Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanjVčeraj 26.12.2013 se je v Sydneyu pričela že 69. tradicionalna regata Sydney – Hobart.
Maxi jadrnica Wild Oats XI je povedla floto 94 jadrnic na 628 nmi dolgo regato iz avstralskega Sydneya do Hobarta na Tasmaniji. Začetek regate je bil eden najhitrejših do sedaj in sigurno najbolj razburljiv.
Jutro v Sydneyu je bilo oblačno brez vetra. Le uro pred pričetkom regate, pa je posijalo sonce in zapihaj je jugovzhodni veter s hitrostjo med 12 in 15 vozli. Pogoji za pričetek regate so bili idealni.
Letošnje regate se je udeležilo 94 jadrnic med njimi tudi 12 posadk, ki tekmujejo na regate Clipper Round the World Race. Zaradi velikega števila udeležencev so le ti morali pričeti v 3 štartnih linijah, namesto običajnih dveh. V prvi liniji so bile največje in najhitrejše jadrnice. Najbolje so štartali na jadrnici Wild Oats XI. Tesno za njimi je bila jadrnica Perpetual LOYAL, ki ji je sledila črna jadrnica Hong Kong 80. Hong Kong 80 je novinec na regati. Nihče ni pričakoval, da bodo tako hitri. Takoj po štartu so pričeli pridobivati proti svojim 20 čevljem večjim tekmecem, kot sta Ragamuffin in Wild Thing.
V Sydneyskem zalivu so bile postavljene 3 oznake, ki so jih morala prepluti vsa plovila glede na to v kateri štartni liniji so pričeli. S tem so izenačili pogoje za vse jadralce, ne glede na štartno pozicijo. Četrta oznaka je bila pred samim zalivom, kjer se je flota končno obrnila proti jugu in zaplula proti Tasmaniji.
Najhitrejše jadrnice so potrebovale le 8 minut, da so priplule do četrte oznake. Tudi najpočasnejši so v idealnih vetrovnih pogojih do konca zaliva potrebovali le 25 minut.
Tu se je končala plovba za dva novinarja. Ker nista imela namena pluti celotno pot do Hobarta, sta lahko jadrnici Wild Oats XI in Giacomo zapustila le na en način. Med jadranjem s hitrostjo preko 15 vozlov sta morala z jadrnic skočiti v vodo. Seveda so bili v bližini čolni organizatorja, ki so jih nemudoma potegnili iz vode.
Po enem dnevu plovbe je v vodstvu jadrnica Wild Oats XI. Do cilja jih loči še 300 nmi. 8 nmi za njimi jadra ekipa Perpetual LOYAL, ki jim tesno sledi jadrnica Ragamuffin 100, s 15 nmi zaostanka za vodilnim. Približno 40 nmi za ostanka pa imata jadrnici Giacomo in Black Jack.
Angleški skipper Alex Thomson, ki jadra na jadrnici tipa Imoca je podaljšal sponzorsko pogodbo s podjetjem Hugo Boss za naslednja štiri leta.
Angleškega jadralca podjetje Hugo Boss sponzorira že od leta 2003. V vseh teh letih se je udeležil številnih regat in vedno dosegal zavidljive rezultate. Spomnimo se zadnje Vendee globe na kateri je zasedel izjemno 3 mesto. Sam je okoli sveta prijadral v 80 dneh in 18 urah. S tem časom, je izboljšal dosedanji angleški rekord v solo plovbi okoli sveta za več kot 8 dni.
Jadralec se bo v naslednjem letu udeležil regate Ocean Masters iz New Yorka do Barcelone in 2014 Barcelona World Race. V planu pa ima tudi zmago na naslednji Vendee Globe, ki se bo pričela v letu 2016.
Na uradni objavi udeležbe na Barcelona World Race je Alex Thomson povedal: »V veliko čast si štejem, da bomo nadaljevali sodelovanje s sponzorjem Hugo Boss. Zadnjih 10 let sodelovanja je bilo odličnih. Vrhunec je bila uvrstitev na tretje mesto na regati Vendee Globe. Sodelovali bomo tudi v bodoče. Naslednje leto bom nastopil na regati New York – Barcelona, ki poteka v mesecu juniju, nato pa se bom udeležil tudi regate Barcelona World Race."
Danes se je z regatami za medalje v španskem Palamosu zaključila tradicionalna, že 38. Božična regata, na kateri je v razredih finn in 470 nastopilo tudi pet slovenskih jadralcev. Po petkovem premočnem vetru, ko so zabeležili celo sunke do 50 vozlov in so jadralci ostali na kopnem, je organizatorju vseeno uspelo izpeljati regato do konca, danes v vetru 15-20 vozlov.
Vasilij Žbogar je bil vse dni regate v samem vrhu, zmaga v današnji regati za medalje, v kateri se pomeri le po deset najboljših iz vsakega razreda (in skupaj 23 točk), pa je bilo dovolj tudi za skupno zmago pred Estoncem Denissom Karpakom (24 točk), ki je še včeraj vodil pred Vasilijem za eno točko, ter Špancem Alejandom Muscatom (44 točk).
Vasilij Žbogar se je veselil uspeha v Palamosu in povedal: »Lepo je zaključiti leto z zmago! Po skoraj 15 letih sem se vrnil na regatno polje v Palamos. Pogoji so bili tokrat izjemno dobri in raznoliki. Regato sem vzel kot test novega jambora in jadra. Dobili smo kar nekaj dobrih povratnih informacij, saj so nam raznoliki pogoji dali možnost, da preizkusimo nove materijale pri različnih pogojih. Zdaj se vračam domov za praznike, po novem letu pa odhajam nazaj v Valencijo trenirat.«
V 470 sta Jakob Božič in Domen Vasič Stepančič zaključila na 25. mestu med 43 posadkami, Eva Peternelj in Valentina Baruca pa na 16. mestu med 20 posadkami. Med moškimi je v 470 slavila ekipa Barreiros / Curbelo, med ženskami pa Ukrajinki Kyselova in Krasko.
Cobra Electronics z veseljem najavlja novo linijo PMR446 radijskih postaj. Na voljo sta dva model, oba modela nudita daljši doseg, kvalitetnejši sprejem in več ekskluzivnih funkcij kot je VibrAlert® in DualWatch.
MT975-2 VP EU
PMR446 dvo-smerna radijska postaja primerna za uporabo v poslovne namene in prosti čas. Za uporabo te radijske postaje ne potrebujete dovoljenja v nobeni državi EU. Doseg MT975-2VP EU radijske postaje je v veliki meri odvisen od konfiguracije terena. V urbanih okoljih je to lahko do nekaj 100 m, v manj poseljenih okoljih in v naravi pa je doseg le teh tudi do 12 km ali več.
Tehnične značilnosti:
• 8 delovnih kanalov • 121 privatnih kod • Doseg do 12 km* • VibrAlert® (vibriranje ob sprejemu klica) • VOX (glasovno upravljanje) • Baby Monitor (spremljanje dogajanja v prostoru) • Dual Watch (spremljanje dveh kanalov istočasno) • 10 načinov zvonjenja • Pregleden LCD zaslon • Priložene baterije za polnjenje in namizni polnilec (220 V) • V kompletu se nahajata dve PMR radijski postaji *Domet je odvisen od konfiguracije terena.MT975-2 VP EU Cena z DDV: 84,00 EUR.
MT800-2 EVP EU
PMR446 dvo-smerna radijska postaja primerna za uporabo v poslovne namene in prosti čas. Za uporabo te radijske postaje ne potrebujete dovoljenja v nobeni državi EU. Doseg MT800-2 VP EU je v veliki meri odvisen od konfiguracije terena. V urbanih okoljih je to lahko do nekaj 100 m, v manj poseljenih okoljih in v naravi pa je doseg le te tudi do 5 km ali več.
Tehnične značilnosti:
• 8 delovnih kanalov • 121 privatnih kod • Doseg do 5 km* • VOX (glasovno upravljanje) • Baby Monitor (spremljanje dogajanja v prostoru) • Dual Watch (spremljanje dveh kanalov istočasno) • Pregleden LCD zaslon • 10 načinov zvonjenja • Pregleden LCD zaslon • Priložene baterije za polnjenje in polnilec (220 V) • V kompletu se nahajata dve PMR radijski postaji *Domet je odvisen od konfiguracije terena.MT800-2 EVP EU Cena z DDV: 64,00 EUR
V Sloveniji prodaja Cobra radijske postaje: Stal elektronika d.o.o., http://www.stal.si/, Tel.: +386 1 423 35 40; Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
V ponedeljek, 16.12.2013, so pred JK Pirat v Portorožu slovesno krstili novo jadrnico razreda 470 Tine Mrak in Veronike Macarol. Nadejata se da bosta z novo jadrnico nastopili na Olimpijskih igrah, ki bodo leta 2016 v Riu.
Nakup nove jadrnice razreda 470 je omogočil predsednik JK Pirat iz Portoroža, Peter Polič. Novo jadrnico je krstila mama Tine Mrak, Erika. Poimenovali so jo Petra.
Nova jadrnica nemškega proizvajalca Ziegelmayer je nekoliko drugačne oblike od stare. Izdelana je zelo kvalitetno, saj proizvajalec na leto naredi zgolj manjše število plovil. Naročili so jo že v mesecu aprilu, izdelana pa je bila konec novembra. Skupaj z jadrnico sta dekleti dobili tudi novo opremo jambor, bum, krmilo in kobilico. Oprema na stari jadrnici je bila že zelo dotrajana.
Tina Mrak: »Stara jadrnica prav zdaj potuje v Miami, tako da bo nova doma na voljo za treninge, da se čim bolj privadiva nanjo za svetovno prvenstvo drugo leto, kjer so tudi prve kvalifikacije. Z njo bova najverjetneje prvič nastopili na svetovnem pokalu na Palmi de Mallorci aprila 2014. Najlepše se zahvaljujeva Petru Poliču, ki je omogočil izpeljavo tega projekta.«
Vir: http://www.jadralna-zveza.si; Foto: FB Tina Mrak-Veronika Macarol Sailing Team
V sredo, 11. decembra, sta v prostorih občine Piran župan Peter Bossman in Tomaž Čopi, predstavnik JK Pirat po pooblastilu predsednika JK Pirat Petra Poliča, podpisala aneks k 90 letni zakupni pogodbi med Občino Piran in JK Pirat.
Podpis aneksa bo omogočil začetek investicije Doma vodnih športov z odstranitvijo obstoječega lesenega hangarja in postavitev montažnega šotora ob njem. Gre za nujno investicijo, saj je obstoječi leseni hangar za spravitev in popravila jadrnic močno načet in celo nevaren. Omenjena začetna investicija bo zaključena do konca januarja 2014.
S podpisom aneksa se stranki Občina Piran in Jadralni klub Pirat dogovorita, da bo Občina na svoje stroške takoj po sklenitvi tega aneksa navedeni hangar porušila in ga v celoti odstranila, ob njem pa postavila montažni objekt – šotor površine cca. 250 m2, katerega namen bo še naprej shranjevanje jadrnic in opreme za potrebe JK Pirat. Navedeni montažni objekt bo nadomeščal stari hangar do začetka izgradnje novega Doma vodnih športov, predvidenega z OPPN in ustreznim gradbenim dovoljenjem, ko bo tudi ta montažni objekt odstranjen. Poleg tega se JK Pirat zavezuje, da ne bo zahteval v zvezi s porušitvijo dotrajanega hangarja nobenega povračila kakršnih koli stroškov od Občine Piran.
Spomnimo, da je junija letos občina Piran je v sodelovanju z Mladinskim in športnim centrom Piran (ŠIMC) pridobila gradbeno dovoljenje za Dom vodnih športov, za katerega je Olimpijski komite Slovenije podelil licenco za regijski panožni center jadranja.
Za bodoči dom vodnih športov si od začetka mandata prizadeva tudi župan Peter Bossman, ki je ob podpisu dejal, da si »za ta projekt prizadevamo odkar sem župan in veseli me, da smo skupaj naredili prve in zelo pomembne korake. Nam je v interesu, da razvijemo športno infrastrukturo na področju jadranja, saj je športni turizem nedvomno zelo velik potencial v naši občini. Poleg razvoja športnega turizma pa je bodoči dom vodnih športov pomemben predvsem zaradi izobraževanja mladih jadralcev. Objekt načrtujemo izgraditi s pomočjo zasebnega partnerja (razpis bo v naslednjem letu), morebitnimi nepovratnimi sredstvi javnih razpisov ter proračuna Občine Piran.«
Kot je dejal Tomaž Čopi, jadralec in trener naših jadralk Tine Mrak in Veronike Macarol, ki se borita za izpolnitev norme za olimpijske igre ter predstavnik JK Pirat, ki je po pooblastilu predsednika JK Pirat Petra Poliča podpisal aneks k pogodbi, jim začetek investicije in bodoči dom vodnih športov »veliko pomeni ter da je to pravi korak k temu, da bi imeli mladi jadralci končno normalne pogoje za treninge, izobraževanje in tekmovanja.«
Ocenjena vrednost rušitve starega hangarja in postavitev montažnega objekta je nekaj manj kot 40.000 € brez DDV. Začetno investicijo bo vodil Športni in mladinski center Piran. Direktor ŠIMC Matjaž Ukmar je povedal, da je včeraj potekal prvi operativni sestanek s predstavniki JK Pirat, »na katerem smo se dogovorili, da bodo bomo najprej postavili montažni šotor, nato bodo oni prestavili barke iz obstoječega lesenega hangarja v nov montažni in nato se lotimo rušenja starega hangarja. Pred tem morajo oni izprazniti prostor, kjer bo postavljen montažni šotor, zatem moramo urediti in izravnati površino, kjer bo stal montažni objekt. Za montažni objekt je bilo objavljeno javno naročilo, postopek je še v teku, če ne bo pritožb na izbiro bo pogodba podpisana v ponedeljek, 16.12.2013 in objekt postavljen najkasneje do 11.1.2014. Takoj zatem se prične rušenje obstoječega hangarja, ki bo zaključeno najkasneje do konca januarja 2014.«
Kabinet župana, Slavica Tucakov; Foto: http://www.klub-pirat.si
Prejšnji teden je marina Vrboska na otoku Hvaru končno prejela dovoljenje za razširitev svojih kapacitet.
Podjetje ACI d.d., ki je lastnik koncesije za marino Vrboska, je prejšnji teden končno prejel dovoljenje za razširitev koncesijskega področja in povečanje kapacitet marine. Do letošnjega leta je imela marina na voljo le 86 privezov v morju. Spomladi so namestili 3 pontonske pomole v skupni dolžini 150 m, kar je kapacitete povečalo za 39 plovil. Sedaj se lahko v marini priveže 125 plovil. Koncesijsko področje marine se je povečalo za dobrih 6000 m2 in sedaj znaša skupaj 17.700 m2. Marina bo tudi v bodoče obratovala celo leto.
Več o marini si lahko preberete na naslednji povezavi: Marina Vrboska
Jadrnica Henri Lloyd je prva priplula skozi cilj pete etape regate Clipper Round the World Race. Zmago so si prislužili z izjemno dobro taktiko v zadnjem delu plovbe ob vzhodni obali Avstralije.
Ekipa je ciljno črto prečkala ponoči ob 03.15 po lokalnem času. To so za ekipo že četrte stopničke na regati in prva zmaga etape. S tem so se povzpeli na trenutno prvo mesto v skupni razvrstitvi. Po prihodu v cilj so izjemno jadranje proslavili s šampanjcem. Eric Holden, skipper ekipe Henri Lloyd, ki je bil nominiran za jadralca leta v Kanadi, je po prihodu v cilj povedal: »To zmago smo dolgo pričakovali. V zadnjih etapah smo bili čisto blizu prvemu mestu. Spraševali so me, če bi bil vesel, če bi zmagal celotno regato Clipper, ne bi pa dosegel zmage na posamezni etapi. Odgovor je vsekakor da, samo je pa občutek boljši, če zmagaš tudi kakšno posamezno dirko, kot pa če si v cilju vedno drugi ali tretji. Zanimivost te etape je, da je mešanica med oceanskim in obalnim jadranjem. Zaradi spremenljivega vremena je bilo potrebno večkrat spreminjati način jadranja in opraviti več dela. Naša strategija je bila bolj konzervativno jadranje, ko pa se bo pokazala priložnost, pa bomo naredili vse, da bomo jadrali kar najhitreje.«
Na drugo mesto je prijadrala ekipa One DLL. Za zmagovalci so zaostali 3 ure. Sledile so jim ekipe Qingdao, Switzerland in Derry~Londonderry~Doire. Do sedaj so v cilj priplule vse ekipe razen PSP Logistics, ki jo do cilja loči še 2 nmi (v času objave članka).
Vse ekipe so bodo 26.12.2013 udeležile znane regate Rolex Sydney Hobart Yacht Race, ki bo šesta etape regate Clipper. Do takrat pa si bodo v Sydneyu privoščili zaslužen počitek in preživeli Božične praznike.
Razvrstitev po zaključenih 5. etapah:
Mesto | Ekipa/ Etapa | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Gate Points | Ocean Sprints | Kazenske točke | Skupno točk |
1 | Henri Lloyd | 5 | 10 | 11 | 11 | 12 | 5 | 4 | 0 | 58 |
2 | One DLL | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 4 | 2 | 0 | 51 |
3 | Qingdao | 10 | 9 | 1 | 9 | 10 | 5 | 0 | 0 | 44 |
4 | GREAT Britain | 11 | 6 | 12 | 12 | 2 | 0 | 0 | 0 | 43 |
5 | Derry~Londonderry~Doire | 5 | 7 | 6 | 4 | 8 | 5 | 0 | 0 | 35 |
6 | PSP Logistics | 8 | 12 | 5 | 6 | 1 | 0 | 2 | 0 | 34 |
7 | Jamaica Get All Right | 3 | 11 | 3 | 7 | 7 | 3 | 0 | 0 | 34 |
8 | Switzerland | 6 | 3 | 7 | 8 | 9 | 0 | 0 | 0 | 33 |
9 | Invest Africa | 12 | 1 | 10 | 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 29 |
10 | Old Pulteney | 2 | 5 | 8 | 5 | 6 | 0 | 0 | 1 | 25 |
11 | Team Garmin | 9 | 4 | 4 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 21 |
12 | Mission Performance | 1 | 2 | 2 | 3 | 5 | 1 | 0 | 0 | 14 |
Novi model Hallberg-Rassy 55 je letošnja novost iz ladjedelnice Hallberg-Rassy. Jadrnica je nominirana za plovilo leta 2014, ki bo razglašeno na sejmu v Dusseldorfu v začetku naslednjega leta. V razredu luksuznih potovalnih jadrnic se bo borila za laskavi naziv z naslednjimi jadrnicami: Contest 42 CS, Gunfleet 58, ICE 62 in Mylius 18E35. Jadrnica bo na ogled razstavljena tudi na salonu v Dusseldorfu.
Nova Hallberg-Rassy 55 je zelo podobna svoji večji sestri Hallberg-Rassy 64. Pri oblikovanju so skrbeli, da bo jadrnica prostorna in svetla. Da bo v notranjost prodrlo kar največ svetlobe, je vgrajeno kar sedem stropnih oken, od katerih so kar trije v stropu salona.
Jadrnica je namenjena za daljša potovanja in prečkanje oceanov. Kokpit je velik, prostoren in dobro zaščiten za varno plovbo v težjih vremenskih pogojih. Od svoje predhodnice je kar 30 cm daljši, kar pomeni bolj udobno namestitev številčnejše posadke med plovbo. Krmilo je le eno in je nameščeno na skrajni krmni del kokpita. Pred njim je stebriček na katerega lahko namestimo 14 inčni navigacijski inštrument.
Kot smo že navajeni pri jadrnicah iz ladjedelnice Hallberg-Rassy, so vsa njihova plovila opremljena z premčnim in krmnim bočnim motorjem. Njihova filozofija ostaja, da mora biti plovba z njihovimi plovili enostavna. Jadrnica je namenjena udobnemu križarjenju manjše posadke. Notranjost je svetla, tla so v enem nivoju.
Motorni prostor je nekaj posebnega. Vstopamo skozi velika vrata. V celoti je dobro izoliran, tako da hrup motorja kar najmanj moti plovbo. V strojnici se nahaja glavni motor, ki deluje na nizkih obratih, generator električne energije, ki je še dodatno zvočno izoliran, vse črpalke za vodo in elektronika, desalinator, inverter in še bi lahko naštevali. Osvetlitev je 24 voltna, nameščena pa je tudi fluorescentna svetilka, ki deluje na 220 V.
V jadrnico je vgrajen motor Volvo Penta D4-180, ki je namenjen za plovbo z nizkimi obrati. Večino navora razvije že pri 1100 obratih. Hitrost plovbe 8 vozlov pa dosežemo že pri 1400 obratih. Moč motorja se prenaša na vodo preko trikrakega zložljivega propelerja Gori, ki zagotavlja majhno porabo goriva.
Za dostop do vode ima na krmi veliko kopalno ploščad, z zložljivo lestvijo. Ko se spustimo v jadrnico, se pred nami odpre prostoren in svetel salon. Na levi strani za stopnicami se nahaja prostorna kuhinja, skozi katero se dostopa tudi do velike lastniške kabine na krmnem delu plovila. Kupec se lahko odloča za eno veliko lastniško kabino z eno dvojno posteljo ali pa za različico s tremi posteljami. Eno dvojno in eno enojno. Desno od stopnic je prostoren navigacijski kotiček. Pred njim je velika sedežna garnitura z jedilno mizo. Namenjena je udobnemu sedanje 6-8 oseb. V salonu so številne omare, niso pa pozabili niti na ljubitelje vina, saj je na voljo tudi vinska klet.
V prednji del plovila sta nameščeni dve kabini in kopalnica. Lahko izbiramo med dvema ločenima kabinama. V tem primeru je bočna kabina nekoliko manjša, saj del prostora postane hodnik do sobe v premcu plovila. Če se odločimo za odprto bočno kabino, potem v prednjem delu dobimo superkabino z veliko posteljo na desni strani, sprednja kabina pa ostaja še vedno ločena in ima dvojno posteljo.
Kopalnica je na levi strani. Ima ločeno tuš kabino in prostor za namestitev pralnega stroja.
Nova Hallberg-Rassy 55 opravičuje svojo nominacijo. Poleg učinkovitega oblikovanja se lahko pohvali tudi z izjemno kvaliteto izdelave in občutkom za podrobnosti. Vsi, ki radi plujete tudi po oceanih, boste nad novo lepotico sigurno navdušeni.
Tehnične lastnosti:
Dolžina trupa: 16.68 m Dolžina vodne linije: 14.30 m Širina: 4.69 m Ugrez: 2.30 m Teža plovila: 26.3 t Teža kobilice: 9.75 t Površina jader (jib): 156.9 m² Površina jader (genoa) 181.3 m² Motor: Volvo Penta D4-180 Moč motorja: 132 kW / 180 KM Prostornina motorja: 3.7 l Rezervoar za gorivo: 900 l Rezervoar za vodo: 1050 lVir: http://www.hallberg-rassy.com
WP-BC pametni baterijski polnilci so zasnovani za manjše baterijske sisteme. Njihov način delovanja, ki je nadziran z mikroprocesorjem podaljšuje življenjsko dobo vseh vrst baterij in skrbi za pravilno, hitro in zanesljivo polnjenje do maksimalne kapacitete.
WP-BC ima na razpolago tri različne izhode. Primeren je za polnjenje dveh ali treh ločenih baterijskih sistemov. WhisperPower pametni baterijski polnilci so namenjeni uporabi v pomorstvu, avtomobilizmu ter industriji in nudi izjemne lastnosti. Polnilec se lahko pritrdi na steno ali delovno površino tako v plovilu kot v vozilu. Univerzalni vhod lahko sprejme visoko izkrivljene vire napajanja, ki so tipični za bencinske generatorje nizkih moči.
WP-BC ima priložen WhisperPower temperaturni senzor s kablom in priključnim konektorjem.
Ostale prednosti WhisperPower baterijskih polnilcev so:
- Večstopenjski polnilni algoritem za hitro in zanesljivo polnjenje - Podaljšuje življenjsko dobo baterije - Ima tri ločene DC izhode - Avtomatski univerzalni AC vhod 90...265VAC - Širok frekvenčni spekter 47...63Hz - Uporaben tudi v povezavi z viri napajanja, ki so slabše kakovosti - Programiran za uporabo pri cikličnih, Gel, AGM in ostalih svinčenih baterijah - Temperaturni senzor in dodatna kontrolna enota sta del kompleta.Tehnične lastnosti polnilcev WhisperPower najdete na tej povezavi.
Kvaliteten polnilec za akumulatorje je nujen del opreme vsakega plovila, vozila, kamperja ali tovornjaka. Ne čakajte, da se vam izprazni akumulator, ukrepajte pravočasno. Cenik mobilnih aplikacij najdete tukaj.
Zastopnik za Whisper Power polnilce v Sloveniji je Stal Elektronik d.o.o, http://www.stal.si; tel (01) 423 35 40