi preobleki sponzorja zaplul prejšnji teden.

Jadrnica Vurbac Paprec 3, ki je po novem Hugo Boss, ima izjemno zgodovino. Lansko leto je zasedla četrto mesto na regati Vendee Globe kljub temu, da je ostala brez kobilice. Prvo mesto je dosegla na Barcelona World regati leta 2001, drugo mesto na Rolex Fastnet regati istega leta, prvo mesto na Transatu Jackues Vabre leta 2010. Ekipa se je za nakup jadrnice odločila zaradi nastopa na regati Barcelona World Race v letih 2014 in 2015. Od nakupa do sedaj so jadrnico na novo opremljali in preoblekli v barve sponzorja. Obsežna testiranja bodo opravili na plovbi iz Gosport v Angliji do otoka Rhode v ZDA. Ostale manjše popravke bodo izvedli do pričetka regate New York – Barcelona, ki se bo pričela v mesecu juniju.

Regata se bo pričela v nedeljo, 1. junija pred marino North Cove. Flota bo najprej zaplula mimo kipa svobode, nato pa bodo zapluli na 3700 nmi dolgo plovbo proti Španiji preko severnega Atlantika. Po prihodu skozi Gibraltarsko ožino v Mediteran, jih bo ob obalah Španije čakalo še tehnično jadranje, nato pa jih bodo v Barceloni pričakale množice navijačev. Vsi jadralci se bodo trudili postaviti nov rekord na ruti. Do sedaj so najboljši čas postavili jadralci Alex Pella, Pepe Ribes in Stan Schreyer z jadrnico Estrella Damm tipa IMOCA 60 leta 2010. ZA plovbo so potrebovali 12 dni, 6 ur in 3 minute.

Jadrnico Hugo Boss bo izjemoma krmaril Pepe Ribes. Alex Thompson s svojo ženo namreč v tem času pričakuje rojstvo svojega drugega otroka in se regate zato ne bo udeležil.

Torek 15 Apr 2014

Maestral je tipičen poletni veter Jadrana. Piha pretežno iz severozahodne smeri. Njegova smer je odvisna od konfiguracije terena ali kanala skozi katerega piha.

V nekaterih predelih piha vse od smeri zahod do severozahod. Maestral je veter lepega vremena in višjih temperatur. V času lepega vremena poleti piha vsak dan. Običajno prične pihati med 9.00 in 10.00 uro. Največjo hitrost doseže okoli 14.00 ure, nato pa začne njegova moč počasi padati. Običajno preneha pihati okrog 18.00 ure ali najkasneje z zahodom sonca.

Maestral ni močan veter. Njegove običajne hitrosti so med 3 in 5 Bf. Ker piha v smeri severozahod - jugovzhod, vzdolž jadranske obale, je izjemno primeren za jadranje. Je stabilen veter in ne piha sunkovito.

Izostanek maestrala napoveduje poslabšanje vremena

Če v poletnih dneh maestral izostane je to običajno napoved za poslabšanje vremena. To velja tudi v primeru, da ne piha s svojo močjo in ne piha v času dneva ko običajno piha. Če zjutraj po brezvetrju opazimo nizke mrtve valove, ki prihajajo iz jugozahodne smeri, nastopi plima in popoldne ne pihne maestral, je to v večini primerov napoved, da bo naslednji dan začel pihati jugo.

V slabem vremenu je maestral znanilec izboljšanja

Če v primeru slabega in nestabilnega vremena prične pihati maestral, tudi le za kratek čas, je to običajno znak izboljšanja vremena. Običajno začne pihati že naslednji dan po dežju. Če se poleti izmenjujeta maestral podnevi in burin ponoči, je to napoved lepega stabilnega vremena.

Nastanek maestrala

Maestral je veter, ki nastane kot rezultat obalne cirkulacije zraka in stalnega višinskega vetra, ki prehaja preko celega Sredozemlja od Atlantskega oceana do Perzijskega zaliva in je posledica Azorskega anticiklona in polja znižanega tlaka nad Malo Azijo. Na odprtem morju piha pretežno iz smeri severozahoda, medtem ko nanj v obalnem področju vpliva obalna cirkulacija. Obalna cirkulacija je posledica različno hitrega ogrevanja zraka nad kopnim in morjem. Kopno se ponoči ohladi, s sončnim vzhodom pa začne hitreje segrevati kot zrak nad morjem. Segrete zračne mase s področja kopnega se spustijo nad morje, kjer se ohladijo. To povzroči nastanek vetra, ki piha iz smeri morja proti obali. Ker piha z morja, ga imenujemo tudi zmorac ali hrvaško smorac. Ponoči je situacija ravno obratna. Zrak nad kopnim se hitreje hladi kot nad morjem. Hladen zrak s kopna potuje proti morju in ga zato imenujemo kopenjak. Nad morjem se zopet segreva in dviguje. Nočna obalna cirkulacija je šibkejša od dnevne.

Maestral na različnih delih Jadrana

Maestral je običajen poletni veter na Jadranu. V predelih kjer piha, je običajno prisoten 50% letnih dni. Manjši odstotek je na področjih, kjer je pogosta burja, kot je na primer predel Senja. Maestral najšibkeje piha na področju severnega Jadrana v Tržaškem zalivu, kjer dosega hitrosti med 2 in 3 Bf. Največje moči dosega v Ortranskih vratih med Italijo in Albanijo, kjer doseže moči do 6 Bf. Večinoma smo navajeni, da maestral piha iz smeri severozahoda proti jugovzhodu. Obalna cirkulacija pa mu lahko močno spremeni smer. Med otokoma Krkom in Cresom, na področju kraja Beli lahko maestral piha iz smeri juga proti severu.

Maestral je prijeten veter

Maestral je zaradi svojih značilnosti izjemno priljubljen veter. Obožujejo ga jadralci, ker piha vzdolž jadranske obale, ker ne povzroča visokih valov in ne dosega visokih hitrosti. Poleg tega je osvežujoč veter. V Dalmaciji je maestral narekoval način gradnje mest. Ulice so gradili na način, da so prepuščale maestral, ki še danes piha skozi mesta. Tipičen primer takega mesta je Korčula. Ulice potekajo od severozahoda proti jugovzhodu, medtem ko ulic v smeri severovzhod - jugozahod ni, da je mesto zaščiteno pred burjo.

Ponedeljek 14 Apr 2014

Lansko leto je podjetje Jet Tern Marine iz Taiwana predstavilo nov model svojega plovila, ki v imenu nosi končnico Europa. Po uspešni predstavitvi projekta so v ladjedelnici pričeli z gradnjo šestih novih ladij.

Med šestimi novimi ladjami razreda Europa, ki se trenutno gradijo v ladjedelnici sta dve namenjeni evropskemu tržišču. Razlika med novimi modeli Europa in med klasičnimi potovalnimi ladjami iz podjetja Jet Tern Marine je predvsem v komandnem mostu. Pri klasičnih ladjah, je komandni most dvignjen nad dnevni prostor in galerijo. Glede na želje kupce, po večjem dnevnem prostoru, so se v ladjedelnici odločili, da zgradijo serijo ladij, ki bo imela komandni most v isti višini kot dnevni prostor. S tem so povečali uporabno površino ladje. Model Selene 50 Europa je tako prvi, ki je na tej dolžini omogočal konfiguracijo s tremi kabinami. Z novim modelom so prepričani, da bodo pritegnili številne evropske kupce, ki posegajo po tovrstnih plovilih.

Več o plovilih Selene na: http://www.selene-yachts.eu/sl

Ponedeljek 14 Apr 2014

V letošnjem letu se na hrvaški obali obetajo številne spremembe glede obnašanj na plažah in v morju. Najbolj poostren režim bo na področju otoka Paga, v zalivih Zrče in Caska.

Z letošnjim letom je prepovedano konzumiranje in nošenje alkoholnih pijač na javnih mestih. Prav tako je prepovedano povzročanje hrupa in neprimerno obnašanje. Za tiste nekoliko bolj drzne pa je letos prepovedano spolno občevanje v morju. Kazen za tak prekršek znaša kar 150 EUR. Tiste, ki bodo kršili nova pravila bodo kaznovali mestni redarji. Kazni za prekrške znašajo med 100 in 150 EUR. Mesto Pag je že natisnilo 100.000 letakov, ki jih bodo delili mladim na otoku. Redarji bodo sprva turiste le opozarjali, če pa se bodo kršitve ponavljale pa bodo izrekali stroge kazni. Paške oblasti pravijo, da so podobna pravila obnašanja sprejeli že na številnih svetovnih plažah, med drugim tudi na Ibizi.

Ponedeljek 14 Apr 2014

Med 29. marcem in 5. aprilom 2014 je, s štartom v Biogradu na Moru in ciljem v Portorožu, potekala že tretja tradicionalna “Regata Treh dežel”. Letos je sodelovalo 7 posadk iz petih držav (Slovenije, Avstrije, Hrvaške, Rusije in Poljske).

Novost letošnje regate je bila, da časovno regate niso bile omejene, tako je prva regata, s pričetkom v Biogradu na Moru in ciljem v Malem Lošinju , trajala kar 25 ur za prvo posadko in 29 ur za zadnjo posadko. V Malem Lošinju so sicer bili planirani tudi “tehnični plovi”, ki pa so bili zaradi poznega prihoda v cilj odpovedani. Nadaljevali smo naslednji dan in sicer z navigacijo do Pule, oba dneva sta bila zaznamovana z obilo sonca in zmernimi vetrovi iz JZ do SZ. Že druga noč na  morju, jadralci so v Pulo namreč prispeli okrog polnoči, je dokaj utrudila jadralce. Naslednji dan smo se s štartom premaknili malenkost proti Rovinju, vendar že malo naprej od Brionov nas je dočakal lep zahodnik, ki je posadke pripeljal do Novigrada, kjer je bila naslednja točka naše regate. Namestitev v dokaj novi marini Nautica pa je bil obliž na rane počitka željnih jadralcev. Istra tudi naslednji dan ni skoparila z vetrom, sicer oblačno vreme in pa zmeren jugo sta popestrila regato tega dne, ki se je zaključila pred Debelim rtičem. Vmes so jadrnice dosegale hitrosti tudi do 10 vozlov in več, vendar nas je v slovenskem morju pričakalo “olje” , kot radi rečemo. V Italiji kot tretji državi v naši regati nas je toplo sprejel Trst, kjer bi se marsikateri delavec Hrvaških in Slovenskih marin lahko veliko naučil! Zadnji dan nas je čakala še regata do Portoroža, ki je bila edina, ki smo jo žal že zaradi prej omenjenega brezvetrja morali odpovedati. Smo pa pred Piranom uspeli izpeljati dva tehnična plova, ki pa sicer ne štejeta za skupno uvrstitev na regati.

Morda še nekaj besed o jadralskem delu regate. Z izjemo Marjana Gorca in posadke Porta, so bile ekipe dokaj izenačene, kar je popestrilo celotno regato, saj se do konca regate ni vedelo kdo bo zasedel drugo in kdo tretje mesto. Vreme je bilo odlično in predvsem suho ter z različnimi smermi in jakostmi vetra. Na koncu lahko strnemo misli in rečemo, da je regata z obiskom kvalitetnih ekip in mednarodno udeležbo pridobila na kakovosti. Edini stvar, ki si jo organizatorji želimo spremeniti je pritegniti še več posadk, saj je kvota jadrnic, ki so na voljo 13. Zato že danes vabimo vse ljubitelje odprtomorskega jadranja, da se nam pridružijo na 4. tradicionalni “Regati treh dežel”.

Rezutati:

OFFSHORE:

1. Marjan Gorec, Porta sailing school, 2. Dane Hawlina, Burin racing team, 3. Mikhail Kazimirovsky, Baikal team, 4. Daniel Kušar, Ku Da sailing, 5. Vladimir Bunakov, Magnum 6. Andrej Hawlina, Tan 60 7. Martin Tiefenbacher, Procedo yachting.

INSHORE:

1. Marjan Gorec, Porta sailing school, 2. Dane Hawlina, Burin racing team, 3. Vladimir Bunakov, Magnum, 4. Daniel Kušar, Ku Da sailing, 5. Andrej Hawlina, Tan 60 , 6. Mikhail Kazimirovsky, Baikal team , 7. Martin Tiefenbacher, Procedo Yachting.

Ponedeljek 14 Apr 2014

Rubrika VARNA PLOVBA bo zajemala vsa področja navtičnega znanja, ki je potrebno za varno plovbo. Posvetili se bomo vsem vsebinam tako za začetnike, ki v navtiko šele vstopajo pa vse do tistih, ki so že dolga leta na morju in bi radi svoje znanje poglobili in pridobili dodatna znanja. K sodelovanju smo povabili navtike, ki imajo veliko znanja in številne izkušnje na navtičnem področju. Posamezni avtorji bodo pokrivali segmente za katere so specializirani. Pa si poglejmo kdo bo soustvarjal rubriko:

Gregor Jeretič

»Že od mladih nog sem zelo povezan z morjem in navtiko. Leta 1985 sem se vpisal na tečaj šole jadranja, ki ga je izvajal JK Pirat Portorož. Jadranje me je takrat popolnoma prevzelo in kot aktivni član kluba sem takrat pričel nabirati navtična znanja in jadralne izkušnje v razredu Optimist. Kasneje sem izkušnje pridobival še na potovalnih jadrnicah in se udeleževal domačih in mednarodnih regat.«

Svoje znanje je Gregor Jeretič formalno nadgradil na Fakulteti za pomorstvo in promet. V študijskih letih je v poletnem času vodil takrat ustanovljeno šolo jadranja v Pacugu in tam tudi poučeval ter skupaj izobrazil več kot 1500 mladih tečajnikov. Med študijem je delal tudi na sejmu Internautica in pri trgovskem podjetju, ki je uvažalo motorne čolne. Po končanih študijskih obveznostih je bil zaposlen v pomorski agenciji, špediciji in podjetju, ki je upravljalo z ladjami. Tam je spoznal pristaniške sisteme, ostale pomorske podsisteme in mednarodno pomorsko ter transportno pravo. S tem je zaokrožil svoja znanja in izkušnje, ki jih od leta 2001 uspešno prenaša v navtično izobraževanje podjetja Spinaker.

Tomaž Gregorič

»Z navtiko sem se začel ukvarjati bolj kot ne po naključju. Kljub temu, da sem rojen Primorec, me je v navtiko zaneslo šele po moji selitvi v Ljubljano, pa naj se sliši to še tako čudno ... Slovenija je, vsaj kar se tiče specializiranega navtičnega izobraževanja, zame kmalu postala premajhna, zato sem svoja znanja začel poglabljati s sodelovanjem s številnimi evropskimi pomorskimi akademijami in univerzami, ki so na svojem področju nosilci razvoja in stremijo k vedno novim izboljšavam izobraževalnega sistema in posledično tudi varnosti na morju.«

Svoje znanje je Tomaž Gregorič formalno nadgradil z magisterijem na Fakulteti za informatiko in računalništvo. Svoje znanje iz informatike in umetne inteligence je kmalu po končanem študiju začel skupaj s kolegi iz raznih evropskih pomorskih akademij in univerz prenašati v navtično izobraževanje na različnih ravneh pomorskega izobraževanja. Pri tem je spoznal različne sisteme izobraževanja, učne metode, učne pripomočke in druga mehka znanja s področja pomorskega izobraževanja. Vsa svoja znanja in izkušnje od leta 2001 uspešno prenaša v navtična izobraževanja podjetja Spinaker.

Igor Orlov

Igor Orlov je prve nevihte in zarje na morju doživel že v otroštvu, na palubi ribiškega čolna z dedkom z otoka Zlarina. Od takrat je prejadral na tisoče milj tudi v zelo zahtevnih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Jadral in tekmoval je na jadralni deski, odprtih športnih jadrnicah ter na številnih tekmovalno/potovalnih jadrnicah. Največ milj je prejadral na jadrnici Reflex 38, ko je kot profesionalni jadralec delal v slovitem Solentu ter se kot taktik in skiper udeležil številnih regat; Fasnet Race, John West Trophy, Moragan Race, Spring Series, Cervantes Trophy, Cowes Week... Na tisoče milj je prejadral tudi v vodah med Oslom (Norveška), Mastrandom (Švedska) in Keilom (Nemčija), ko je poveljeval na 26-metrski maxi jadrnici “La poste”.

Diplomiral je na katedri za Meteorologijo na Fakulteti za fiziko v Beogradu, kje je diplomiral z nalogo “Faktori koji utiču na strukturu vetra na veoma malim prostornim i vremenskim razmerama koji su od značaja u jedriličarstvu”. Ljubezen do morja in strast do jadranja je Beograjčana naprej vodila na angleški otok Isle of Wight, kjer je v eni najbolj (pri)znanih jadralnih šol na svetu (UKSA) z odliko zaključil “Profesional crew and skipper traning” in pridobil naziv Yachtmaster (RYA).

V zadnjem desetletju Igor Orlov živi in dela v Sloveniji, kjer objavlja številne strokovne članke, predava in testira jadrnice za slovenske in tuje navtične revije. Leta 2009 je pri založbi Mladinska Knjiga izšla njegova prva knjiga “NAVTIČNI PRIROČNIK”, ki je navdušila številne navtike, tudi najbolj izkušene pomorščake in jadralce. Leto kasneje je ustanovil šolo jadranja NASA (Norht Adriatic Sailing Academy), ki je z leti postala prepoznavna tudi izven meja Slovenije in jo vsako leto obišče vedno več tečajnikov, predvsem iz Slovenije, Srbije, Hrvaške, Črne Gore, Makedonije ter drugih zahodnoevropskih držav.

Spinaker, navtično izobraževanje, d.o.o.

Soustanovitelja in solastnika podjetja sta Gregor Jeretič in Tomaž Gregorič, ki ga uspešno vodita od ustanovitve leta 2001. Spinaker izvaja specializirana navtična izobraževanja na kopnem in na morju in na tem področju se je razvil v vodilnega ponudnika v Sloveniji. Dodatna specializirana znanja so podjetju omogočila tudi sodelovanje s tujimi priznanimi evropskimi pomorskimi akademijami na področju razvoja e-navtičnih vsebin, ki so se v praksi izkazala za zelo uspešna in uporabna pri nadgrajevanju pomorskega znanja vseh vrst pomorščakov. Spinaker je izdal tudi že tri knjige, katerih avtorja sta Gregor Jeretič in Tomaž Gregorič: Priročnik za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS, Priročnik za voditelja čolna in priročnik »15 minut za popolno plovbo«. Zadnji je preveden že v štiri tuje jezike. Spinaker je v Sloveniji tudi organizator ali soorganizator raznih navtičnih dogodkov, s katerimi skuša pomorstvo približati širši množici ljudi. Spinaker tako danes na svojem področju soustvarja trende razvoja in svoje produkte trži tako v Sloveniji kot tudi na svetovnem tržišču.

K sodelovanju vabimo tudi vas. Če imate znanje, ki bi ga delili z drugimi navtiki, da bi njihovo plovbo naredili bolj varno, vas vabimo k sodelovanju. Pokličite nas na (031) 30 30 86, ali pa nam pišite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. in z veseljem bomo objavili tudi vaše prispevke.

Nedelja 13 Apr 2014

Portorož, 10.4.2014 – Čez  dober teden, med 18. in 20. aprilom 2014, bo Jadralni klub Pirat iz Portoroža gostil že 22. Velikonočno regato za razred optimist. Gre za najpomembnejšo regato za optimiste v tem delu Evrope ter za najštevilčnejšo regato v Sloveniji, na kateri ponovno pričakujejo preko 400 udeležencev iz Slovenije in tujine, s tem pa bo živahnejši tudi turistični utrip Portoroža.

V 22-ih letih se je portoroška Velikonočna regata uveljavila kot najpomembnejša regata za razred optimist v tem delu Evrope in kot ena od treh najpomembnejših v Evropi, že vrsto let pa slovi tudi kot najštevilčnejša jadralna regata v Sloveniji. Vsako leto se je udeleži veliko število mladih tekmovalcev v starosti od 7 do 15 let, letos jih ponovno pričakujejo okrog 400, prišli pa bodo iz 12 do 14 držav. Največ jih prihaja iz Nemčije in Avstrije, saj za ti dve državi Velikonočna regata predstavlja tudi izbirno regato za izbor reprezentance. Jadralci prihajajo tudi iz sosednjih Italije, Hrvaške, Madžarske, Slovaške, Češke, Turčije ter drugih držav. Ker šteje tudi kot izbirna regata za slovensko reprezentanco, je dogajanje na morju vedno napeto in zanimivo.

Jadralni klub Pirat bo mladim jadralcem za popestritev regatnega dne po vrnitvi na obalo pripravil spremljajoče dejavnosti – zabavo z risanjem in nagradami za najlepše risbe ter nagradno žrebanje zanimivih in predvsem uporabnih nagrad. Letos je glavna nagrada jadrnica optimist, poleg te pa na mlade jadralce čaka še cela vrsta drugih dragocenih nagrad, od jader, jamborov, različne jadralske opreme in podobnega.

Teden pred dogodkom jadralci že prihajajo v klub, saj so v večini evropskih držav v tem času velikonočne počitnice. V teh dneh trenirajo in se privajajo na razmere v Piranskem zalivu.

V celotno organizacijo regate, katere priprava se začne že nekaj mesecev prej, je vključenih okrog 50 prizadevnih članov JK Pirat. V treh dneh regate poskrbijo za nemoten potek dogajanja v zadovoljstvo jadralcev in njihovih staršev, trenerjev ter ostalih spremljevalcev.

Velikonočna regata pa ni le pomemben športni dogodek, temveč v prazničnih velikonočnih dneh predstavlja tudi prijetno turistično popestritev dogajanja v Portorožu, turističnim delavcem, ki 400 mladim, njihovim staršem in trenerjem nudijo namestitev in gostinske usluge, pa tudi lep začetek nove sezone.

»Lepo vabljeni, da prihodnji konec tedna preživite z nami,« prijazno vabijo predsednik JK Pirat Peter Polič in njegova ekipa.

Četrtek 10 Apr 2014