Zadnje iz eTrgovine

190.00€

Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi

Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.

Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.

Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.

Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.

NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU

7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.

  1. Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
  • Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
  • Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
  • Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
  • Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
  • Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
  • Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
  1. Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
  • Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
  • Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
  • Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
  • Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
  • Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
  • Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
  • Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
  1. Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
  • Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
  • Pomen vloge namestnika skipperja.
  • Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
  • Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
  • Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
  • Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
  1. Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
  • Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
  • Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
  • Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
  • Osnovna uporaba varnostne opreme.
  • Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
  • Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
  1. Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
  • Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
  • Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
  • Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
  • Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
  • Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
  • Problematika nenadnega preleta buma.
  • Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
  • Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
  1. Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
  • Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
  • Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
  • Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
  • Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
  • Varne in hitre metode spusta genakerja.
  • Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
  • Nasveti za reševanje zapletov.
  1. Najpogostejša vprašanja skipperjev
  • Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
  • Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
  • Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
  • Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
  • Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.

Partnerji:

  • Karpo
  • Spinaker.si
  • eNavtika
  • JK Loka Timing

Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025

Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.

Predavatelj | Maks Vrečko 

Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. 

Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. 

Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5

Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.

Sopredavatelj | Tomaž Gregorič

Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.

Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.

Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko

Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.

Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.

Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

Navtični abonma 2025 – 7 online predavanj

Zadnji video

Okoli 580 jadralcev iz 50 držav se je zbralo v Miamiju na tretji regati svetovnega pokala sezone 2013-14 (in prvi letošnji) - ISAF Sailing Worldcup.

Jadralci se bodo pomerili v desetih olimpijskih in treh paraolimpijskih razredih. Slovenske barve bodo zastopali Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat) v 470 ter Žan Luka Zelko (BD Sidro) v laserju. Preostali dve regati te serije bosta od 29. marca do 5. aprila na Palmi ter od 19. do 26. aprila v francoskem Hyeresu.

Tina Mrak in Veronika Macarol sta se na istem prizorišču in v enaki konkurenci pred nekaj dnevi že pomerili na severnoameriškem odprtem DP za razred 470 in po vodstvu po prvem dnevu in tretjem mestu po drugem zaključili na četrtem, kar jima vliva veliko optimizma pred tokratnim šestdnevnim prvenstvom.

Nastope naši jadralcev bomo lahko spremljali v živo preko live-trackerja ter preko twitterja na  https://twitter.com/SailingWCMiami/.

Zaradi časovne razlike bodo uradni rezultati objavljeni sredi noči po slovenskem času, zato vam jih bomo posredovali vsako jutro za prejšnji dan, današnje rezultate torej jutri zjutraj.

Ponedeljek 27 Jan 2014

Admiral Boats so izjemno dinamična plovila. Ekipa, ki sodeluje pri razvoju in gradnji, skrbi, da proizvajajo plovila, ki zadovoljujejo potrebe na trgu, da so izdelki moderni in njihova uporaba varna.

V proizvodnem programu so plovila velikosti od 4,2 m do 9,4 m. Razdeljena so v štiri različne kategorije Ocean Master, Classic Line, Fish Line in Admiral Line. Trenutno najbolj uspešno prodajani modeli prihajajo iz serije Ocean Master. To so plovila namenjena preživljanju prostega časa na vodi. Manjši modeli so namenjeni prevozom do zalivov ter vodnim športom, največji v seriji 760 HTs pa je gliser s trdo streho in kabino in je primeren za večdnevno križarjenje manjše posadke. V seriji je 9 modelov, ki bodo zadovoljili potrebe vseh kupcev plovil v tem razredu.

Linija Classic oziroma njeno ime, da občutek, da gre za klasična plovila. Oblika je res navdihnjena po klasičnih nizozemskih plovilih, vendar so vanje vgrajene moderne tehnologije in rešitve. V seriji sta dva modela. Manjši, ki v dolžino meri 7,9 m in daljši Admiral 940 Cabin, ki ima na voljo 4 ležišča in je primeren za družinska križarjenja.

V seriji Fish line so štirje modeli plovil namenjenih ribolovu. V dolžino merijo od 5,5 do 6,5 m. Namenjeni so tistim, ki so intenzivni ribiči in večino časa na vodi preživijo v ribolovu.

V seriji Admiral so plovila dolžine 4 do 8 metrov in so namenjena predvsem prevozu ljudi.

Plovila so tehnološko dovršena in lahka, zato nanje ni potrebno namestiti močnih motorjev. Poraba goriva tako ostaja majhna in tako je strošek lastništva in uporabe plovil majhen. V Sloveniji plovila Admiral Boats zastopa podjetje Bravo Yachting, (041) 610 702,  Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., http://www.bravo-yachting.com.

Fotogalerija: Ocean Master 720

Sreda 22 Jan 2014

Tina Mrak in Veronika Macarol končujeta Severnoameriško odprto državno prvenstvo za 470 na četrtem mestu.

Po vodstvu po prvem dnevu in tretjem mestu po drugem dnevu sta bili včeraj žal nekoliko prehitri na črno zastavo, zadnja dva plova pa končali na 6. oziroma 8. mestu.

Med desetimi ženskimi posadkami sta bili na koncu najboljši Francozinji Camille Lecointre in Helene Defrance, drugi sta domačinki Anne Haeger in Briana Provancha, na tretje pa sta se uvrstili Britanki Sophie Weguelin in Eilidh McIntyre.

Jadranje v konkurenci nekaterih najboljših svetovnih 470 jadralk je bilo za naši dekleti dober trening pred prvo letošnjo regato ISAF World Cupa, ki bo na istem prizorišču od 25. januarja do 1. februarja. Tini in Veroniki čestitamo za dobro uvrstitev in jima želimo uspešen trening in od sobote dalje spet čim več dobrih nastopov!

Kakšno je bilo stanje po drugem dnevu

Na regatnem polju v Miamiju je bilo malo vetra. Odpeljali so dve regati, Tina in Veronika sta se uvrstili na sedmo in četrto mesto in sta zdaj začasno tretji. Vodstvo sta prevzeli Američanki Anne Haeger in Briana Provancha, Francozinji Camille Lecointre in Helene Defrance ostajata na drugem mestu.

Kakšno je bilo stanje po prvem dnevu

Za jadralci je prvi dan severnoameriškega odprtega DP za razred 470, kjer nastopata tudi Tina Mrak in Veronika Macarol. V konkurenci desetih ženskih posadk, ki se merijo hkrati s fanti, sta Tina in Veronika začeli odlično. V 15 vozlih nestabilnega vetra sta med dekleti dosegli dve tretji mesti in eno zmago, kar je dovolj za trenutno vodstvo!

Na drugem mestu jima z eno točko zaostanka sledita enajsti na ISAF lestvici, Francozinji Camille Lecointre in Helene Defrance, na tretjem sta četrto uvrščeni na ISAF lestvici, domačinki Anne Haeger in Briana Provancha. Tretji na ISAF lestvici, Britanki Sophie Weguelin in Eilidh McIntyre, sta s samimi četrtimi mesti na skupnem četrtem mestu.

Vir: JZS; Foto: http://www.tina-veronika470.com

Sreda 22 Jan 2014

Mednarodna žirija vsako leto v okviru navtičnega salona v Dusseldorfu razglasi tudi motorno plovilo leta. Strokovna komisija je sestavljena iz urednikov in novinarjev sedmih največjih navtičnih časopisov iz Norveške, Italije, Francije, Nizozemske, Švice, Avstrije in Nemčije.

Na trgu motornih navtičnih plovil letno izdelajo približno 200 novosti. Med njimi so izbrali 23 plovil, ki so razdeljena v pet razredov. Do 25 čevljev (7 m), do 35 čevljev (11 m), do 45 čevljev (14 m) , nad 45 čevljev (14 m) in potovalne jahte.

Že sama nominacija za nagrado, je za proizvajalce zelo pomembna. Pomeni, da je komisija opazila njihovo plovilo zaradi posebnosti, ki so jih vgradili vanj. Vsa nominirana plovila so bila dodatno testirana. Ocenjevalo se je oblikovanje plovila, enostavnost upravljanja s plovilom, varnost na krovu, razmerje cena – vrednost in druge lastnosti.

Letošnji naziv Motorno plovilo leta si je prislužila jahta : Jeanneau Velasco 43

V razredu do 25 čevljev, si je nagrado priborilo plovilo Nordkapp 605 Enduro. Ima tipično skandinavsko podobo, ima izjemne plovne lastnosti in je zelo varno za posadko na krovu. Pri zmagi mu je pripomoglo tudi dobro razmerje med ceno in vrednostjo. V kategoriji so bila nominirana še naslednja plovila: Chris-Craft Capri 21, Boesch 625, Boston Whaler Vantage 230 in Karnic Storm 2255.

V razredu do 35 čevljev se je najbolje odrezala novost iz Elana. Elan Power 30 (Predstavitev plovila) je kvalitetna jahta. Oblikovanje je minimalistično, uporabnost pa je izjemna. Notranjost plovila je izjemno dobro razporejena in je izjemno praktična. To je bil tudi ključni argument za zmago v kategoriji.  Ostali nominiranci v kategoriji so bili še: Delta 34, Windy 29 Coho, Flipper 880 ST in Smartboat 30.

V kategoriji do 45 čevljev je zmagala jahta Jeanneau Velasco 43. Jahta je izlet Jeanneaua v nov teritorij. Plovilo je oblikoval Tony Castro in označuje novo smer v razredu FlyBridge jaht in predstavlja nov tip hitrih potovalnih jaht. Ostali nominiranci v kategoriji so bili: Prestige 450 Fly, Reha Trawler 36, Austin Parker 42 Sedan in North-Line 37 Pilotstyle.

V razredu preko 45 čevljev se je žirija odločila, da si nagrado zasluži Beneteau MC 5. Novi Monte Carlo 5 je rezultat izjemno kompleksnega razvoja plovila. Poln je novih idej, ki kažejo, da je pri snovanju plovila sodelovala izjemno izkušena ekipa. Ostali nominiranci v kategoriji so bili:  Princess V48 Open, Contest 52 MC, Cranchi Eco Trawler 53 LD in Astondoa 63 Top Deck.

V razredu potovalnih jaht, v kateri praviloma dominirajo nizozemske ladjedelnice si je nagrado prislužila Jetten 35 AC. Jahta je dober primer, kaj se zgodi s plovilom, če se združi nizozemska natančnost pri izdelavi kovinskega trupa in moderen design. Jahta se lahko po obliki primerja z jahtami izdelanimi iz stekloplastike, vendar še vedno ponuja prednosti kovinskega plovila. Druga dva nominiranca v kategoriji sta bila še Delphia Escape 1080 in Linssen TNCS 36 AC.

Vir: www.boot.de

Torek 21 Jan 2014

Vsako leto na sejmu Boot v Dusseldorfu razglasijo plovilo leta. Naziv Plovilo leta lahko primerjamo z Oskarjem vodnih športov. Letos so nagrado podelili že enajstič. Vzporedno z nagrado Plovilo leta poteka tudi izbor Motornega plovila leta, ki pa je bila podeljena osmič.

Kdo je zmagovalec v posamezni kategoriji, je odločala komisija odgovornih urednikov in novinarjev devetnajstih največjih evropskih navtičnih časopisov. Letošnje podelitve nagrade se je udeležilo preko 400 povabljenih gostov mednarodne navtične scene.

V kategoriji Plovilo leta imamo štiri zmagovalce v štirih kategorijah. Nagrada se podeljuje za monotrupne jadrnice, saj v razredu večtrupnih jadrnic letno ni dovolj novih produktov, da bi med njimi lahko izbirali. Letošnje leto so izbirali med dvajsetimi različnimi jadrnicami, saj je bilo leto 2013 bogato z novostmi. Enajstčlanska žirija je plovila testirala v Southamptonu v Angliji in Porto Venere, južno od La Spezie v Italiji.

V kategoriji družinskih križark je prejela naziv Plovilo leta nova Beneteaujeva jadrnica Beneteau Oceanis 38 (Prezentacija jadrnice). Gre za nov koncept jadrnice, ki se lahko spremeni iz družinske potovalne jadrnice v jadrnico za dnevna jadranja in regate. Poleg možne transformacije, so žirijo prepričale tudi izjemno dobre jadralske sposobnosti, notranje oblikovanje in svetla notranjost. V kategoriji so bile nominirane še: Allures 39.9 (Predstavitev plovila), Bavaria Cruiser 37 (Predstavitev plovila), Dufour 410 Grand Large (Predstavitev plovila) in Winner 9,00 (Predstavitev plovila)

V razredu Hitrih potovalnih jadrnic je nagrado prejela jadrnica Dehler 38. V temu razredu so v zadnjem času številne novosti. Ena izmed prednosti zaradi katere si je Dehler 38 prislužil nagrado je tudi to, da je jadrnica športna in hkrati izjemno dobra za križarjenje. Poleg tega je jadrnica izjemno praktična, izdelava je visoko kvalitetna ter cenovno ugodna. Ostale nominiranke v tem razredu so bile še Elan 400, Pogo 30, Premier 45 in XP-33.

V razredu Posebnih jadrnic je nagrado prejela švicarska Saphire 27. Jadrnica je namenjena za dnevna jadranja, monotipne regate, je pa dovolj velika tudi za dnevna križarjenja. V kategoriji so se za naziv potegovale še: Django 6.70, Essence 33, Malango 8.88 in Sailart.

V razredu Luksuzne potovalne jadrnice je nagrado prejela Contest 42 CS (Predstavitev). Ta 13 metrska jadrnica ima izjemno elegantne linije in čist design. Daje občutek večje, mogoče celo 60 čeveljske jadrnice. Obvladljiva je z majhno posadko, njene jadralske lastnosti pa močno presegajo konkurenco. V razredu so se za nagrado potegovale še: Gunfleet 58 (Predstavitev jadrnice), Hallberg-Rassy 55 (Prezentacija jadrnice), ICE 62 in Mylius 18E35.

Vir: www.boot.de

Torek 21 Jan 2014

V soboto je svoja vrata odprl že 45. salon plovil v Dusseldorfu. Salon velja za enega največjih v Evropi in organizatorji trdijo da bo tako tudi letos, saj pričakujejo preko 250.000 obiskovalcev.

Letos se na sejmu predstavlja 1650 razstavljavcev iz 60 različnih držav. Razstavljenih bo 1700 plovil. Poleg Nemčije, ki bo najbolj številčno zastopana na sejmu, bo drugi največji razstavljavec Nizozemska, od koder se bo predstavilo kar 135 ladjedelnic, dobaviteljev navtične opreme in servisov. Številčna bo tudi zasedba iz pregovorno navtičnih velesil. To so Italija, Francija, Poljska in Velika Britanija.

Na sejmu se bodo predstavili tudi slovenski razstavljavci, ki pa žal ne bodo tako številni. Med njimi so

- Seaway, ki bo predstavljal svojo serijo Greenline,
- Alfastreet s svojim plovilom Energy 23s in Energy 18,
- Elan - predstavlja Elan 2140, Elan 400 in Elan 494 Impression
- GS d.o.o., ki predstavlja karbonske krmilne obroče
- Piktronik predstavlja svoje krmilne sisteme za polnjenje baterij
- Vanga Yachts predstavlja svoj model jahte Brioni 44
- Elan Motor Yachts predstavlja Power 30, Power 42 in Power 44 Open

Kot dobro izhodišče za navtični turizem se bosta na sejmu predstavili tudi slovenski marini Portorož in marina v Izoli.

Na sejmu so premierno predstavljena naslednja plovila:

Arcadia 85
Bavaria Cruiser 41 S
Bavaria Cruiser 51
Broom 430
Delphia 29
Delphia 34
Dominator 640
Dufour 310 Grand Large
Elan 320
Fountaine Pajot Lipari 41 Evolution
Greenline 48 Hybrid
Jeanneau Cap Camarat 4.7 CC
Jeanneau Leader 40
Jeanneau Merry Fisher 695 Marlin
Jeanneau Sun Odyssey 349
Jeanneau VELASCO 43
Moody Deck Saloon 54
Nimbus 405 Coupé
Princess 43
Princess 52
Princess 82 Motor Yacht
Princess V48 Sports Yacht
Rinker Captiva 236 CC
Salona 60
Sealine F380
Solaris One 58
Sunseeker 68 Sport Yacht
Sunseeker Manhattan 55
Windy Camira 39

Za vse sladokusce je na sejmu na voljo kar 40 luksuznih jaht proizvajalcev Jeanneau Prestige, Azimut, Ferretti, Princess, Riva, Sunseeker, Performance, Marquis Yachts, Carver, Dominator in drugih. Na ogled so tudi najnovejši projekti superjaht, ki jih bodo lastniki poizkusili tržiti najbolj petičnim kupcem. Na voljo jih je preko 70, kar pomeni, da si bo lahko vsak, ki to zmore, kupil sanjsko jahto, ki bo pisana ravno njemu na kožo.

Ljubiteljem jadranja se bo predstavilo preko 150 razstavljavcev. Oyster je razstavil svojo jadrnico Oyster 825, ki je hkrati tudi največja jadrnica na salonu. Razstavljeni so številni katamarani, po katerih povpraševanje na trgu narašča. Za tiste z nekoliko plitvejšim žepom, pa so na voljo na ogled jadrnice vse od dolžine 5 m naprej.

Ponedeljek 20 Jan 2014

Pred dnevi se je sedanjim dvem ekipam SCA in Dongfeng pridružila tretja ekipa, ki se bo udeležila letošnje regate Volvo Ocean Race 2014-15.

Ekipo Brunel bo sponzoriralo nizozemsko podjetje Scouten Global. Za krmilom bo uveljavljeni nizozemski skipper Bouwe Bekking. Do sedaj je znan še en član ekipe in sicer rojak, Gerd-Jan Poortman. Prejšnji teden je potekala selekcija kandidatov, ki se bodo v prihodnjih dneh pridružili ekipi. Štirje novi kandidati naj bi bili znani v sredo, 22.1.14. Če so primerni za ekipo bodo izvedeli šele v mesecu februarju, ko bo ekipa prevzela svoje plovilo Volvo Ocean 65. Testno plovbo bodo izvedli na relaciji od Southamptona do Lanzarote-a, kjer bo ekipa trenirala do pričetka regate v oktobru.

Direktor podjetja Scouten Global, Marcel van Bronswijk je dejal: »Sponzoriranje ekipe Brunel verjetno ne bo potekalo samo letos. Naša ambicija je, da postanemo glavni sponzor tudi v letih 2017-18. Regata je v skladu z našim pristopom k treningu zaposlenih. Postaviti si je potrebno cilj, ga preveriti, se od njega nekaj naučiti, ga prilagoditi in ga doseči. To gradi dolgoročne izboljšave v organizaciji«

Letošnja regata Volvo Ocean Race 2014-15 se bo pričela 4.10.2014 v mestu Alicante in se bo predvidoma končala 27.6.2015 v Gothenburgu. Ekipe bodo obiskale 10 pristanišč in prejadrale 39.279 nmi (72.930 km).

Ponedeljek 20 Jan 2014

S postavitvijo montažnega objekta za spravilo jadrnic in z odstranitvijo odsluženega hangarja se je uradno pričela investicija v bodoči Dom vodnih športov občine Piran.

Z aneksom k 90-letni zakupni pogodbi med Občino Piran in JK Pirat, ki sta ga pred dobrim mesecem podpisala župan občine Piran Peter Bossman in predstavnik JK Pirat Tomaž Čopi, se je občina Piran zavezala, da bo na svoje stroške postavila 250 kvadratnih metrov velik montažni objekt za shranjevanje in popravila jadrnic ter odstranila obstoječi leseni hangar. Začetek del si je včeraj v družbi direktorja ŠIMC Piran Matjaža Ukmarja ogledal tudi župan občine Piran Peter Bossman.

Ocenjena vrednost postavitve montažnega objekta in rušitve starega hangarja je okoli 40 tisoč evrov brez DDV. Začetno investicijo, ki bo v celoti zaključena do sredine februarja 2014, vodi Športni in mladinski center Piran. Gre za nujno investicijo, saj je obstoječi leseni hangar za shranjevanje in popravila jadrnic močno načet in celo nevaren.

Spomnimo, da je junija lani občina Piran v sodelovanju z Mladinskim in športnim centrom Piran (ŠIMC) pridobila gradbeno dovoljenje za Dom vodnih športov, za katerega je Olimpijski komite Slovenije podelil licenco za regijski panožni center jadranja.

Za bodoči dom vodnih športov si od začetka mandata prizadeva tudi župan Peter Bossman: »Nam je v interesu, da razvijemo športno infrastrukturo na področju jadranja, saj je športni turizem nedvomno zelo velik potencial v naši občini. Poleg razvoja športnega turizma pa je bodoči dom vodnih športov pomemben predvsem zaradi izobraževanja mladih jadralcev«. Občina Piran namerava investicijo izpeljati s pomočjo zasebnega partnerja (razpis bo v tem letu), morebitnimi nepovratnimi sredstvi javnih razpisov ter sredstvi iz proračuna Občine Piran.

Vir: JZS, JK Pirat

Ponedeljek 20 Jan 2014

Novi predpisi na Hrvaškem – nižji stroški in manj administracije za navtike?

S sprejemom nove pomorske zakonodaje oziroma z njenim usklajevanjem predpisom Evropske unije, se bo plovba po Hrvaških vodah pocenila. Hrvaška vlada zagotavlja, da se bo z novimi predpisi zmanjšala potrebna administracija, kar bo olajšalo postopke vsem navtikom. Na ta račun ocenjujejo, da bodo letos navtiki na Hrvaškem prihranili kar 20 mio HRK (2,8 mio EUR).

S 1.1.2014 pričnejo veljati nove uredbe na področju plovbe po vodah RH. Hrvaška vlada zagotavlja, da se bodo z novimi uredbami zmanjšala nadomestila, ki jih bodo morali plačati lastniki plovnih objektov na Hrvaškem. Vse nove uredbe, ki so vezane na plovbo, bodo uveljavljene najkasneje do 15.2.2014.

Z novimi uredbami so zmanjšali stroške nadomestil in poenostavili sistem. Sedaj so izenačene barke (plovila do 12 m dolžine) in jahte (plovila nad 12 m dolžine) enakih tehničnih lastnosti, izenačena so domača in tuja plovila (za državljane EU).

Po novi uredbi tudi ni več potrebno plačevati koncesijske dajatve za plovila s katerimi se opravlja gospodarska dejavnost (najem plovil, prevoz potnikov,…). Po novem tudi ni več nadomestila za vpis v registre, nadomestilo za varnost plovbe in nadomestilo za uporabo pomorskega dobra. Sedaj vse to nadomešča enostavno letno nadomestilo.

Z novimi predpisi bo Hrvaška zmanjšala tudi svoje stroške pobiranja nadomestil in kontrole. Do sedaj so za vsako nadomestilo pošiljali svoj račun, sedaj pa bodo vsi stroški zajeti v enem.

V pripravi je še nova sprememba zakona o upravnih pristojbinah, s katerimi se bodo nadomestile dosedanje pristojbine za vse storitve povezane z vpisi v registre, ki jih vodijo luške kapitanije.

Več o plačevanju in višini nadomestil si lahko preberete v članku Koliko bo stala letos plovba po Hrvaškem morju?

Primer zmanjšanja nadomestil med dosedanjimi in novimi predpisi:

Ladje od 90 GT za prevoz 50 pootnikov

2013.

2014.

Odločba o imenu

395

70

Nadomestilo za vpis

1.000

0

Upravne pristojbine za vpis v register

580

70

Vpisni list

100

20

Koncesijsko dovoljenje

5.000

0

Enotno letno nadomestilo (glede na novo uredbo)

0

500

Skupaj

7.075 kn

660 kn

 

Charter jahta dolžine 15 m s motorjem  100 kW do 12 oseb

2013.

2014.

Odločba o imenu

395

70

Nadomestilo za vpis

4.000

0

Upravne pristojbine za vpis v register

580

70

Vpisni list

100

20

Koncesijsko dovoljenje

4.800

0

Enotno letno nadomestilo (glede na novo uredbo)

0

500

Skupaj

9.875 kn

660 kn

 

Čoln za osebne potrebe dolžine 5 m in motorjem  10 kW

2013.

2014.

Nadomestilo za vpis

50

0

Upravne pristojbine za vpis v register

130

70

Plovno dovoljenje

25

20

Tehnični pregled

70

100

Nadomestilo  za ugotovitev skladnosti

45

0

Potrdilo o skladnosti

15

0

Nadomestilo za uporabo pomorskega dobra

105

0

Enotno letno nadomestilo (glede na novo uredbo)

0

120

Skupaj

440 kn

310 kn

Vir: http://www.mppi.hr/

Sreda 15 Jan 2014

Prihaja 1. regata "Go Sail". Potekala med 10.6 in 14.6.2014. Izhodišče regate je marina Kornati v Biograd na Moru. Čeprav je šele prva, organizator zagotavlja, da bo postala tradicionalna.

Za tekmovanje bo organizator zagotovil sedem jadrnic Bavaria 42 Match, ki bodo privezane v marini. Na vsaki jadrnici bo jadralo med šest in osem oseb. Ekipe se bodo zbrale v torek, 10.6.2014 zvečer v marini. Tisti z manj časa se boste lahko pridružili v sredo, 11.6.2014 najkasneje do 8.00 ure. Že prvi dan (torek) bo organiziran spoznavni večer, ki bo potekal ob degustaciji vin. V sredo bo po prevzemu jadrnic potekal prosti trening ekip. Iz marine Kornati se bo odjadralo do marine Piškera na Kornatih. Za vse tekmovalce bo po pristanku v marini zagotovljena večerja.

V četrtek se bo začelo zares. Po zajtrku se bo pričel prvi plov, ki bo navigacijski. Cilj prvega plova bo na otoku Žutu. Drugi plov, ki bo potekal z otoka Žuta, bo zaključen na Lavdari. Zadnji tretji plov dneva pa se bo zaključil v Saliju na Dugem otoku. Za vse jadralce bo v baru Maritimo organizirana zabava. Dan se bo zaključil z večerjo in podelitvijo nagrad za najhitrejše prvega tekmovalnega dne. Tudi drugi dan bo potekal v tekmovalnem duhu. Organizator planira izvesti tri plove. Vsi bodo navigacijski. Prvi se bo pričel v Saliju in končal na Situ, drugi na Vrgadi in tretji pred marino Kornat v Biogradu. V večernih urah bo organizirana večerja ter razglasitev zmagovalcev regate. Z družabnim večerom, ki bo trajal vse do jutranjih ur, pa se bo regata in druženje zaključilo.

Cena udeležbe na regati znaša 350,00 EUR na osebo. V ceno je vključen najem plovil Bavaria 42 Match, čiščenje plovila, trije polpenzioni (zajtrk in večerja), organizacija dogodka in privezi. Organizator sprejema prijave le do 15.02., zato s prijavo pohitite.

Informacije in prijave: Andrej Žgur (organizator), Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., tel: +386 41 771 451

Torek 14 Jan 2014